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市場調査レポート
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1617169

3Dレンダリング市場の2030年までの予測: コンポーネント別、組織規模別、オペレーティングシステム別、用途別、地域別の世界分析

3D Rendering Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Component (Software, Services and Other Components), Organization Size, Operating System, Application and By Geography


出版日
ページ情報
英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
3Dレンダリング市場の2030年までの予測: コンポーネント別、組織規模別、オペレーティングシステム別、用途別、地域別の世界分析
出版日: 2024年12月11日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の3Dレンダリング市場は2024年に44億8,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは19.9%で成長し、2030年には133億2,000万米ドルに達する見込みです。

3Dレンダリングは、3Dモデルをリアルな照明、テクスチャ、効果を持つ2D画像やアニメーションに変換するプロセスです。3Dレンダリングは、コンピュータグラフィックスを使用して、物体、表面、環境が実際の生活でどのように見えるかをシミュレートし、非常に詳細で視覚的に説得力のあるビジュアルを作成します。アーキテクチャ、ゲーム、メディア、製品デザインなどの業界で広く使用されている3Dレンダリングは、視覚化、シミュレーション、物理的な制作前のコンセプトのプレゼンテーションを可能にし、設計や開発プロセスにおける効率性、創造性、コミュニケーションを向上させます。

最近のデータによると、Windowsは世界中のデスクトップOSユーザーの76%に使用されています。

高品質ビジュアルコンテンツへの需要の高まり

ゲーム、メディア、広告など、高品質なビジュアルコンテンツに対する需要の高まりは、フォトリアリスティックなビジュアルによって視聴者を魅了し、ユーザー体験を向上させています。アーキテクチャのビジュアライゼーションでは、リアルな3Dレンダリングが、より良いプロジェクトのプレゼンテーションやクライアントの承認に役立っています。eコマースでは、詳細な製品レンダリングが顧客の信頼を高め、販売を促進します。さらに、ハードウェアとソフトウェアの進歩により、高品質のレンダリングがより身近で効率的になりました。このような需要の急増は、レンダリング技術の絶え間ない革新を後押ししています。

ソフトウェアの複雑さ

3Dレンダリングソフトウェアの複雑さは、ユーザー、特に初心者や中小企業にとって大きな障壁となります。高度なツールに関連する険しい学習曲線は、新規採用者の市場参入を妨げる可能性があります。ユーザーは、ソフトウェアの機能を十分に活用するために広範なトレーニングを必要とし、コストと時間への投資が増加する可能性があります。さらに、複雑なインターフェースや機能によって専門家が圧倒され、ワークフローの効率が妨げられることもあります。その結果、中小企業は、専門家チームを編成できる大手の老舗企業との競争に苦戦することになります。このような複雑さは、最終的に3Dレンダリングソリューションへの幅広いアクセスを制限し、市場の成長を抑制します。

従来の業界を超えたアプリケーションの拡大

従来の産業以外にも用途を拡大することで、手術計画やトレーニングのための詳細な解剖学的モデリングが可能になります。eコマースでは、インタラクティブな製品ビジュアライゼーションにより、顧客エンゲージメントと意思決定が強化されます。教育分野では、STEMやクリエイティブな分野での没入型学習体験に3Dレンダリングが使用されています。自動車産業におけるリアルタイムレンダリングは、写実的な自動車モデルを作成することで、プロトタイピングとマーケティングを促進します。このような多様な用途により需要が高まり、技術の進歩と市場の拡大が促進されます。

ハイエンドハードウェアへの依存

ハイエンド・ハードウェアへの依存は、強力なコンピュータ、GPU、専用機器のコストが高額になる可能性があるため、中小企業や個人のアクセスを制限する可能性があります。複雑な3Dシーンのレンダリングには大きな計算能力が必要であり、ローエンドのシステムで競争するのは困難です。さらに、技術の進歩に追いつくためにハードウェアを定期的にアップグレードすることは、予算を圧迫する可能性があります。小規模な企業では、最先端のレンダリング技術を採用するのに苦労し、技術革新が制限される可能性があります。その結果、市場の成長は、資金力のある大企業に限定されます。

