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市場調査レポート
商品コード
1778483
食品テクスチャーの世界市場:成長、規模、動向分析 - 製品タイプ別、用途別、由来別 - 2034年までの地域別見通し、競争戦略、セグメント予測Global Food Texture Market Growth, Size, Trends Analysis - By Product Type, By Application, By Source - Regional Outlook, Competitive Strategies and Segment Forecast to 2034 |
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食品テクスチャーの世界市場:成長、規模、動向分析 - 製品タイプ別、用途別、由来別 - 2034年までの地域別見通し、競争戦略、セグメント予測 |
出版日: 2025年06月19日
発行: SPER Market Research Pvt. Ltd.
ページ情報: 英文 240 Pages
納期: 即日から翌営業日
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「世界の食品テクスチャー市場:成長、規模、動向分析 - 製品タイプ別、用途別、由来別 - 2034年までの地域別見通し、競争戦略、セグメント予測」によると、世界の食品テクスチャーの市場規模は5.73%のCAGRで拡大し、2034年までに275億米ドルに達すると予測されています。
食品テクスチャー市場は、様々な食品のテクスチャーを改善したり変化させたりする食品素材や添加物を生産・販売する産業です。食感は口当たり、一貫性、品質感に影響を及ぼし、これらすべてが食品の全体的な官能体験に寄与します。食品テクスチャー添加物は、食品の風味、外観、安定性、保存性を高めるために使用されます。
抑制要因:規制の複雑さが食品テクスチャー分野の成長にとって大きな障壁となっています。国によって食品添加物に関する法律や要件が異なるため、生産者が世界市場に参入するのは困難です。こうした規制を遵守するためには、試験と遵守のための大規模なリソースが必要となります。さらに、食感改良化合物を含む食品を明確に表示しなければならないという要件がハードルとなっており、顧客は摂取するものに対してより慎重になり、その結果、成分リストの精査が厳しくなっています。
調査範囲:
レポート指標詳細
市場規模:2021年~2034年
基準年:2024年
予測期間:2025年~2034年
対象セグメント:製品タイプ別、用途別、由来別
対象地域:北米、ラテンアメリカ、アジア太平洋、欧州、中東・アフリカ
対象企業:Archer Daniels Midland Company、Ashland Global Holdings Inc、BASF SE、Cargill, Incorporated、CP Kelco、DowDuPont Inc、FMC Corporation、Givaudan SA、Ingredion Incorporated、International Flavors &Fragrances Inc、Kerry Group plc、Koninklijke DSM N.V.
世界の食品テクスチャー市場セグメンテーション:
製品タイプ別:世界の食品テクスチャー市場は、製品タイプ別に、有機、ハイドロコロイド、乳化剤、澱粉、タンパク質に分類されます。
用途別:世界の食品テクスチャー市場は、用途別に、ベーカリー・菓子類、乳製品・冷凍デザート、食品・飲料、スナック・コンビニエンス食品、肉、鶏肉・魚介類に分類されます。
由来別:世界の食品テクスチャー市場は、由来別に、植物ベース、動物ベース、微生物ベースに分類されます。
地域別:この調査には、北米、ラテンアメリカ、アジア太平洋、欧州、中東・アフリカのデータも含まれています。
Food Texture Market Introduction and Overview
According to SPER market research, 'Global Food Texture Market Size- By Product Type, By Application, By Source - Regional Outlook, Competitive Strategies and Segment Forecast to 2034' state that the Global Food Texture Market is predicted to reach 27.5 billion by 2034 with a CAGR of 5.73%.
The food texture market is the industry that produces and sells food ingredients and additives that improve or vary the texture of various food products. Texture influences mouthfeel, consistency, and sense of quality, all of which contribute to the overall sensory experience of food. Food texture additives are used to enhance the flavour, appearance, stability, and shelf life of foods.
Restraints: Regulatory complications are a significant barrier to growth in the food texture sector. Different countries have different legislation and requirements for food additives, making it difficult for producers to enter global markets. Compliance with these regulations necessitates large resources for testing and compliance. Furthermore, the requirement to clearly label food products containing texture-modifying compounds provides a hurdle, as customers become more cautious about what they consume, resulting in increased scrutiny of ingredient lists.
Scope of the report:
Report Metric Details
Market size available for years 2021-2034
Base year considered 2024
Forecast period 2025-2034
Segments covered By Product Type, By Application, By Source
Regions covered North America, Latin America, Asia-Pacific, Europe, and Middle East & Africa
Companies Covered Archer Daniels Midland Company, Ashland Global Holdings Inc, BASF SE, Cargill, Incorporated, CP Kelco, DowDuPont Inc, FMC Corporation, Givaudan SA, Ingredion Incorporated, International Flavors & Fragrances Inc, Kerry Group plc, Koninklijke DSM N.V.
Global Food Texture Market Segmentation:
By Product Type: Based on the Product Type, Global Food Texture Market is segmented as; Organic, Hydrocolloids, Emulsifiers, Starches, Proteins.
By Application: Based on the Application, Global Food Texture Market is segmented as; Bakery & Confectionery, Dairy & Frozen Desserts, Beverages, Snacks & Convenience Foods, Meat, Poultry & Seafood.
By Source: Based on the Source, Global Food Texture Market is segmented as; Plant-based, Animal-based, Microbial.
By Region: This research also includes data for North America, Latin America, Asia-Pacific, Europe, Middle East & Africa.