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市場調査レポート
商品コード
1587631

衛星バス市場の2030年までの予測: タイプ別、バスタイプ別、軌道タイプ別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Satellite Bus Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type (Small Satellites,Medium Satellites, Large Satellites and Heavy Satellites), Bus Type, Orbit Type, Application, End User and By Geography


出版日
ページ情報
英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
衛星バス市場の2030年までの予測: タイプ別、バスタイプ別、軌道タイプ別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2024年11月11日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
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  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の衛星バス市場は2024年に391億5,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 9.7%で成長し、2030年には682億3,000万米ドルに達する見込みです。

航空宇宙ビジネスにおいて、衛星バス市場とは、人工衛星の枠組みを形成する衛星バスシステムの開発、生産、統合に重点を置く分野を指します。推進力、電力システム、通信システム、熱管理など、衛星の運用に必要な主要要素はすべて衛星バスに含まれます。通信、地球観測、科学研究など様々な用途をサポートするこの業界を牽引しているのは、衛星サービスへのニーズの高まりや宇宙技術・研究開発です。

衛星製造に関する最近の市場調査によると、2026年までに1万機以上の小型衛星を地球低軌道(LEO)に打ち上げると推定されています。日本の予算案によると、日本の宇宙予算は14億米ドル以上で、これにはH3ロケット、技術試験衛星9号、情報収集衛星(IGS)計画の開発が含まれます。

衛星を利用したサービスへの需要の高まり

衛星ベースのサービスに対するニーズの高まりにより、衛星バスはますます普及しています。移動体通信、テレビ放送、ブロードバンド・インターネット・アクセス、ナビゲーションなど、さまざまな目的で衛星通信への依存度が高まっていることが、この増加の主な原因です。また、農業、災害救援、環境監視など、衛星を利用した地球観測のニーズが高まっていることも、衛星バスの需要を押し上げています。さらに、航空宇宙・防衛産業における衛星技術の利用拡大も、衛星バス市場の成長を後押ししています。

長い開発サイクル

開発サイクルの長期化は、重要な衛星ミッションの打ち上げを延期し、変化する市場や技術需要への迅速な対応を困難にする可能性があるため、衛星バス産業に悪影響を及ぼします。スケジュールが長期化すると、特に競争力を維持しようとする民間事業者にとっては、プロジェクト・コストが上昇し、予算への負担が大きくなります。さらに、新興技術の開発が長期化すると、実装前に陳腐化し、機能性に影響を及ぼす可能性があります。衛星バス市場の全体的な拡大は、このような新しい技術革新の採用の遅れによって遅れる可能性があります。

地球観測と気候モニタリングのニーズの高まり

政府、研究機関、企業セクターが環境管理のために衛星データにますます依存するようになるにつれて、地球観測と気候モニタリングの必要性が高まっているため、衛星バス市場は拡大しています。これらの衛星は、資源管理や気候変動に関する重要な洞察を提供することで、レジリエンス(回復力)と持続可能な開発への取り組みを支援しています。正確でリアルタイムのデータ収集は、高度な衛星バス・システムによって可能となるため、特殊なセンサーを搭載でき、宇宙という課題環境での信頼性の高い運用を保証できる頑丈なプラットフォームへのニーズが高まっています。

信頼性と技術的限界

衛星バスは、過酷な宇宙環境で長時間にわたって完璧に機能しなければならないため、信頼性と技術的限界がこの業界に大きな障害をもたらしています。長寿命と信頼性を確保するためには、複雑な材料と設計が必要となり、開発コストを押し上げます。衛星の運用寿命やミッション能力は、限られた電力容量などの技術的な問題によって制約を受ける可能性があります。さらに、システムの故障や不具合は大きな金銭的リスクを伴うため、投資家の足が遠のき、技術革新や市場成長の速度が遅くなります。

COVID-19の影響

COVID-19パンデミックは、サプライチェーンの混乱とプロジェクトのスケジュール遅延を引き起こし、衛星バス市場に大きな影響を与えました。当初の大きな挫折にもかかわらず、通信および宇宙探査技術への投資の高まりにより衛星サービスへの需要が増加したため、事業は回復力を証明しました。事業者は、運用効率を改善し、モジュール設計を重視することで調整し、ニーズの変化に迅速に対応できるようになった。衛星バス業界のさらなる発展と回復は、この柔軟性によって助けられると予想されます。

