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市場調査レポート
商品コード
1778483

食品テクスチャーの世界市場:成長、規模、動向分析 - 製品タイプ別、用途別、由来別 - 2034年までの地域別見通し、競争戦略、セグメント予測

Global Food Texture Market Growth, Size, Trends Analysis - By Product Type, By Application, By Source - Regional Outlook, Competitive Strategies and Segment Forecast to 2034


出版日
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英文 240 Pages
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即日から翌営業日
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食品テクスチャーの世界市場:成長、規模、動向分析 - 製品タイプ別、用途別、由来別 - 2034年までの地域別見通し、競争戦略、セグメント予測
出版日: 2025年06月19日
発行: SPER Market Research Pvt. Ltd.
ページ情報: 英文 240 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

「世界の食品テクスチャー市場:成長、規模、動向分析 - 製品タイプ別、用途別、由来別 - 2034年までの地域別見通し、競争戦略、セグメント予測」によると、世界の食品テクスチャーの市場規模は5.73%のCAGRで拡大し、2034年までに275億米ドルに達すると予測されています。

食品テクスチャー市場は、様々な食品のテクスチャーを改善したり変化させたりする食品素材や添加物を生産・販売する産業です。食感は口当たり、一貫性、品質感に影響を及ぼし、これらすべてが食品の全体的な官能体験に寄与します。食品テクスチャー添加物は、食品の風味、外観、安定性、保存性を高めるために使用されます。

抑制要因:規制の複雑さが食品テクスチャー分野の成長にとって大きな障壁となっています。国によって食品添加物に関する法律や要件が異なるため、生産者が世界市場に参入するのは困難です。こうした規制を遵守するためには、試験と遵守のための大規模なリソースが必要となります。さらに、食感改良化合物を含む食品を明確に表示しなければならないという要件がハードルとなっており、顧客は摂取するものに対してより慎重になり、その結果、成分リストの精査が厳しくなっています。

調査範囲:

レポート指標詳細

市場規模:2021年~2034年

基準年:2024年

予測期間:2025年~2034年

対象セグメント:製品タイプ別、用途別、由来別

対象地域:北米、ラテンアメリカ、アジア太平洋、欧州、中東・アフリカ

対象企業:Archer Daniels Midland Company、Ashland Global Holdings Inc、BASF SE、Cargill, Incorporated、CP Kelco、DowDuPont Inc、FMC Corporation、Givaudan SA、Ingredion Incorporated、International Flavors &Fragrances Inc、Kerry Group plc、Koninklijke DSM N.V.

世界の食品テクスチャー市場セグメンテーション:

製品タイプ別:世界の食品テクスチャー市場は、製品タイプ別に、有機、ハイドロコロイド、乳化剤、澱粉、タンパク質に分類されます。

用途別:世界の食品テクスチャー市場は、用途別に、ベーカリー・菓子類、乳製品・冷凍デザート、食品・飲料、スナック・コンビニエンス食品、肉、鶏肉・魚介類に分類されます。

由来別:世界の食品テクスチャー市場は、由来別に、植物ベース、動物ベース、微生物ベースに分類されます。

地域別:この調査には、北米、ラテンアメリカ、アジア太平洋、欧州、中東・アフリカのデータも含まれています。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因、抑制要因、機会要因、課題の分析

第5章 市場変数と見通し

  • SWOT分析
  • PESTEL分析
  • ポーターズファイブフォース分析
  • ヒートマップ分析

第6章 競合情勢

  • 世界の食品テクスチャー市場製造拠点分布、販売地域、製品タイプ
  • 世界の食品テクスチャー市場における合併・買収、提携、製品発売、コラボレーション

第7章 世界の食品テクスチャー市場、製品タイプ別(100万米ドル)2021年~2034年

  • オーガニック
  • ハイドロコロイド
  • 乳化剤
  • デンプン
  • タンパク質
  • その他

第8章 世界の食品テクスチャー市場、用途別(100万米ドル)2021年~2034年

  • ベーカリー・菓子類
  • 乳製品・冷凍デザート
  • 飲料
  • スナック・コンビニエンスフード
  • 肉、鶏肉、魚介類
  • その他

第9章 世界の食品テクスチャー市場、由来別(100万米ドル)2021年~2034年

  • 植物由来
  • 動物由来
  • 微生物

第10章 世界の食品テクスチャー市場(100万米ドル)2021年~2034年

  • 世界の食品テクスチャー市場規模と市場シェア

第11章 世界の食品テクスチャー市場、地域別(100万米ドル)2021年~2034年

  • アジア太平洋
    • オーストラリア
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他
  • 欧州
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • 英国
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア王国
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • エジプト
    • モロッコ
    • ナイジェリア
    • その他
  • 北米
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
  • ラテンアメリカ
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • その他

