市場調査レポート
商品コード
1476349
粉末油脂市場の2030年までの予測:製品タイプ、原料、加工技術、流通チャネル、用途、地域別の世界分析Powdered Fats Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type, Source, Processing Technology, Distribution Channel, Application and by Geography |
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粉末油脂市場の2030年までの予測:製品タイプ、原料、加工技術、流通チャネル、用途、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年05月05日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、粉末油脂の世界市場は2023年に23億7,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは6.4%で成長し、2030年には36億7,000万米ドルに達する見込みです。
粉末油脂は、食品産業で広く使用され、便利で適応性のある原料です。粉末油脂は、凝集または噴霧乾燥工程を経て細かく粉砕され、乾燥した流動性のある形態になります。粉末油脂は、焼き菓子、インスタント飲料、スープ、ソース、デザートなど、様々な食品の食感、口当たり、風味を向上させるために使用されます。粉末油脂は液体油脂に比べて酸化しにくいため、保存や輸送にも適しています。さらに、生産者にとっては、製品の口当たりや一貫性に関して、より大きな権限を与えることになります。
世界保健機関(WHO)によれば、ワクチン接種は感染症の蔓延を防ぎ、公衆衛生を守る最も効果的な方法のひとつです。
コンビニエンス・フード需要の増加
粉末油脂の市場は、現代人のライフスタイルがコンビニエンス・フードの需要を増大させている結果、大きく拡大しています。粉末油脂は、インスタントスープ、ソース、焼き菓子、デザートなど様々な食品の賞味期限を延ばし、利便性を高めるために不可欠です。品質を犠牲にすることなく長期間の保存に耐えるため、時間に追われる顧客の要求に応えるメーカーは、この食品に大きな信頼を寄せています。さらに、外出先で食品を摂取することの人気の高まりが、粉末油脂の需要を押し上げています。粉末油脂は、すぐに食べられて持ち運びができる食品を簡単に製造できるため、慌ただしい生活を送る人々にとって理想的だからです。
クリーンなラベルを作る難しさ
クリーンラベルのソリューションが進歩しても、粉末油脂を自然で加工度の低い原料で調合するのは難しいです。機能性と安定性を維持しながらクリーンラベル基準を遵守するためには、しばしば広範な研究開発が必要となり、製造コストが上昇します。メーカーがクリーンラベルの粉末油脂にアクセスし、それを購入する能力も、天然原料を大規模に入手することの難しさや費用によって影響を受ける可能性があります。さらに、より健康的で透明性の高い食品を求める消費者の需要を満たす上で最大の障害のひとつは、クリーンラベル要件と製品性能のバランスを維持することです。
環境および持続可能性への取り組み
粉末油脂メーカーには、持続可能性と環境への取り組みを取り入れることによって、製品を差別化し、消費者の価値観と結びつける機会があります。持続可能な調達方法、二酸化炭素排出削減、環境に優しい製造工程の採用を通じて、企業は環境意識の高い消費者にアピールし、ブランド評価を向上させることができます。さらに、粉末油脂をベースとした製品は、リサイクル可能な素材や堆肥化可能な素材など、持続可能なパッケージングの先進性により、環境への影響が小さくなっています。サプライヤー、業界パートナー、規制機関との協力による持続可能性の基準や認証の確立は、粉末油脂の市場での地位を高め、環境責任を堅持するブランドに対する消費者の信頼と忠誠心を促進します。
規制と健康問題
粉末油脂市場は、食用油脂の健康への影響に対する監視の強化や、食用油脂の消費制限を意図した規制によって深刻な脅威にさらされています。粉末油脂に対する消費者の嫌悪感は、脂肪、特に飽和脂肪とトランス脂肪に対する否定的な認識によって引き起こされる可能性があり、これは粉末油脂市場の需要と成長に影響を与えるであろう。トランス脂肪酸の表示義務や食品中の飽和脂肪酸含有量の制限といった規制措置に対応して、粉末油脂をベースとする製品の再製造やより厳格なコンプライアンス対策が必要になる可能性があります。さらに、これは製造業者にとって製造コストの上昇と規制上の負担をもたらすことになります。
粉末油脂市場は、COVID-19パンデミックからさまざまな結果を得ています。パンデミックの初期段階でサプライ・チェーンの混乱、消費者支出の減少、非必需食料品への需要の変動が引き起こされた後、市場ではようやく、粉末油脂を含む保存可能で便利な食品への移行が見られました。消費者が家庭で過ごす時間を増やし、日持ちのするパントリーの主食を求めるようになった結果、ベーキング・ミックス、インスタント飲食品、調理済み食品などの食品用途における粉末油脂の市場が拡大しました。さらに、食の安全性と清潔さが強調されたパンデミックは、加工食品や包装食品に対する消費者の需要を高め、その結果、これらの商品における粉末油脂の使用も増加しました。
パーム&パーム核セグメントは予測期間中最大になると予想される
パーム油とパーム核油のセグメントが粉末油脂の最大市場シェアを占めると予測されます。パーム油は常温で固まり、風味がニュートラルであるなど、多くの用途があるため、粉末油脂の製造に頻繁に使用されます。幅広い食品の食感、口当たり、保存安定性に貢献するパーム油は、いくつかの粉末油脂の配合に不可欠な成分です。さらに、粉末油脂の機能性と栄養プロファイルを向上させるために、パーム果実の種子から得られるパーム核油は、パーム油と組み合わされることが多いです。パーム油とパーム核油は、その豊富さ、手頃な価格、入手のしやすさから、粉末油脂市場の生産者にとって最適な選択肢となっています。
予測期間中CAGRが最も高くなると予想されるのはサプリメント・栄養製品分野です。
粉末油脂市場におけるサプリメント・栄養製品分野はCAGRが最も高いです。粉末油脂は必要な脂肪酸を供給し、粉末製剤の食感と嗜好性を高めることができるため、栄養粉末、代替食、サプリメントの製造に広く使用されています。粉末油脂で強化された機能性食品と栄養補助食品の市場は、健康とウェルネスに対する消費者の意識が高まり続けているため、急速に拡大しています。さらに、保存期間が長く使いやすい粉末油脂は、アスリートや多忙な人々、栄養豊富で便利な選択肢を求める消費者向けに販売される栄養製品に適しています。
人口増加、急速な都市化、食生活の変化、簡便な食品に対する消費者の需要の高まりなどの要因により、アジア太平洋地域が粉末油脂市場で現在最大のシェアを占めています。人口が多く、食品加工部門が発展しているため、中国、インド、インドネシア、マレーシアといった国々がこの地域の優位に大きく貢献しています。消費者の多様な嗜好を満たすため、粉末油脂はアジア、南北アメリカ、太平洋全域で、ベーカリー製品、菓子、スナック菓子、インスタント飲食品など様々な食品に広く使用されています。さらに、この地域の中間層人口、経済成長、可処分所得の増加はすべて、利便性と加工食品の需要拡大に寄与しており、これが粉末油脂市場を後押ししています。
