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市場調査レポート
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1532936

コンピューターグラフィックス(CG)市場:2024年~2029年の予測

Computer Graphics Market - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 122 Pages
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コンピューターグラフィックス(CG)市場:2024年~2029年の予測
出版日: 2024年07月04日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 122 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

コンピューターグラフィックス(CG)市場はCAGR 6.74%で成長し、2024年の285億4,000万米ドルから2029年には395億4,100万米ドルに達すると予測されています。

この成長は、画像処理とデータ可視化の大幅な改善と、世界のIT産業の堅調な成長に起因しています。さらに、産業界は主に効率改善と生産性向上のために自動化ソリューションの導入に傾いています。

そのため、ロボット、機械、分析ツールなどの自動化ソリューションを操作するためのコンピューターグラフィックス(CG)システムの需要が高まっています。さらに、ゲーマーの世界の強化に伴う3Dおよび4D技術の出現が、将来の市場拡大への道を開いています。

コンピューターグラフィックス(CG)市場促進要因:

  • 自動化ソリューションの採用が市場拡大の原動力

複数の産業におけるシナリオは世界的に絶えず複雑化しており、産業界は効率性の向上、運用コストの削減、市場投入までの時間の短縮をさらに強く求められています。このため、迅速なオペレーションや生産を目的とした、さまざまな産業におけるオートメーションソリューションの導入が進んでいます。

産業オートメーションは、はるかに速い速度でより良いアウトプットを提供することにより、産業への圧力を緩和したため、産業が動作する方法に革命をもたらしました。ビジュアルテクノロジーへの投資の増加に伴い、機械の制御やプログラミングなど、さまざまな作業を操作・実行するためのコンピューターシステムの需要が大幅に増加しています。

コンピューターグラフィックス(CG)は、産業オートメーションの中核であると同時に、自動レポート作成、機械の損傷チェック、適切なサービススケジュールの維持など、オートメーションに付随する利点も提供しています。このように、各業界の投資が好調なため、コンピュータの需要が増加し、予測期間中にコンピューターグラフィックス(CG)ソリューションの需要が増加しています。

  • 有利なイニシアチブと新たな動向が市場拡大を刺激

さらに、インダストリー4.0の採用に関するイニシアチブも、今後数年間の市場成長を促進すると予想されます。他の産業関連技術の中でも、AIや機械学習の発展、サイバーフィジカルシステム構築のための投資は、分析ツールや他の自動化システムの円滑な機能のために、コンピューターグラフィックス(CG)の需要をさらに促進するでしょう。

  • また、エンドユーザーの需要拡大が市場全体の成長を加速

コンピューターグラフィックス(CG)は、画像処理からデザイン、データビジュアライゼーション、アニメーションに至るまで、様々な活動やアプリケーションを支援し、特定の製品やサービスに対する理解の幅をさらに広げます。このような技術は、ビジュアル訴求のトレンドセッターとなり、ヘルスケア、製造、メディア&エンターテイメント、自動車など、さまざまな分野で高い需要があります。このようなエンドユーザーの増加に伴い、高度なコンピューターグラフィックス(CG)の使用率も増加しており、このような技術の需要を牽引しています。

  • CGプログラムの実装がコンピューターグラフィックス(CG)産業の成長を刺激

コンピューターグラフィックス(CG)の潜在的な可能性と将来の展望を目の当たりにして、様々なIT企業や機関がグラフィックデザインセンターの設立を重視し、このような技術の知識を広げるためのプログラムを実施しています。例えば、CGプロは2024年2月、ビジュアルエフェクトやバーチャルプロダクションに関するトレーニングを提供する初のコミュニティ「CGプロインナーサークル」を立ち上げました。

コンピューターグラフィックス(CG)市場の地理的展望

  • 北米が大きなシェアを占める

コンピューターグラフィックス(CG)市場は、地域別に北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に分けられます。北米がコンピューターグラフィックス(CG)の世界市場で大きなシェアを占めているのは、エンドユーザー産業全体で研究開発への投資が高く、新技術をいち早く採用しているためです。

さらに、NVIDIAなどの大手企業は、米国におけるグラフィック部門の収益が大幅に増加していることを目の当たりにしています。例えば、NVIDIAの"Corporate Annual Report 2023 "によると、同社のグラフィック部門の収益は119億600万米ドルで、そのうち30%が米国からのものです。

さらに、AI動向の高まり、ハイレベルコンピューティング、リアルタイム生成AIへの投資が、地域別市場成長の道を開いています。米国のような主要国は、こうした動向の早期導入の最前線にいます。

APAC地域は、韓国や中国のような国々で成長しているゲームとエンターテインメント産業によって煽られ、最も速い成長を示すと考えられています。この産業は、コンピューターグラフィックス(CG)と、次のレベルのユーザー体験を提供するソフトウェアの需要を促進しています。

Red Apple社の「Global Gaming Industry Report 2023」によると、中国が評価額501億8,000万米ドルで世界のゲーム産業をリードしており、日本と韓国はそれぞれ評価額220億1,000万米ドルと84億8,000万米ドルで3位と4位にランクインしています。

コンピューターグラフィックス(CG)市場の主な発展

  • 2024年5月:Tech Soft 3Dは、CADパブリッシャー、SpinFire、Centroを含むアクティファイの中核事業の買収を発表。いずれも高度なCAD(コンピュータ支援ビューイング)技術を提供しています。
  • 2024年3月:NVIDIAは「エヌビディア・ブラックウェル」を立ち上げ、1兆パラメータの大規模言語モデル上でリアルタイムのジェネレーティブAIを実行できるようにしました。このプラットフォームは、電子設計自動化を含む6つのテクノロジーを加速コンピューティングに変換します。
  • 2023年11月:Imagination Technologiesは、"Feature Level11_0 "と"DirectX "ハードウェアベースのサポートを備えた高性能GPU IPである"IMG DXD "を発表。これにより、PCゲームやWindowsベースのアプリケーションの実行が可能になります。IMG DXDは、「IMG BXT」のコアあたり2.25倍のグラフィック性能を提供します。
  • 2022年11月:AMDは、AMD RDNA 3アーキテクチャに基づく次世代ゲーミング・グラフィック・カード「AMD Radeon(TM)RX 7900 XTX」および「Radeon RX 7900 XT」を発売しました。
  • 2022年4月:Marubeni Corporationは、X線画像やCT画像の読影を支援する医療用画像処理ソフト「VIDA Insight」を発売しました。丸紅の子会社であるCLAIRVO Technologies Inc.が販売し、医療機関におけるデータの可視化の質を高めます。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 コンピューターグラフィックス(CG)市場:提供別

  • イントロダクション
  • ソリューション
  • サービス

第6章 コンピューターグラフィックス(CG)市場:アプリケーション別

  • イントロダクション
  • 画像処理
  • デザイン
  • 視覚化
  • アニメーション
  • その他

第7章 コンピューターグラフィックス(CG)市場:エンドユーザー産業別

  • イントロダクション
  • 自動車
  • 航空宇宙・防衛
  • ヘルスケア
  • 製造業
  • メディア・エンターテインメント
  • その他

第8章 コンピューターグラフィックス(CG)市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • タイ
    • 台湾
    • インドネシア
    • その他

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • NVIDIA Corporation
  • Adobe
  • Autodesk Inc.
  • Unity Technologies
  • InVisionApp Inc.
  • Advanced Micro Devices, Inc
  • Dassault Systemes
  • PTC
目次
Product Code: KSI061610334

The computer graphics market is projected to grow at a CAGR of 6.74%, thereby reaching US$39.541 billion in 2029, increasing from estimated value of US$28.540 billion in 2024.

The growth is attributed to the significant improvement in image processing and data visualization and the robust growth of the IT industry globally. Furthermore, industries are further inclined toward adopting automation solutions primarily to improve their efficiency and enhance their productivity.

This, in turn, drives the demand for computer graphics systems for operating automated solutions such as robots, machinery, and analytical tools, among others. Additionally, the emergence of 3D and 4D technologies following gamers' increased global strength has paved the way for future market expansion.

Computer Graphics Market Drivers:

  • The adoption of automation solutions drives market expansion.

The scenario across several industries is constantly becoming more complicated worldwide, which has further urged industries to enhance their efficiency, decrease operational costs, and reduce the time to market. This has further led to the adoption of automation solutions across different industries with the aim of swift operations or production.

Industrial automation has revolutionized the way industries operate, as it has eased the pressure on industries by providing better output at a much faster rate. With the growing investment in visual technologies, the demand for computer systems has increased significantly for operating and performing different tasks such as machinery control and programming.

Computer graphics, along with being a core part of industrial automation, also provide lieu of supplementary benefits to automation such as automated report generation, checking for machinery damages, and maintaining proper service schedules. Thus, favorable investment across industries is driving up demand for computers, increasing demand for computer graphics solutions during the forecast period.

  • Favorable initiatives and emerging trends stimulate market expansion.

Additionally, initiatives regarding the adoption of Industry 4.0 are also expected to propel market growth in the coming years. The development of AI and machine learning, followed by investments to create cyber-physical systems, among other industrial-related technologies, will further drive the demand for computer graphics for the smooth function of analytical tools and other automated systems.

  • Booming end-user demand has accelerated the overall market growth.

Computer graphics assist in various activities and applications, ranging from image processing to designing, data visualizing, and animation, further enhancing the scope of understanding for a particular product or service. Such technology has become the trendsetter for visual appeals, owing to which it is in high demand in various sectors such as healthcare, manufacturing, media & entertainment, automotives, etc. With the bolstering growth of such end-users, the prevalence of advanced computer graphics usage has also increased, which will drive the demand for such technology.

