デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1640712

マーケティングオートメーションソフトウェア市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Marketing Automation Software Market - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
マーケティングオートメーションソフトウェア市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

マーケティングオートメーションソフトウェア市場規模は、2025年に80億5,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは17.54%で、2030年には180億6,000万米ドルに達すると予測されます。

Marketing Automation Software Market-IMG1

売上創出と顧客維持におけるマーケティングの重要性が増しているため、マーケティングサービスへの支出が増加しています。

主なハイライト

  • 最近の世界の技術的混乱に対応するため、マーケティング担当者はマーケティングオートメーションソリューションやツールに戦略的に支出し、最新のデジタルマーケティング動向を取り入れています。
  • マーケティングオートメーションは、面倒な活動を排除し、マーケティング担当者がより重要な要素に集中できるようにすることで、より強力な消費者エンゲージメント・キャンペーンを展開するビジネスを支援する技術です。また、リードジェネレーションや顧客ライフサイクル・マーケティングの管理も容易になります。その結果、自動マーケティングツールは近年注目を浴びており、調査期間中も増加し続けることが予想されます。
  • ソーシャル・メディア・マーケティングからSEOやコンテンツ・マーケティングまで、マーケティングマネジャーは売上をサポートし押し上げるために多大な投資を行っています。人工知能(AI)、データ駆動型プロモーション、検索エンジン最適化(SEO)は、デジタル化と積極的なプロモーション手法の時代において、マーケティングソリューション・プロバイダーに優位性をもたらすと思われます。今後数年間で、AIは企業、セクター、国家に可能な機会をもたらすと思われます。
  • ソーシャルメディア・マーケティングキャンペーンの成長により、オーガニックな知名度は向上すると予想されます。様々なブランドがソーシャルメディアマーケティングの予算を増やすことで、投資収益率(ROI)を向上させています。ソーシャルメディア広告のターゲティングは、グーグルのアドワーズ・プラットフォームをミラーリングすることで、高度にターゲティングされるようになると思われます。
  • 新しい自動化技術のイントロダクション伴い、市場では、消費者にアナリティクス・ソリューションの活用方法を指導し、有益な情報や洞察に役立てることができる有資格者が不足しています。しかし、大企業は中小企業の買収に注力し、IaaSやSaaSのようなクラウド技術やプラットフォームの助けを借りて、「Marketing Cloud」と呼ばれる統合ソフトウェア・スイートを提供しています。M&Aを通じて、企業は必要な知識、技術、顧客基盤を獲得することで、市場シェアを拡大し、支配力を高めることができます。

マーケティングオートメーションソフトウェア市場動向

エンターテインメントとメディアが大きな市場シェアを占める見込み

  • 仮想現実(VR)、オーバー・ザ・トップ(OTT)ビデオ、オンライン広告は、米国のインターネット広告・マーケティング市場のように技術導入が支配的な新興経済諸国や世界的に、エンターテインメントおよびメディア企業にとって最も急成長する収益源のひとつになると予測されます。このような動向は、高いインターネットマーケティング活動の必要性を高めており、これらの活動への自動化導入の高まりは、調査対象市場のベンダーの大きな可能性を支えています。
  • GSMA Mobile Economyによると、スマートフォンの普及率は世界のモバイルユーザーの70%近くに達し、データ生成量は飛躍的に増加しています。このような統計は、モバイルに最適化されたマーケティングおよび自動化をサポートするソフトウェアの必要性をさらに示しています。GSMAによると、2022年には世界人口の68%がモバイル契約を結んでいると報告されています。この数字は2030年までに73%に達すると予想されています。
  • TrackMavenによると、他の業界と比較して、メディアとエンターテイメントのEメール開封率は世界的に最も高いです。ソーシャルメディア分析ツールから得られる顧客インサイトにより、メディア・エンターテイメント企業は、セグメント化されたマーケティングデータ(デモグラフィックと関心に基づく)を使用して、特定のコンテンツを指示することができます。
  • 例えば、インドとカナダのエンターテインメントとメディア部門は、膨大な消費者需要を背景に、デジタル化と広告収入の改善を背景に、急成長段階に差し掛かっています。同地域では、外資系メディア・エンターテインメント企業による投資が増加し、M&Eインフラがより高度に発展しています。

