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市場調査レポート
商品コード
1284187

冷凍食品包装市場の2028年までの予測-製品タイプ別、材料別、地域別の世界分析

Frozen Food Packaging Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Product, By Type, By Material and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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冷凍食品包装市場の2028年までの予測-製品タイプ別、材料別、地域別の世界分析
出版日: 2023年06月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の冷凍食品包装市場は、2022年に 472億3,630万米ドルを占め、2028年には850億6,070万米ドルに達すると予測され、予測期間中に10.3%のCAGRで成長すると予想されています。

冷凍食品が作られてから消費されるまでの間、冷凍食品の包装はその保存を助ける。冷凍食品を包装することで、食品本来の風味、色、食感を保つことができ、また、他の方法では得られないような栄養素を摂取することができます。一般的には、袋、包装紙、パウチ、箱、桶、カップ、トレイ、冷菓、アイスクリーム、果物、野菜、肉、焼成品などが包装されています。

中国国家統計局によると、中国における食品包装の成長率は、2013年から2018年までに32%増加していました。さらに、この市場は、最新のパッケージング製品の採用という点ではまだ発展途上であるため、冷凍食品包装ソリューションのベンダーにとってもチャンスとなります。

市場力学

促進要因

素材選択のトレンドの高まり

冷凍食品包装の素材選びは非常に重要です。なぜなら、耐水性、長期保存性、耐湿性があり、食品の栄養価、外観、食感、風味を保つことができるものでなければなりません。また、冷凍食品の脱水や劣化を防ぎ、保存や輸送の際に安定した温度を維持できることも重要です。その結果、冷凍食品包装の素材選択の重要性が高まり、市場拡大に拍車がかかると予測されます。

抑制要因

使用プラスチック別弊害

食品の脱水や腐敗が防止され、冷凍食品の保存期間が長くなります。これらの冷凍食品用のパッケージングオプションは、食品の水分を維持し、かなりの落下重量に耐える信頼性がある一方で、漏れにくく、穴が開きにくく、耐性があります。プラスチック包装は、光、湿気、酸素を含む物理的な力から食品の内容物を保護する優れたストッパー機能を持つため、冷凍食品包装会社はますますその使用を増やしています。その結果、プラスチックの悪影響が食品に取り込まれ、人々の健康に害を及ぼしています。

機会

組織化された小売店の成長・拡大

国際市場で大きなシェアを持つ大手小売チェーンは、組織化された小売店を不可欠な構成要素として含むことが多いです。冷凍食品の売上は、組織化された小売チェーンの成長と拡大の直接的な結果として増加し、最終的に市場における冷凍食品包装ソリューションの需要を押し上げることになります。例えば、Walmartは2021年までに全世界で11,000店舗以上を展開し、Amazonは3,000店舗以上のレジなし店舗をオープンすると推定されています。その結果、冷凍食品包装の需要が増加し、予測期間中に多大な市場可能性の展望につながると予想されます。

脅威です:

冷凍食品の高ナトリウム含有量と高コスト

冷凍食品包装の需要が大きいとはいえ、市場には制約があります。冷凍食品のナトリウム含有量が高いため、この業界に対する消費者の需要が減少すると想定されています。冷凍食品ではなく、温かい料理を注文するお客様が増えることで、冷凍食品包装の売上が減少することが予測されます。さらに、冷凍食品用包装材の高コストが、世界の食品包装産業の市場開拓と拡大に悪影響を及ぼすと予測されます。

COVID-19の影響:

パンデミックの勃発は、各セクターの財務状況に影響を及ぼしています。世界中のほぼすべての地域政府の行政によって課された封鎖と外出禁止令。供給網、生産、流通過程が基本的に停止しました。厳しい制限のもと、飲食品の生産と供給はともに許可されました。パンデミックの最中、人々はCOVID問題に対する恐怖と不安から、商品を購入せざるを得なかっています。飲食料品、特に冷凍食品は長期間食べることができるため、需要が非常に高かったです。

予測期間中、プラスチック部門が最大となる見込み

予測期間中、冷凍食品包装の生産者はさまざまな素材を採用していますが、プラスチックは彼らに幅広い機会を提供するため、プラスチックカテゴリーが素材タイプの分野で優位に立つでしょう。ポリプロピレン、ポリエチレン、その他多くの素材があり、需要に応じて選択することができます。また、冷凍食品の包装にプラスチックを使用することで、メーカーの利益率も向上します。ガラスやアルミなどの素材に比べ、プラスチックは価格が手ごろです。しかし、そのため、プラスチックは汎用性が高く、入手が容易なことから、世界的に冷凍食品包装の製造に最もよく使われる素材となっています。