予測期間中、小型衛星セグメントが最大になる見込み

小型衛星セグメントは、その手頃な価格、展開の容易さ、業界の適応性から、最大になると推定されます。これらの小型衛星は、迅速な開発と打ち上げサイクルを可能にするため、IoT、通信、地球観測の低コストミッションに最適です。商業宇宙活動の成長と地球低軌道(LEO)コンステレーションの必要性により、採用はさらに加速しています。さらに、小型衛星の優れた機能性は、小型化技術の向上によって可能になります。

予測期間中にCAGRが最も高くなると予想されるのは政府部門です。

予測期間中、CAGRが最も高くなると予測されているのは政府機関セグメントです。信頼性の高い衛星バスの需要は、科学研究、通信インフラ、国家安全保障への投資など、政府の取り組みによって煽られています。政府が防衛、気象監視、災害救援、気候観測のために衛星の開発に資金を提供し、推進しているため、衛星に対する需要は絶え間ないです。衛星打ち上げや宇宙探査を支援する政府の取り組みも、市場の成長を支えています。

最大のシェアを占める地域:

予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予想されます。衛星通信技術は、特に地方や孤立した場所でのブロードバンド・インターネット接続のニーズの高まりにより、ますます普及しています。さらに、衛星ベースの地球観測システムのニーズは、環境モニタリングと持続可能な開発を重視する傾向が強まっていることが背景にあります。アジア太平洋市場は、こうした要素に加え、同地域の慈悲深い法律や発展途上の技術力によって拡大しています。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中、北米のCAGRが最も高いと予測されます。衛星バス市場は、テレビ・トランスミッション、モバイル通信、ブロードバンド・インターネット・アクセスなど、多くの目的で衛星通信への依存度が高まっている結果、拡大しています。さらに、環境モニタリングや災害管理が注目されるにつれて、衛星ベースの地球観測システムのニーズが高まっています。これらの要素は、この地域の強力な法制度や奨励法とともに、北米の衛星バス事業の拡大を後押ししています。

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 用途分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の衛星バス市場:タイプ別

  • 小型衛星
  • 中型衛星
  • 大型衛星
  • 大重量衛星

第6章 世界の衛星バス市場:バスタイプ別

  • プラットフォームバス
  • カスタムバス
  • 小型衛星バス

第7章 世界の衛星バス市場:軌道タイプ別

  • 低軌道(LEO)
  • 中軌道(MEO)
  • 静止軌道(GEO)

第8章 世界の衛星バス市場:用途別

  • 通信
  • 地球観測
  • ナビゲーション
  • 科学研究
  • その他の用途

第9章 世界の衛星バス市場:エンドユーザー別

  • 政府
  • 商業
  • 学術研究機関
  • その他のエンドユーザー

第10章 世界の衛星バス市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイリング

  • Lockheed Martin
  • Boeing
  • Airbus Defence and Space
  • Northrop Grumman
  • Thales Alenia Space
  • Honeywell Aerospace
  • Raytheon Technologies
  • Indian Space Research Organisation(ISRO)
  • NASA
  • Hughes Network Systems
  • Swarm Technologies
  • Maxar Technologies
  • Inmarsat
  • China Aerospace Science and Technology Corporation(CASC)
  • Planet Labs
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Agricultural Pheromones Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Agricultural Pheromones Market Outlook, By Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Agricultural Pheromones Market Outlook, By Sex Pheromones (2022-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Agricultural Pheromones Market Outlook, By Aggregation Pheromones (2022-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Agricultural Pheromones Market Outlook, By Alarm Pheromones (2022-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Agricultural Pheromones Market Outlook, By Trail Pheromones (2022-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Agricultural Pheromones Market Outlook, By Kairomones (2022-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Agricultural Pheromones Market Outlook, By Other Types (2022-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Agricultural Pheromones Market Outlook, By Crop Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Agricultural Pheromones Market Outlook, By Fruits and Vegetables (2022-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Agricultural Pheromones Market Outlook, By Cereals and Grains (2022-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Agricultural Pheromones Market Outlook, By Oilseeds (2022-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Agricultural Pheromones Market Outlook, By Nuts (2022-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Agricultural Pheromones Market Outlook, By Ornamental Plants (2022-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Agricultural Pheromones Market Outlook, By Other Crop Types (2022-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Agricultural Pheromones Market Outlook, By Formulation Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Agricultural Pheromones Market Outlook, By Liquid (2022-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Agricultural Pheromones Market Outlook, By Solid (2022-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Agricultural Pheromones Market Outlook, By Microencapsulated (2022-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Agricultural Pheromones Market Outlook, By Gel (2022-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Agricultural Pheromones Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Agricultural Pheromones Market Outlook, By Pest Control (2022-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Agricultural Pheromones Market Outlook, By Monitoring (2022-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Agricultural Pheromones Market Outlook, By Trapping (2022-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Agricultural Pheromones Market Outlook, By Crop Protection (2022-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Agricultural Pheromones Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Agricultural Pheromones Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Agricultural Pheromones Market Outlook, By Commercial Farmers (2022-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Agricultural Pheromones Market Outlook, By Agricultural Companies (2022-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Agricultural Pheromones Market Outlook, By Research and Development Institutions (2022-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Agricultural Pheromones Market Outlook, By Home Gardeners (2022-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Agricultural Pheromones Market Outlook, By Other End Users (2022-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC27616