北米地域が大きな市場シェアを占める見込み

  • 北米地域には米国とカナダが含まれます。同地域には、Adobe、HubSpot、Marketo、Oracle、Salesforce Pardotなど、市場で著名なベンダーが多数進出しており、提供価格、ターゲット層、提供機能など、重要な面での競合が激化しています。
  • 従来のマーケティングに比べ、デジタルオムニチャネルマーケティングへの移行が進んでいるため、マーケティングオートメーションソフトウェアの採用はこの地域で増加しています。米国マーケティング協会とデューク大学によるCMOサーベイ(n=356)によると、2021年1月、米国のB2B製品マーケティング担当者は、従来型広告への支出が翌年0.61%減少する一方、デジタルマーケティングへの支出は14.32%増加すると予測しています。
  • SaaS型クラウドサービスの採用拡大、データ統合サービスに対する需要の増加、5Gネットワークの拡大などは、この地域で調査された市場が大規模な範囲を持つと推定される重要な要因の一部です。
  • Eメールマーケティングのような反復的なタスクや、大量のEメールキャンペーン中に収集されたデータの効率的な使用と分析を支援するマーケティングオートメーションソフトウェアのようなマーケティング技術に分析を使用することは、マーケティング担当者にとって必須となっています。SharpSpringのようなベンダーは、自社のマーケティングオートメーションプラットフォームでEメールのトラッキングと分析機能を提供しています。パーソナライゼーションサービスもまた、高い投資対効果をもたらすことから、市場の重要な促進要因となっています。パーソナライズされたランディングページを提供するInstapageによると、米国のマーケッターの88%がパーソナライズによって測定可能な改善が見られたと報告しています。
  • このように、北米市場は、デジタル・マーケティングチャネルの採用、政府の取り組み、ベンダー関連の投資により、急速なペースで成長しています。

マーケティングオートメーションソフトウェア業界概要

マーケティングオートメーションソフトウェア市場には、多数の企業が参入しており、複数の製品が提供されているため、非常に断片化されています。そのため、消費者は最新の機能を備えた製品を選ぶため、市場における技術革新は極めて重要です。資本支出も大きいため、強力な競争戦略を持つ企業が急速に前進するのに役立っています。

  • 2023年3月- 中小企業向け営業・マーケティングオートメーションソフトウェアの主要企業であるKeapは、The Factoryを買収したと発表しました。Keapの元パートナーであるThe Factoryは、強力なマーケティング戦略の構築とセールス&マーケティングオートメーションの導入で中小企業オーナーを支援しています。
  • 2023年1月- 団体や非営利団体にサービスを提供する女性経営のデジタルエージェンシーであるYodelpopは、HubSpot Marketing Hubに簡単にインストールできる2つの統合機能、RaiserSyncとYourMemberSyncを発表しました。新たに発表されたこれらの統合により、団体や非営利団体はYourMembership団体管理システムやRaiser's Edge NXT寄付者管理システムをHubSpotのマーケティングオートメーションソフトウェアに接続し、効率的で魅力的なマーケティングキャンペーンやコミュニケーションを行うことができます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • デジタルベースのキャンペーンへの継続的なシフト
    • データに裏打ちされた意思決定プロセスのメリットを実感する組織
    • SMACベースの技術採用の持続的増加
  • 市場の課題
    • レガシー関連の導入課題
  • 市場機会
  • 業界エコシステム分析
  • COVID-19がマーケティングオートメーションソフトウェア市場に与える影響
    • 短期的影響
      • B2Bマーケティング予算の変化とマーテク予算配分への全体的影響
    • 長期的影響
      • デジタル媒体への移行とパーソナライズされたキャンペーンの必要性
      • データ収集の増加による文脈化の必要性の高まり
      • 大きなシェアを占める大規模組織は比較的影響を受けず
      • HubSpotのようなベンダーは、中小企業の取り込みを支援するエコシステムの構築に成功しています。
  • デジタルトランスフォーメーションの実践と統合型CRMへの移行がもたらす影響
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 展開別
    • クラウドベース
    • オンプレミス
  • 組織規模別
    • 大規模
    • 中小企業ベース
  • 用途別
    • キャンペーン管理
    • リード管理
    • 営業支援プログラム
    • 分析・レポートソリューション
    • その他のアプリケーション
  • 業界別
    • エンターテイメント&メディア
    • 金融サービス
    • 政府機関
    • ヘルスケア
    • 製造業
    • 小売
    • その他業界別
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア
    • オーストラリア・ニュージーランド
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Hubspot, Inc.
    • Adobe Systems Incorporated
    • Oracle(Eloqua)
    • Acoustic, L.P.
    • Marketo Inc.(Adobe)
    • Microsoft Corporation
    • Salesforce(Pardot)
    • Salesfusion Inc.(Sugar CRM)
    • SAS SE
    • Teradata Corporation
    • SAP SE
    • Act-On Software
    • Klaviyo
    • Active Campaign
    • Keap
    • Omnisend
    • Thryv
    • Drip

第7章 MIからの戦略的提言

  • COVID後の世界におけるベンダーの主な取り組みの分析
  • ハブスポットなど主要ベンダーが実施した戦略的取り組みから得られた主な事項
  • 市場需要の回復に関する保守的、現実的、楽観的シナリオの分析
  • 市場情勢に関するアナリストの見解

第8章 ベンダーのポジショニング分析

第9章 市場展望

目次
Product Code: 54297

The Marketing Automation Software Market size is estimated at USD 8.05 billion in 2025, and is expected to reach USD 18.06 billion by 2030, at a CAGR of 17.54% during the forecast period (2025-2030).

