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市場調査レポート
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1628727

欧州のマーケティングオートメーションソフトウェア市場-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe Marketing Automation Software Market - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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欧州のマーケティングオートメーションソフトウェア市場-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のマーケティングオートメーションソフトウェア市場は予測期間中にCAGR 14.2%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • マーケティングオートメーションは、マーケティング活動のオートメーションを目的としたソフトウェアです。マーケティングとセールスの整合性を高めるために、ディーラーがさまざまなマーケティングコミュニケーションを処理できるプラットフォームです。販売業者は、HubSpot、Eloqua、Marketoのようなプラットフォームを通じて、適格なリードを生成し、マルチタッチマーケティングコミュニケーションを推進することができます。
  • オートメーションされたマーケティングプラットフォームを使用している欧州のB2Bマーケティング担当者のほとんどは、その可能性を最大限に活用する必要があると述べています。ベンダーは、カスタマイズ型サービスを提供するために、自社のソフトウェアプラットフォームとマーケティングサービスのカップルに焦点を当て、この地域のビジネス界の間でMaaS(Marketing as a Service)のコンセプトを強化しています。市場の拡大とマーケティングチャネルの増加も、ビジネスのリーチを広げることで新たな市場を開拓しようとする企業を後押ししており、これがマーケティングの成長を促進し、プロセスを合理化するためにオートメーションを導入する企業を後押ししています。
  • デジタルマーケティングの採用拡大、SaaS型クラウドサービス、データインテグレーションサービスに対する需要の増加、5Gネットワークカバレッジの拡大などは、この地域で調査された市場が巨大な範囲を持つと推定される重要な要因の一部です。ほとんどの地域のエンドユーザーの垂直によるマーケティング投資の増加と、この地域を調査市場にとって有利なハブにしているソーシャルメディアの浸透が増え続けているため、市場は予測期間中に大きく成長すると予想されます。
  • 新しいマーケティングオートメーション技術は、B2Cマーケターが顧客エンゲージメントを管理するのに役立っています。B2Bのマーケティング担当者はリードを管理し、両方のタイプのマーケティング担当者はキャンペーンやデジタル資産管理(DAM)などの他のマーケティングプロセスを管理します。多くの新しいマーケティングオートメーションプロジェクトは、バックオフィスシステムとの統合がほとんどない、スタンドアロンの実装でした。Royal Mail Market Reachが最近、英国の従業員250人以上の企業のマーケティング部長とマーケティング責任者200人を対象に行った調査では、80%がすでにマーケティングオートメーションソリューションを導入していることが明らかになりました。
  • 認知度向上、顧客とのコミュニケーション、コンテンツスケジュール、ソーシャルメディア管理、リード育成、ポジショニング、サポート、顧客評価などのマーケティング活動を統合する需要の高まりが、マーケティングオートメーションソリューションの必要性を高めています。オートメーションは、組織のリソース、時間、コストを最適化しながら効率を高めることを目的としています。人工知能(AI)と機械学習(ML)の登場は、予測パーソナライゼーションの成長をさらに後押ししており、予測期間中、マーケティングオートメーション活用の最も大きな利点になると予想されています。
  • 同地域では、オートメーションソリューションの採用より、分析ソリューションの活用方法を消費者に指導し、有益な情報や洞察に役立てるための熟練した専門家がより多く必要とされていることが、市場の成長を抑制する可能性があります。しかし、デジタルトランスフォーメーションの必要性を考慮すると、あらゆる企業がソフトウェアサービスを必要としているため、欧州ではソフトウェア開発サービスの需要があります。サービスをアウトソーシングすることで、オートメーションソフトウェアサービスの需要が生まれ、抑制要因を克服できる可能性があります。
  • COVID-19の流行は市場にマイナスの影響を与えました。しかし、オートメーションソフトウェアサービスの需要は若干減少しました。パンデミック(世界的大流行)の最中、多くのマーケティング企業は、ビジネスへの影響を少なくするため、マーケティング費用を削減し、経済シナリオが改善するのを待つという安全策を採用しました。ハブスポットの調査によると、多くの企業がマーケティング予算を1%から25%削減しました。さらに、パンデミックの間、多くの実店舗が閉店を余儀なくされ、オンライン販売とマーケティングに切り替えたため、eコマースが活性化し、マーケティングオートメーションソフトウェアサービスのニーズが高まった。この動向は、パンデミック後も、オンラインサービスへの需要の高まりとスマートフォンの普及により、拡大し続けています。

欧州のマーケティングオートメーションソフトウェア市場動向

デジタルマーケティング需要の増加が市場成長を牽引

  • マーケティング担当者は、マーケティングオートメーションソリューションやツールに戦略的に支出し、最新のデジタルマーケティング動向を取り入れ、最近の技術的混乱に対応したビジネスを展開しています。ソーシャルメディアマーケティングからSEOやコンテンツマーケティングに至るまで、マーケティングマネージャーは売上をサポートし、押し上げるために多大な投資を行っています。
  • ソーシャルメディアマーケティングは、エンターテイメントやマーケティングのベンダーにとって、オートメーションされたファンベースのエンゲージメントを維持するための最優先事項であり、複数のソーシャルメディアプラットフォームを同時に管理できるソフトウェアのニーズも市場の需要を促進しています。Sortlistによると、昨年欧州で最も投資されたマーケティングセグメントは、デジタル戦略とオンライン広告(19.3%)、ソーシャル・メディア(14.5%)、ウェブサイト作成とeコマース(13.9%)、従来型広告(13.3%)です。
  • 例えば、7Mindは、すべてのソーシャルメディア・チャネルで毎日ライブ瞑想を提供し、ユーザーが一緒に瞑想できるよう支援しています。また、活発なフェイスブックのグループでコミュニティとの関わりを深めており、アドバイスを求めるユーザーからのリクエストが多いです。同ブランドが実施したCRMキャンペーンでは、ストレスを発散するさまざまなヒントや状況に対処する方法について、ユーザーから圧倒的な好意的な反応があった。
  • 7Mindは、コンテンツ資産、つまりコピーやクリエイティブが、ユーザーが聞き飽きているCOVID-19の状況に集中することなく、ストレス解消に焦点を当てるようにしました。CPI/CPSが大幅に低下し、チャネルによってはユーザー獲得が安価になることに気づいた。
  • さらに、Eメール・マーケティングが大きく認知されることが予想されます。Royal Mail Market Reachによると、英国では49%の消費者がEメールよりも郵便物を受け取りたがっています。広告実務者協会(IPA)の最新の調査によると、12ヶ月間で38%の消費者がメールを受け取った後に商品やサービスを購入したり注文したりしています。このことは、この地域におけるEメールマーケティングにおけるマーケティングオートメーションの需要を促進すると予想されます。
  • 欧州のマーケティングメールの開封率は北米よりも高いです。GetResponse Benchmarkingによると、北米の平均開封率が18.13%であるのに対し、欧州では21.75%となっています。また、クリックスルー率は北米の2.41%に対して2.64%となっています。Eメールの開封率は、Eメールマーケティングがこの地域で主要なチャネルのひとつであることを示唆しています。

イタリアが大きなシェアを占める

  • 様々な産業におけるオートメーションの進展と相まって、売上や顧客維持におけるマーケティングの重要性が増しており、オートメーションされたマーケティングサービスのニーズが高まっています。インダストリー4.0を採用することで、企業は顧客のニーズをよりよく理解し、現地での製造能力を向上させ、顧客と嗜好を統合する新しい方法を開発することができます。
  • Eメールマーケティングは、イタリアで企業が既存顧客を取り込むため、あるいは潜在顧客を獲得するために最も利用されているツールです。企業のデジタル化に伴い、Eメールマーケティングへの依存度は急激に高まっています。B2BとB2CのEメール受信率を合わせると、イタリアの企業では98.5%にのぼる。デジタルサービスや製品の開発を専門とするデジタルエージェンシー、AKQAが実施した調査によると、イタリアの多国籍企業は昨年、継続的なキャンペーンに平均12万米ドル、シングルユースの施策やインフルエンサーマーケティングに6万1,000米ドルを費やしました。一方、中小企業は、継続的なキャンペーンに平均6万1,000米ドル、シングルユースのマーケティング活動に平均3万ユーロ(3万2,000米ドル)を費やしました。
  • eコマースセグメントは、同国の小売売上高を大幅に押し上げると期待されています。同国の企業はすでに、人工言語(AI)や機械言語(ML)を使って超個別化された顧客体験を生み出すレコメンデーション・エンジンを導入しています。Trading Economicsによると、今年10月の小売売上高は前年比で1.3%増加しました。このようなeコマースと小売セクターの増加は、国内におけるマーケティングオートメーションソフトウェアの必要性を高めています。
  • 予測的パーソナライゼーションの成長が未来への道を開き、特定の顧客層に対するマス・カスタマイゼーション戦略を通じて、よりパーソナライズされたコンテンツの提案をもたらしています。さらに、ソーシャルメディアマーケティングのオートメーションにより、ソーシャルメディアマネージャーは事前に投稿のスケジュールを立てることができ、チームは新しい読者を引き付けるために常緑のコンテンツを再スケジュールすることができます。

欧州のマーケティングオートメーションソフトウェア産業概要

欧州のマーケティングオートメーションソフトウェア市場は、国内外の様々な参入企業により競争が激しいです。市場の参入企業は、成長と競争のために、コラボレーション、ジョイントベンチャー、M&Aなどの複数の戦略的イニシアチブを採用しています。多くの企業は、顧客を引き付けるために現在のポートフォリオをアップグレードすることを信じています。市場の最近の動向としては、以下のようなものがあります。

2022年12月、クラウドCRMベンダーのReally Simple Systemsは、CRM内でワークフローを作成し、反復作業を削除することで、企業がプロセスを合理化し、生産性を向上させることを可能にする新しいワークフローオートメーション機能を発表しました。

2022年6月、Campaignerは英国のニューカッスルに新オフィスを開設し、英国企業がSMSマーケティング、カスタマージャーニーオートメーション、コンバージョントラッキング、レピュテーションディフェンダーツールを活用し、現地チームのサポートから利益を得る大きな機会を創出しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • デジタルマーケティングへの需要の高まり
    • マーケティング活動の統合に対する需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • 産業全体の熟練専門家の不足

第6章 市場セグメンテーション

  • 展開別
    • クラウドベース
    • オンプレミス
  • 用途別
    • キャンペーン管理
    • メールマーケティング
    • インバウンドマーケティング
    • モバイルマーケティング
    • ソーシャルメディアマーケティング
    • その他
  • 産業別
    • エンターテイメントとメディア
    • 金融サービス
    • 政府機関
    • 医療
    • 製造業
    • 小売
    • その他産業別
  • 国別
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • その他の欧州

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Salesforce Inc.
    • Oracle Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Hubspot Inc.
    • Marketo Inc.
    • Salesfusion Inc.
    • SAS Institute
    • Act-on Software Inc.
    • Dotmailer Ltd
    • Force24
    • Adobe Systems Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 52360

The Europe Marketing Automation Software Market is expected to register a CAGR of 14.2% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Marketing automation is software that exists intending to automate marketing actions. To increase the alignment between marketing and sales, it is a platform where dealers may handle a variety of marketing communications. Dealers can generate qualified leads and drive multi-touch marketing communications through platforms like HubSpot, Eloqua, and Marketo.
  • Most European B2B marketers using automated marketing platforms stated they must use them to their full potential. The vendors are focusing on a couple of their software platform offerings with marketing services to provide customized services, strengthening the Marketing as a Service (MaaS) concept among the region's business circles. The growing marketplace and the increasing number of marketing channels are also boosting companies to explore new markets by increasing their businesses' reach, which drives the growth in marketing and pushes companies to deploy automation to streamline the process.
  • The growing adoption of digital marketing, SaaS cloud services, increasing demand for data integration services, and expanding 5G network coverage are some of the significant factors that the market studied is estimated to have a massive scope in the region. The market is expected to grow significantly over the forecast period due to increased marketing investment by most regional end-user verticals and an ever-growing social media penetration making the region a lucrative hub for the studied market.
  • New marketing automation technologies have emerged to help B2C marketers manage customer engagement. B2B marketers manage leads, and marketers of both types manage other marketing processes, such as campaigns and digital asset management (DAM). Many new marketing automation projects were standalone implementations with little integration into back-office systems. A recent survey by the Royal Mail Market Reach of 200 CMOs in the United Kingdom's Marketing Directors and Heads of Marketing of companies having more than 250 employees revealed that 80% had already installed a marketing automation solution.
  • The rise in demand to integrate marketing efforts that include building awareness, customer communication, content scheduling, social media management, lead nurturing, positioning, supporting, and customer evaluation drives the need for Marketing Automation solutions. Automation aims to increase efficiency while optimizing the organization's resources, time, and cost. The advent of artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) has further propelled the growth of predictive personalization, which is expected to be the most prolific advantage of utilizing marketing automation over the forecast period.
  • The need for more skilled professionals to instruct consumers on how to make the most of analytics solutions and use them for helpful information and insights in the region due to the introduction of automation solutions could restrain the market growth. However, considering the need for digital transformation, there is a demand for software development services in Europe, as every company needs a software service. Outsourcing the service creates a demand for Automation software services and could overcome the restraining factor.
  • The COVID-19 outbreak negatively impacted the market. However, there was a slight decrease in demand for Automation software services. During the pandemic, many marketing companies adopted a play-it-safe approach by reducing their marketing expenses so that the impact was less on their businesses, and they had to wait for the economic scenario to improve. According to a Hubspot survey, many enterprises reduced their marketing budgets by between 1% and 25%. Additionally, many physical stores were forced to close during the pandemic and switch to online sales and marketing, which boosted e-commerce and increased the need for Marketing Automation Software services. This trend continues to grow post-pandemic owing to the increasing demand for online services and smartphone penetration.

Europe Marketing Automation Software Market Trends

Increasing Demand for Digital Marketing is Driving the Market Growth

  • Marketing managers are strategically spending on marketing automation solutions and tools to adopt the latest digital marketing trends to keep businesses updated with the recent technological disruptions. From social media marketing to SEO or content marketing, marketing managers make significant investments to support and boost their sales.
  • With social media marketing, a high priority for entertainment and marketing vendors to maintain automated fan-base engagement, the need for software that can manage multiple social media platforms simultaneously is also driving the demand for the market. According to Sortlist, digital strategy and online advertising (19.3%), social edia (14.5%), website creation and e-commerce (13.9%), and traditional advertising (13.3%) are the most invested areas of marketing in the Europe region last year.
  • For instance, 7Mind offers daily live meditation across all social media channels, helping users meditate together. It is also engaging with its community on the active Facebook group, where it gets a lot of requests from users asking for advice. The CRM campaigns run by the brand about different tips on releasing stress and how to deal with the situation saw an overwhelmingly positive response from users.
  • 7Mind ensures that the content assets, i.e., the copy and creatives, are focusing on stress reduction without concentrating on the COVID-19 situation, which the users are tired of hearing about. It noticed that CPI/CPS dropped considerably, making user acquisition cheaper, depending on channels.
  • Moreover, email marketing is anticipated to gain significant recognition. According to Royal Mail Market Reach, 49% more consumers in the United Kingdom are willing to receive a piece of mail than they do an email. The latest Institute of Practitioners in Advertising (IPA) study shows that over 12 months, 38% of consumers bought or ordered products or services after receiving mail. This is anticipated to drive demand for marketing automation in email marketing in the region.
  • The marketing email open rates in Europe are better than in North America. According to GetResponse Benchmarking, the region has an average open rate of 21.75% compared to 18.13% in North America. Also, the click-through rate is 2.64% compared to 2.41% in North America. The open email rates suggest that email marketing is one of the main channels in the region.

Italy Holds Significant Market Share

  • The growing significance of marketing in generating sales and customer retention, coupled with increased automation in various industries, is increasing the need for automated marketing services. Adopting Industry 4.0 would enable companies to understand their customers' needs better, improve their manufacturing capabilities locally, and develop new ways to integrate their customers and preferences.
  • Email marketing is the most used tool by companies to engage existing clients or to acquire potential customers in Italy. With companies going digital, the dependence on email marketing has grown drastically. The combined receiving rate of B2B and B2C emails is 98.5% among Italian companies. According to a survey conducted by AKQA, a digital agency specializing in creating digital services and products, multinational companies in the country spent, on average, USD 120 thousand on ongoing campaigns and USD 61 thousand on one-shot initiatives and influencer marketing last year. At the same time, small- and medium-sized companies spent an average of USD 61000 for ongoing campaigns and EUR 30000 (USDE 32000) for single marketing actions.
  • The e-commerce sector is expected to boost retail sales in the country significantly. Enterprises in the country are already running with recommendation engines that use artificial language (AI) and machine language (ML) to create hyper-personalized customer experiences. Trading Economics said retail sales rose by 1.3% in October this year compared to the previous year. Such an increase in the e-commerce and retail sector drives the need for marketing automation software in the country.
  • The growth of predictive personalization is paving the way to the future, resulting in more personalized content suggestions through mass customization strategies for specific strata of clientele. Furthermore, automated social media marketing enables social media managers to schedule posts in advance, allowing teams to reschedule evergreen content to attract new readers and a platform for understanding social media analytics, like mentions and replies.

Europe Marketing Automation Software Industry Overview

The Europe marketing automation software market is competitive due to various domestic and international players. Players in the market adopt multiple strategic initiatives such as collaboration, joint ventures, and mergers and acquisitions to grow and compete. Many organizations believe in upgrading their current portfolio to attract their customers. Some of the recent developments in the market are:

In December 2022, Really Simple Systems, a cloud CRM vendor, launched its new workflow automation feature, which allows users to create workflows in the CRM, remove repetitive tasks, allowing businesses to streamline processes and improve productivity.

In June 2022, Campaigner launched its new office in Newcastle, UK, and created a huge opportunity for UK businesses to take advantage of SMS marketing, customer-journey automation, conversion tracking, and reputation defender tools and benefit from the support of local teams.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand for Digital Marketing
    • 5.1.2 Rising Demand to Integrate Marketing Efforts
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Lack of Skilled Professionals Across the Industry

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment
    • 6.1.1 Cloud-based
    • 6.1.2 On-premise
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Campaign Management
    • 6.2.2 E-mail Marketing
    • 6.2.3 In-bound Marketing
    • 6.2.4 Mobile Marketing
    • 6.2.5 Social Media Marketing
    • 6.2.6 Other Applications
  • 6.3 By End-User Verticals
    • 6.3.1 Entertainment and Media
    • 6.3.2 Financial Services
    • 6.3.3 Government
    • 6.3.4 Healthcare
    • 6.3.5 Manufacturing
    • 6.3.6 Retail
    • 6.3.7 Other End-User Verticals
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 United Kingdom
    • 6.4.2 Germany
    • 6.4.3 France
    • 6.4.4 Italy
    • 6.4.5 Rest of Europe

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Salesforce Inc.
    • 7.1.2 Oracle Corporation
    • 7.1.3 Microsoft Corporation
    • 7.1.4 Hubspot Inc.
    • 7.1.5 Marketo Inc.
    • 7.1.6 Salesfusion Inc.
    • 7.1.7 SAS Institute
    • 7.1.8 Act-on Software Inc.
    • 7.1.9 Dotmailer Ltd
    • 7.1.10 Force24
    • 7.1.11 Adobe Systems Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS