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市場調査レポート
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1776755

メタバースインフラ市場の2032年までの予測: コンポーネント別、技術別、展開モデル別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Metaverse Infrastructure Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Component (Hardware, Software, and Services), Technology, Deployment Model, Application, End User and By Geography


出版日
ページ情報
英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=151.79円
メタバースインフラ市場の2032年までの予測: コンポーネント別、技術別、展開モデル別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2025年07月07日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界のメタバースインフラ市場は2025年に1,375億7,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは49.2%で成長し、2032年には2兆2,641億6,000万米ドルに達すると予測されています。

メタバース・インフラストラクチャとは、仮想世界の創造、相互作用、運用をサポートする基盤技術、システム、フレームワークを指します。これには、ハードウェア(VR/ARデバイスなど)、ソフトウェア(3Dレンダリング、AIなど)、クラウドコンピューティング、デジタル所有権のためのブロックチェーン、ネットワーク機能などが含まれます。これらのコンポーネントにより、ユーザーは没入体験に没頭することができ、真に相互接続されたデジタル・エコシステムを実現するために、接続性、拡張性、仮想環境と物理世界間のシームレスな統合が保証されます。

MejoresApuestas.comによると、欧州のゲーマー数は2021年に3億2,950万人に増加します。

仮想現実と拡張現実への需要の高まり

メタバース・インフラ市場は、仮想現実(VR)および拡張現実(AR)技術の急速な採用によって推進されています。これらの没入型技術は、ユーザーのデジタル環境との関わり方を変革し、ゲーム、教育、ヘルスケア、エンタープライズ分野での需要を生み出しています。大手ハイテク企業は、ユーザー体験を向上させるために、AR/VRハードウェアとプラットフォームに多額の投資を行っています。空間コンピューティング、3Dビジュアライゼーション、リアルタイムレンダリングの融合は、イノベーションを加速させています。消費者がより魅力的でインタラクティブなデジタル体験を求める中、メタバースはエンターテインメント、コラボレーション、商取引の中心的ハブになりつつあります。

技術的複雑性と統合の課題

メタバース・インフラストラクチャ市場における技術的複雑性と統合の課題は、バーチャルリアリティ(VR)、拡張現実(AR)、ブロックチェーン、AI、クラウドコンピューティングなど、複数の先進技術をシームレスなエコシステムに組み合わせる必要性から生じています。これらのテクノロジーはアーキテクチャ、標準、運用要件が異なることが多く、プラットフォーム間のスムーズな相互運用性を確保するのが難しいです。さらに、さまざまな仮想環境間で高いパフォーマンス、リアルタイム処理、一貫性を維持することは、複雑さの別のレイヤーを追加します。このように細分化された環境は、統合のハードル、開発の遅れ、コストの増加を招き、メタバースインフラの迅速かつ効率的な拡張を妨げています。

成長するゲーム産業

Roblox、Fortnite、Minecraftのようなプラットフォームは、世界中で数十億人のアクティブゲーマーとともに、没入型のソーシャルエコシステムへと進化しています。これらのプラットフォームは、仮想経済、ユーザー生成コンテンツ、ライブイベントを統合しており、スケーラブルで応答性の高いインフラへの需要を促進しています。ゲーム開発者はメタバース・テクノロジーを活用し、プレイとソーシャル・インタラクションの境界線を曖昧にする、永続的でインタラクティブな世界を創造しています。ゲームがメタバースへの入り口となるにつれ、クラウドレンダリング、エッジコンピューティング、リアルタイムネットワーキングへの投資が急増しています。この動向は、ゲーム環境に合わせたインフラソリューションの長期的な成長を促進すると予想されます。

データプライバシーとセキュリティへの懸念

ユーザーが仮想環境で過ごす時間が長くなるにつれ、データプライバシーとサイバーセキュリティに対する懸念が強まっています。メタバースは膨大な量の個人データ、行動データ、生体データを収集するため、サイバー攻撃の格好の標的となっています。アバター、仮想資産、IDクレデンシャルへの不正アクセスは、財政的・風評的ダメージにつながる可能性があります。さらに、標準化されたガバナンスの枠組みがないため、データの所有権や同意に関する疑問が生じる。特に、デジタルIDに関する法律が発展しているEUなどの地域では、規制上の監視が強まっています。

COVID-19の影響:

