|
市場調査レポート
商品コード
1530707
電気自動車用コンポーネント市場の2030年までの予測:電気自動車タイプ別、コンポーネント別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Electric Vehicle Components Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Electric Vehicle Type, Component, End User and By Geography |
||||||
カスタマイズ可能
|
電気自動車用コンポーネント市場の2030年までの予測:電気自動車タイプ別、コンポーネント別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
|
Stratistics MRCによると、世界の電気自動車用コンポーネント市場は2024年に2,291億6,000万米ドルを占め、2030年には8,452億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは24.3%で成長する見込みです。
電気自動車(EV)は、効率的で持続可能な輸送を提供するために連携するいくつかの主要部品で構成されています。電気自動車の心臓部はバッテリーパックで、推進用の電気エネルギーを蓄えます。これらのバッテリーには、エネルギー密度と信頼性が高いリチウムイオン・テクノロジーが採用されています。車載充電器や外部充電ステーションを含む充電インフラは、バッテリーのエネルギーを補充するために不可欠であり、EVには、エネルギー消費、ブレーキ回生、車両全体のダイナミクスなど、さまざまな側面を監視・調整するための高度な制御システムとソフトウェアが組み込まれています。
インフラ整備
政府や民間企業が充電ネットワークの拡大に投資することで、EVの信頼性と利便性は大幅に向上します。インフラ整備には、都市部、高速道路沿い、住宅地により多くの充電ステーションを設置することが含まれ、EV所有者の航続距離に対する不安を軽減します。インフラ開発はEV部品自体の技術革新を支援し、より効率的なバッテリー、軽量素材、先進エレクトロニクスの研究を促進します。さらに、高速充電器やスマートグリッド統合といった充電技術の進歩は、エネルギー使用を最適化し、充電時間を短縮することで、全体的なユーザー体験を向上させる。
電気自動車の初期コストの高さ
電気自動車(EV)の初期コストが高いのは、主にその設計と技術に内在するいくつかの要因に起因します。EVの重要かつ高価な部品であるバッテリー・パックは、EV全体のコストに大きく寄与しています。これらのバッテリーは、リチウムイオンなどの先端材料を利用しており、生産と精製にコストがかかります。EVは、従来の内燃機関よりも複雑で高価な、特殊な電気ドライブトレインと制御システムを必要とします。しかし、EV生産のスケールメリットは、まだ従来型自動車に匹敵するレベルに達していないため、EVの製造コストはさらに上昇します。
バッテリー技術の進歩
バッテリー技術の進歩は、その効率、航続距離、持続可能性を大幅に改善することで、電気自動車用コンポーネントに革命をもたらしています。従来のリチウムイオン・バッテリーは、より高いエネルギー密度と長寿命を提供するソリッド・ステート・バッテリーのような新型に取って代わられたり、強化されたりしています。こうした進歩により、電気自動車(EV)は充電時間を短縮しながら、1回の充電でより遠くまで走行できるようになった。さらに、強化されたバッテリー技術は、EV全体の軽量化と小型化に貢献し、自動車の性能とハンドリングを最適化します。
製造能力
電気自動車用コンポーネントの製造能力のボトルネックは、業界の成長にとって大きな課題となっています。電気自動車(EV)の需要が高まるにつれ、メーカーはバッテリー、電気モーター、充電インフラといった重要部品の生産規模を拡大する上で制約に直面しています。こうした制約は、限られた生産設備、サプライチェーンの途絶、従来の自動車製造からEV専用技術への移行の複雑さなど、さまざまな要因から生じています。EV部品に必要な特殊な材料や工程は、生産能力の増強にさらなる複雑さをもたらしています。
COVID-19の大流行は、電気自動車(EV)業界、特にそのサプライチェーンと部品の供給力に大きな影響を与えました。ウイルスが世界的に蔓延したため、多くのメーカーが工場の閉鎖、労働力の減少、物流の課題による生産の中断に直面しました。このため、バッテリー、半導体、電子制御ユニットなど、EVの主要部品の製造と納入に遅れが生じました。しかし、EVに対する消費者の需要は、経済の不確実性が生じるにつれて変動し、販売予測やEV技術への投資に影響を与えました。
予測期間中、電池式電気自動車分野が最大になる見込み
予測期間中、バッテリー電気自動車分野が最大となる見込み。バッテリー技術は最前線にあり、エネルギー密度の向上、充電時間の短縮、寿命の延長に焦点を当てた開発が続けられています。この進歩は、走行距離を延ばし、全体的な効率を向上させる上で極めて重要です。車両エレクトロニクスとソフトウェア・システムの進歩により、コンポーネントの統合性が向上し、車両の接続性、自律性、ユーザー・エクスペリエンスが向上しています。BEVセグメントが成長を続ける中、これらの進歩は電気自動車の性能とアクセシビリティを向上させるだけでなく、二酸化炭素排出量を削減し、持続可能な輸送ソリューションを世界的に推進することにも貢献しています。
予測期間中、フリートオペレーター部門のCAGRが最も高くなると予想されます。
フリートオペレーター分野は、予測期間中に最も高いCAGRが見込まれます。フリートオペレーターは、バッテリー、モーター、充電インフラなどの先進的なEVコンポーネントを統合することで、運用コストと環境への影響の削減を目指しています。これらの機能強化は、従来の内燃エンジン車と比較して、より高い効率性、より長い運転距離、メンテナンスの軽減を約束します。さらに、電動化への動きは、温室効果ガスの排出を抑制し、気候変動を緩和するための世界の取り組みと一致しています。フリートオペレーターは、車両のライフサイクルにわたるコスト削減だけでなく、クリーンエネルギーの採用を促進する規制上のインセンティブからも利益を得ることができます。
