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市場調査レポート
商品コード
1339931
マーケティングオートメーション市場の2030年までの予測- コンポーネント別、アプリケーション別、企業規模別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Marketing Automation Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Component (Solutions and Services), Application (Email Marketing, Campaign Management, Mobile Applications and Other Application), Enterprise Size, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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マーケティングオートメーション市場の2030年までの予測- コンポーネント別、アプリケーション別、企業規模別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のマーケティングオートメーション市場は2023年に59億6,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは14.8%で成長し、2030年には156億8,000万米ドルに達すると予測されています。
ソフトウェアを使って面倒なマーケティング作業を自動化することは、マーケティングオートメーションとして知られています。生産性を向上させるだけでなく、マーケティングチームは、ソーシャルメディアへの投稿、Eメールマーケティング、さらには広告キャンペーンのような単調なプロセスを自動化し、顧客により個別化された体験を提供することができます。これらのプロセスは、マーケティングオートメーションの基礎となるテクノロジーによって加速され、よりシンプルになります。大多数の企業は、マーケティングオートメーションを、あらかじめ書かれたEメールシーケンスを通じて見込み客を育成するのに有効な、ミッド・オブ・ザ・ファネル・テクノロジーと見なしています。Eメールマーケティングはマーケティングオートメーションの素晴らしいアプリケーションであるにもかかわらず、この戦略では見込み客と顧客がマーケティングから営業、カスタマーケアへと移動する際に、切り離されたエクスペリエンスになってしまう可能性があります。
2021年1月に米国マーケティング協会とデューク大学が行ったCMOサーベイによると、米国のB2B製品のマーケティング担当者は、従来型の広告への支出は翌年0.61%減少する一方、デジタルマーケティングへの支出は14.32%増加すると予測しています。
反復作業の負担軽減、IoT(モノのインターネット)、クラウドコンピューティング、その他の最先端技術への移行、業務の合理化、さまざまなソースからの顧客要件の把握、運用コストの削減に対する需要の高まりが背景にあります。さらに、クロスセリングの機会、顧客関与の強化、接触時間の短縮、中小企業への販売拡大は、すべてマーケティングオートメーション・ツールによってもたらされます。
消費者の購買行動が急速に変化した結果、消費者ジャーニーはより複雑になっています。ROIを決定するために、マーケティングオートメーションソフトウェアは様々なアプリから顧客情報を収集します。しかし、企業はシステムの複雑さと導入コストのために、新しいソリューションと現在のシステムを統合することに大きな困難を抱えています。ベンダーは、顧客がマーケティングオートメーションソフトウェアから利益を得るためには、提案されたソリューションを顧客の業務システムと統合できなければならないです。ベンダーの最善の努力にもかかわらず、予算の制限とリソースの不足が、新興企業や中小企業がこの有機的戦略を実施することを妨げており、この業界に問題を引き起こしています。
マーケティングを取り巻く環境は、過去数十年間、特に最近では大きな変化を遂げています。企業は今や膨大な量のデータにアクセスできるようになり、考えられるあらゆるソースからこのデータを入手しています。そのため、企業の規模や構造、ビジネス戦略にかかわらず、革新的な新技術の必要性を認識し、現在のテクノロジーの限界を理解した企業は、マーケティングオートメーション・ソリューションの利用を開始しています。企業にとって、マーケティングオートメーションは新たな可能性を切り開いた。さらに、AIとMLは来るべきマーケティング革命と見られています。手作業、単調な作業、人件費、人為的ミスを排除することで、マーケティングオートメーション・ソフトウェアにおけるAIとMLの使用は、企業に競争力を提供し、それによって市場の成長を促進します。
今日、SMAC技術の利用が増加するにつれて、組織は侵害を回避するためにますます厳格なセキュリティとプライバシー対策を必要としています。これらの対策に真剣に取り組まなければ、デジタル化の成功に悪影響が及ぶ。データのセキュリティとプライバシーの問題に適切に対処することが重要です。クラウドベースのマーケティングオートメーションソフトウェアは、アカウントの乗っ取り、インサイダーの脅威、マルウェアの注入、安全でないアプリケーションプログラミングインタフェース(API)、共有された脆弱性、データの損失など、その他のセキュリティリスクの普及率が高いです。
消費者がマーケティングオートメーション・ソフトウェアやサービスの拡張性や低コストといったメリットを活用しようと努力する中、COVID-19の大流行により、業種を問わずマーケティングオートメーション・ソリューションの導入が加速しています。組織がよりデジタルに統合され、より多くの人々がインターネットを利用し、より多くの人々がモバイルデバイスを使用するようになるにつれて、マーケティングオートメーションソリューションのニーズは大幅に増加しています。
レポートおよび分析セグメントは、システムが成功のモニタリングをサポートし、広告の投資収益率を高め、チャネル・ミックスを最大化し、長期的な動向を把握するためのパフォーマンス・データを提供するため、有利な成長を遂げると推定されます。さらに、AIは、企業がわずかな労力で最新の情報を入手し、消費者にパーソナライズされた情報やアドバイスを提供し、チャットボットやバーチャルアシスタントを通じて1対1の人間のようなサポートを提供するのに役立っています。さらに、テクノロジー企業は、アナリティクス・マーケティングオートメーション、顧客関係管理(CRM)、コンテンツ管理システム(CMS)を組み合わせて包括的なソリューションを提供する統合ソフトウェア・スイートの開発において重要な役割を果たしています。
製造・流通分野は、予測期間中に最も高いCAGR成長が見込まれます。製造業のデジタル化への移行は、企業のより効率的な顧客エンゲージメントを促進しています。さらに、Content Marketing Instituteの2018年の調査によると、約30%の企業の販売促進部門が自動化されています。CRMとマーケティングオートメーションの統合は、産業部門が時間のかかる手作業を自動化し、日常業務を効率化するのに役立つと思われます。今後数年間で、ディスクリート製造業におけるマーケティングオートメーションシステムの利用が加速すると予測されています。
アジア太平洋地域は、インターネット利用の増加、インターネット普及率の向上、モバイルデバイスの利用増加により、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されます。さらに、中国やインドなどの国々における製造業の大幅な拡大が、今後数年間でマーケティングオートメーション・ソリューションの有用性を高めると思われます。複数のソーシャルメディア・プラットフォームにおけるデジタル広告の急増により、アジア太平洋地域ではマーケティングオートメーション・ソリューションの価値が高まっています。WeChat、Weibo、Tiebaを含む中国のソーシャルメディアプラットフォームは、広告の重要な場として浮上しており、企業が顧客重視のイニシアチブを改善するのを支援し、市場の成長をさらに促進しています。
アジア太平洋地域は、IT投資の大幅な増加により、予測期間中のCAGRが最も高いと予測されます。IoTやクラウドコンピューティングのような最先端技術の利用が拡大しているため、アジア太平洋地域は今後数年間で大きな成長が見込まれます。さらに、中国やインドなどの国々における製造業の大幅な拡大は、今後数年間でマーケティングオートメーション・ソリューションの有用性を高めると思われます。複数の企業が顧客維持のためにデジタルプラットフォームの活用に注力しているという事実により、マーケティングオートメーション市場はこの地域の流行を通じて着実に拡大しています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Marketing Automation Market is accounted for $5.96 billion in 2023 and is expected to reach $15.68 billion by 2030 growing at a CAGR of 14.8% during the forecast period. Automating tedious marketing tasks using software is known as marketing automation. In addition to increasing productivity, marketing teams may automate monotonous processes like social media posting, email marketing, and even ad campaigns to provide their clients a more individualized experience. These processes are accelerated and made simpler by the technology underlying marketing automation. The majority of companies view marketing automation as a middle-of-the-funnel technology that works well for nurturing prospects through pre-written email sequences. A disconnected experience for prospects and customers as they travel from marketing to sales to customer care might result from this strategy, even though email marketing is a wonderful application of marketing automation.
According to the CMO Survey by American Marketing Association and Duke University in January 2021, B2B product marketers in the United States suggested that their spending on traditional advertising was expected to decline by 0.61% in the following year, while the digital marketing spending was projected to increase by 14.32%.
Due to the growing demand to lessen the burden of repetitive tasks, the move toward the internet of things (IoT), cloud computing, and other cutting-edge technologies, as well as the growing demand for streamlined business operations, capturing customer requirements from various sources, and lowering operational costs. Additionally, cross-selling opportunities, enhanced client involvement, shorter contact times, and greater sales to smaller businesses are all provided by marketing automation tools.
The consumer journey has grown more complicated as a result of the quick changes in consumer purchasing behaviour since it now incorporates several touch points and channels. To determine the ROI, the marketing automation software gathers client information from a variety of apps. However, enterprises still have significant difficulties integrating new solutions with their current systems due to system complexity and implementation costs. The vendor must be able to integrate the suggested solution with the client's business systems in order for the customer to profit from the marketing automation software. Despite a vendor's best efforts, budget restrictions and a lack of resources prevent start-ups or smaller enterprises from implementing this organic strategy, creating a problem for this industry.
The marketing environment has seen significant change during the past few decades, particularly more recently. Enterprises now have access to a vast quantity of data, and they get this data from every source imaginable. Therefore, regardless of their size, structure, or business strategy, firms have begun using marketing automation solutions after realizing the necessity for innovative new technology and comprehending the limitations of present technologies. For businesses, marketing automation has opened up new possibilities. Additionally, AI and ML are seen as the upcoming marketing revolution. By removing manual labor, monotonous jobs, personnel expenses, and human error, the use of AI and ML in marketing automation software provides businesses a competitive edge thereby propelling the market growth.
Organizations today need increasingly rigorous security and privacy measures to avoid breaches as the use of SMAC technology has increased. If these measures are not taken seriously, the success of digitalization will be negatively impacted. It's critical to adequately handle the issue of data security and privacy. The cloud-based marketing automation software has a higher prevalence of other security risks, such as account hijacking, insider threats, malware injections, unsecure Application Programming Interfaces (APIs), shared vulnerabilities, and data loss.
As consumers strive to take advantage of the benefits of marketing automation software and services, such as expansions and lower cost, the COVID-19 pandemic has accelerated the adoption of marketing automation solutions across business verticals. As organizations become more digitally integrated, more people are using the internet, and more people are using mobile devices, the need for marketing automation solutions has been growing substantially.
The reporting & analytics segment is estimated to have a lucrative growth, due to the system supports success monitoring and provides performance data to enhance advertising return on investments, maximize the channel mix, and give long-term trends. Additionally, AI is helping businesses stay current with little effort, delivering consumers personalized information and advice, and offering one-on-one human-like support through chat bots and virtual assistants. Moreover, technology firms play a crucial role in the development of integrated software suites that combine analytics marketing automation, customer relationship management (CRM), and content management system (CMS) to provide comprehensive solutions.
The manufacturing & distribution segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period. Manufacturing industries' transition to digitization has facilitated businesses' more efficient customer engagement. Additionally, according to a 2018 research by the Content Marketing Institute, the sales and promotion departments of about 30% of firms were automated. CRM and marketing automation integration will help the industrial sector automate time-consuming manual chores and streamline everyday operations. In the upcoming years, it is projected that this will accelerate the use of marketing automation systems in the discrete manufacturing sector.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the rising internet usage, increased internet penetration, and increased use of mobile devices. Additionally, the significant expansion of the manufacturing sectors in nations like China and India would increase the usefulness of marketing automation solutions in the next years. Due to a sharp increase in digital advertising across multiple social media platforms, the value of marketing automation solutions has been rising in the Asia Pacific region. Social media platforms in China, including WeChat, Weibo, and Tieba, have emerged as important venues for advertising, assisting businesses in improving their customer-focused initiatives which further drives the market growth.
Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to significantly boosting their IT investment. Due to the growing use of cutting-edge technologies like IoT and cloud computing, Asia Pacific is anticipated to enjoy significant growth prospects in the next years. Additionally, the significant expansion of the manufacturing sectors in nations like China and India would increase the usefulness of marketing automation solutions in the next years. Due to the fact that several businesses are concentrating on using digital platforms to keep their clients, the market for marketing automation has been steadily expanding throughout this epidemic in this region.
Some of the key players profiled in the Marketing Automation Market include: Acoustic, L.P., Active Campaign, Act-On Software, Adobe Systems Incorporated, Drip, Hubspot, Inc., Keap, Klaviyo, Marketo Inc, Microsoft Corporation, Omnisend, Oracle, Salesforce, Salesfusion Inc., SAP SE , SAS SE, Teradata Corporation and Thryv