COVID-19の大流行は、メタバース技術の採用を大幅に加速させました。ロックダウンやリモートワークの義務化により、個人や組織はコラボレーション、エンターテイメント、教育のためのバーチャル・プラットフォームへと向かっていきました。バーチャルイベント、オンラインゲーム、デジタルソーシャルスペースは爆発的な成長を遂げ、スケーラブルなインフラの必要性が浮き彫りになりました。このシフトは、AR/VRハードウェアやクラウドベースのプラットフォームにおけるイノベーションを促進しました。パンデミック後も、デジタル・インタラクションへの行動シフトはメタバース・インフラへの需要を維持すると予想されます。

予測期間中、ハードウェアセグメントが最大になる見込み

没入型の仮想体験や拡張体験をサポートする高性能デバイスの必要性から、予測期間中はハードウェア分野が最大の市場シェアを占めると予想されます。これには、リアルでインタラクティブな環境を提供するための強力なグラフィック・プロセッシング・ユニット(GPU)、高解像度ディスプレイ、モーション・センサー、触覚フィードバック・システムなどが含まれます。メタバースが進化するにつれて、ハードウェアの革新は、ユーザーエンゲージメントの強化、待ち時間の短縮、多様なプラットフォーム間でのシームレスなリアルタイム性能の確保に不可欠となります。

予測期間中、ヘルスケア分野のCAGRが最も高くなる見込み

予測期間中、没入型環境でのバーチャル診察、遠隔手術、医療トレーニングの実現により、ヘルスケア分野が最も高い成長率を示すと予測されます。遠隔医療や健康シミュレーションが普及するにつれ、安全で高性能なインフラへのニーズが高まっています。メタバースは、ヘルスケア専門家が世界に交流できるコラボレーティブな仮想空間の可能性を提供し、診断、患者ケア、トレーニングを改善します。強化された仮想現実(VR)と拡張現実(AR)機能は、この変革を実現する重要な要素です。

最大のシェアを占める地域:

予測期間中、アジア太平洋が最大の市場シェアを占めると予想されます。急速なデジタルトランスフォーメーション、インターネット普及率の上昇、ゲーム文化の活況が需要を促進しています。中国、日本、韓国などの国々は、5G、AR/VR、ブロックチェーン技術に多額の投資を行っています。スマートシティやデジタル経済を支援する政府の取り組みも市場拡大に寄与しています。この地域は人口が多く、技術に精通した若者が多いため、没入型プラットフォームの採用が進んでいます。その結果、アジア太平洋はメタバース・イノベーションの世界・ハブとして台頭しつつあります。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中、北米地域が最も高いCAGRを示すと予測されます。この地域は、先進的な技術インフラと、Meta、Microsoft、Nvidiaのような大手ハイテク企業の強力なプレゼンスから利益を得ています。デジタル・エンターテインメントへの高い消費支出とAR/VR技術の早期導入が主要な成長促進要因です。特に米国市場では、仮想プラットフォーム、デジタル資産、没入型コマースへの投資が急速に進んでいます。規制の明確化と強固なサイバーセキュリティの枠組みが成長をさらに後押ししています。

無料のカスタマイズサービス

本レポートをご購読のお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご利用いただけます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場企業の包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査資料
    • 1次調査資料
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 技術分析
  • 用途分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のメタバースインフラ市場:コンポーネント別

  • ハードウェア
    • ウェアラブルデバイス
    • センサー
    • XRハードウェア
    • ホログラフィックディスプレイ
    • 触覚デバイス
  • ソフトウェア
    • アセット作成ツール
    • アバター開発プラットフォーム
    • プログラミングエンジン
    • 仮想プラットフォーム
  • サービス
    • 資産マーケットプレイス
    • 金融サービス
    • ユーザーエクスペリエンスサービス

第6章 世界のメタバースインフラ市場:技術別

  • 拡張現実(AR)
  • バーチャルリアリティ(VR)
  • 複合現実(MR)
  • エッジコンピューティングとクラウドコンピューティング
  • ブロックチェーン技術
  • その他の技術

第7章 世界メタバースインフラ市場:展開モデル別

  • オンプレミス
  • クラウドベース
  • ハイブリッド

第8章 世界のメタバースインフラ市場:用途別

  • 仮想ワークスペースとコラボレーションプラットフォーム
  • 没入型教育・トレーニングシステム
  • 産業および製造シミュレーション
  • ヘルスケアと遠隔手術インフラ
  • スマートシティと都市計画
  • その他の用途

第9章 世界メタバースインフラ市場:エンドユーザー別

  • IT・通信
  • メディア&エンターテインメント
  • 教育
  • 小売・Eコマース
  • ヘルスケア
  • 政府と防衛
  • 製造業
  • 不動産
  • その他のエンドユーザー