予測期間中、リジッドセグメントが最も高いCAGRを示すと予想される

食品の品質を保つために冷凍食品用の硬質パッケージのニーズが高まっており、これが市場拡大の原動力となっているため、硬質セグメントは予測期間中に有益な成長を遂げると予測されています。消費者の需要に応えるため、生産者はさまざまな種類やデザインの硬質包装を製造しています。より先進的な技術や環境に優しいパッケージの開発により、予測期間中に硬質パッケージの使用が増加することが予想されます。しかし、硬質包装は、ある場所から別の場所に移動するだけで、損傷や手間がかからないため、エンドユーザーに受け入れられています。硬質包装の需要は、カスタマイズされた耐久性のある食品包装の結果として上昇しています。

最もシェアの高い地域:

北米は、予測期間中、世界市場で最大のシェアを占めると推定されます。米国疾病管理予防センター(CDC)によると、毎年4,800万件以上の食品関連疾患の発生が報告されています。さらに、米国では食品廃棄物のレベルが問題視されており、冷凍食品の包装を促進する必要性について多くの意識が高まっています。冷凍食品メーカーの存在と、すべての消費者年齢層における冷凍食品の消費量の増加は、予測期間中に米国に市場機会をもたらすでしょう。

CAGRが最も高い地域:

人口の増加、高品質な製品への需要、都市化、食中毒、食品廃棄物、食品の腐敗に対する意識の高まりから、アジア太平洋地域は予測期間中に有益な成長を遂げると予測されます。アジア太平洋地域の冷凍食品包装市場は、中国が支配しています。同国は人口が多く、都市化が進んでいるため、冷凍食品の需要が高まっています。中国の消費者は、高品質で使い勝手の良い食品を探し求めています。入手しやすいことから、この地域では冷凍肉や、冷凍食品市場でよく消費される品目に対する需要が安定しています。

主な発展:

2019年5月、Cascades Inc.とSonoco Products Companyの合弁会社であるCascades Sonocoは、アラバマ州バーミンガムの包装施設の拡張を、革新的で環境に優しい包装の新しい生産ラインによって発足させました。彼らは1,700万米ドルを投資し、リサイクル可能、リパルプ可能、コンポスト可能な容器を作ることができる水性機能性コーティングソリューションを生産しています。

2019年4月、ウエストロック社は、食品サービス用パッケージのリサイクル性を向上させる同社の取り組みに対して、「イノベーター賞」を獲得しました。

私たちのレポートが提供するもの

  • 地域および国レベルセグメントの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場動向(促進要因、抑制要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)
  • 市場推定に基づく、主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
  • 主要な共通トレンドをマッピングした競合情勢。
  • 詳細な戦略、財務、最近の開発状況を含む企業プロファイル
  • 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

無料のカスタマイズ提供:

本レポートをご購入いただいたお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかを提供させていただきます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(最大3社まで)
    • 主要プレイヤーのSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメンテーション
    • お客様のご希望に応じて、主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地域的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 製品分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の冷凍食品包装市場:製品別

  • 焼き菓子
  • 冷菓とアイスクリーム
  • 肉と海鮮料理
  • 果物と野菜
  • 家禽
  • 調理済み食品
  • ポテト
  • スープ
  • 乳製品
  • その他の製品

第6章 世界の冷凍食品包装市場:タイプ別

  • フレキシブル
    • バッグ
    • フィルム
    • パウチ
  • リジッド
    • トレイ
    • 容器とカップ
    • ボックス
  • ラップ
  • その他のタイプ

第7章 世界の冷凍食品包装市場:材料別

  • 金属
  • 紙と板紙
  • プラスチック
    • 酢酸エチルビニル
    • ポリエチレン
    • ポリエチレンテレフタレート
    • ポリプロピレン
    • ポリスチレン
    • ポリ塩化ビニル
    • ポリ塩化ビニリデン
  • アルミニウム
  • 強化ガラス
  • その他の材料

第8章 世界の冷凍食品包装市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第9章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第10章 会社概要

  • AEP Industries Inc.
  • Alto Packaging
  • Amcor PLC(Bemis Company Inc.)
  • American Packaging Corporation
  • Amerplast Ltd.
  • Ampac Holdings, LLC
  • Anchor Packaging
  • Ball Corporation
  • Berry Plastics Group Inc
  • Carter Holt Harvey Packaging S.A.
  • Cascades Inc.
  • Crown Holdings, Inc.
  • Graphic Packaging International Inc.
  • Huhtamaki Group
  • International Paper Company
  • KOROZO Ambalaj San.ve Tic A.S.
  • Leucadia National
  • MOD-PAC Corp
  • Mondi Group
  • Printpack Inc.
  • ProAmpac LLC
  • Reynolds Presto Products Inc.
  • Sealed Air Corporation
  • Sealstrip Corporation
  • