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市場調査レポート
商品コード
1532936
コンピューターグラフィックス(CG)市場:2024年~2029年の予測Computer Graphics Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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カスタマイズ可能
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コンピューターグラフィックス(CG)市場:2024年~2029年の予測 |
出版日: 2024年07月04日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 122 Pages
納期: 即日から翌営業日
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コンピューターグラフィックス(CG)市場はCAGR 6.74%で成長し、2024年の285億4,000万米ドルから2029年には395億4,100万米ドルに達すると予測されています。
この成長は、画像処理とデータ可視化の大幅な改善と、世界のIT産業の堅調な成長に起因しています。さらに、産業界は主に効率改善と生産性向上のために自動化ソリューションの導入に傾いています。
そのため、ロボット、機械、分析ツールなどの自動化ソリューションを操作するためのコンピューターグラフィックス(CG)システムの需要が高まっています。さらに、ゲーマーの世界の強化に伴う3Dおよび4D技術の出現が、将来の市場拡大への道を開いています。
複数の産業におけるシナリオは世界的に絶えず複雑化しており、産業界は効率性の向上、運用コストの削減、市場投入までの時間の短縮をさらに強く求められています。このため、迅速なオペレーションや生産を目的とした、さまざまな産業におけるオートメーションソリューションの導入が進んでいます。
産業オートメーションは、はるかに速い速度でより良いアウトプットを提供することにより、産業への圧力を緩和したため、産業が動作する方法に革命をもたらしました。ビジュアルテクノロジーへの投資の増加に伴い、機械の制御やプログラミングなど、さまざまな作業を操作・実行するためのコンピューターシステムの需要が大幅に増加しています。
コンピューターグラフィックス(CG)は、産業オートメーションの中核であると同時に、自動レポート作成、機械の損傷チェック、適切なサービススケジュールの維持など、オートメーションに付随する利点も提供しています。このように、各業界の投資が好調なため、コンピュータの需要が増加し、予測期間中にコンピューターグラフィックス(CG)ソリューションの需要が増加しています。
さらに、インダストリー4.0の採用に関するイニシアチブも、今後数年間の市場成長を促進すると予想されます。他の産業関連技術の中でも、AIや機械学習の発展、サイバーフィジカルシステム構築のための投資は、分析ツールや他の自動化システムの円滑な機能のために、コンピューターグラフィックス(CG)の需要をさらに促進するでしょう。
コンピューターグラフィックス(CG)は、画像処理からデザイン、データビジュアライゼーション、アニメーションに至るまで、様々な活動やアプリケーションを支援し、特定の製品やサービスに対する理解の幅をさらに広げます。このような技術は、ビジュアル訴求のトレンドセッターとなり、ヘルスケア、製造、メディア&エンターテイメント、自動車など、さまざまな分野で高い需要があります。このようなエンドユーザーの増加に伴い、高度なコンピューターグラフィックス(CG)の使用率も増加しており、このような技術の需要を牽引しています。
コンピューターグラフィックス(CG)の潜在的な可能性と将来の展望を目の当たりにして、様々なIT企業や機関がグラフィックデザインセンターの設立を重視し、このような技術の知識を広げるためのプログラムを実施しています。例えば、CGプロは2024年2月、ビジュアルエフェクトやバーチャルプロダクションに関するトレーニングを提供する初のコミュニティ「CGプロインナーサークル」を立ち上げました。
コンピューターグラフィックス(CG)市場の地理的展望
コンピューターグラフィックス(CG)市場は、地域別に北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に分けられます。北米がコンピューターグラフィックス(CG)の世界市場で大きなシェアを占めているのは、エンドユーザー産業全体で研究開発への投資が高く、新技術をいち早く採用しているためです。
さらに、NVIDIAなどの大手企業は、米国におけるグラフィック部門の収益が大幅に増加していることを目の当たりにしています。例えば、NVIDIAの"Corporate Annual Report 2023 "によると、同社のグラフィック部門の収益は119億600万米ドルで、そのうち30%が米国からのものです。
さらに、AI動向の高まり、ハイレベルコンピューティング、リアルタイム生成AIへの投資が、地域別市場成長の道を開いています。米国のような主要国は、こうした動向の早期導入の最前線にいます。
APAC地域は、韓国や中国のような国々で成長しているゲームとエンターテインメント産業によって煽られ、最も速い成長を示すと考えられています。この産業は、コンピューターグラフィックス(CG)と、次のレベルのユーザー体験を提供するソフトウェアの需要を促進しています。
Red Apple社の「Global Gaming Industry Report 2023」によると、中国が評価額501億8,000万米ドルで世界のゲーム産業をリードしており、日本と韓国はそれぞれ評価額220億1,000万米ドルと84億8,000万米ドルで3位と4位にランクインしています。
コンピューターグラフィックス(CG)市場の主な発展
The computer graphics market is projected to grow at a CAGR of 6.74%, thereby reaching US$39.541 billion in 2029, increasing from estimated value of US$28.540 billion in 2024.
