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市場調査レポート
商品コード
1640524

北米のマーケティングオートメーションソフトウェア:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

North America Marketing Automation Software Market - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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北米のマーケティングオートメーションソフトウェア:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米のマーケティングオートメーションソフトウェア市場は予測期間中にCAGR 12.8%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • マーケティングオートメーションは、リードの生成と追跡を行う様々な営業チームの調整を容易にします。マーケティングチームは、生成された膨大な量のデータを使用して、キャンペーンを計画し、改良します。eBayやAmazonのようなeコマース・ウェブサイトでは、このような製品を使用して、過去の顧客訪問に基づいてページをカスタマイズしています。
  • さらに、マーケティングオートメーションソフトウェアは、反復作業をシームレスに行うための様々なソリューションをマーケティングチームに提供します。ソーシャルメディアの台頭とデジタルプレゼンス維持の重要性が、市場の成長を大きく後押ししています。このソフトウェアは、Eメールマーケティングやオンライン広告キャンペーンに使用することができます。情報発信、ブランドイメージの構築、フォロワーへのアプローチにソーシャルメディア・プラットフォームの利用が増加していることが、市場に影響を与えています。SaaS利用の増加とクラウドコンピューティングの大幅な進歩が市場の成長に寄与しています。マーケティングオートメーションは、CRMソフトウェア市場のサブセットとして急成長しています。
  • さらに、頻繁に使用される検索フレーズを使用して検索エンジンに人工知能と機械学習を組み込み、市場に最大限リーチできるように最適化することは、大企業の新たな戦略となる可能性が高いです。予測分析は、変化する顧客ニーズに対応し、それに応じて支出を集中させるのに役立ちます。キャンペーンをユーザーのニーズに合わせて設計することで、リードを生み出し、顧客体験を向上させ、ひいては市場自動化ソフトウェア市場を牽引することができます。
  • しかし、デジタル・イネーブルメント・テクノロジーを導入する際には、データのプライバシーとセキュリティが重要な考慮事項となります。SMAC技術がより広く使用されるようになるにつれ、企業は侵害を防ぐために、より強固なセキュリティとプライバシー保護措置を求めるようになると思われます。セキュリティの問題は、デジタル化の成功に影響を与えます。顧客データの数が増えれば増えるほど、セキュリティやプライバシーの問題も増え、エンドポイント、ゲートウェイ、スマートフォンはハッカーの標的になりやすいです。データのセキュリティとプライバシーは、効果的に対処しなければならないボトルネックです。
  • COVIDパンデミックの発生に伴い、多くのB2Bマーケティング企業は、ビジネスへの影響を分析できるようになるまでマーケティング予算を削減し、経済シナリオが改善するのを待つという「安全策」を採用しました。ハブスポットの調査によると、約半数の企業がマーケティング予算を1%~25%削減しました。パンデミック時には、ほとんどのB2Bマーケティング企業が26%以上の予算削減を報告したが、一部の予算が回復したため、パンデミックによる全体的な予算削減額は減少しました。従来のトップ・オブ・ファンネル型デマンドジェネレーション以外の焦点の拡大、デジタル媒体への移行、地域のマーケティング機能を横断して使用できる集中型ツールの採用が、パンデミック後の市場成長を拡大しています。