粉末油脂市場でCAGRが最も高いのはラテンアメリカです。都市化の進展、可処分所得の増加、コンビニエンス食品への消費者の嗜好の変化など、多くの要因がこの地域の市場成長を後押ししています。粉末油脂の需要は、アルゼンチン、ブラジル、メキシコ、コロンビアのような国々でコンビニエンス食品や加工食品の消費が大幅に伸びていることが原動力となっています。さらに、食品加工インフラと技術への投資が、飲食品産業の成長とともに中南米食品市場の成長を加速させています。同地域の豊富な農業資源も、粉末油脂の生産に必要な原料の安定供給を通じて市場拡大に貢献しています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Powdered Fats Market is accounted for $2.37 billion in 2023 and is expected to reach $3.67 billion by 2030 growing at a CAGR of 6.4% during the forecast period. Powdered fats are a widely used, convenient, and adaptable ingredient in the food industry. Powdered fats are finely ground into a dry, free-flowing form through agglomeration or spray-drying processes, which improves their handling and shelf stability. They are used to enhance texture, mouth feel, and flavour in a variety of food products, such as baked goods, instant drinks, soups, sauces, and desserts. Since powdered fats are less likely to oxidize than liquid fats, they are also better for storage and transportation. Moreover, they also give producers more authority over the caliber and consistency of their products.
According to the World Health Organization, vaccination remains one of the most effective ways to prevent the spread of infectious diseases and protect public health.
Increasing convenience food demand
The market for powdered fats is expanding significantly as a result of modern lifestyles driving an increasing demand for convenience foods. Powdered fats are essential for extending the shelf life and convenience of a variety of food products, such as instant soups, sauces, baked goods, and desserts, as consumers seek quick and simple meal solutions. Because of their resilience to extended storage times without sacrificing quality, manufacturers who meet the demands of time-pressed customers rely heavily on them. Furthermore, the growing popularity of consuming food while on the go is driving up demand for powdered fats because they make it easier to produce food that is ready to eat and portable, which is ideal for people who lead hectic lives.
Difficulties in creating clean labels
It can be difficult to formulate powdered fats with natural and minimally processed ingredients, even with the advances in clean-label solutions. Extensive research and development is often necessary to maintain functionality and stability while adhering to clean label standards, which raises production costs. Manufacturers access to and ability to afford clean-label powdered fats may also be impacted by the difficulty or expense of obtaining natural ingredients on a large scale. Additionally, one of the biggest obstacles to satisfying consumer demand for healthier and more transparent food options is maintaining a balance between clean label requirements and product performance.
Environmental and sustainability initiatives
Manufacturers of powdered fats have opportunities to differentiate their products and connect with consumer values by embracing sustainability and environmental initiatives. Through the adoption of sustainable sourcing practices, carbon emission reduction, and eco-friendly manufacturing processes, companies can appeal to environmentally conscious consumers and improve their brand reputation. Furthermore, powdered fat-based products have a smaller environmental impact thanks to advancements in sustainable packaging, such as recyclable or compostable materials. The establishment of sustainability standards and certifications through cooperation with suppliers, industry partners, and regulatory bodies enhances the market position of powdered fats and promotes consumer trust and loyalty towards brands that uphold environmental responsibility.
Regulatory and health issues
The market for powdered fats is seriously threatened by increased scrutiny of the health effects of dietary fats and by regulations meant to limit their consumption. Consumer aversion to powdered fats could be caused by negative perceptions of fats, especially saturated and trans fats, which would affect the demand and growth of the powdered fat market. Reformulation or more stringent compliance measures for powdered fat-based products may be required in response to regulatory actions, such as labeling requirements for trans fats or limits on saturated fat content in food products. Moreover, this would result in higher production costs and regulatory burdens for manufacturers.
The market for powdered fats has seen mixed results from the COVID-19 pandemic. After the pandemic's early stages caused supply chain disruptions, lower consumer spending, and swings in the demand for non-essential food items, the market finally saw a move toward shelf-stable and convenient foods, including those that contained powdered fats. The market for powdered fats in food applications such as baking mixes, instant beverages, and ready-to-eat meals has increased as a result of consumers spending more time at home and looking for pantry staples that last. Additionally, the pandemic's emphasis on food safety and cleanliness increased consumer demand for processed and packaged foods, which in turn increased the use of powdered fats in these goods.
The Palm & Palm Kernel segment is expected to be the largest during the forecast period
It is projected that the palm and palm kernel oil segments will command the largest market share for powdered fats. Because of its many uses, such as solidifying at room temperature and having a neutral flavor profile, palm oil is frequently used in the manufacturing of powdered fats. Contributing to texture, mouth feel, and shelf stability in a broad range of food products, it is an essential component of several powdered fat formulations. Furthermore, to improve the functionality and nutritional profile of powdered fats, palm kernel oil, which is derived from the seeds of palm fruits, is frequently combined with palm oil. Palm and palm kernel oils are the go-to options for producers in the powdered fat market because of their abundance, affordability, and accessibility.
The Supplements & Nutritional Products segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The segment for supplements and nutritional products in the powdered fat market has the highest CAGR. Because they can supply necessary fatty acids and enhance the texture and palatability of powdered formulations, powdered fats are widely used in the manufacturing of nutritional powders, meal replacements, and supplements. The market for functional food products and dietary supplements enhanced with powdered fats is expanding quickly as consumer awareness of health and wellness keeps rising. Moreover, powdered fats long shelf life and ease of use make them a good choice for nutritional products marketed to athletes, busy people, and consumers looking for nutrient-dense, convenient options.
Due to factors like population growth, rapid urbanization, shifting dietary habits, and rising consumer demand for convenience foods, the Asia-Pacific region currently holds the largest share in the powdered fats market. Because of their sizable populations and developing food processing sectors, nations like China, India, Indonesia, and Malaysia have made major contributions to the region's dominance. To satisfy the varied tastes and preferences of consumers, powdered fats are widely used in a variety of food products throughout Asia, the Americas, and the Pacific, such as bakery goods, confections, snacks, and instant beverages. Additionally, the region's middle-class population, growing economy, and rising disposable incomes all contribute to the growing demand for convenience and processed foods, which in turn propels the market for powdered fats.
Latin America has the highest CAGR in the powdered fat market. A number of factors, such as growing urbanization, rising disposable incomes, and a shift in consumer preferences toward convenience foods, are driving market growth in this region. Powdered fat demand is being driven by significant growth in the consumption of convenience and processed food products in countries like Argentina, Brazil, Mexico, and Colombia. Furthermore, investments in food processing infrastructure and technology, along with the growing food and beverage industry, accelerate the growth of the Latin American food market. The region's abundant agricultural resources also contribute to market expansion by offering a consistent supply of raw materials for the production of powdered fat.
Key players in the market
Some of the key players in Powdered Fats market include Hill Natural Extract, Castle Dairy S.A, Insta Foods, Royal FrieslandCampina N.V, Tiba Starch & Glucose Manufacturing Co. S.A.E, Aarkay Food Products Ltd, Kerry Group plc, LUS Health Ingredients BV, Zeon Lifesciences Ltd and FrieslandCampina.
In December 2023, Kerry acquires of lactose-free enzyme technology business. Taste and nutrition company Kerry Group Plc. has inked an agreement to acquire a portion of the global lactase enzyme business from Chr. Hansen Holding A/S and Novozymes A/S. This deal, contingent on European Commission approval, includes specific assets of Chr. Hansen's lactase enzyme business and full ownership of Nuocheng Trillion Food (Tianjin) Co. Ltd, a Chinese subsidiary of Novozymes.
In November 2023, FrieslandCampina has entered into an agreement for the issuance of privately placed notes, which would constitute long-term financing of 400 million euros and 100 million dollar (together 496 million euros equivalent). The ESG-linked notes will be issued in the US Private Placement (USPP) market. Final closing, issuance of the notes and funding is scheduled for 1 February 2024 and is subject to standard closing conditions. Once closed and funded, the proceeds will be used to repay maturing debts in 2024.