第12章 企業プロファイル

  • Archer Daniels Midland Company
  • Ashland Global Holdings Inc
  • BASF SE
  • Cargill, Incorporated
  • CP Kelco
  • DowDuPont Inc
  • FMC Corporation
  • Givaudan SA
  • Ingredion Incorporated
  • International Flavors & Fragrances Inc
  • Kerry Group plc
  • Koninklijke DSM N.V
  • その他

第13章 結論

第14章 略語一覧

第15章 参考リンク

目次
Product Code: FOOD2577

Food Texture Market Introduction and Overview

According to SPER market research, 'Global Food Texture Market Size- By Product Type, By Application, By Source - Regional Outlook, Competitive Strategies and Segment Forecast to 2034' state that the Global Food Texture Market is predicted to reach 27.5 billion by 2034 with a CAGR of 5.73%.

The food texture market is the industry that produces and sells food ingredients and additives that improve or vary the texture of various food products. Texture influences mouthfeel, consistency, and sense of quality, all of which contribute to the overall sensory experience of food. Food texture additives are used to enhance the flavour, appearance, stability, and shelf life of foods.

Restraints: Regulatory complications are a significant barrier to growth in the food texture sector. Different countries have different legislation and requirements for food additives, making it difficult for producers to enter global markets. Compliance with these regulations necessitates large resources for testing and compliance. Furthermore, the requirement to clearly label food products containing texture-modifying compounds provides a hurdle, as customers become more cautious about what they consume, resulting in increased scrutiny of ingredient lists.

Scope of the report:

Report Metric Details

Market size available for years 2021-2034

Base year considered 2024

Forecast period 2025-2034

Segments covered By Product Type, By Application, By Source

Regions covered North America, Latin America, Asia-Pacific, Europe, and Middle East & Africa

Companies Covered Archer Daniels Midland Company, Ashland Global Holdings Inc, BASF SE, Cargill, Incorporated, CP Kelco, DowDuPont Inc, FMC Corporation, Givaudan SA, Ingredion Incorporated, International Flavors & Fragrances Inc, Kerry Group plc, Koninklijke DSM N.V.

Global Food Texture Market Segmentation:

By Product Type: Based on the Product Type, Global Food Texture Market is segmented as; Organic, Hydrocolloids, Emulsifiers, Starches, Proteins.

By Application: Based on the Application, Global Food Texture Market is segmented as; Bakery & Confectionery, Dairy & Frozen Desserts, Beverages, Snacks & Convenience Foods, Meat, Poultry & Seafood.

By Source: Based on the Source, Global Food Texture Market is segmented as; Plant-based, Animal-based, Microbial.

By Region: This research also includes data for North America, Latin America, Asia-Pacific, Europe, Middle East & Africa.

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. Scope of the report
  • 1.2. Market segment analysis

2. Research Methodology

  • 2.1. Research data source
    • 2.1.1. Secondary Data
    • 2.1.2. Primary Data
    • 2.1.3. SPERs internal database
    • 2.1.4. Premium insight from KOLs
  • 2.2. Market size estimation
    • 2.2.1. Top-down and Bottom-up approach
  • 2.3. Data triangulation

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

  • 4.1.Driver, Restraint, Opportunity and Challenges analysis
    • 4.1.1.Drivers
    • 4.1.2.Restraints
    • 4.1.3.Opportunities
    • 4.1.4.Challenges

5. Market variable and outlook

  • 5.1. SWOT Analysis
    • 5.1.1. Strengths
    • 5.1.2. Weaknesses
    • 5.1.3. Opportunities
    • 5.1.4. Threats
  • 5.2. PESTEL Analysis
    • 5.2.1. Political Landscape
    • 5.2.2. Economic Landscape
    • 5.2.3. Social Landscape
    • 5.2.4. Technological Landscape
    • 5.2.5. Environmental Landscape
    • 5.2.6. Legal Landscape
  • 5.3. PORTERs Five Forces
    • 5.3.1. Bargaining power of suppliers
    • 5.3.2. Bargaining power of buyers
    • 5.3.3. Threat of Substitute
    • 5.3.4. Threat of new entrant
    • 5.3.5. Competitive rivalry
  • 5.4. Heat Map Analysis

6. Competitive Landscape

  • 6.1. Global Food Texture Market Manufacturing Base Distribution, Sales Area, Product Type
  • 6.2. Mergers & Acquisitions, Partnerships, Product Launch, and Collaboration in Global Food Texture Market