北米のマーケティングオートメーションソフトウェア市場動向

小売セグメントにおける自動化ツール導入の増加が市場成長を牽引

  • 北米の小売市場は、スマートフォン、タブレット、ラップトップなど様々なデバイスでのインターネットアクセスにより、大きな変化を遂げつつあります。消費者の買い物習慣は、オンラインで目にするものによって変化しています。ソーシャルメディアは、商品の売れ行きやブランドイメージに影響を与えています。この地域ではオンライン・ショッピングの人気が高まっており、インターネット上で商品を販売する小売業者も増えています。オンラインや店舗での消費者行動は追跡され、膨大なデータが生成されています。
  • 小売企業は、消費者の嗜好の急速な変化に対応し、効率的なサービスを提供するために、マーケティングオートメーションソフトウェアを採用しています。自動化された商品レコメンデーションは、マーケティング・オートメーションの重要な収益向上機能のひとつです。マーケティング担当者は、小売業界向けのマーケティングオートメーションによって、一貫した顧客体験を提供し、より強固な顧客関係を築くことができます。
  • 商品のクロスセルやアップセルを行うことで、平均取引額を向上させることができます。これは、すべてのコミュニケーション・チャネルにおいて、自動レコメンデーションにおけるパーソナライゼーションを支持することで可能になります。
  • サトカンによると、昨年12月時点でカナダのコンビニエンスストアは7,342店。そのうち3,000店近くがカナダで最も人口の多いオンタリオ州にあり、ユーコン準州には1店あった。小売業におけるマーケティング・オートメーションにより、ユーザーは顧客維持を容易にし、ロイヤリティ・マーケティング戦略を適用し、顧客生涯価値を高めることができます。
  • 小売業のマーケティング担当者は、フィードバックやレビューの依頼を自動化し、消費額の高い顧客に対して独自のキャンペーンを展開し、加入者が遠のいたときに消費者エンゲージメントや再エンゲージメントのキャンペーンをトリガーすることができます。こうした戦術によって、マーケターは顧客との信頼関係を強化し、顧客の生涯価値を高めることができます。

米国が主要市場シェアを占める見込み

  • 同地域では、従来のマーケティングに比べ、デジタル・オムニチャネル・マーケティングへの移行が進んでいるため、マーケティングオートメーションソフトウェアの採用が増加しています。米国マーケティング協会(American Marketing Association)とデューク大学(Duke University)によるCMOサーベイ(n=356)によると、米国のB2B製品マーケティング担当者は昨年、従来型広告への支出は翌年0.61%減少する一方、デジタルマーケティングへの支出は14.32%増加すると予測しています。
  • この地域の顧客獲得コストの増加も、マーケティングオートメーションソフトウェアの必要性を押し上げています。HubSpot North American Surveyによると、調査対象となったマーケティング担当者の60%以上が、過去3年間で顧客獲得コストが増加したと回答しています。この地域の調査対象マーケターの約53.85%は、顧客獲得コストを測定していると回答しています。
  • Eメールマーケティングのような反復的なタスクに対するアナリティクスの利用や、大量のEメールキャンペーン中に収集したデータの効率的な利用や分析を支援するマーケティングオートメーションソフトウェアのようなマーケティングテクノロジーの利用は、マーケティング担当者にとって必須となっています。SharpSpringのようなベンダーは、自社のマーケティングオートメーションプラットフォームでEメールのトラッキングと分析機能を提供しています。アドバタイジング・エイジによると、昨年の米国における広告代理店の総収入に占めるデジタル収入の割合は64.2%だった。
  • また、パーソナライゼーションサービスは、高い確率で投資収益率を実現するため、市場の重要な促進要因になりつつあります。パーソナライズされたランディングページを提供するInstapageによると、米国のマーケティング担当者の88%が、パーソナライゼーションによって測定可能な改善が見られたと報告しています。

北米のマーケティングオートメーションソフトウェア業界概要

北米のマーケティングオートメーションソフトウェア市場は統合されており、HubSpot、Adobe Inc.、Oracle Corporation、Salesforce、Act-on Softwareなどの大手企業が大きなシェアを占めています。同市場の主要企業は、戦略的協業イニシアティブを活用して市場シェアを拡大しています。

  • 2022年11月:ビジネスを拡大するための顧客関係管理(CRM)プラットフォームを提供するHubSpotと、仕事を一箇所にまとめる生産性プラットフォームを提供するClickUpは、顧客がより効率的なワークフローを開発し、チーム間でより効果的にコラボレーションできるよう支援する提携を発表しました。ClickUpとHubSpotの強力な機能を組み合わせることで、顧客ライフサイクル全体の利害関係者が生産性向上の恩恵を受けることができます。顧客チームがHubSpotとClickUpを使って作業を進めると、必要な情報がすべて自動的に引き渡されます。その結果、利害関係者は納品から更新まで、クライアントエクスペリエンスの各段階を把握することができます。
  • 2022年10月:アドビは、Adobe Creative Cloudおよびアドビ製品ポートフォリオ全体を通じて、新しい自動化およびコラボレーション機能を発表。Adobe Creative CloudとAdobe Document Cloudは、Mastercard、Etsy、Metaとの新たな契約を通じて、中小企業にも提供されます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 情報発信、ブランドイメージの創造、フォロワーへのアプローチにおけるソーシャルメディア・プラットフォームの利用の増加
    • 小売業界における自動化ツールの採用増加
    • 小売・eコマース分野における多数の中堅・中小企業の台頭
  • 市場抑制要因
    • 市場競争の激化
    • セキュリティへの懸念とオープンソースおよびフリーミアムマーケティングツールの存在