According to Stratistics MRC, the Global Satellite Bus Market is accounted for $39.15 billion in 2024 and is expected to reach $68.23 billion by 2030 growing at a CAGR of 9.7% during the forecast period. In the aerospace business, the satellite bus market refers to the sector that focuses on the development, production, and integration of satellite bus systems, which form the framework for satellites. The key elements required for the satellite's operation, such as propulsion, power systems, communication systems, and thermal management, are all included in a satellite bus. The increasing need for satellite services as well as developments in space technology and exploration are driving this industry, which supports a range of applications such as telecommunications, earth observation, and scientific research.

According to its recent market study on Satellite Manufacturing, it has been estimated to launch more than 10,000 small satellites by 2026 into the Low Earth Orbit (LEO). According to the draft budget of Japan, the space budget of the country was over USD 1.4 billion, which includes the development of the H3 rocket, Engineering Test Satellite-9, and the nation's Information Gathering Satellite (IGS) program.

Market Dynamics:

Driver:

Growing demand for satellite-based services

Satellite buses are becoming increasingly prevalent due to the increased need for satellite-based services. The growing dependence on satellite communications for a number of purposes, such as mobile communications, television broadcasting, broadband internet access, and navigation, is the main cause of this increase. The demand for satellite buses is also being driven up by the increasing need for satellite-based earth observation for agriculture, disaster relief, and environmental monitoring. Additionally, the growing use of satellite technology in the aerospace and defense industries are driving the growth of the satellite bus market.

Restraint:

Long development cycles

Extended development cycles have a detrimental effect on the satellite bus industry because they postpone the launch of crucial satellite missions, which might make it more difficult to respond quickly to changing market and technology demands. Longer timetables put more strain on budgets by raising project costs, particularly for commercial operators trying to stay competitive. Furthermore, extended development of emerging technologies may result in obsolescence before to implementation, impacting functionality. The overall expansion of the satellite bus market may be slowed by this delay in adopting new innovations.

Opportunity:

Rising need for earth observation and climate monitoring

As governments, research institutions, and the corporate sector depend more and more on satellite data for environmental management, the market for satellite buses is expanding due to the growing need for earth observation and climate monitoring. These satellites help efforts for resilience and sustainable development by offering vital insights into resource management, and climate change. Precise, real-time data collection is made possible by sophisticated satellite bus systems, which increases the need for sturdy platforms that can accommodate specialized sensors and guarantee dependable operation in the challenging environment of space.

Threat:

Reliability and technical limitations

As satellite buses must function flawlessly for lengthy periods of time in the harsh space settings, reliability and technical limits present substantial obstacles in the industry. Complex materials and design are needed to ensure longevity and dependability, which drives up development costs. A satellite's operating lifespan and mission capabilities may be constrained by technical issues including limited power capacity. Furthermore, system breakdowns or malfunctions carry a significant financial risk, which deters investors and slows the rate of innovation and market growth.

Covid-19 Impact

The COVID-19 pandemic caused supply chain disruptions and project timeline delays, which had a significant effect on the satellite bus market. Despite the large initial setbacks, the business proved resilient as the demand for satellite services increased due to rising investments in communication and space exploration technology. Businesses adjusted by improving their operational effectiveness and emphasizing modular designs, which made it possible to respond to shifting needs more quickly. Further development and recovery in the satellite bus industry are anticipated to be aided by this flexibility.