  • The implementation of CG programs stimulates the computer graphics industry's growth.

Witnessing the growing potential of computer graphics and the scope of opportunities it provides in the future, various IT companies and institutions are emphasizing the establishment of graphic design centers and implementing programs to expand the knowledge landscape of such technology. For instance, in February 2024, CG Pro launched "CG Pro Inner Circle", a first-of-its-kind community that would provide students with training regarding visual effects and virtual production.

Computer Graphics Market Geographical Outlook

  • North America to hold a significant market share.

Geography-wise, the computer graphics market is analyzed into North America, South America, Europe, the Middle East, Africa, and the Asia Pacific. North America holds a significant share in the global computer graphics market owing to the high investment in R&D across end-user industries and the early adoption of new technologies.

Moreover, major players, namely NVIDIA corporation, witnessed a significant increase in their graphic segment revenue in the USA. For instance, according to NVIDIA's "Corporate Annual Report 2023", the company's graphic segment earned a revenue of US$11,906 million, of which 30% came from the USA.

Additionally, the growing AI trend, high-level computing, and investment in real-time generative AI have paved the way for regional market growth. Major nations like the USA are at the forefront of early adoption of such trends.

The APAC region is poised to show the fastest growth, fuelled by the growing gaming and entertainment industry in countries like South Korea and China. This industry is propelling the demand for computer graphics and software to provide a next-level user experience.

According to the "Global Gaming Industry Report 2023" by Red Apple, China is the leading global gaming industry with a valuation of US$50.18 billion, whereas Japan and South Korea came in third & fourth place with valuations of US$22.01 billion and US$8.48 billion, respectively.

Computer Graphics Market Key Developments

  • May 2024: Tech Soft 3D announced the acquisition of Actify's core businesses inclusive of CAD Publisher, SpinFire, and Centro. All of these provide advanced CAD (Computer Aided Viewing) technology. The acquisition would strengthen Tech's 3D CAD viewing product solutions.
  • March 2024: NVIDIA launched "NVIDIA Blackwell", which enables organizations to run real-time generative AI on a trillion-parameter large language model. The platform transforms six technologies, including electronic design automation, for accelerated computing.
  • November 2023: Imagination Technologies launched "IMG DXD", a high-performance GPU IP equipped with "Feature Level11_0" and "DirectX" hardware-based support. This enables it to run PC games and Windows-based applications. IMG DXD provides 2.25s times per-core graphic performance of "IMG BXT".
  • November 2022: AMD launched its next-generation gaming graphic cards, "AMD Radeon(TM) RX 7900 XTX " and "Radeon RX 7900 XT", based on the company's AMD RDNA 3 architecture. The graphic cards feature AMD's advanced chipset design and are efficient enough to power high-framerate 4k resolution gaming.
  • April 2022: Marubeni Corporation launched "VIDA Insight", an image-processing software for medical applications that would assist in reading X-ray and CT images. The product would be distributed by Marubeni's subsidiary CLAIRVO Technologies Inc., elevating the quality of data visualization in medical institutions.

The Computer Graphics market is segmented and analyzed as follows:

By Offering

  • Solutions
  • Services

By Application

  • Image Processing
  • Design
  • Visualization
  • Animation
  • Others

By End-User Industry

  • Automotive
  • Aerospace & Defense
  • Healthcare
  • Manufacturing
  • Media and Entertainment
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Thailand
  • Taiwan
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. COMPUTER GRAPHICS MARKET BY OFFERING

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Solutions
  • 5.3. Services

6. COMPUTER GRAPHICS MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Image Processing
  • 6.3. Design
  • 6.4. Visualization
  • 6.5. Animation
  • 6.6. Others

7. COMPUTER GRAPHICS MARKET BY END-USER INDUSTRY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Automotive
  • 7.3. Aerospace & Defense
  • 7.4. Healthcare
  • 7.5. Manufacturing
  • 7.6. Media and Entertainment
  • 7.7. Others

8. COMPUTER GRAPHICS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. United States
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. Germany
    • 8.4.2. France
    • 8.4.3. United Kingdom
    • 8.4.4. Italy
    • 8.4.5. Spain
    • 8.4.6. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. UAE
    • 8.5.3. Israel
    • 8.5.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. China
    • 8.6.2. Japan
    • 8.6.3. India
    • 8.6.4. South Korea
    • 8.6.5. Thailand
    • 8.6.6. Taiwan
    • 8.6.7. Indonesia
    • 8.6.8. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. NVIDIA Corporation
  • 10.2. Adobe
  • 10.3. Autodesk Inc.
  • 10.4. Unity Technologies
  • 10.5. InVisionApp Inc.
  • 10.6. Advanced Micro Devices, Inc
  • 10.7. Dassault Systemes
  • 10.8. PTC