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市場調査レポート
商品コード
1528874

ビジュアルコンピューティングの市場規模:コンポーネント別、ディスプレイプラットフォーム別、業界別、地域別展望、予測、2024年~2032年

Visual Computing Market Size - By Component (Hardware, Software), By Display Platform (Interactive Whiteboards, Interactive Kiosk, Interactive Table, Interactive Video Wall, Monitors), By Industry Verticals, Regional Outlook & Forecast, 2024 - 2032


出版日
ページ情報
英文 210 Pages
納期
2~3営業日
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ビジュアルコンピューティングの市場規模:コンポーネント別、ディスプレイプラットフォーム別、業界別、地域別展望、予測、2024年~2032年
出版日: 2024年05月02日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 210 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ビジュアルコンピューティングの市場規模は、高解像度ディスプレイや高度な画像技術の発売が増加していることから、2024年から2032年にかけてCAGR 23%以上で拡大すると推定されます。

これらの技術革新により、さまざまなアプリケーションでビジュアルコンテンツのリアリズムとディテールが向上しています。高解像度ディスプレイと画像技術は、より鮮明な画像と、より没入感のある仮想体験を可能にし、ビジュアルコンピューティングの進歩を促進しています。こうした能力の拡大に伴い、創造性、コミュニケーション、インタラクションに新たな可能性が生まれています。例えば、2023年10月、視覚処理ソリューションのリーダーであるPixelworks, Inc.は、技術、製品、エコシステム、ユーザー体験を強調した初のモバイル・ビジュアルコンピューティング・イベントを開催しました。

ビジュアルコンピューティング市場は、コンポーネント、ディスプレイプラットフォーム、業界別、地域に分類されます。

ディスプレイプラットフォームに基づくと、インタラクティブ・ホワイトボード分野の産業価値は2024年から2032年にかけて急速に拡大します。インタラクティブ・ホワイトボードは、アイデアやマルチメディア・コンテンツのシームレスな共有を促進することで、エンゲージメントと生産性の向上に役立ちます。これらのボードはまた、ジェスチャー認識や拡張現実との統合の進歩によって進化しています。

コンポーネント別では、ソフトウェア分野のビジュアルコンピューティング市場は、2024年から2032年にかけて大きな成長率を示すと予測されています。これらのプログラムは、リアルタイムレンダリング、画像強調、さまざまなアプリケーションのための複雑な視覚シミュレーションを可能にしています。その結果、ソフトウェア・ソリューションは、ビジュアルコンピューティング・タスクの使いやすさと効率を改善するために、ユーザー・インターフェースとコンテンツ作成ワークフローを最適化しています。

欧州のビジュアルコンピューティング産業規模は、2024年から2032年の間に大幅なCAGRを記録する予定であり、これはAIと機械学習の統合が計算タスクを変革し、ビジュアル処理能力を強化していることに起因しています。これらの技術は、様々なアプリケーションにおける視覚データ処理の精度と速度を向上させるために、忠実度の高いグラフィックスやシミュレーションのリアルタイムレンダリングを可能にしています。デジタルコンテンツを再構築するために、パーソナライズされた没入感のあるビジュアル体験を提供するAIとMLの能力を拡大するための市場開拓が増加していることも、この地域の市場成長を促進すると思われます。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • ベンダー・マトリックス
  • 利益率分析
  • テクノロジーとイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュースと取り組み
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 没入型体験への需要の高まり
      • 視覚データ分析の採用拡大
      • AIによる画像処理
      • VR/ARとIoTおよびAIの融合
      • クラウドベースのレンダリングサービス
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • プライバシーとセキュリティへの懸念
      • 未成熟な技術の過大評価
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:コンポーネント別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • ハードウェア
  • ソフトウェア

第6章 市場推計・予測:ディスプレイプラットフォーム別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • インタラクティブホワイトボード
  • インタラクティブキオスク
  • インタラクティブテーブル
  • インタラクティブビデオウォール
  • モニター
  • その他

第7章 市場推計・予測:業界別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • ゲーム
  • メディア&エンターテインメント
  • ヘルスケア
  • 自動車
  • 製造業
  • 軍事・防衛
  • その他

第8章 市場推計・予測:地域別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • ニュージーランド
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • UAE
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • その他中東・アフリカ

第9章 企業プロファイル

  • Advanced Micro Devices, Inc.
  • ARM Ltd.
  • Assert AI
  • Biodigital, Inc.
  • CoreWeave
  • Cubix Corporation
  • Exxact Corporation
  • Imagination Technologies Limited
  • Intel Corporation
  • Matrox
  • Nvidia Corporation
  • Softkinetic
  • Sony Group Corporation
目次
Product Code: 9325

Visual Computing Market size is estimated to expand at over 23% CAGR from 2024 to 2032, driven by the increasing launches of high-resolution displays and advanced imaging technologies. These innovations are enhancing the realism and detail of visual content across various applications. High-resolution displays and imaging technologies are enabling sharper images and more immersive virtual experiences to drive advancements in visual computing. With these expanding capabilities, there have emerged new possibilities for creativity, communication, and interaction. For instance, in October 2023, Pixelworks, Inc., a leader in visual processing solutions, displayed its first mobile visual computing event emphasizing technology, product, ecosystem, and user experience.

The visual computing market is classified into components, display platform, industry vertical, and region.

Based on the display platform, the industry value from the interactive whiteboards segment will witness rapid expansion from 2024 to 2032, owing to the increasing integration of touch-sensitive displays with computing capabilities for allowing users to interact with digital content in real time. Interactive whiteboards help in enhancing engagement and productivity by facilitating the seamless sharing of ideas and multimedia content. These boards are also evolving with advancements in gesture recognition and augmented reality integration.

In terms of component, the visual computing market from the software segment is projected to depict a significant growth rate from 2024 to 2032, due to increasing innovations for leveraging advanced algorithms and computational capabilities to enhance visual processing tasks. These programs are enabling real-time rendering, image enhancement, and complex visual simulations for various applications. Consequently, software solutions are optimizing user interfaces and content creation workflows for improving usability and efficiency in visual computing tasks.

Europe visual computing industry size is slated to record substantial CAGR during 2024-2032, attributed to the integration of AI and machine learning, which are transforming computational tasks and enhancing visual processing capabilities. These technologies are enabling real-time rendering of high-fidelity graphics and simulations for improving the accuracy and speed of visual data processing across various applications. The increasing developments for expanding the capabilities of AI and ML to deliver personalized and immersive visual experiences for reshaping digital content will also drive regional market growth.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definition
  • 1.2 Base estimates & calculations
  • 1.3 Forecast calculation
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis, 2021 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Vendor matrix
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news and initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Increasing demand for immersive experiences
      • 3.8.1.2 Growing adoption of visual data analytics
      • 3.8.1.3 AI-driven image processing
      • 3.8.1.4 Convergence of VR/AR with IoT and AI
      • 3.8.1.5 Cloud-based rendering services
    • 3.8.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.8.2.1 Privacy and security concerns
      • 3.8.2.2 Overhyping immature technologies
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
    • 3.10.1 Supplier power
    • 3.10.2 Buyer power
    • 3.10.3 Threat of new entrants
    • 3.10.4 Threat of substitutes
    • 3.10.5 Industry rivalry
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Component, 2021 - 2032 (USD Billion)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Hardware
  • 5.3 Software

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Display Platform, 2021 - 2032 (USD Billion)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Interactive whiteboards
  • 6.3 Interactive kiosk
  • 6.4 Interactive table
  • 6.5 Interactive video wall
  • 6.6 Monitors
  • 6.7 Others

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Industry Verticals, 2021 - 2032 (USD Billion)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Gaming
  • 7.3 Media & entertainment
  • 7.4 Healthcare
  • 7.5 Automotive
  • 7.6 Manufacturing
  • 7.7 Military & defense
  • 7.8 Others

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021 - 2032 (USD Billion)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 U.S.
    • 8.2.2 Canada
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 UK
    • 8.3.2 Germany
    • 8.3.3 France
    • 8.3.4 Italy
    • 8.3.5 Spain
    • 8.3.6 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 China
    • 8.4.2 India
    • 8.4.3 Japan
    • 8.4.4 South Korea
    • 8.4.5 ANZ
    • 8.4.6 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 Latin America
    • 8.5.1 Brazil
    • 8.5.2 Mexico
    • 8.5.3 Rest of Latin America
  • 8.6 MEA
    • 8.6.1 UAE
    • 8.6.2 South Africa
    • 8.6.3 Saudi Arabia
    • 8.6.4 Rest of MEA

Chapter 9 Company Profiles

  • 9.1 Advanced Micro Devices, Inc.
  • 9.2 ARM Ltd.
  • 9.3 Assert AI
  • 9.4 Biodigital, Inc.
  • 9.5 CoreWeave
  • 9.6 Cubix Corporation
  • 9.7 Exxact Corporation
  • 9.8 Imagination Technologies Limited
  • 9.9 Intel Corporation
  • 9.10 Matrox
  • 9.11 Nvidia Corporation
  • 9.12 Softkinetic
  • 9.13 Sony Group Corporation