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市場調査レポート
商品コード
1768064

コンピュータグラフィックス市場:コンポーネント別、用途別、地域別

Computer Graphics Market, By Component (Software and Hardware), By Application (Computer-Aided Design(CAD), Image Processing, Entertainment, and User Interface), By Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, Middle East, and Africa)


出版日
ページ情報
英文 166 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
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コンピュータグラフィックス市場:コンポーネント別、用途別、地域別
出版日: 2025年06月05日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 166 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 目次
概要

コンピュータグラフィックス市場は、2025年には344億7,000万米ドルと推定され、2032年には525億2,000万米ドルに達すると予測され、2025~2032年までの年間平均成長率(CAGR)は6.2%で成長する見込みです。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2024年 2025年の市場規模 344億7,000万米ドル
実績データ 2020~2024年 予測期間 2025~2032年
予測期間:2025~2032年 6.20% 2032年の金額予測 525億2,000万米ドル

近年、さまざまな産業で視覚的に魅力的なコンテンツに対する需要が高まっていることから、同市場は大きな成長を遂げています。コンピュータグラフィックスには、デジタル画像やビデオの作成、操作、レンダリングが含まれます。現代のメディア、エンターテインメント、ゲーム、その他多くのセグメントで重要な要素となっています。2D、3Dグラフィックス、アニメーション、ビジュアルエフェクト、インタラクティブグラフィックスなど、多くの異なる技術が市場に含まれています。企業や消費者は、魅力的なビジュアル体験の価値をますます理解するようになっており、これは今後数年間、市場に利益をもたらすと考えられます。

市場力学

エンターテインメント産業は、特に映画、テレビ、ビデオゲームにおいて、高品質のビジュアルコンテンツに対する多くの需要を生み出しています。ゲーム人気の高まりは、仮想現実(VR)や拡張現実(AR)技術の登場と相まって、先進的コンピュータグラフィックスソリューションの必要性をさらに高めています。また、デジタルメディアやオンラインプラットフォームが普及し、コンテンツ制作者やマーケティング担当者が視聴者の関心を引くための新たな道が開かれつつあります。しかし、複雑なグラフィックスレンダリングに必要な専用ハードウェアやソフトウェアのコストが高いなど、市場には一定の抑制要因もあり、中小企業や個人での導入が制限される可能性があります。このような市場抑制要因はあるもの、技術の進歩、建築、自動車、ヘルスケアなど、エンターテインメント以外のさまざまな産業でのCG利用の増加、パーソナライズされたインタラクティブなビジュアル体験に対する需要の高まりなどを背景に、市場には大きな成長機会がもたらされています。

本調査の主要特徴

  • 本レポートでは、世界のコンピュータグラフィックス市場を詳細に分析し、2024年を基準年とした予測期間(2025~2032年)の市場規模(10億米ドル)と複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。
  • また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリックスについて解説しています。
  • また市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、市場動向、地域による展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。
  • 企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界のコンピュータグラフィックス市場の主要企業をプロファイルしています。
  • このレポートから洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品の発売、タイプのアップグレード、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。
  • この調査レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この産業の様々な利害関係者を対象としています。
  • 利害関係者は、世界のコンピュータグラフィックス市場分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定を容易にすることができます。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
  • 影響分析
  • 規制シナリオ
  • 製品の発売/承認
  • PEST分析
  • ポータ分析
  • 市場機会
  • 規制シナリオ
  • 産業動向

第4章 世界のコンピュータグラフィックス市場、コンポーネント別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • ソフトウェア
  • ハードウェア

第5章 世界のコンピュータグラフィックス市場、用途別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • コンピュータ支援設計(CAD)
  • 画像処理
  • エンターテインメント
  • ユーザーインターフェース

第6章 世界のコンピュータグラフィックス市場、地域別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • メキシコ
    • その他のラテンアメリカ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • スペイン
    • フランス
    • イタリア
    • ロシア
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • ASEAN諸国
    • その他のアジア太平洋
  • 中東
    • GCC諸国
    • イスラエル
    • その他の中東
  • アフリカ
    • 南アフリカ
    • 北アフリカ
    • 中央アフリカ

第7章 競合情勢

  • Adobe Systems Incorporated
  • Autodesk, Inc.
  • Dassault Systemes SE
  • NVIDIA Corporation
  • Intel Corporation
  • Advanced Micro Devices, Inc.(AMD)
  • Siemens PLM Software
  • Unity Technologies
  • Trimble Inc.
  • Corel Corporation
  • Sony Corporation
  • Microsoft Corporation
  • Oracle Corporation
  • Matrox Electronic Systems Ltd.
  • Walt Disney Animation Studios

第8章 アナリストの推奨事項

  • 機会
  • 一貫型機会マップ

第9章 参考文献と調査手法

  • 参考文献
  • 調査手法
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI8037

Computer Graphics Market is estimated to be valued at USD 34.47 Bn in 2025 and is expected to reach USD 52.52 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 6.2% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 34.47 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 6.20% 2032 Value Projection: USD 52.52 Bn

The market has seen a lot of growth in recent years, resulting from the increasing demand for visually appealing content from different industries. Computer graphics involve the creation, manipulation, and rendering of digital images and videos. It has become an important part of modern media, entertainment, gaming, and many other sectors. Many different technologies are included in the market, such as 2D and 3D graphics, animation, visual effects, and interactive graphics. Businesses and consumers are increasingly understanding the value of engaging visual experiences, which will benefit the market in the coming years.

Market Dynamics:

The entertainment industry is creating a lot of demand for high-quality visual content, particularly in movies, television, and video games. The increasing popularity of gaming, coupled with the advent of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) technologies, has further fueled the need for advanced computer graphics solutions. Also, digital media and online platforms are becoming more popular, giving new avenues to content creators and marketers to engage audiences. However, the market also faces certain restraints, such as the high cost of specialized hardware and software required for complex graphics rendering, which may limit adoption among smaller businesses and individuals. Despite these restraints, the market presents significant opportunities for growth, driven by technological advancements, the increasing use of computer graphics in various industries beyond entertainment, such as architecture, automotive, and healthcare, and the growing demand for personalized and interactive visual experiences.

Key Features of the Study:

  • This report provides in-depth analysis of the global computer graphics market, and provides market size (USD Billion) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year.
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market.
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approvals, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players.
  • It profiles key players in the global computer graphics market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies.
  • Key companies covered as a part of this study include Adobe Systems Incorporated, Autodesk, Inc., Dassault Systemes SE, NVIDIA Corporation, Intel Corporation, Advanced Micro Devices, Inc. (AMD), Siemens PLM Software, Unity Technologies, Trimble Inc., Corel Corporation, Sony Corporation, Microsoft Corporation, Oracle Corporation, Matrox Electronic Systems Ltd., and Walt Disney Animation Studios.
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics.
  • The global computer graphics market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts.
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global computer graphics market.

Market Segmentation

  • Component Insights (Revenue, USD Bn, 2020 - 2032)
    • Software
    • Hardware
  • Application Insights (Revenue, USD Bn, 2020 - 2032)
    • Computer-Aided Design (CAD)
    • Image Processing
    • Entertainment
    • User Interface
  • Regional Insights (Revenue, USD Bn, 2020 - 2032)
    • North America
    • U.S.
    • Canada
    • Latin America
    • Brazil
    • Argentina
    • Mexico
    • Rest of Latin America
    • Europe
    • Germany
    • U.K.
    • Spain
    • France
    • Italy
    • Russia
    • Rest of Europe
    • Asia Pacific
    • China
    • India
    • Japan
    • Australia
    • South Korea
    • ASEAN
    • Rest of Asia Pacific
    • Middle East
    • GCC Countries
    • Israel
    • Rest of Middle East
    • Africa
    • South Africa
    • North Africa
    • Central Africa
  • Key Players Insights
    • Adobe Systems Incorporated
    • Autodesk, Inc.
    • Dassault Systemes SE
    • NVIDIA Corporation
    • Intel Corporation
    • Advanced Micro Devices, Inc. (AMD)
    • Siemens PLM Software
    • Unity Technologies
    • Trimble Inc.
    • Corel Corporation
    • Sony Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Oracle Corporation
    • Matrox Electronic Systems Ltd.
    • Walt Disney Animation Studios

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Global Computer Graphics Market, By Component
    • Global Computer Graphics Market, By Application
    • Global Computer Graphics Market, By Region

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
  • Impact Analysis
  • Key Highlights
  • Regulatory Scenario
  • Product Launches/Approvals
  • PEST Analysis
  • PORTER's Analysis
  • Market Opportunities
  • Regulatory Scenario
  • Key Developments
  • Industry Trends

4. Global Computer Graphics Market, By Component, 2020-2032, (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Software
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Hardware
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)

5. Global Computer Graphics Market, By Application, 2020-2032, (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Computer-Aided Design (CAD)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Image Processing
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Entertainment
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • User Interface
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)

6. Global Computer Graphics Market, By Region, 2020 - 2032, Value (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share (%) Analysis, 2025, 2028 & 2032, Value (USD Bn)
    • Market Y-o-Y Growth Analysis (%), 2021 - 2032, Value (USD Bn)
    • Regional Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Component, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Application, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • U.S.
      • Canada
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Component, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Application, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • Brazil
      • Argentina
      • Mexico
      • Rest of Latin America
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Component, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Application, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • Germany
      • U.K.
      • Spain
      • France
      • Italy
      • Russia
      • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Component, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Application, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • China
      • India
      • Japan
      • Australia
      • South Korea
      • ASEAN
      • Rest of Asia Pacific
  • Middle East
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Component, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Application, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • GCC Countries
      • Israel
      • Rest of Middle East
  • Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Component, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Application, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country/Region, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • South Africa
      • North Africa
      • Central Africa

7. Competitive Landscape

  • Adobe Systems Incorporated
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Autodesk, Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Dassault Systemes SE
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • NVIDIA Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Intel Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Advanced Micro Devices, Inc. (AMD)
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Siemens PLM Software
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Unity Technologies
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Trimble Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Corel Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Sony Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Microsoft Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Oracle Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Matrox Electronic Systems Ltd.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Walt Disney Animation Studios
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies

8. Analyst Recommendations

  • Wheel of Fortune
  • Analyst View
  • Coherent Opportunity Map

9. References and Research Methodology

  • References
  • Research Methodology
  • About us