推定期間中、北米地域が市場で最大のシェアを占めました。企業は、カーボンフットプリントの削減と環境スチュワードシップの推進を目的とした持続可能な取り組みへの投資を増やしています。これには、再生可能エネルギー源の利用や効率的なリサイクル技術など、製造プロセスの革新が含まれ、地域全体の持続可能性目標に貢献しています。さらに、こうした取り組みはEV部品の技術的進歩に拍車をかけ、時間の経過とともにEVのエネルギー効率とコスト効率を向上させる。持続可能性を優先することで、企業は規制要件を満たすだけでなく、この地域全体の環境意識の高い消費者や投資家にアピールすることができます。
欧州地域は予測期間中、収益性の高い成長を維持すると予測されます。政府は、補助金、減税、規制措置などの戦略的枠組みを通じて、消費者と企業の双方に電気自動車の導入と関連技術への投資を促しています。これらの政策は、温室効果ガスの排出削減、エネルギー安全保障の強化、持続可能な輸送ソリューションの促進を目的としています。特に、電気自動車の購入補助金、電気自動車技術の研究開発に対する助成金、充電ステーションへのインフラ投資といった財政的インセンティブは、この地域全体で極めて重要な役割を果たしてきました。規制面では、厳しい排ガス規制や、自動車メーカーに一定割合のゼロ・エミッション車の生産を義務付けるなどの措置がとられ、地域市場のイノベーションと競争力に拍車をかけています。
According to Stratistics MRC, the Global Electric Vehicle Components Market is accounted for $229.16 billion in 2024 and is expected to reach $845.22 billion by 2030 growing at a CAGR of 24.3% during the forecast period. Electric vehicles (EVs) consist of several key components that work together to provide efficient and sustainable transportation. At the heart of an electric vehicle is its battery pack, which stores electrical energy for propulsion. These batteries typically use lithium-ion technology due to its high energy density and reliability. Charging infrastructure, including onboard chargers and external charging stations, is essential for replenishing the battery's energy, EVs incorporate sophisticated control systems and software to monitor and regulate various aspects such as energy consumption, braking regeneration, and overall vehicle dynamics.
Infrastructure development
As governments and private sectors invest in expanding charging networks, the reliability and convenience of EVs improve significantly. Infrastructure development includes establishing more charging stations in urban areas, along highways, and in residential areas, reducing range anxiety among EV owners. Infrastructure development supports innovation in EV components themselves, fostering research into more efficient batteries, lightweight materials, and advanced electronics. Moreover, advancements in charging technology, such as faster chargers and smart grid integration, optimize energy use and reduce charging times, enhancing the overall user experience.
High upfront cost of electric vehicles
The high upfront cost of electric vehicles (EVs) primarily stems from several factors inherent to their design and technology. Battery packs, which are crucial and expensive components of EVs, contribute significantly to their overall cost. These batteries utilize advanced materials like lithium-ion, which are costly to produce and refine. EVs require specialized electric drivetrains and control systems that are more complex and expensive than traditional internal combustion engines. However, the economies of scale in EV production have not yet reached levels comparable to those of conventional vehicles, which further drives up their manufacturing costs.