第6章 市場セグメンテーション

  • 展開別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • 用途別
    • キャンペーン管理
    • ソーシャルメディア・マーケティング
    • デジタルマーケティング
    • メールマーケティング
    • モバイルマーケティング
    • インバウンドマーケティング
    • その他の用途
  • エンドユーザー業界別
    • 政府機関
    • 広告
    • メディア・エンターテイメント
    • 小売
    • 製造業
    • BFSI
    • ヘルスケア
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域別
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • HubSpot
    • Adobe Inc.
    • Oracle Corporation
    • Salesforce
    • Act-on Software
    • IBM Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 54236

The North America Marketing Automation Software Market is expected to register a CAGR of 12.8% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Marketing automation facilitates the coordination of various sales teams to generate and keep track of leads. The marketing team uses the massive amount of data generated to plan and refine their campaigns. E-commerce websites like eBay and Amazon use products like these to customize their pages based on previous customer visits.
  • Additionally, marketing automation software provides marketing teams with various solutions for seamlessly performing repetitive tasks. The rise of social media and the importance of maintaining a digital presence significantly propel the market's growth. The software can be used in email marketing and online advertising campaigns. The increasing use of social media platforms for disseminating information, creating a brand image, and reaching out to followers impacts the market. Increased SaaS usage and significant cloud computing advancements contribute to the market's growth. Marketing automation is a briskly growing subset of the CRM software market.
  • Further, incorporating artificial intelligence and machine learning in search engines by using frequently used search phrases and optimizing them for maximum market reach is likely to be a new strategy for large corporations. Predictive analytics can help them meet the changing needs of their customers and focus their spending accordingly. Campaigns can be designed to meet the user's needs to generate leads, improve the customer experience and, in turn, drive the market automation software market.
  • However, data privacy and security are critical considerations when implementing digital enablement technologies. As SMAC technologies become more widely used, organizations will require more robust security and privacy safeguards to prevent breaches. The issue of security has an impact on digitalization's success. As the number of customer data sets grows, so will the number of security and privacy issues, and endpoints, gateway, and smartphones can become a likely target for hackers. Data security and privacy are a bottleneck that must be effectively addressed.
  • With the onset of the COVID-19 pandemic, many B2B marketing companies adopted a "play it safe" approach through which they reduced their marketing budgets until they could analyze the impact on their businesses and had to wait for the economic scenario to improve. According to a survey by Hubspot, almost half of the businesses implemented a cut of 1%-25% of their marketing budgets. During the pandemic, most B2B marketing companies reported budget cuts of 26%+, but some of the budgets have been restored, resulting in lower overall budgetary cuts due to the pandemic. Expanding focus beyond the traditional top-of-funnel demand generation, migration to digital mediums, and adopting centralized tools that can be used across regional marketing functions are expanding market growth after the pandemic.

North America Marketing Automation Software Market Trends

Increased Adoption of Automation Tools in the Retail Segment to Drive the Market's Growth

  • The retail market in North America is undergoing significant change with internet access on various devices such as smartphones, tablets, and laptops. Consumer shopping habits are changing as a result of what they see online. Social media has an impact on product sales and brand image. Online shopping is becoming more popular in the region, with more and more retailers selling their products on the internet. Consumer behavior online and in stores is being tracked to generate massive amounts of data.
  • Retailers adopt marketing automation software to cope with the rapid shift in consumer preferences and provide efficient services. Automated product recommendations are one of the significant revenue-boosting features in the marketing automation arsenal. Marketers can provide a consistent customer experience and build stronger customer relationships with marketing automation for the retail industry.
  • It Improves average transaction value by cross-selling and upselling products, which is made possible by endorsing personalization in automated recommendations across all communication channels.
  • According to Satcan, there were 7,342 convenience stores in Canada as of December last year. Almost 3,000 of them were in Ontario, Canada's most populated province, with one in Yukon Territory. With marketing automation in retail, users can ease retention, apply loyalty marketing strategies, and increase their customer lifetime value.
  • The retail marketer can automate requests for feedback and reviews, launch unique campaigns for high-spending customers, and trigger consumer engagement and re-engagement campaigns when subscribers become distant. These tactics strengthen the marketer's rapport with their customers and increase their lifetime value.

