デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1284305

コンピュータグラフィックス市場の2028年までの予測-コンポーネント(ハードウェア、ソフトウェア)、サービス(コンサルティング、トレーニング、サポート、インテグレーション)、アプリケーション、エンドユーザー、地域別の世界分析

Computer Graphics Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Component (Hardware and Software), Service (Consulting, Training and Support and Integration), Application, End user and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=158.97円
コンピュータグラフィックス市場の2028年までの予測-コンポーネント(ハードウェア、ソフトウェア)、サービス(コンサルティング、トレーニング、サポート、インテグレーション)、アプリケーション、エンドユーザー、地域別の世界分析
出版日: 2023年06月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界のコンピュータグラフィックス市場は、2022年に1億9,657万米ドルを占め、予測期間中に10%のCAGRで成長し、2028年には3億4,826万米ドルに達すると予想されています。

コンピュータグラフィックスとは、コンピュータの助けを借りて画像や芸術的な絵を作り出すものです。ビデオゲーム、オンライン写真、デジタルアート、コンピューターディスプレイなどでのコンピュータグラフィックスの利用は、キーテクノロジーとしての地位を確立しています。コンピュータでは、さまざまな専用ソフトウェアやハードウェアが作られ、後者のディスプレイはコンピュータグラフィックス技術によって実現されています。レイトレーシングによる暗黙面の可視化、3Dモデリング、ベクターグラフィックス、ユーザーインターフェースデザイン、GPUデザイン、コンピュータービジョン、スプライトグラフィックス、シェーダーなどの技術もコンピュータグラフィックスに含まれます。コンピュータグラフィックスは、幾何学、物理学、光学の原理を基礎としています。報告書によると、コンピュータグラフィックスは、消費者にイメージを明確かつシンプルで、非常に効果的な方法で提示することができるとされています。

市場力学:

促進要因

エンターテインメント産業における成長

人工知能、拡張知能、仮想現実、インタラクティブ広告、ブロックチェーンへの発展的な影響は、エンターテインメント産業の発展を広く促しています。デジタル技術の提示は、個人が写真や録音を解釈する方法を変えています。顧客を維持し、買い物客がユニークで魅力的な方法でブランドと関わることができる革新的なユーザー体験を実現するために、新たな進歩が実行されています。これらの側面は、コンピュータグラフィックス市場の開拓において重要な役割を果たしており、予測期間中に市場の成長を加速させると考えられます。

抑制要因

機器とプログラミングが必要

コンピュータグラフィックスを使用するためには、独自の機器とプログラミングが必要です。古いハードウェアやソフトウェアのプロセスを3D機器やプログラミングに置き換えるにはコストがかかるため、世界のコンピュータグラフィックス市場の発展を妨げる可能性があります。ダイバーシティーやメディア業界では、常時リアルタイムで動くアニメーションや、より進化した映像や画像への関心が高まっており、会員コストも拡大傾向にあります。コンピュータグラフィックス市場は、映像にさらなる視覚効果を与えるための最先端技術にかかるコストの拡大によって阻害され、フォグコンピューティング市場の成長を阻害すると予測されます。

機会

グラフィックス・ソフトウェアへのニーズの拡大

コンピュータグラフィックスプログラミング、例えばコンピュータ支援設計(CAD)は、運動からデザイン、画像処理など、さまざまなアプリケーションで利用される最も基本的なソフトウェアとみなされています。また、開発建設設計、宇宙船、自動車、繊維機械、コンピュータハードウェア、水上バイクなどにも活用されています。CADは巨大なユビキタス性を獲得しており、一般的にはワイヤータイプを利用してビデオスクリーンにアニメーションの図面を表示し、車両の歩留まりやその他のガジェットをチェックするために常時使用されています。さらに、研究者、エンジニア、臨床専門家、ビジネスアナリストなどが、特定のフレームワーク、数学的複製、衛星カメラ、さまざまなソースから膨大な量の情報を分解するために知覚装置を利用することは、予測期間中に世界のコンピュータグラフィックス市場の需要を促進します。

脅威

著作権侵害と知的財産権侵害

著作権侵害や知的財産権侵害は、企業がコンピュータグラフィックス製品やサービスから得るべき正当な収益を奪うものです。個人または組織が著作権のあるソフトウェア、デザイン、またはコンテンツを違法に入手または配布した場合、正規のコピーやライセンスに対する支払いを回避することができます。この収益損失は、収益性に大きな影響を与える可能性があります。さらに、著作権侵害と知的財産権侵害は、コンピュータグラフィックス市場において根強い脅威となっています。ソフトウェアの違法コピーや著作物の不正使用は、企業の経済的損失につながり、製品やサービスから収益を得る能力を損なうため、予測期間中の市場成長を阻害することになります。

COVID-19の影響:

COVID-19の流行が続く中、コンピュータグラフィックスの需要は安定した成長を遂げると予想されています。新型コロナウイルスの感染を制限するための措置として政府が課した厳しい閉鎖措置により、世界中の商業スペース、企業オフィス、レクリエーションセンター、その他の施設は2020年の大半を閉鎖したままであり、そのため、2020年の最初の2四半期にオンライントラフィックがかつてないほどの急増を見せました。さらに、COVID-19の大流行が続く中、オンラインゲームは大きな盛り上がりを見せており、ゲーム開発者はゲームのビジュアルコンテンツを向上させる必要に迫られているため、大流行が続く中、CG市場の拡大を後押しする要因になると予想されます。

予測期間中、エンターテインメント・広告分野が最大となる見込み

予測期間中、エンターテインメント・広告分野の市場シェアは大幅に拡大します。コンピュータグラフィックスは、映画、テレビ番組、ビデオゲーム、バーチャルリアリティ体験など、さまざまな媒体にまたがるエンターテインメント産業で重要な役割を担っています。ビジュアルエフェクト、CGIは、映画やテレビ番組で見事な視覚効果を生み出すために広く使われています。リアルな生き物や環境の創造から複雑な物理シミュレーションまで、CGは映画制作者の創造的なビジョンに命を吹き込むことを可能にします。また、コンピュータグラフィックスを利用することで、ブランドは自社製品の高品質なビジュアル表現を実現することができます。これには、フォトリアリスティックレンダリング、インタラクティブ3Dモデル、バーチャル製品ツアーを作成し、消費者が製品の特徴や利点を視覚化し理解するのに役立ちます。

予測期間中、モデリング/アニメーション分野のCAGRが最も高くなると予想されます。

予測期間中、アクセスコントロールサーバー分野は最も速い速度で発展すると予測されています。エンターテインメント業界では、一般的に視覚効果として知られるVFXが採用されています。コンピュータグラフィックスの進歩により、特殊効果を持つアニメーション映画やゲームの制作が可能になり、多くの消費者の関心を集めています。コンピュータ支援設計は、映画やゲームにリアルタイムでアニメーションを提供するために使用され、エンターテインメント産業の成長を加速させています。また、CGを駆使したハイエンドゲームデジタルビデオは、世界市場の拡大を後押ししています。

最もシェアが高い地域

最も売上シェアが高かったのは北米で、世界市場をリードしています。北米には、コンピュータグラフィックス分野で業界をリードする企業が複数存在します。オートデスク、アドビシステムズ、エヌビディア、インテルなどの企業が、この地域で大きな存在感を示しています。これらの企業は、エンターテインメント、ゲーム、広告、デザインなど、さまざまな分野に対応するソフトウェア、ハードウェア、ソリューションを幅広く提供しています。さらに、北米、特に米国のハリウッドは、コンピュータグラフィックスと視覚効果に大きく依存する著名なエンターテインメントと映画産業を持っています。この地域で制作される多くの大ヒット映画やテレビ番組は、高度なコンピュータグラフィックス技術やテクニックを利用して、見事なビジュアルや実写映像とCGI要素のシームレスな統合を実現しており、これがこの地域のコンピュータグラフィックス需要を牽引しています。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中、アジア太平洋地域が最も速い成長率を示すと予想されます。アジア太平洋地域は、コンピュータグラフィックス市場で大幅な成長を遂げています。デジタル化の進展、エンターテインメントやゲーム産業の拡大、高品質なビジュアルコンテンツに対する消費者の需要の高まり、技術の進歩などの要因が、市場の拡大を後押ししています。さらに、アジア太平洋地域は、世界のゲーム産業における強国となっています。中国、韓国、日本などの国々は、強力なゲーム市場を持ち、多くの成功したゲーム開発者、出版社、スポーツ団体の本拠地となっています。コンピュータグラフィックスが、視覚的に美しいゲームの開発に重要な役割を果たし、没入感のあるゲーム体験ができることも、予測期間中のアジア太平洋地域の市場成長を促進すると期待されています。

主な発展:

2022年3月、インテルは自社サイトの一部として、NvidiaやAMDに対抗することを目的とした新しいグラフィックス技術「Intel Arc」を発表し、2022年に発売されるシリーズ初のグラフィックスカードのプレビュービデオを掲載しました。2022年3月下旬に最初のIntel Arcグラフィックスカードを発表したことで、インテルはその約束を守りました。Intel初のグラフィックス対応ラップトップは、開発中のデスクトップ・カードも含め、ウルトラブックにゲームの実力をもたらします。

2022年2月、AMDは全株式取引でXilinxを買収したことを発表しました。2020年10月27日に発表されたこの買収の結果、同社は、大幅な規模の優位性と、主要なコンピューティング、グラフィックス、およびアダプティブSoC製品の最強のポートフォリオを持つ、業界をリードするハイパフォーマンスおよびアダプティブ・コンピューティング・プレイヤーとしての地位を確立しました。AMDは、この買収が初年度に非GAAPマージン、非GAAP EPS、およびフリーキャッシュフロー生成に対して増収効果をもたらすと予想しています。NXPは、ザイリンクスを買収することで、補完的な製品、顧客、市場をまとめ、業界をリードするハイパフォーマンスおよびアダプティブ・コンピューティングの会社を作ることができるようになります。

2022年2月、AMDは次世代RDNA GPUを今年後半に発売することを発表しました。現在の製品の実装と、次の波であるZen 4 CPUとRDNA 3 GPUの発売により、同社は今年も大きな成長とシェアの獲得を期待しています。AMDのRDNA 3 GPUの発売日は明らかにされていないです。しかし、Radeon 6000シリーズのデビューから2年後の秋には、製品が登場する可能性が高いです。

当社のレポートが提供するもの

  • 地域別および国別セグメントの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場動向(促進要因、抑制要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)
  • 市場推定に基づく、主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
  • 主要な共通トレンドをマッピングした競合情勢。
  • 詳細な戦略、財務、最近の開発状況を含む企業プロファイル
  • 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

無料のカスタマイズ提供:

本レポートをご購入いただいたお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかを提供させていただきます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(最大3社まで)
    • 主要プレーヤーのSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメンテーション
    • お客様のご希望に応じて、主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地域的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • アプリケーション分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のコンピュータグラフィックス市場:コンポーネント別

  • ハードウェア
  • ソフトウェア
    • コンピュータ支援設計/コンピュータ支援製造
    • 視覚化
    • デジタルビデオ
    • イメージング
    • モデリング・アニメーション

第6章 世界のコンピュータグラフィックス市場:サービス別

  • コンサルティング
  • トレーニングとサポート
  • 統合

第7章 世界のコンピュータグラフィックス市場:用途別

  • 航空宇宙と防衛
  • 自動車
  • エンターテイメントと広告
  • 学術と教育
  • ヘルスケア
  • 製造業
  • アーキテクチャ
  • 建物
  • 工事
  • その他の用途

第8章 世界のコンピュータグラフィックス市場:エンドユーザー別

  • 中小企業
  • 企業
  • その他のエンドユーザー

第9章 世界のコンピュータグラフィックス市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第10章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第11章 会社概要

  • 3D PLM.
  • Adobe Systems Ltd.
  • Advanced Micro Devices(AMD), Inc.
  • ARM Ltd.
  • Autodesk Inc.
  • Dassault Systemes
  • DreamWorks Animation
  • Imagination Technologies Limited
  • Industrial Light & Magic
  • Intel Corporation
  • Matrox
  • Mentor Graphics
  • Microsoft Corporation
  • NVIDIA Corporation
  • Oracle PLM
  • SAP PLM
  • Siemens PLM Software
  • Sony
  • Walt Disney Animation Studios
  • Warner Bros Animation
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Computer Graphics Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Computer Graphics Market Outlook, By Component (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Computer Graphics Market Outlook, By Hardware (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Computer Graphics Market Outlook, By Software (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Computer Graphics Market Outlook, By Computer-Aided Design/Computer-Aided Manufacturing (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Computer Graphics Market Outlook, By Visualization (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Computer Graphics Market Outlook, By Digital Video (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Computer Graphics Market Outlook, By Imaging (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Computer Graphics Market Outlook, By Modeling/Animation (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Computer Graphics Market Outlook, By Service (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Computer Graphics Market Outlook, By Consulting (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Computer Graphics Market Outlook, By Training and Support (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Computer Graphics Market Outlook, By Integration (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Computer Graphics Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Computer Graphics Market Outlook, By Aerospace and Defense (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 Global Computer Graphics Market Outlook, By Automobile (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 Global Computer Graphics Market Outlook, By Entertainment and Advertising (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 Global Computer Graphics Market Outlook, By Academia and Education (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 Global Computer Graphics Market Outlook, By Healthcare (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 Global Computer Graphics Market Outlook, By Manufacturing (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 Global Computer Graphics Market Outlook, By Architecture (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 Global Computer Graphics Market Outlook, By Building (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 Global Computer Graphics Market Outlook, By Construction (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 Global Computer Graphics Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 Global Computer Graphics Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 Global Computer Graphics Market Outlook, By Small and Medium Businesses (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 Global Computer Graphics Market Outlook, By Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 Global Computer Graphics Market Outlook, By Other End users (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 North America Computer Graphics Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 North America Computer Graphics Market Outlook, By Component (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 North America Computer Graphics Market Outlook, By Hardware (2020-2028) ($MN)
  • Table 32 North America Computer Graphics Market Outlook, By Software (2020-2028) ($MN)
  • Table 33 North America Computer Graphics Market Outlook, By Computer-Aided Design/Computer-Aided Manufacturing (2020-2028) ($MN)
  • Table 34 North America Computer Graphics Market Outlook, By Visualization (2020-2028) ($MN)
  • Table 35 North America Computer Graphics Market Outlook, By Digital Video (2020-2028) ($MN)
  • Table 36 North America Computer Graphics Market Outlook, By Imaging (2020-2028) ($MN)
  • Table 37 North America Computer Graphics Market Outlook, By Modeling/Animation (2020-2028) ($MN)
  • Table 38 North America Computer Graphics Market Outlook, By Service (2020-2028) ($MN)
  • Table 39 North America Computer Graphics Market Outlook, By Consulting (2020-2028) ($MN)
  • Table 40 North America Computer Graphics Market Outlook, By Training and Support (2020-2028) ($MN)
  • Table 41 North America Computer Graphics Market Outlook, By Integration (2020-2028) ($MN)
  • Table 42 North America Computer Graphics Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 43 North America Computer Graphics Market Outlook, By Aerospace and Defense (2020-2028) ($MN)
  • Table 44 North America Computer Graphics Market Outlook, By Automobile (2020-2028) ($MN)
  • Table 45 North America Computer Graphics Market Outlook, By Entertainment and Advertising (2020-2028) ($MN)
  • Table 46 North America Computer Graphics Market Outlook, By Academia and Education (2020-2028) ($MN)
  • Table 47 North America Computer Graphics Market Outlook, By Healthcare (2020-2028) ($MN)
  • Table 48 North America Computer Graphics Market Outlook, By Manufacturing (2020-2028) ($MN)
  • Table 49 North America Computer Graphics Market Outlook, By Architecture (2020-2028) ($MN)
  • Table 50 North America Computer Graphics Market Outlook, By Building (2020-2028) ($MN)
  • Table 51 North America Computer Graphics Market Outlook, By Construction (2020-2028) ($MN)
  • Table 52 North America Computer Graphics Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)
  • Table 53 North America Computer Graphics Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 54 North America Computer Graphics Market Outlook, By Small and Medium Businesses (2020-2028) ($MN)
  • Table 55 North America Computer Graphics Market Outlook, By Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • Table 56 North America Computer Graphics Market Outlook, By Other End users (2020-2028) ($MN)
  • Table 57 Europe Computer Graphics Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 58 Europe Computer Graphics Market Outlook, By Component (2020-2028) ($MN)
  • Table 59 Europe Computer Graphics Market Outlook, By Hardware (2020-2028) ($MN)
  • Table 60 Europe Computer Graphics Market Outlook, By Software (2020-2028) ($MN)
  • Table 61 Europe Computer Graphics Market Outlook, By Computer-Aided Design/Computer-Aided Manufacturing (2020-2028) ($MN)
  • Table 62 Europe Computer Graphics Market Outlook, By Visualization (2020-2028) ($MN)
  • Table 63 Europe Computer Graphics Market Outlook, By Digital Video (2020-2028) ($MN)
  • Table 64 Europe Computer Graphics Market Outlook, By Imaging (2020-2028) ($MN)
  • Table 65 Europe Computer Graphics Market Outlook, By Modeling/Animation (2020-2028) ($MN)
  • Table 66 Europe Computer Graphics Market Outlook, By Service (2020-2028) ($MN)
  • Table 67 Europe Computer Graphics Market Outlook, By Consulting (2020-2028) ($MN)
  • Table 68 Europe Computer Graphics Market Outlook, By Training and Support (2020-2028) ($MN)
  • Table 69 Europe Computer Graphics Market Outlook, By Integration (2020-2028) ($MN)
  • Table 70 Europe Computer Graphics Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 71 Europe Computer Graphics Market Outlook, By Aerospace and Defense (2020-2028) ($MN)
  • Table 72 Europe Computer Graphics Market Outlook, By Automobile (2020-2028) ($MN)
  • Table 73 Europe Computer Graphics Market Outlook, By Entertainment and Advertising (2020-2028) ($MN)
  • Table 74 Europe Computer Graphics Market Outlook, By Academia and Education (2020-2028) ($MN)
  • Table 75 Europe Computer Graphics Market Outlook, By Healthcare (2020-2028) ($MN)
  • Table 76 Europe Computer Graphics Market Outlook, By Manufacturing (2020-2028) ($MN)
  • Table 77 Europe Computer Graphics Market Outlook, By Architecture (2020-2028) ($MN)
  • Table 78 Europe Computer Graphics Market Outlook, By Building (2020-2028) ($MN)
  • Table 79 Europe Computer Graphics Market Outlook, By Construction (2020-2028) ($MN)
  • Table 80 Europe Computer Graphics Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)
  • Table 81 Europe Computer Graphics Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 82 Europe Computer Graphics Market Outlook, By Small and Medium Businesses (2020-2028) ($MN)
  • Table 83 Europe Computer Graphics Market Outlook, By Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • Table 84 Europe Computer Graphics Market Outlook, By Other End users (2020-2028) ($MN)
  • Table 85 Asia Pacific Computer Graphics Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 86 Asia Pacific Computer Graphics Market Outlook, By Component (2020-2028) ($MN)
  • Table 87 Asia Pacific Computer Graphics Market Outlook, By Hardware (2020-2028) ($MN)
  • Table 88 Asia Pacific Computer Graphics Market Outlook, By Software (2020-2028) ($MN)
  • Table 89 Asia Pacific Computer Graphics Market Outlook, By Computer-Aided Design/Computer-Aided Manufacturing (2020-2028) ($MN)
  • Table 90 Asia Pacific Computer Graphics Market Outlook, By Visualization (2020-2028) ($MN)
  • Table 91 Asia Pacific Computer Graphics Market Outlook, By Digital Video (2020-2028) ($MN)
  • Table 92 Asia Pacific Computer Graphics Market Outlook, By Imaging (2020-2028) ($MN)
  • Table 93 Asia Pacific Computer Graphics Market Outlook, By Modeling/Animation (2020-2028) ($MN)
  • Table 94 Asia Pacific Computer Graphics Market Outlook, By Service (2020-2028) ($MN)
  • Table 95 Asia Pacific Computer Graphics Market Outlook, By Consulting (2020-2028) ($MN)
  • Table 96 Asia Pacific Computer Graphics Market Outlook, By Training and Support (2020-2028) ($MN)
  • Table 97 Asia Pacific Computer Graphics Market Outlook, By Integration (2020-2028) ($MN)
  • Table 98 Asia Pacific Computer Graphics Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 99 Asia Pacific Computer Graphics Market Outlook, By Aerospace and Defense (2020-2028) ($MN)
  • Table 100 Asia Pacific Computer Graphics Market Outlook, By Automobile (2020-2028) ($MN)
  • Table 101 Asia Pacific Computer Graphics Market Outlook, By Entertainment and Advertising (2020-2028) ($MN)
  • Table 102 Asia Pacific Computer Graphics Market Outlook, By Academia and Education (2020-2028) ($MN)
  • Table 103 Asia Pacific Computer Graphics Market Outlook, By Healthcare (2020-2028) ($MN)
  • Table 104 Asia Pacific Computer Graphics Market Outlook, By Manufacturing (2020-2028) ($MN)
  • Table 105 Asia Pacific Computer Graphics Market Outlook, By Architecture (2020-2028) ($MN)
  • Table 106 Asia Pacific Computer Graphics Market Outlook, By Building (2020-2028) ($MN)
  • Table 107 Asia Pacific Computer Graphics Market Outlook, By Construction (2020-2028) ($MN)
  • Table 108 Asia Pacific Computer Graphics Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)
  • Table 109 Asia Pacific Computer Graphics Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 110 Asia Pacific Computer Graphics Market Outlook, By Small and Medium Businesses (2020-2028) ($MN)
  • Table 111 Asia Pacific Computer Graphics Market Outlook, By Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • Table 112 Asia Pacific Computer Graphics Market Outlook, By Other End users (2020-2028) ($MN)