The small satellites segment is expected to be the largest during the forecast period

The small satellites segment is estimated to be the largest, due to the tiny satellite segment's affordability, ease of deployment, and industry adaptability. These small satellites are perfect for low-cost missions in IoT, telecommunications, and earth observation because they enable quicker development and launch cycles. Adoption is further accelerated by the growth of commercial space endeavours and the need for low-Earth orbit (LEO) constellations. Furthermore, excellent functionality within small satellites is made possible by improvements in miniaturized technology.

The government segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The government segment is anticipated to witness the highest CAGR during the forecast period. The demand for dependable satellite buses is fuelled by government initiatives, including investments in scientific research, communication infrastructure, and national security. There is a constant demand for satellites because governments finance and promote their development for defense, weather monitoring, disaster relief, and climate observation. Government initiatives supporting satellite launches and space exploration also support market growth.

Region with largest share:

Asia Pacific is expected to have the largest market share during the forecast period. Satellite communication technologies are becoming more and more popular due to the increasing need for broadband internet connectivity, particularly in rural and isolated locations. Furthermore, the need for satellite-based earth observation systems is being driven by the growing emphasis on environmental monitoring and sustainable development. The Asia-Pacific market is expanding as a result of these elements, as well as the region's benevolent laws and developing technological capabilities.

Region with highest CAGR:

North America is projected to witness the highest CAGR over the forecast period. The market for satellite buses is expanding as a result of the growing dependence on satellite communications for a number of purposes, such as television transmission, mobile communications, and broadband internet access. Furthermore, the need for satellite-based earth observation systems is rising as environmental monitoring and catastrophe management get more attention. These elements, along with the region's strong legal system and encouraging laws, are propelling the expansion of the North American satellite bus business.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Satellite Bus Market include Lockheed Martin, Boeing, Airbus Defence and Space, Northrop Grumman, Thales Alenia Space, Honeywell Aerospace, Raytheon Technologies, Indian Space Research Organisation (ISRO), NASA, Hughes Network Systems, Swarm Technologies, Maxar Technologies, Inmarsat, China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC), and Planet Labs.

Key Developments:

In October 2023, Northrop Grumman and Airbus have signed a Memorandum of Understanding (MOU) to jointly address the United Kingdom Ministry of Defence's (MOD) military satellite communication system requirements for the SKYNET Enduring Capability (SKEC) program.

In August 2023, ISRO transferred the IMS-1 Satellite Bus Technology to Alpha Design Technologies Pvt. Ltd. (ADTL), marking a significant advancement in private sector involvement in India's space industry. This transfer was facilitated by NewSpace India Limited (NSIL) through an agreement

Types Covered:

  • Small Satellites
  • Medium Satellites
  • Large Satellites
  • Heavy Satellites

Bus Types Covered:

  • Platform Bus
  • Custom Bus
  • Small Satellite Bus

Orbit Types Covered:

  • Low Earth Orbit (LEO)
  • Medium Earth Orbit (MEO)
  • Geostationary Orbit (GEO)

Applications Covered:

  • Communications
  • Earth Observation
  • Navigation
  • Scientific Research
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Government
  • Commercial
  • Academic/Research Institutions
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Satellite Bus Market, By Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Small Satellites
  • 5.3 Medium Satellites
  • 5.4 Large Satellites
  • 5.5 Heavy Satellites

6 Global Satellite Bus Market, By Bus Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Platform Bus
  • 6.3 Custom Bus
  • 6.4 Small Satellite Bus

7 Global Satellite Bus Market, By Orbit Type

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Low Earth Orbit (LEO)
  • 7.3 Medium Earth Orbit (MEO)
  • 7.4 Geostationary Orbit (GEO)

8 Global Satellite Bus Market, By Application

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Communications
  • 8.3 Earth Observation
  • 8.4 Navigation
  • 8.5 Scientific Research
  • 8.6 Other Applications

9 Global Satellite Bus Market, By End User

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Government
  • 9.3 Commercial
  • 9.4 Academic/Research Institutions
  • 9.5 Other End Users

10 Global Satellite Bus Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 Lockheed Martin
  • 12.2 Boeing
  • 12.3 Airbus Defence and Space
  • 12.4 Northrop Grumman
  • 12.5 Thales Alenia Space
  • 12.6 Honeywell Aerospace
  • 12.7 Raytheon Technologies
  • 12.8 Indian Space Research Organisation (ISRO)
  • 12.9 NASA
  • 12.10 Hughes Network Systems
  • 12.11 Swarm Technologies
  • 12.12 Maxar Technologies
  • 12.13 Inmarsat
  • 12.14 China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC)
  • 12.15 Planet Labs