COVID-19の影響

COVID-19の流行は3Dレンダリング市場に大きな影響を与え、リモートワークやバーチャルコラボレーションが不可欠になるにつれて、各業界で3Dレンダリングの採用が加速しました。アーキテクチャ、ゲーム、メディアでは、仮想ワークフローをサポートする可視化ツールの需要が急増しました。クラウドベースのレンダリングソリューションが普及し、チームは遠隔地から高性能リソースにアクセスできるようになった。しかし、建設プロジェクトの遅延や特定分野の予算削減が、当初は市場成長の妨げとなった。全体として、この危機はデジタルトランスフォーメーションの重要性を浮き彫りにし、3Dレンダリング技術への長期投資を促進しました。

予測期間中、ソフトウェア分野が最大になる見込み

ソフトウェア分野は、高品質でリアルなビジュアルを作成するための高度なツールを提供することで、有利な成長を遂げると推定されています。Autodeskの3ds Max、Chaos GroupのV-Ray、AdobeのSubstance 3Dのような人気ソフトウェアは、デザイナーが複雑な3Dモデルやアニメーションを生成することを可能にします。これらのソリューションは、アーキテクチャからゲームまで、さまざまな業界に柔軟性を提供し、創造性と設計効率を高めます。ソフトウェアの頻繁なアップデートとAIの統合により、レンダリング機能は向上し続けています。さらに、プラグインやアドオンによって機能が向上し、特殊なニーズにも対応できるようになりました。没入型コンテンツへの需要が高まる中、3Dレンダリングソフトウェアは写実的なビジュアルを実現するために不可欠な存在であり続けています。

予測期間中、アニメーション分野のCAGRが最も高くなる見込み

アニメーション分野は、高品質でリアルなビジュアルの需要により、予測期間中に最も高いCAGRの成長が見込まれています。アニメーション制作がより複雑になるにつれ、複雑なシーンやキャラクターを扱うための高度なレンダリングソフトウェアの必要性が高まっています。アニメーション映画、テレビ番組、広告の増加に伴い、詳細なレンダリングに対する需要が急増しています。3Dレンダリング技術は、アニメーターがリアルな動き、照明、テクスチャを作成し、ビジュアルストーリーテリングを強化するのに役立ちます。また、ストリーミング・プラットフォームの人気もアニメコンテンツの需要を押し上げ、市場をさらに促進しています。

最大のシェアを占める地域:

アジア太平洋地域は、急速な都市化、高品質な映像コンテンツに対する需要の増加、技術の進歩により、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されています。アーキテクチャ、エンターテインメント、ゲーム、自動車、製造業などの主要産業は、設計、視覚化、シミュレーションのために3Dレンダリングソリューションを積極的に採用しています。仮想現実(VR)、拡張現実(AR)、クラウド・コンピューティングの台頭も市場拡大に拍車をかけています。中国、インド、日本のような国々がデジタル変革をリードしており、アジア太平洋市場は3Dレンダリング技術の継続的な成長と技術革新の態勢が整っています。

CAGRが最も高い地域:

北米は、クラウドベースのレンダリングの採用が増加し、さまざまな業界で高品質なビジュアルコンテンツへの需要が高まっていることから、予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予測されます。アーキテクチャ、ゲーム、自動車、メディア&エンターテイメントなどの主要分野が市場拡大に大きく貢献しています。北米は主要テクノロジー企業のプレゼンスが高く、研究開発への投資が増加し、仮想現実(VR)や拡張現実(AR)の動向がさらに市場を後押ししています。この地域の革新的な環境は、3Dレンダリングソリューションの継続的な成長と採用を確実なものにしています。

無料のカスタマイズ提供:

本レポートをご購読のお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご利用いただけます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • ドライバー
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 用途分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の3Dレンダリング市場:コンポーネント別

  • ソフトウェア
    • スタンドアロンソフトウェア
    • プラグイン
  • サービス
    • マネージドサービス
    • プロフェッショナルサービス
  • その他のコンポーネント

第6章 世界の3Dレンダリング市場:組織規模別

  • 中小企業
  • 大企業
  • その他の組織規模

第7章 世界の3Dレンダリング市場:オペレーティングシステム別

  • ウィンドウズ
  • MacOS
  • リナックス
  • その他のオペレーティングシステム

第8章 世界の3Dレンダリング市場:用途別

  • 建築ビジュアライゼーション
  • 製品設計とモデリング
  • アニメーション
  • ゲーム
  • マーケティングと広告
  • シミュレーション
  • 研修と教育
  • その他の用途

第9章 世界の3Dレンダリング市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第10章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第11章 企業プロファイリング

  • Autodesk, Inc.
  • Dassault Systemes
  • NVIDIA Corporation
  • Chaos Group
  • Adobe Systems Inc.
  • Siemens AG
  • Trimble Inc.
  • Bentley Systems, Incorporated
  • KeyShot(Luxion, Inc.)
  • Pixar Animation Studios
  • SideFX
  • Epic Games
  • Unity Technologies
  • Enscape GmbH
  • OTOY Inc.
図表

List of Tables

  • Table 1 Global 3D Rendering Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
  • Table 2 Global 3D Rendering Market Outlook, By Component (2022-2030) ($MN)
  • Table 3 Global 3D Rendering Market Outlook, By Software (2022-2030) ($MN)
  • Table 4 Global 3D Rendering Market Outlook, By Standalone Software (2022-2030) ($MN)
  • Table 5 Global 3D Rendering Market Outlook, By Plug-ins (2022-2030) ($MN)
  • Table 6 Global 3D Rendering Market Outlook, By Services (2022-2030) ($MN)
  • Table 7 Global 3D Rendering Market Outlook, By Managed Services (2022-2030) ($MN)
  • Table 8 Global 3D Rendering Market Outlook, By Professional Services (2022-2030) ($MN)
  • Table 9 Global 3D Rendering Market Outlook, By Other Components (2022-2030) ($MN)
  • Table 10 Global 3D Rendering Market Outlook, By Organization Size (2022-2030) ($MN)
  • Table 11 Global 3D Rendering Market Outlook, By Small and medium-sized enterprises (SME) (2022-2030) ($MN)
  • Table 12 Global 3D Rendering Market Outlook, By Large enterprises (2022-2030) ($MN)
  • Table 13 Global 3D Rendering Market Outlook, By Other Organization Sizes (2022-2030) ($MN)
  • Table 14 Global 3D Rendering Market Outlook, By Operating System (2022-2030) ($MN)
  • Table 15 Global 3D Rendering Market Outlook, By Windows (2022-2030) ($MN)
  • Table 16 Global 3D Rendering Market Outlook, By MacOS (2022-2030) ($MN)
  • Table 17 Global 3D Rendering Market Outlook, By Linux (2022-2030) ($MN)
  • Table 18 Global 3D Rendering Market Outlook, By Other Operating Systems (2022-2030) ($MN)
  • Table 19 Global 3D Rendering Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
  • Table 20 Global 3D Rendering Market Outlook, By Architectural Visualization (2022-2030) ($MN)
  • Table 21 Global 3D Rendering Market Outlook, By Product Design and Modeling (2022-2030) ($MN)
  • Table 22 Global 3D Rendering Market Outlook, By Animation (2022-2030) ($MN)
  • Table 23 Global 3D Rendering Market Outlook, By Gaming (2022-2030) ($MN)
  • Table 24 Global 3D Rendering Market Outlook, By Marketing and Advertisement (2022-2030) ($MN)
  • Table 25 Global 3D Rendering Market Outlook, By Simulation (2022-2030) ($MN)
  • Table 26 Global 3D Rendering Market Outlook, By Training and Education (2022-2030) ($MN)
  • Table 27 Global 3D Rendering Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC28048

According to Stratistics MRC, the Global 3D Rendering Market is accounted for $4.48 billion in 2024 and is expected to reach $13.32 billion by 2030 growing at a CAGR of 19.9% during the forecast period. 3D rendering is the process of converting 3D models into 2D images or animations with realistic lighting, textures, and effects. It uses computer graphics to simulate how objects, surfaces, and environments appear in real life, creating highly detailed and visually compelling visuals. Widely used in industries such as architecture, gaming, media, and product design, 3D rendering enables visualization, simulation, and presentation of concepts before physical production, improving efficiency, creativity, and communication in design and development processes.