United States is Expected to Hold Major Market Share

  • The adoption of marketing automation software has been increasing in the region as there has been a shift to digital omnichannel marketing compared to traditional marketing. According to the CMO Survey by American Marketing Association and Duke University (n=356), last year, B2B product marketers in the United States suggested that their spending on traditional advertising was expected to decline by 0.61% in the following year, while the digital marketing spending was projected to increase by 14.32%.
  • The region's growth in customer acquisition costs also pushes the need for marketing automation software. According to HubSpot North American Survey, over 60% of the marketers surveyed suggested that their customer acquisition costs have increased over the past three years. About 53.85% of the marketers surveyed in the region said they measure customer acquisition costs.
  • The use of analytics for repetitive tasks such as email marketing and marketing technologies such as marketing automation software that helps efficient use and analysis of data collected during bulk email campaigns has become imperative for marketers. Vendors like SharpSpring offer email tracking and analytics features with their marketing automation platform. According to advertising age, digital revenue accounted for 64.2% of total advertising agency revenue in the United States last year.
  • Personalization services are also becoming a vital driver for the market as they offer a high probability of return on investment. According to Instapage, a provider of personalized landing pages, 88% of US marketers reported seeing measurable improvements due to personalization.

North America Marketing Automation Software Industry Overview

The North American marketing automation software market is consolidated, with major players like HubSpot, Adobe Inc., Oracle Corporation, Salesforce, and Act-on Software, among others, holding a significant market share. The key players in the market leverage strategic collaborative initiatives to increase their market share.

  • November 2022: HubSpot, a customer relationship management (CRM) platform for expanding businesses, and ClickUp, a productivity platform that brings work together in one place, announced a partnership to help customers develop more efficient workflows and collaborate more effectively across teams. Stakeholders throughout the customer lifecycle benefit from enhanced productivity by combining the strong capabilities of ClickUp and HubSpot. Whenever client teams move work ahead using HubSpot and ClickUp, hand-offs are done automatically and with all the necessary information. As a result, stakeholders can keep track of each stage of the client experience, from delivery to renewal.
  • October 2022: Adobe announced new automation and collaboration features throughout Adobe Creative Cloud and the Adobe product portfolio, assisting small and mid-sized enterprises in modernizing workflows while embracing new creative and productivity frontiers. Adobe Creative Cloud and Adobe Document Cloud will be available to SMBs through new agreements with Mastercard, Etsy, and Meta.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Use of Social Media Platforms for Disseminating Information, Creating Brand Image, and Reaching Out to Followers
    • 5.1.2 Increasing Adoption of Automation Tools in Retail Sector
    • 5.1.3 Emergence of Large Numbers of Medium and Small Enterprises in Retail and E-commerce Sectors
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Intense Competition in the Market
    • 5.2.2 Security Concerns and Presence of Open-Source and Freemium Marketing Tools

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment
    • 6.1.1 On-premise
    • 6.1.2 Cloud
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Campaign Management
    • 6.2.2 Social Media Marketing
    • 6.2.3 Digital Marketing
    • 6.2.4 E-mail Marketing
    • 6.2.5 Mobile Marketing
    • 6.2.6 Inbound Marketing
    • 6.2.7 Other Applications
  • 6.3 By End-user Industry
    • 6.3.1 Government
    • 6.3.2 Advertising
    • 6.3.3 Media and Entertainment
    • 6.3.4 Retail
    • 6.3.5 Manufacturing
    • 6.3.6 BFSI
    • 6.3.7 Healthcare
    • 6.3.8 Other End-user Industries
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 United States
    • 6.4.2 Canada
    • 6.4.3 Rest of North America

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 HubSpot
    • 7.1.2 Adobe Inc.
    • 7.1.3 Oracle Corporation
    • 7.1.4 Salesforce
    • 7.1.5 Act-on Software
    • 7.1.6 IBM Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET