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市場調査レポート
商品コード
1535765

3Dレンダリングの市場規模:コンポーネント別、組織規模別、オペレーティングシステム別、用途別、最終用途別&予測、2024年~2032年

3D Rendering Market Size - By Component, Organization Size, Operating System, Application, End-use & Forecast, 2024-2032


出版日
ページ情報
英文 300 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
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3Dレンダリングの市場規模:コンポーネント別、組織規模別、オペレーティングシステム別、用途別、最終用途別&予測、2024年~2032年
出版日: 2024年06月10日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 300 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界の3Dレンダリング市場は、建築、エンジニアリング、不動産分野での3Dビジュアライゼーションの採用増加により、2024年から2032年にかけて25%以上のCAGRを記録します。

例えば、2024年4月、SketchUpはレンダリング拡張機能の新たな機能拡張を開始し、高度な照明およびマテリアルシミュレーションツールを搭載しました。これらのアップデートは、より正確で視覚的に説得力のあるプレゼンテーションを提供し、設計承認を合理化し、建築家や不動産専門家の顧客エンゲージメントを向上させることを目的としています。建築家やデベロッパーは、3Dレンダリングを活用して、着工前に建物やインテリアの詳細でリアルなイメージを作成します。これにより、クライアントや利害関係者は設計をより明確に理解できるようになり、十分な情報に基づいた意思決定や修正が容易になります。

さらに、映画、ビデオゲーム、バーチャルリアリティ体験など、メディアやエンターテインメントにおいても、高品質なビジュアルコンテンツへの需要が高まっています。よりリアルで詳細な画像やアニメーションの作成を可能にする強力なグラフィック・プロセッシング・ユニット(GPU)や洗練されたレンダリング・ソフトウェアなどの技術の進歩は、今後数年間の市場見通しをさらに形作ると思われます。

3Dレンダリング市場は、コンポーネント、組織規模、オペレーティングシステム、用途、地域によって分類されます。

MacOSセグメントは、クリエイティブ産業における高性能で視覚集約的なアプリケーションの使用増加により、2032年まで顕著な成長が見込まれています。MacOSの強力なグラフィック機能と高度なレンダリングソフトウェアとの互換性により、デザイン、アーキテクチャ、マルチメディアの専門家に好まれています。これらの分野の成長と、詳細でリアルなビジュアライゼーションへのニーズが相まって、MacOS上の高品質なレンダリングソリューションへの需要が高まっています。この動向は、複雑なレンダリングタスクを処理する上でのMacOSの安定性と優れたユーザーエクスペリエンスに対する評価によって支えられています。

アニメーション分野は、さまざまなメディアプラットフォームにおけるアニメーションコンテンツの拡大により、2032年までに市場に大きな収益をもたらすと思われます。アニメスタジオやコンテンツ制作者が、より複雑でリアルなアニメーションを制作しようとするにつれ、高度なレンダリング技術の必要性が高まっています。強化されたレンダリング能力により、複雑なシーンやキャラクターの作成が可能になり、アニメーション分野における視覚的忠実性とストーリーテリングの高度な基準を満たすことができます。映画、ビデオゲーム、デジタルコンテンツにおける高品質で視覚的に没入できる体験に対する消費者の欲求の高まりは、3Dレンダリングツールの需要をさらに高めると思われます。

欧州の3Dレンダリング産業規模は、2032年まで急速なペースで拡大すると予想されています。映画・娯楽産業の拡大と建築・都市開発プロジェクトの急増が、高品質な3Dレンダリングの必要性を高めています。欧州の企業は、設計プレゼンテーションや顧客とのやり取りを改善するために革新的な技術に投資しています。欧州では、持続可能性とスマート都市計画に重点を置いているため、プロジェクトの計画と開発をサポートする詳細で正確な3Dビジュアライゼーションのニーズが高まっています。これらすべての要因が相まって、この地域の市場力学を前向きに揺さぶっています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
    • サプライヤー
    • 第三者サービスプロバイダー
    • マーケティング&流通
    • 購入後のサービスプロバイダー
  • 利益率分析
  • 3Dレンダリングライセンス
  • 3Dレンダリング市場の進化
  • 技術とイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュースと取り組み
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • カスタマイズ製品に対する需要の増加
      • 建設・不動産分野での採用拡大
      • 3Dレンダリングサービスのアウトソーシング
      • 製品マーケティング用途での3Dレンダリング適用の増加
      • リアルタイムレンダリングへの需要の高まり
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • ソフトウェア違法コピーの脅威
      • 熟練した専門家の不足
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:コンポーネント別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • ソフトウェア
    • オンプレミス
    • クラウド
  • サービス

第6章 市場推計・予測:組織規模別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 中小企業
  • 大企業

第7章 市場推計・予測:オペレーティングシステム別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • Windows
  • MacOS
  • Linux

第8章 市場推計・予測:用途別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 製品、デザイン、モデリング
    • ソフトウェア
    • サービス
  • アニメーション
    • ソフトウェア
    • サービス
  • ビジュアライゼーション&シミュレーション
    • ソフトウェア
    • サービス
  • その他
    • ソフトウェア
    • サービス

第9章 市場推計・予測:地域別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • オランダ
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • オーストラリア
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • メキシコ
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • UAE
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

第10章 企業プロファイル

  • Adobe Systems Inc
  • Act 3-D B.V
  • Autodesk, Inc
  • Blender Institute B.V
  • BluEntCAD
  • Chaos Software
  • Christie Digital Systems USA, Inc.
  • Corel Corporation
  • Dassault Systems, Inc.
  • Easy Render
  • Foundry
  • Luxion, Inc.(KeyShot)
  • Map Systems
  • Maxon Computer GmbH
  • Next Limit Technologies
  • NVIDIA Corporation
  • SideFX
  • Tesla Outsourcing Services
  • Trimble, Inc
  • Unity Technologies
  • Vrender
  • Xpress Rendering
  • XR3D Studios
目次
Product Code: 3953

Global 3D Rendering Market will register over 25% CAGR from 2024 to 2032, driven by the rising adoption of 3D visualization in architecture, engineering, and real estate sectors. For instance, in April 2024, SketchUp launched new enhancements to its rendering extension, featuring advanced lighting and material simulation tools. These updates aim to deliver more accurate and visually compelling presentations, streamlining design approvals and improving client engagement for architects and real estate professionals. Architects and developers leverage 3D renderings to produce detailed, realistic images of buildings and interiors before construction begins. This allows clients and stakeholders to gain a clearer understanding of the design, making it easier to make informed decisions and modifications.

Moreover, there is increasing demand for high-quality visual content in media and entertainment, including movies, video games, and virtual reality experiences. The advancements in technology, such as powerful graphics processing units (GPUs) and sophisticated rendering software, which enable the creation of more realistic and detailed images and animations, will further shape the market outlook in the coming years.

The 3D rendering market is sorted based on components, organization size, operating system, application, and region.

The MacOS segment is set for noteworthy growth through 2032, due to the increasing use of high-performance, visually intensive applications in creative industries. MacOS's robust graphical capabilities and compatibility with advanced rendering software make it a preferred choice for professionals in design, architecture, and multimedia. The growth in these sectors, coupled with the need for detailed and realistic visualizations, ushers the demand for high-quality rendering solutions on MacOS. This trend is supported by MacOS's reputation for stability and superior user experience in handling complex rendering tasks.

The animation segment will generate significant revenues for the market by 2032, owing to the expanding scope of animated content across various media platforms. As animation studios and content creators seek to produce more intricate and lifelike animations, the need for advanced rendering technologies has increased. The enhanced rendering capabilities enable the creation of complex scenes and characters, meeting the elevated standards for visual fidelity and storytelling in the animation segment. The growing consumer appetite for high-quality, visually immersive experiences in films, video games, and digital content will further fuel the demand for 3D rendering tools.

Europe 3D rendering industry size is anticipated to expand at a rapid pace through 2032, because of the booming creative and architectural sectors, which are adopting advanced visualization techniques. The expansion of the film & entertainment industry, coupled with the upsurge in architectural and urban development projects, escalates the need for high-quality 3D renderings. The companies in Europe are investing in innovative technologies to improve design presentations and client interactions. The focus on sustainability and smart city planning in Europe amplifies the need for detailed and accurate 3D visualizations to support project planning and development. All these factors together sway the regional market dynamics forward.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Research design
    • 1.1.1 Research approach
    • 1.1.2 Data collection methods
  • 1.2 Base estimates and calculations
    • 1.2.1 Base year calculation
    • 1.2.2 Key trends for market estimates
  • 1.3 Forecast model
  • 1.4 Primary research & validation
    • 1.4.1 Primary sources
    • 1.4.2 Data mining sources
  • 1.5 Market definitions

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis, 2021 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Suppliers
    • 3.2.2 Third-party service providers
    • 3.2.3 Marketing & distribution
    • 3.2.4 Post purchase service providers
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 3D rendering licenses
  • 3.5 Evolution of 3D rendering market
  • 3.6 Technology & innovation landscape
  • 3.7 Patent analysis
  • 3.8 Key news & initiatives
  • 3.9 Regulatory landscape
  • 3.10 Impact forces
    • 3.10.1 Growth drivers
      • 3.10.1.1 Increasing demand for customized products
      • 3.10.1.2 Growing adoption in the construction & real-estate sector
      • 3.10.1.3 Outsourcing of 3D rendering services
      • 3.10.1.4 Increasing application of 3D rendering in product marketing applications
      • 3.10.1.5 Rising demand for real-time rendering
    • 3.10.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.10.2.1 The threat of software piracy
      • 3.10.2.2 Lack of skilled professionals
  • 3.11 Growth potential analysis
  • 3.12 Porter's analysis
  • 3.13 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Component, 2021 - 2032 ($Mn)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Software
    • 5.2.1 On-Premise
    • 5.2.2 Cloud
  • 5.3 Services

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Organization Size, 2021 - 2032 ($Mn)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 SMEs
  • 6.3 Large enterprises

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Operating System, 2021 - 2032 ($Mn)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Windows
  • 7.3 MacOS
  • 7.4 Linux

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Application, 2021 - 2032 ($Mn)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Product, design & modeling
    • 8.2.1 Software
    • 8.2.2 Services
  • 8.3 Animation
    • 8.3.1 Software
    • 8.3.2 Services
  • 8.4 Visualization & simulation
    • 8.4.1 Software
    • 8.4.2 Services
  • 8.5 Others
    • 8.5.1 Software
    • 8.5.2 Services

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021 - 2032 ($Mn)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 UK
    • 9.3.2 Germany
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Italy
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Netherlands
    • 9.3.7 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Australia
    • 9.4.2 China
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Japan
    • 9.4.5 South Korea
    • 9.4.6 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Mexico
    • 9.5.2 Brazil
    • 9.5.3 Argentina
    • 9.5.4 Rest of Latin America
  • 9.6 MEA
    • 9.6.1 UAE
    • 9.6.2 Saudi Arabia
    • 9.6.3 South Africa
    • 9.6.4 Rest of MEA

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 Adobe Systems Inc
  • 10.2 Act 3-D B.V
  • 10.3 Autodesk, Inc
  • 10.4 Blender Institute B.V
  • 10.5 BluEntCAD
  • 10.6 Chaos Software
  • 10.7 Christie Digital Systems USA, Inc.
  • 10.8 Corel Corporation
  • 10.9 Dassault Systems, Inc.
  • 10.10 Easy Render
  • 10.11 Foundry
  • 10.12 Luxion, Inc. (KeyShot)
  • 10.13 Map Systems
  • 10.14 Maxon Computer GmbH
  • 10.15 Next Limit Technologies
  • 10.16 NVIDIA Corporation
  • 10.17 SideFX
  • 10.18 Tesla Outsourcing Services
  • 10.19 Trimble, Inc
  • 10.20 Unity Technologies
  • 10.21 Vrender
  • 10.22 Xpress Rendering
  • 10.23 XR3D Studios