Advancements in battery technology
Advancements in battery technology are revolutionizing electric vehicle components by vastly improving their efficiency, range, and sustainability. Traditional lithium-ion batteries are being replaced or enhanced with newer iterations like solid-state batteries, offering higher energy densities and longer lifespans. These advancements enable electric vehicles (EVs) to travel farther on a single charge while reducing charging times. Moreover, enhanced battery technology contributes to the overall reduction of EV weight and size, optimizing vehicle performance and handling.
Manufacturing capacity
The bottleneck in electric vehicle component manufacturing capacity poses a significant challenge to the industry's growth. As demand for electric vehicles (EVs) rises, manufacturers face constraints in scaling up production of critical components such as batteries, electric motors, and charging infrastructure. These constraints stem from various factors including limited production facilities, supply chain disruptions, and the complex nature of transitioning from traditional automotive manufacturing to EV-specific technologies. The specialized materials and processes required for EV components add further complexity to ramping up production capacity.
The COVID-19 pandemic significantly impacted the electric vehicle (EV) industry, particularly its supply chain and component availability. As the virus spread globally, many manufacturers faced disruptions in production due to factory closures, reduced workforce, and logistical challenges. This led to delays in the manufacturing and delivery of key EV components such as batteries, semiconductors, and electronic control units. However, consumer demand for EVs fluctuated as economic uncertainties arose, affecting sales projections and investment in EV technologies.
The Battery Electric Vehicle segment is expected to be the largest during the forecast period
Battery Electric Vehicle segment is expected to be the largest during the forecast period. Battery technology is at the forefront, with ongoing developments focused on increasing energy density, reducing charging times, and enhancing lifespan. This progress is crucial for extending driving ranges and improving overall efficiency. Advancements in vehicle electronics and software systems are enabling better integration of components, enhancing vehicle connectivity, autonomy, and user experience. As the BEV segment continues to grow, these advancements not only improve the performance and accessibility of electric vehicles but also contribute to reducing carbon footprints and advancing sustainable transportation solutions globally
The Fleet Operators segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Fleet Operators segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period. By integrating advanced EV components, such as batteries, motors, and charging infrastructure, fleet operators aim to reduce operational costs and environmental impact. These enhancements promise greater efficiency, longer operational range, and reduced maintenance compared to traditional combustion engine vehicles. Moreover, the move towards electrification aligns with global efforts to curb greenhouse gas emissions and mitigate climate change. Fleet operators benefit not only from cost savings over the vehicle lifecycle but also from regulatory incentives promoting clean energy adoption.
North America region commanded the largest share of the market over the extrapolated period. Companies are increasingly investing in sustainable practices aimed at reducing carbon footprints and promoting environmental stewardship. This involves innovations in manufacturing processes, such as the use of renewable energy sources and efficient recycling techniques, which contribute to overall sustainability goals across the region. Moreover, these initiatives spur technological advancements in EV components, making them more energy-efficient and cost-effective over time. By prioritizing sustainability, corporations not only meet regulatory requirements but also appeal to environmentally conscious consumers and investors throughout the region.
Europe region is projected to hold profitable growth during the forecasted period. Through a strategic framework of subsidies, tax breaks, and regulatory measures, governments have incentivized both consumers and businesses to adopt electric vehicles and invest in related technologies. These policies aim to reduce greenhouse gas emissions, enhance energy security, and promote sustainable transportation solutions. In particular, financial incentives such as purchase subsidies for electric vehicles, grants for research and development in EV technology, and infrastructure investments in charging stations have been pivotal across the region. Regulatory measures include stringent emission standards and mandates for automakers to produce a certain percentage of zero-emission vehicles, spurring innovation and competitiveness in the regional market.
Key players in the market
Some of the key players in Electric Vehicle Components market include Amara Raja Batteries Ltd, Ashok Leyland, Avtec Limited, Eastman Auto & Power Ltd, Exicom Tele-Systems Ltd, Exide Industries Ltd, Hyundai Motor Company, Okaya Power Pvt. Ltd, SEG Automotive India Private Limited, Sparco Batteries Pvt. Ltd, Tata Motors Limited, Tesla Motors and Volkswagen Group.
In June 2024, Amara Raja signs licensing agreement with GIB EnergyX for Li-ion cells tech. As part of the agreement, GIB EnergyX, a subsidiary of Gotion High-Tech Co Ltd, will license Gotion's 'LFP technology' for lithium-ion cells to Amara Raja Advanced Cell Technologies (ARACT), a wholly-owned arm of Amara Raja Energy & Mobility Ltd.
In June 2024, Amara Raja Energy & Mobility has acquired an additional 4.5 percent stake in electric vehicle battery maker InoBat for 20 million euros (nearly Rs 180 crore).