The growth is attributed to the significant improvement in image processing and data visualization and the robust growth of the IT industry globally. Furthermore, industries are further inclined toward adopting automation solutions primarily to improve their efficiency and enhance their productivity.
This, in turn, drives the demand for computer graphics systems for operating automated solutions such as robots, machinery, and analytical tools, among others. Additionally, the emergence of 3D and 4D technologies following gamers' increased global strength has paved the way for future market expansion.
The scenario across several industries is constantly becoming more complicated worldwide, which has further urged industries to enhance their efficiency, decrease operational costs, and reduce the time to market. This has further led to the adoption of automation solutions across different industries with the aim of swift operations or production.
Industrial automation has revolutionized the way industries operate, as it has eased the pressure on industries by providing better output at a much faster rate. With the growing investment in visual technologies, the demand for computer systems has increased significantly for operating and performing different tasks such as machinery control and programming.
Computer graphics, along with being a core part of industrial automation, also provide lieu of supplementary benefits to automation such as automated report generation, checking for machinery damages, and maintaining proper service schedules. Thus, favorable investment across industries is driving up demand for computers, increasing demand for computer graphics solutions during the forecast period.
Additionally, initiatives regarding the adoption of Industry 4.0 are also expected to propel market growth in the coming years. The development of AI and machine learning, followed by investments to create cyber-physical systems, among other industrial-related technologies, will further drive the demand for computer graphics for the smooth function of analytical tools and other automated systems.
Computer graphics assist in various activities and applications, ranging from image processing to designing, data visualizing, and animation, further enhancing the scope of understanding for a particular product or service. Such technology has become the trendsetter for visual appeals, owing to which it is in high demand in various sectors such as healthcare, manufacturing, media & entertainment, automotives, etc. With the bolstering growth of such end-users, the prevalence of advanced computer graphics usage has also increased, which will drive the demand for such technology.
Witnessing the growing potential of computer graphics and the scope of opportunities it provides in the future, various IT companies and institutions are emphasizing the establishment of graphic design centers and implementing programs to expand the knowledge landscape of such technology. For instance, in February 2024, CG Pro launched "CG Pro Inner Circle", a first-of-its-kind community that would provide students with training regarding visual effects and virtual production.
Computer Graphics Market Geographical Outlook
Geography-wise, the computer graphics market is analyzed into North America, South America, Europe, the Middle East, Africa, and the Asia Pacific. North America holds a significant share in the global computer graphics market owing to the high investment in R&D across end-user industries and the early adoption of new technologies.
Moreover, major players, namely NVIDIA corporation, witnessed a significant increase in their graphic segment revenue in the USA. For instance, according to NVIDIA's "Corporate Annual Report 2023", the company's graphic segment earned a revenue of US$11,906 million, of which 30% came from the USA.
Additionally, the growing AI trend, high-level computing, and investment in real-time generative AI have paved the way for regional market growth. Major nations like the USA are at the forefront of early adoption of such trends.
The APAC region is poised to show the fastest growth, fuelled by the growing gaming and entertainment industry in countries like South Korea and China. This industry is propelling the demand for computer graphics and software to provide a next-level user experience.
According to the "Global Gaming Industry Report 2023" by Red Apple, China is the leading global gaming industry with a valuation of US$50.18 billion, whereas Japan and South Korea came in third & fourth place with valuations of US$22.01 billion and US$8.48 billion, respectively.
Computer Graphics Market Key Developments