  • Table 113 South America Computer Graphics Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 114 South America Computer Graphics Market Outlook, By Component (2020-2028) ($MN)
  • Table 115 South America Computer Graphics Market Outlook, By Hardware (2020-2028) ($MN)
  • Table 116 South America Computer Graphics Market Outlook, By Software (2020-2028) ($MN)
  • Table 117 South America Computer Graphics Market Outlook, By Computer-Aided Design/Computer-Aided Manufacturing (2020-2028) ($MN)
  • Table 118 South America Computer Graphics Market Outlook, By Visualization (2020-2028) ($MN)
  • Table 119 South America Computer Graphics Market Outlook, By Digital Video (2020-2028) ($MN)
  • Table 120 South America Computer Graphics Market Outlook, By Imaging (2020-2028) ($MN)
  • Table 121 South America Computer Graphics Market Outlook, By Modeling/Animation (2020-2028) ($MN)
  • Table 122 South America Computer Graphics Market Outlook, By Service (2020-2028) ($MN)
  • Table 123 South America Computer Graphics Market Outlook, By Consulting (2020-2028) ($MN)
  • Table 124 South America Computer Graphics Market Outlook, By Training and Support (2020-2028) ($MN)
  • Table 125 South America Computer Graphics Market Outlook, By Integration (2020-2028) ($MN)
  • Table 126 South America Computer Graphics Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 127 South America Computer Graphics Market Outlook, By Aerospace and Defense (2020-2028) ($MN)
  • Table 128 South America Computer Graphics Market Outlook, By Automobile (2020-2028) ($MN)
  • Table 129 South America Computer Graphics Market Outlook, By Entertainment and Advertising (2020-2028) ($MN)
  • Table 130 South America Computer Graphics Market Outlook, By Academia and Education (2020-2028) ($MN)
  • Table 131 South America Computer Graphics Market Outlook, By Healthcare (2020-2028) ($MN)
  • Table 132 South America Computer Graphics Market Outlook, By Manufacturing (2020-2028) ($MN)
  • Table 133 South America Computer Graphics Market Outlook, By Architecture (2020-2028) ($MN)
  • Table 134 South America Computer Graphics Market Outlook, By Building (2020-2028) ($MN)
  • Table 135 South America Computer Graphics Market Outlook, By Construction (2020-2028) ($MN)
  • Table 136 South America Computer Graphics Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)
  • Table 137 South America Computer Graphics Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 138 South America Computer Graphics Market Outlook, By Small and Medium Businesses (2020-2028) ($MN)
  • Table 139 South America Computer Graphics Market Outlook, By Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • Table 140 South America Computer Graphics Market Outlook, By Other End users (2020-2028) ($MN)
  • Table 141 Middle East & Africa Computer Graphics Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 142 Middle East & Africa Computer Graphics Market Outlook, By Component (2020-2028) ($MN)
  • Table 143 Middle East & Africa Computer Graphics Market Outlook, By Hardware (2020-2028) ($MN)
  • Table 144 Middle East & Africa Computer Graphics Market Outlook, By Software (2020-2028) ($MN)
  • Table 145 Middle East & Africa Computer Graphics Market Outlook, By Computer-Aided Design/Computer-Aided Manufacturing (2020-2028) ($MN)
  • Table 146 Middle East & Africa Computer Graphics Market Outlook, By Visualization (2020-2028) ($MN)
  • Table 147 Middle East & Africa Computer Graphics Market Outlook, By Digital Video (2020-2028) ($MN)
  • Table 148 Middle East & Africa Computer Graphics Market Outlook, By Imaging (2020-2028) ($MN)
  • Table 149 Middle East & Africa Computer Graphics Market Outlook, By Modeling/Animation (2020-2028) ($MN)
  • Table 150 Middle East & Africa Computer Graphics Market Outlook, By Service (2020-2028) ($MN)
  • Table 151 Middle East & Africa Computer Graphics Market Outlook, By Consulting (2020-2028) ($MN)
  • Table 152 Middle East & Africa Computer Graphics Market Outlook, By Training and Support (2020-2028) ($MN)
  • Table 153 Middle East & Africa Computer Graphics Market Outlook, By Integration (2020-2028) ($MN)
  • Table 154 Middle East & Africa Computer Graphics Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 155 Middle East & Africa Computer Graphics Market Outlook, By Aerospace and Defense (2020-2028) ($MN)
  • Table 156 Middle East & Africa Computer Graphics Market Outlook, By Automobile (2020-2028) ($MN)
  • Table 157 Middle East & Africa Computer Graphics Market Outlook, By Entertainment and Advertising (2020-2028) ($MN)
  • Table 158 Middle East & Africa Computer Graphics Market Outlook, By Academia and Education (2020-2028) ($MN)
  • Table 159 Middle East & Africa Computer Graphics Market Outlook, By Healthcare (2020-2028) ($MN)
  • Table 160 Middle East & Africa Computer Graphics Market Outlook, By Manufacturing (2020-2028) ($MN)
  • Table 161 Middle East & Africa Computer Graphics Market Outlook, By Architecture (2020-2028) ($MN)
  • Table 162 Middle East & Africa Computer Graphics Market Outlook, By Building (2020-2028) ($MN)
  • Table 163 Middle East & Africa Computer Graphics Market Outlook, By Construction (2020-2028) ($MN)
  • Table 164 Middle East & Africa Computer Graphics Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)
  • Table 165 Middle East & Africa Computer Graphics Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 166 Middle East & Africa Computer Graphics Market Outlook, By Small and Medium Businesses (2020-2028) ($MN)
  • Table 167 Middle East & Africa Computer Graphics Market Outlook, By Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • Table 168 Middle East & Africa Computer Graphics Market Outlook, By Other End users (2020-2028) ($MN)
目次
Product Code: SMRC23137

According to Stratistics MRC, the Global Computer Graphics Market is accounted for $196.57 million in 2022 and is expected to reach $348.26 million by 2028 growing at a CAGR of 10% during the forecast period. Computer graphics produces images and artistic pictures with the help of computers. The use of computer graphics in video games, online photography, digital art, and computer displays has established itself as a key technology. For computers, a wide range of specialized software and hardware are created, with displays of the latter made possible by computer graphics technology. Implicit surface visualization with ray tracing, 3D modeling, vector graphics, user interface design, GPU design, computer vision, sprite graphics, shaders, and other techniques are also included in computer graphics. Computer graphics are founded on the principles of geometry, physics, and optics. According to reports, computer graphics may present images to consumers in a clear, simple, and highly effective way.

Market Dynamics:

Driver:

Growth in the Entertainment Industry

The developing effect toward artificial intelligence, augmented and virtual reality, interactive advertising, and block chains are broadly prompting entertainment industry progression. The presentation of digital technologies has changed the manner in which individuals interpret the photos and recordings. New advancements are being executed to retain clients and make innovative user experiences in which shoppers engage in with brands in unique and engaging ways. These aspects are playing crucial role in the development of the computer graphics market, which will accelerate market growth over the course of the forecast period.

Restraint:

Require an equipment and programming of their own

Computer graphics effects require an equipment and programming of their own. Replacing old hardware and software processes with 3D equipment and programming is costly, which can hamper worldwide computer graphics market development. As interest for constant real-time animation and more improved video and pictures in the diversion and media industry is expanding, membership costs are expanding. Computer graphics market is blocked by the expanding cost of cutting-edge innovations for giving more enhanced visual effects to the video, which are projected to impede the fog computing market's growth.

Opportunity:

Expanding need for Graphics Software

Computer graphics programming, for example, computer aided design (CAD) is viewed as the most fundamental software utilized in different applications from movement to design, image processing, etc. Computer aided design is additionally usually utilized for development construction design, space crafts, cars, textile machines, computer hardware, watercraft and so forth. CADs are picking up huge ubiquity and are generally utilized for constant activity by utilizing the wire type to show animated drawings on a video screen to check vehicle yield or other gadgets. Furthermore, the utilization of perception devices by researchers, engineers, clinical experts, business analyzers and other to dissect tremendous amounts of information from specific frameworks, mathematical reproductions, satellite cameras and different sources drive the demand in the global computer graphics market over the forecast period.

Threat:

Piracy and Intellectual Property Infringement

Piracy and intellectual property infringement deprive companies of the rightful revenue they should earn from their computer graphics products and services. When individuals or organizations illegally obtain or distribute copyrighted software, designs, or content, they avoid paying for legitimate copies or licenses. This revenue loss can significantly impact the profitability. Furthermore, Piracy and intellectual property infringement are persistent threats in the computer graphics market. Software piracy and unauthorized use of copyrighted material can lead to financial losses for companies and undermine their ability to generate revenue from their products and services, which will impede the market growth over the forecast period.

COVID-19 Impact:

The demand for computer graphics is expected to witness steady growth amid the ongoing novel COVID-19 pandemic. Due to stringent lockdowns imposed by governments as a measure to restrict the transmission of the novel coronavirus, commercial spaces, corporate offices, recreational centers, and other facilities have remained shut for a majority of the year 2020 around the world due to which, online traffic has witnessed an unprecedented surge in the first two quarters of 2020. Furthermore, online gaming has received tremendous boost amid the ongoing COVID-19 pandemic due to which, game developers are under considerable pressure to improve the visual content of their games- a factor that is expected to boost the expansion of the computer graphics market amid the ongoing pandemic.

The Entertainment and Advertising segment is expected to be the largest during the forecast period

During the anticipated timeframe, the Entertainment and Advertising segment's market share will expand significantly. Computer graphics play a crucial role in the entertainment industry, spanning various mediums such as films, television shows, video games, and virtual reality experiences. Visual Effects, Computer-generated imagery (CGI) is widely used to create stunning visual effects in movies and television shows. From creating realistic creatures and environments to generating complex physics simulations, computer graphics enable filmmakers to bring their creative visions to life. Additionally, Computer graphics enable brands to create high-quality visual representations of their products. This includes creating photorealistic renderings, interactive 3D models, and virtual product tours that help consumers visualize and understand the features and benefits of the products. the aforementioned reasons are anticipated to propel segment growth.

The Modelling / Animation segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the projection period, the access control server segment is predicted to develop at the fastest rate. Entertainment industry is adopting the VFX, which is commonly known as the visual effects. The advancement of the computer graphics is empowering users to create animated movies ad games with special effects that is gaining the large consumer attention. The computer-aided design is used for deliver a real time animation for movies and gaming, which is accelerating the growth in the entertainment industry. The high-end gaming digital video with the computer graphics are highly getting traction, which is fostering the expansion of the global market.

Region with largest share:

The highest revenue share was contributed by North America, which led the market globally. North America is home to several industry-leading companies in computer graphics. Companies like Autodesk, Adobe Systems, NVIDIA, and Intel have a significant presence in the region. These companies provide a wide range of software, hardware, and solutions that cater to various sectors, including entertainment, gaming, advertising, design, and more. Furthermore, North America, particularly Hollywood in the United States, has a prominent entertainment and film industry that heavily relies on computer graphics and visual effects. Many blockbuster movies and TV shows produced in the region utilize advanced computer graphics technologies and techniques to create stunning visuals and seamless integration of live-action footage with CGI elements, which is driving the demand for Computer Graphics in the region.

Region with highest CAGR:

Asia-Pacific is expected to witness the fastest growth rate over the forecast period. The Asia Pacific region is experiencing substantial growth in the computer graphics market. Factors such as increasing digitalization, expanding entertainment and gaming industries, rising consumer demand for high-quality visual content, and advancements in technology are driving the market's expansion. Moreover, The Asia Pacific region has become a powerhouse in the global gaming industry. Countries like China, South Korea, and Japan have robust gaming markets and are home to many successful game developers, publishers, and sports organizations. Computer graphics play a critical role in developing visually stunning games and creating immersive gaming experiences are also expected to fuel market growth in Asia Pacific over the forecast period.

Key players in the market:

Some of the key players in Computer Graphics Market include 3D PLM., Adobe Systems Ltd., Advanced Micro Devices (AMD), Inc., ARM Ltd., Autodesk Inc., Dassault Systemes, DreamWorks Animation, Imagination Technologies Limited, Industrial Light & Magic, Intel Corporation, Matrox, Mentor Graphics, Microsoft Corporation, NVIDIA Corporation, Oracle PLM, SAP PLM, Siemens PLM Software, Sony, Walt Disney Animation Studios and Warner Bros Animation

Key Developments:

In March 2022, Intel launched Intel Arc, a new graphics technology that aims to compete with Nvidia and AMD as part of its own website and featured a video previewing the first graphics card in the series that will be released in 2022. With the announcement of the first Intel Arc graphics cards in late March 2022, Intel kept its word. Intel's first graphics-enabled laptops bring gaming prowess to ultra books, including desktop cards in development.

In February 2022, AMD announced that it had acquired Xilinx in an all-stock transaction. As a result of the acquisition, announced on October 27, 2020, the company established itself as the industry's leading high-performance and adaptive computing player, with a substantial scale advantage and the strongest portfolio of leading computing, graphics, and adaptive SoC products. AMD expects the acquisition to be accretive to non-GAAP margins, non-GAAP EPS, and free cash flow generation in the first year. By acquiring Xilinx, NXP will be able to create the industry's leading high-performance and adaptive computing company by putting together complementary products, customers, and markets.

In February 2022, AMD announced the launch of next-generation RDNA GPUs later this year. With the implementation of their current products and the launch of their next wave of Zen 4 CPUs and RDNA 3 GPUs, the company is looking forward to another year of significant growth and share gains. The launch date of AMD's RDNA 3 GPU was not provided. However, the products are likely to arrive in the fall, two years after the Radeon 6000 series debuted.

Components Covered:

  • Hardware
  • Software

Services Covered:

  • Consulting
  • Training and Support
  • Integration

Applications Covered:

  • Aerospace and Defense
  • Automobile
  • Entertainment and Advertising
  • Academia and Education
  • Healthcare
  • Manufacturing
  • Architecture
  • Building
  • Construction
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Small and Medium Businesses
  • Enterprises
  • Other End users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Computer Graphics Market, By Component

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Hardware
  • 5.3 Software
    • 5.3.1 Computer-Aided Design/Computer-Aided Manufacturing
    • 5.3.2 Visualization
    • 5.3.3 Digital Video
    • 5.3.4 Imaging
    • 5.3.5 Modeling/Animation

6 Global Computer Graphics Market, By Service

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Consulting
  • 6.3 Training and Support
  • 6.4 Integration

7 Global Computer Graphics Market, By Application

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Aerospace and Defense
  • 7.3 Automobile
  • 7.4 Entertainment and Advertising
  • 7.5 Academia and Education
  • 7.6 Healthcare
  • 7.7 Manufacturing
  • 7.8 Architecture
  • 7.9 Building
  • 7.10 Construction
  • 7.11 Other Applications

8 Global Computer Graphics Market, By End User

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Small and Medium Businesses
  • 8.3 Enterprises
  • 8.4 Other Endusers

9 Global Computer Graphics Market, By Geography

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 US
    • 9.2.2 Canada
    • 9.2.3 Mexico
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 Italy
    • 9.3.4 France
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Japan
    • 9.4.2 China
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 New Zealand
    • 9.4.6 South Korea
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 South America
    • 9.5.1 Argentina
    • 9.5.2 Brazil
    • 9.5.3 Chile
    • 9.5.4 Rest of South America
  • 9.6 Middle East & Africa
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 UAE
    • 9.6.3 Qatar
    • 9.6.4 South Africa
    • 9.6.5 Rest of Middle East & Africa

10 Key Developments

  • 10.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 10.2 Acquisitions & Mergers
  • 10.3 New Product Launch
  • 10.4 Expansions
  • 10.5 Other Key Strategies

11 Company Profiling

  • 11.1 3D PLM.
  • 11.2 Adobe Systems Ltd.
  • 11.3 Advanced Micro Devices (AMD), Inc.
  • 11.4 ARM Ltd.
  • 11.5 Autodesk Inc.
  • 11.6 Dassault Systemes
  • 11.7 DreamWorks Animation
  • 11.8 Imagination Technologies Limited
  • 11.9 Industrial Light & Magic
  • 11.10 Intel Corporation
  • 11.11 Matrox
  • 11.12 Mentor Graphics
  • 11.13 Microsoft Corporation
  • 11.14 NVIDIA Corporation
  • 11.15 Oracle PLM
  • 11.16 SAP PLM
  • 11.17 Siemens PLM Software
  • 11.18 Sony
  • 11.19 Walt Disney Animation Studios
  • 11.20 Warner Bros Animation