According to recent data, Windows is used by 76% of desktop operating system users across the globe.

Market Dynamics:

Driver:

Growing demand for high-quality visual content

The growing demand for high-quality visual content like gaming, media, and advertising rely on photorealistic visuals to engage audiences and enhance user experiences. Architectural visualization benefits from realistic 3D renders for better project presentations and client approvals. In e-commerce, detailed product renderings improve customer confidence and drive sales. Additionally, advancements in hardware and software have made high-quality rendering more accessible and efficient. This surge in demand fuels continuous innovation in rendering technologies.

Restraint:

Complexity in software

Complexity in 3D rendering software can be a significant barrier for users, especially beginners or small businesses. The steep learning curve associated with advanced tools can discourage new adopters from entering the market. Users may require extensive training to fully utilize the software's capabilities, increasing costs and time investments. Additionally, the intricate interfaces and features can overwhelm professionals, hindering workflow efficiency. As a result, smaller companies may struggle to compete with larger, well-established players who can afford expert teams. This complexity ultimately limits the broader accessibility of 3D rendering solutions, restricting market growth.

Opportunity:

Expanding applications beyond traditional industries

Expanding applications beyond traditional industries enables detailed anatomical modelling for surgical planning and training. E-commerce benefits from interactive product visualizations, enhancing customer engagement and decision-making. The education sector uses 3D rendering for immersive learning experiences in STEM and creative disciplines. Real-time rendering in the automotive industry facilitates prototyping and marketing by creating photorealistic car models. These diverse applications increase demand, fostering technological advancements and market expansion.

Threat:

Dependence on high-end hardware

Dependence on high-end hardware can limit accessibility for smaller businesses and individuals, as the cost of powerful computers, GPUs, and specialized equipment can be prohibitive. Rendering complex 3D scenes requires significant computational power, making it difficult for those with lower-end systems to compete. Additionally, upgrading hardware regularly to keep up with technological advancements can strain budgets. Smaller firms may struggle to adopt cutting-edge rendering technologies, limiting innovation. As a result, the market's growth is restricted to larger organizations with more financial resources.

Covid-19 Impact

The COVID-19 pandemic significantly impacted the 3D rendering market, accelerating its adoption across industries as remote work and virtual collaboration became essential. Demand surged in architecture, gaming, and media for visualization tools to support virtual workflows. Cloud-based rendering solutions gained traction, enabling teams to access high-performance resources remotely. However, delays in construction projects and reduced budgets in certain sectors initially hindered market growth. Overall, the crisis highlighted the importance of digital transformation, driving long-term investments in 3D rendering technologies.

The software segment is expected to be the largest during the forecast period

The software segment is estimated to have a lucrative growth, by offering advanced tools for creating high-quality, realistic visuals. Popular software's like Autodesk's 3ds Max, Chaos Group's V-Ray, and Adobe's Substance 3D enable designers to generate complex 3D models and animations. These solutions provide flexibility for various industries, from architecture to gaming, enhancing creativity and design efficiency. With frequent software updates and AI integration, rendering capabilities continue to improve. Additionally, plug-ins and add-ons increase functionality, catering to specialized needs. As demand for immersive content rises, 3D rendering software remains essential for achieving photorealistic visuals.

The animation segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The animation segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, due to the demand for high-quality, realistic visuals. As animation production becomes more intricate, the need for advanced rendering software grows to handle complex scenes and characters. With the rise of animated movies, TV shows, and advertisements, the demand for detailed rendering has skyrocketed. 3D rendering technology helps animators create lifelike movements, lighting, and textures, enhancing visual storytelling. The popularity of streaming platforms also boosts the demand for animated content, further propelling the market.

Region with largest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period due to rapid urbanization, increasing demand for high-quality visual content, and advancements in technology. Key industries like architecture, entertainment, gaming, automotive, and manufacturing are heavily adopting 3D rendering solutions for design, visualization, and simulation. The rise of virtual reality (VR), augmented reality (AR), and cloud computing is also fueling market expansion. With countries like China, India, and Japan leading in digital transformation, the Asia Pacific market is poised for continued growth and innovation in 3D rendering technologies.

Region with highest CAGR:

North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to increase in adoption of cloud-based rendering, and the demand for high-quality visual content across various industries. Key sectors such as architecture, gaming, automotive, and media & entertainment are major contributors to market expansion. North America's strong presence of leading technology companies, increased investments in research and development, and the growing trend of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) further fuel the market. The region's innovative environment ensures continued growth and adoption of 3D rendering solutions.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the 3D Rendering Market include Autodesk, Inc., Dassault Systemes, NVIDIA Corporation, Chaos Group, Adobe Systems Inc., Siemens AG, Trimble Inc., Bentley Systems, Incorporated, KeyShot (Luxion, Inc.), Pixar Animation Studios, SideFX, Epic Games, Unity Technologies, Enscape GmbH and OTOY Inc.

Key Developments:

In February 2024, Autodesk entered into an agreement to acquire the PIX business of X2X, a production management solution for media and entertainment. This acquisition aims to enhance collaboration in content creation, streamline the production process, and improve efficiency for media.

In January 2024, Autodesk announced its agreement to acquire Upchain, a cloud-based Product Data Management (PDM) company. This move will accelerate Autodesk's presence in the cloud-based manufacturing sector.

Components Covered:

  • Software
  • Services
  • Other Components

Organization Sizes Covered:

  • Small and medium-sized enterprises (SME)
  • Large enterprises
  • Other Organization Sizes

Operating Systems Covered:

  • Windows
  • MacOS
  • Linux
  • Other Operating Systems

Applications Covered:

  • Architectural Visualization
  • Product Design and Modeling
  • Animation
  • Gaming
  • Marketing and Advertisement
  • Simulation
  • Training and Education
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global 3D Rendering Market, By Component

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Software
    • 5.2.1 Standalone Software
    • 5.2.2 Plug-ins
  • 5.3 Services
    • 5.3.1 Managed Services
    • 5.3.2 Professional Services
  • 5.4 Other Components

6 Global 3D Rendering Market, By Organization Size

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Small and medium-sized enterprises (SME)
  • 6.3 Large enterprises
  • 6.4 Other Organization Sizes

7 Global 3D Rendering Market, By Operating System

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Windows
  • 7.3 MacOS
  • 7.4 Linux
  • 7.5 Other Operating Systems

8 Global 3D Rendering Market, By Application

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Architectural Visualization
  • 8.3 Product Design and Modeling
  • 8.4 Animation
  • 8.5 Gaming
  • 8.6 Marketing and Advertisement
  • 8.7 Simulation
  • 8.8 Training and Education
  • 8.9 Other Applications

9 Global 3D Rendering Market, By Geography

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 US
    • 9.2.2 Canada
    • 9.2.3 Mexico
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 Italy
    • 9.3.4 France
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Japan
    • 9.4.2 China
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 New Zealand
    • 9.4.6 South Korea
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 South America
    • 9.5.1 Argentina
    • 9.5.2 Brazil
    • 9.5.3 Chile
    • 9.5.4 Rest of South America
  • 9.6 Middle East & Africa
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 UAE
    • 9.6.3 Qatar
    • 9.6.4 South Africa
    • 9.6.5 Rest of Middle East & Africa

10 Key Developments

  • 10.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 10.2 Acquisitions & Mergers
  • 10.3 New Product Launch
  • 10.4 Expansions
  • 10.5 Other Key Strategies

11 Company Profiling

  • 11.1 Autodesk, Inc.
  • 11.2 Dassault Systemes
  • 11.3 NVIDIA Corporation
  • 11.4 Chaos Group
  • 11.5 Adobe Systems Inc.
  • 11.6 Siemens AG
  • 11.7 Trimble Inc.
  • 11.8 Bentley Systems, Incorporated
  • 11.9 KeyShot (Luxion, Inc.)
  • 11.10 Pixar Animation Studios
  • 11.11 SideFX
  • 11.12 Epic Games
  • 11.13 Unity Technologies
  • 11.14 Enscape GmbH
  • 11.15 OTOY Inc.