Marketing Automation Software Market - IMG1

Due to the increasing significance of marketing in generating sales and customer retention, marketing services are witnessing a rise in spending.

Key Highlights

  • In Order to keep businesses updated with the recent technological disruptions worldwide, marketing managers are strategically spending on marketing automation solutions and tools to adopt the latest digital marketing trends.
  • Marketing automation is a technology that aids businesses in creating stronger consumer engagement campaigns by removing tedious activities and allowing the marketing staff to concentrate on more important factors. In addition to other things, the technology makes it easier to manage lead generation and customer lifecycle marketing. As a result, Automated Marketing Tools have drawn a lot of attention in recent years, and it is anticipated that they will continue to rise during the research period.
  • From social media marketing to SEO or content marketing, marketing managers are investing significantly to support and boost their sales. Artificial intelligence (AI), data-driven promotion, and search engine optimization (SEO) will give marketing solution providers an advantage in the era of digitization and aggressive promotion techniques. In the upcoming years, AI will present possible opportunities for businesses, sectors, and nations.
  • Organic visibility is expected to increase due to the growth in social media marketing campaigns. Various brands improve their return on investment (ROI) by increasing their social media marketing budget. Social media advertisement targeting will likely become highly targeted by mirroring Google's Adwords platform.
  • With the introduction of new automation technologies, the market is also experiencing a lack of qualified individuals who can instruct consumers on how to make the most of analytics solutions and use them for helpful information and insights. However, large-sized businesses are concentrating on acquiring smaller ones and providing integrated software suites termed "Marketing Cloud" with the aid of cloud technologies and platforms like IaaS and SaaS. Through mergers and acquisitions, companies can grow their market share and domination by acquiring the necessary knowledge, technology, and client base.

Marketing Automation Software Market Trends

Entertainment and Media Expected to have a Significant Market Share

  • Virtual reality (VR), over-the-top (OTT) video and online advertising are projected to be among the fastest-growing revenue generators for entertainment and media companies in developing economies where technology adoption is dominant, like the United States internet advertising and marketing market, and globally. These trends increase the need for high internet marketing activity, and the rising automation adoption for these activities supports the substantial scope for the vendors in the market studied.
  • With smartphone adoption reaching nearly 70% of the global mobile user base, according to GSMA Mobile Economy, data generation has exponentially increased. Such statistics further indicate the need for mobile-optimized marketing and automation-supporting software. According to GSMA, in 2022, 68% of the global population was reported to have had a mobile subscription. This figure is expected to reach 73% by 2030.
  • Compared to other industries, open email rates for media and entertainment are the highest globally, according to TrackMaven. With customer insights from social media analytics tools, media and entertainment companies can use segmented marketing data (based on demographics and interest) to direct specific content.
  • For instance, India and Canada's entertainment and media sectors have positioned themselves on the verge of an intense growth phase, backed by digitization and improving advertising revenues, owing to the enormous consumer demand. The rising rate of investments by foreign media and entertainment majors in the region has developed the M&E infrastructure to a higher extent.

North America Region is Expected to Hold Significant Market Share

  • The North American region includes the United States and Canada. The region is home to a number of prominent vendors in the market, including Adobe, HubSpot, Marketo, Oracle, Salesforce Pardot, and others, which increases competition on crucial aspects such as new prices offered, target group, and features offered.
  • The adoption of marketing automation software has been increasing in the region as there has been a shift to digital omnichannel marketing compared to traditional marketing. According to the CMO Survey by American Marketing Association and Duke University (n=356), in January 2021, B2B product marketers in the United States suggested that their spending on traditional advertising was expected to decline by 0.61% in the following year, while the digital marketing spending was projected to increase by 14.32%
  • The growing adoption of SaaS cloud services, increasing demand for data integration services, and expanding 5G network coverage are some of the significant factors that the market studied is estimated to have a massive scope in the region.
  • The use of analytics for repetitive tasks such as email marketing and marketing technologies such as marketing automation software that helps efficient use and analysis of data collected during bulk email campaigns has become imperative for marketers. Vendors such as SharpSpring offers email tracking and analytics features with their marketing automation platform. Personalization services are also becoming a vital driver for the market as they offer a high probability of return on investment. According to Instapage, a provider of personalized landing pages, 88% of US marketers reported seeing measurable improvements due to personalization.
  • Thus, the market for North America is growing at a rapid pace owing to the adoption of digital marketing channels, government initiatives, and vendor-related investments.

Marketing Automation Software Industry Overview

The marketing automation software market has several products available with a number of companies in the market, making it highly fragmented. Hence, innovation in the market is crucial, as consumers opt for products with the latest features. The capital expenditure is also high, which has helped companies with powerful competitive strategies to move forward rapidly.

  • March 2023 - Keap, one of the leading companies in sales and marketing automation software for small businesses, announced that it had acquired The Factory. A former Keap partner, The Factory assists small business owners with building powerful marketing strategies and implementing sales and marketing automation.
  • January 2023 - Yodelpop, a women-owned digital agency serving associations and nonprofits, launched RaiserSync and YourMemberSync, two easy-install integrations for HubSpot Marketing Hub. These newly launched integrations allow associations and nonprofits to connect the YourMembership association management system or Raiser's Edge NXT donor management system to HubSpot's marketing automation software to create efficient and engaging marketing campaigns and communications.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Ongoing Shift Toward Digital-based Campaigns
    • 4.2.2 Organizations Realizing the Benefits of Data-backed Decision Process
    • 4.2.3 Sustained Increase in Adoption of SMAC-based Technologies
  • 4.3 Market Challenges
    • 4.3.1 Legacy-related Implementation Challenges
  • 4.4 Market Opportunities
  • 4.5 Industry Ecosystem Analysis
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the Marketing Automation Software Market
    • 4.6.1 Short-term Impact
      • 4.6.1.1 Changes in B2B marketing budgets and their overall impact on martech budget allocations
    • 4.6.2 Long-term Impact
      • 4.6.2.1 Migration to Digital Mediums and Need for Personalized Campaigns to Gather Traction
      • 4.6.2.2 Growth in Collation Of Data Has Increased the Need for Contextualization
      • 4.6.2.3 Large-scale Organizations Which Account for a Sizeable Share Remain Relatively Unaffected
      • 4.6.2.4 Vendors such as HubSpot Have Successfully Created a Supporting Ecosystem Which Has Helped Them Onboard SMEs
  • 4.7 Impact of Higher Adoption of Digital Transformation Practices and Ongoing Move towards an Integrated CRM Space
  • 4.8 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.8.1 Threat of New Entrants
    • 4.8.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.8.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.8.4 Threat of Substitute Products
    • 4.8.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Deployment
    • 5.1.1 Cloud-based
    • 5.1.2 On-Premise
  • 5.2 By Organization Size
    • 5.2.1 Large-scale
    • 5.2.2 SME-based
  • 5.3 By Application
    • 5.3.1 Campaign Management
    • 5.3.2 Lead Management
    • 5.3.3 Sales Enablement Programs
    • 5.3.4 Analytics & Reporting Solutions
    • 5.3.5 Other Applications
  • 5.4 By End-user Vertical
    • 5.4.1 Entertainment & Media
    • 5.4.2 Financial Services
    • 5.4.3 Government
    • 5.4.4 Healthcare
    • 5.4.5 Manufacturing
    • 5.4.6 Retail
    • 5.4.7 Other End-user Verticals
  • 5.5 By Geography
    • 5.5.1 North America
    • 5.5.2 Europe
    • 5.5.3 Asia
    • 5.5.4 Australia and New Zealand
    • 5.5.5 Latin America
    • 5.5.6 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Hubspot, Inc.
    • 6.1.2 Adobe Systems Incorporated
    • 6.1.3 Oracle (Eloqua)
    • 6.1.4 Acoustic, L.P.
    • 6.1.5 Marketo Inc. (Adobe)
    • 6.1.6 Microsoft Corporation
    • 6.1.7 Salesforce (Pardot)
    • 6.1.8 Salesfusion Inc. (Sugar CRM)
    • 6.1.9 SAS SE
    • 6.1.10 Teradata Corporation
    • 6.1.11 SAP SE
    • 6.1.12 Act-On Software
    • 6.1.13 Klaviyo
    • 6.1.14 Active Campaign
    • 6.1.15 Keap
    • 6.1.16 Omnisend
    • 6.1.17 Thryv
    • 6.1.18 Drip

7 Strategic Recommendations from MI

  • 7.1 Analysis of Key Initiatives Undertaken by Vendors in the Post-COVID World
  • 7.2 Major Takeaways from the Strategic Initiatives Implemented by Major Vendors such as Hubspot
  • 7.3 Analysis of Conservative, Realistic, and Optimistic Scenarios on the Recovery of the Market Demand
  • 7.4 Analyst Insights on the MAS Market Landscape

8 VENDOR POSITIONING ANALYSIS

9 MARKET OUTLOOK