第10章 世界のメタバースインフラ市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他の南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、ジョイントベンチャー
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイリング

  • Dassault Systemes
  • Siemens AG
  • NVIDIA Corporation
  • Cloudflare, Inc.
  • Microsoft Corporation
  • Accenture
  • Amazon Web Services(AWS)
  • Intel Corporation
  • Google Cloud
  • The Sandbox
  • Meta Platforms Inc.
  • Qualcomm Technologies Inc.
  • Unity Technologies
  • Decentraland Foundation
  • Epic Games
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Region (2024-2032) ($MN)
  • Table 2 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Component (2024-2032) ($MN)
  • Table 3 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Hardware (2024-2032) ($MN)
  • Table 4 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Wearable Devices (2024-2032) ($MN)
  • Table 5 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Sensors (2024-2032) ($MN)
  • Table 6 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By XR Hardware (2024-2032) ($MN)
  • Table 7 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Holographic Displays (2024-2032) ($MN)
  • Table 8 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Haptic Devices (2024-2032) ($MN)
  • Table 9 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Software (2024-2032) ($MN)
  • Table 10 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Asset Creation Tools (2024-2032) ($MN)
  • Table 11 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Avatar Development Platforms (2024-2032) ($MN)
  • Table 12 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Programming Engines (2024-2032) ($MN)
  • Table 13 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Virtual Platforms (2024-2032) ($MN)
  • Table 14 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Services (2024-2032) ($MN)
  • Table 15 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Asset Marketplaces (2024-2032) ($MN)
  • Table 16 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Financial Services (2024-2032) ($MN)
  • Table 17 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By User Experience Services (2024-2032) ($MN)
  • Table 18 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Technology (2024-2032) ($MN)
  • Table 19 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Augmented Reality (AR) (2024-2032) ($MN)
  • Table 20 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Virtual Reality (VR) (2024-2032) ($MN)
  • Table 21 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Mixed Reality (MR) (2024-2032) ($MN)
  • Table 22 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Edge and Cloud Computing (2024-2032) ($MN)
  • Table 23 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Blockchain Technology (2024-2032) ($MN)
  • Table 24 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Other Technologies (2024-2032) ($MN)
  • Table 25 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Deployment Model (2024-2032) ($MN)
  • Table 26 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By On-Premise (2024-2032) ($MN)
  • Table 27 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Cloud-based (2024-2032) ($MN)
  • Table 28 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Hybrid (2024-2032) ($MN)
  • Table 29 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Application (2024-2032) ($MN)
  • Table 30 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Virtual Workspaces & Collaboration Platforms (2024-2032) ($MN)
  • Table 31 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Immersive Education & Training Systems (2024-2032) ($MN)
  • Table 32 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Industrial & Manufacturing Simulations (2024-2032) ($MN)
  • Table 33 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Healthcare & Remote Surgery Infrastructure (2024-2032) ($MN)
  • Table 34 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Smart Cities & Urban Planning (2024-2032) ($MN)
  • Table 35 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Other Applications (2024-2032) ($MN)
  • Table 36 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By End User (2024-2032) ($MN)
  • Table 37 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By IT & Telecom (2024-2032) ($MN)
  • Table 38 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Media & Entertainment (2024-2032) ($MN)
  • Table 39 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Education (2024-2032) ($MN)
  • Table 40 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Retail & E-commerce (2024-2032) ($MN)
  • Table 41 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Healthcare (2024-2032) ($MN)
  • Table 42 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Government & Defense (2024-2032) ($MN)
  • Table 43 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Manufacturing (2024-2032) ($MN)
  • Table 44 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Real Estate (2024-2032) ($MN)
  • Table 45 Global Metaverse Infrastructure Market Outlook, By Other End Users (2024-2032) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC30086

According to Stratistics MRC, the Global Metaverse Infrastructure Market is accounted for $137.57 billion in 2025 and is expected to reach $2264.16 billion by 2032 growing at a CAGR of 49.2% during the forecast period. Metaverse infrastructure refers to the foundational technologies, systems, and frameworks that support the creation, interaction, and operation of virtual worlds. This includes hardware (e.g., VR/AR devices), software (e.g., 3D rendering, AI), cloud computing, blockchain for digital ownership, and networking capabilities. These components enable users to engage in immersive experiences, ensuring connectivity, scalability, and seamless integration between virtual environments and the physical world for a truly interconnected digital ecosystem.

According to MejoresApuestas.com, the number of gamers in Europe increased to 329.5 million in 2021.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing demand for virtual and augmented reality

The Metaverse Infrastructure Market is being propelled by the rapid adoption of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) technologies. These immersive technologies are transforming how users interact with digital environments, creating demand across gaming, education, healthcare, and enterprise sectors. Major tech companies are investing heavily in AR/VR hardware and platforms to enhance user experiences. The convergence of spatial computing, 3D visualization, and real-time rendering is accelerating innovation. As consumers seek more engaging and interactive digital experiences, the metaverse is becoming a central hub for entertainment, collaboration, and commerce.

Restraint:

Technical complexity and integration challenges

The technical complexity and integration challenges in the Metaverse Infrastructure Market stem from the need to combine multiple advanced technologies, including virtual reality (VR), augmented reality (AR), blockchain, AI, and cloud computing, into a seamless ecosystem. These technologies often have different architectures, standards, and operational requirements, which makes it difficult to ensure smooth interoperability between platforms. Moreover, maintaining high performance, real-time processing, and consistency across various virtual environments add another layer of complexity. This fragmented landscape results in integration hurdles, delays in development, and increased costs, hindering the rapid and efficient scaling of Metaverse infrastructure.

Opportunity:

Growing gaming industry

With billions of active gamers worldwide, platforms like Roblox, Fortnite, and Minecraft are evolving into immersive social ecosystems. These platforms are integrating virtual economies, user-generated content, and live events, driving demand for scalable and responsive infrastructure. Game developers are leveraging metaverse technologies to create persistent, interactive worlds that blur the line between play and social interaction. As gaming becomes a gateway to the metaverse, investments in cloud rendering, edge computing, and real-time networking are surging. This trend is expected to fuel long-term growth in infrastructure solutions tailored for gaming environments.

Threat:

Data privacy and security concerns

As users spend more time in virtual environments, concerns over data privacy and cybersecurity are intensifying. The metaverse collects vast amounts of personal, behavioral, and biometric data, making it a prime target for cyberattacks. Unauthorized access to avatars, virtual assets, or identity credentials could lead to financial and reputational damage. Moreover, the lack of standardized governance frameworks raises questions about data ownership and consent. Regulatory scrutiny is increasing, particularly in regions like the EU, where digital identity laws are evolving.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic significantly accelerated the adoption of metaverse technologies. Lockdowns and remote work mandates pushed individuals and organizations toward virtual platforms for collaboration, entertainment, and education. Virtual events, online gaming, and digital social spaces saw explosive growth, highlighting the need for scalable infrastructure. This shift catalyzed innovation in AR/VR hardware and cloud-based platforms. Even post-pandemic, the behavioural shift toward digital interaction is expected to sustain demand for metaverse infrastructure.

The hardware segment is expected to be the largest during the forecast period

The hardware segment is expected to account for the largest market share during the forecast period, due to the need for high-performance devices to support immersive virtual and augmented experiences. This includes powerful graphics processing units (GPUs), high-resolution displays, motion sensors, and haptic feedback systems to deliver realistic and interactive environments. As the Metaverse evolves, hardware innovations are crucial to enhancing user engagement, reducing latency, and ensuring seamless, real-time performance across diverse platforms.

The healthcare segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the healthcare segment is predicted to witness the highest growth rate, driven by enabling virtual consultations, remote surgeries, and medical training in immersive environments. As telemedicine and health simulations gain popularity, the need for secure, high-performance infrastructure grows. The Metaverse offers potential for collaborative virtual spaces where healthcare professionals can interact globally, improving diagnostics, patient care, and training. Enhanced virtual reality (VR) and augmented reality (AR) capabilities are key enablers of this transformation.

Region with largest share:

During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share. Rapid digital transformation, growing internet penetration, and a booming gaming culture are fueling demand. Countries like China, Japan, and South Korea are investing heavily in 5G, AR/VR, and block chain technologies. Government initiatives supporting smart cities and digital economies are also contributing to market expansion. The region's large population and tech-savvy youth are driving adoption of immersive platforms. As a result, Asia Pacific is emerging as a global hub for metaverse innovation.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the North America region is anticipated to exhibit the highest CAGR. The region benefits from advanced technological infrastructure and a strong presence of leading tech firms like Meta, Microsoft, and Nvidia. High consumer spending on digital entertainment and early adoption of AR/VR technologies are key growth drivers. The U.S. market, in particular, is witnessing rapid investment in virtual platforms, digital assets, and immersive commerce. Regulatory clarity and robust cybersecurity frameworks are further supporting growth.

Key players in the market

Some of the key players in Metaverse Infrastructure Market include Dassault Systemes, Siemens AG, NVIDIA Corporation, Cloudflare, Inc., Microsoft Corporation, Accenture, Amazon Web Services (AWS), Intel Corporation, Google Cloud, The Sandbox, Meta Platforms Inc., Qualcomm Technologies Inc., Unity Technologies, Decentraland Foundation, and Epic Games.

Key Developments:

In April 2025, Cloudflare, Inc. announced the acquisition of Outerbase, a developer database company, to dramatically enhance the developer database experience across Cloudflare Workers. With this acquisition, building database-backed applications will be more approachable enabling more teams to build and deploy full-stack, AI-enabled applications on Cloudflare's global network.

In April 2025, Dassault Systemes and Airbus have extended their long-term strategic partnership, putting the 3DEXPERIENCE platform at the heart of lifecycle management of all new Airbus programs for civil and military aircraft and helicopters. This deployment will support the entire development chain for all Airbus civil and military aircraft and helicopters.

Components Covered:

  • Hardware
  • Software
  • Services

Technologies Covered:

  • Augmented Reality (AR)
  • Virtual Reality (VR)
  • Mixed Reality (MR)
  • Edge and Cloud Computing
  • Blockchain Technology
  • Other Technologies

Deployment Models Covered:

  • On-Premise
  • Cloud-based
  • Hybrid

Applications Covered:

  • Virtual Workspaces & Collaboration Platforms
  • Immersive Education & Training Systems
  • Industrial & Manufacturing Simulations
  • Healthcare & Remote Surgery Infrastructure
  • Smart Cities & Urban Planning
  • Other Applications

End Users Covered:

  • IT & Telecom
  • Media & Entertainment
  • Education
  • Retail & E-commerce
  • Healthcare
  • Government & Defense
  • Manufacturing
  • Real Estate
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2024, 2025, 2026, 2028, and 2032
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Technology Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 End User Analysis
  • 3.9 Emerging Markets
  • 3.10 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Metaverse Infrastructure Market, By Component

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Hardware
    • 5.2.1 Wearable Devices
    • 5.2.2 Sensors
    • 5.2.3 XR Hardware
    • 5.2.4 Holographic Displays
    • 5.2.5 Haptic Devices
  • 5.3 Software
    • 5.3.1 Asset Creation Tools
    • 5.3.2 Avatar Development Platforms
    • 5.3.3 Programming Engines
    • 5.3.4 Virtual Platforms
  • 5.4 Services
    • 5.4.1 Asset Marketplaces
    • 5.4.2 Financial Services
    • 5.4.3 User Experience Services

6 Global Metaverse Infrastructure Market, By Technology

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Augmented Reality (AR)
  • 6.3 Virtual Reality (VR)
  • 6.4 Mixed Reality (MR)
  • 6.5 Edge and Cloud Computing
  • 6.6 Blockchain Technology
  • 6.7 Other Technologies

7 Global Metaverse Infrastructure Market, By Deployment Model

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 On-Premise
  • 7.3 Cloud-based
  • 7.4 Hybrid

8 Global Metaverse Infrastructure Market, By Application

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Virtual Workspaces & Collaboration Platforms
  • 8.3 Immersive Education & Training Systems
  • 8.4 Industrial & Manufacturing Simulations
  • 8.5 Healthcare & Remote Surgery Infrastructure
  • 8.6 Smart Cities & Urban Planning
  • 8.7 Other Applications

9 Global Metaverse Infrastructure Market, By End User

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 IT & Telecom
  • 9.3 Media & Entertainment
  • 9.4 Education
  • 9.5 Retail & E-commerce
  • 9.6 Healthcare
  • 9.7 Government & Defense
  • 9.8 Manufacturing
  • 9.9 Real Estate
  • 9.10 Other End Users

10 Global Metaverse Infrastructure Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 Dassault Systemes
  • 12.2 Siemens AG
  • 12.3 NVIDIA Corporation
  • 12.4 Cloudflare, Inc.
  • 12.5 Microsoft Corporation
  • 12.6 Accenture
  • 12.7 Amazon Web Services (AWS)
  • 12.8 Intel Corporation
  • 12.9 Google Cloud
  • 12.10 The Sandbox
  • 12.11 Meta Platforms Inc.
  • 12.12 Qualcomm Technologies Inc.
  • 12.13 Unity Technologies
  • 12.14 Decentraland Foundation
  • 12.15 Epic Games