7. Global Food Texture Market, By Product Type (USD Million) 2021-2034

  • 7.1. Organic
  • 7.2. Hydrocolloids
  • 7.3. Emulsifiers
  • 7.4. Starches
  • 7.5. Proteins
  • 7.6. Other Functional Ingredients

8. Global Food Texture Market, By Application (USD Million) 2021-2034

  • 8.1. Bakery & Confectionery
  • 8.2. Dairy & Frozen Desserts
  • 8.3. Beverages
  • 8.4. Snacks & Convenience Foods
  • 8.5. Meat, Poultry & Seafood
  • 8.6. Others

9. Global Food Texture Market, By Source (USD Million) 2021-2034

  • 9.1. Plant-based
  • 9.2. Animal-based
  • 9.3. Microbial

10. Global Food Texture Market, (USD Million) 2021-2034

  • 10.1. Global Food Texture Market Size and Market Share

11. Global Food Texture Market, By Region, (USD Million) 2021-2034

  • 11.1. Asia-Pacific
    • 11.1.1. Australia
    • 11.1.2. China
    • 11.1.3. India
    • 11.1.4. Japan
    • 11.1.5. South Korea
    • 11.1.6. Rest of Asia-Pacific
  • 11.2. Europe
    • 11.2.1. France
    • 11.2.2. Germany
    • 11.2.3. Italy
    • 11.2.4. Spain
    • 11.2.5. United Kingdom
    • 11.2.6. Rest of Europe
  • 11.3. Middle East and Africa
    • 11.3.1. Kingdom of Saudi Arabia
    • 11.3.2. United Arab Emirates
    • 11.3.3. Qatar
    • 11.3.4. South Africa
    • 11.3.5. Egypt
    • 11.3.6. Morocco
    • 11.3.7. Nigeria
    • 11.3.8. Rest of Middle-East and Africa
  • 11.4. North America
    • 11.4.1. Canada
    • 11.4.2. Mexico
    • 11.4.3. United States
  • 11.5. Latin America
    • 11.5.1. Argentina
    • 11.5.2. Brazil
    • 11.5.3. Rest of Latin America

12. Company Profile

  • 12.1. Archer Daniels Midland Company
    • 12.1.1. Company details
    • 12.1.2. Financial outlook
    • 12.1.3. Product summary
    • 12.1.4. Recent developments
  • 12.2. Ashland Global Holdings Inc
    • 12.2.1. Company details
    • 12.2.2. Financial outlook
    • 12.2.3. Product summary
    • 12.2.4. Recent developments
  • 12.3. BASF SE
    • 12.3.1. Company details
    • 12.3.2. Financial outlook
    • 12.3.3. Product summary
    • 12.3.4. Recent developments
  • 12.4. Cargill, Incorporated
    • 12.4.1. Company details
    • 12.4.2. Financial outlook
    • 12.4.3. Product summary
    • 12.4.4. Recent developments
  • 12.5. CP Kelco
    • 12.5.1. Company details
    • 12.5.2. Financial outlook
    • 12.5.3. Product summary
    • 12.5.4. Recent developments
  • 12.6. DowDuPont Inc
    • 12.6.1. Company details
    • 12.6.2. Financial outlook
    • 12.6.3. Product summary
    • 12.6.4. Recent developments
  • 12.7. FMC Corporation
    • 12.7.1. Company details
    • 12.7.2. Financial outlook
    • 12.7.3. Product summary
    • 12.7.4. Recent developments
  • 12.8. Givaudan SA
    • 12.8.1. Company details
    • 12.8.2. Financial outlook
    • 12.8.3. Product summary
    • 12.8.4. Recent developments
  • 12.9. Ingredion Incorporated
    • 12.9.1. Company details
    • 12.9.2. Financial outlook
    • 12.9.3. Product summary
    • 12.9.4. Recent developments
  • 12.10. International Flavors & Fragrances Inc
    • 12.10.1. Company details
    • 12.10.2. Financial outlook
    • 12.10.3. Product summary
    • 12.10.4. Recent developments
  • 12.11. Kerry Group plc
    • 12.11.1. Company details
    • 12.11.2. Financial outlook
    • 12.11.3. Product summary
    • 12.11.4. Recent developments
  • 12.12. Koninklijke DSM N.V
    • 12.12.1. Company details
    • 12.12.2. Financial outlook
    • 12.12.3. Product summary
    • 12.12.4. Recent developments
  • 12.13. Others

13. Conclusion

14. List of Abbreviations

15. Reference Links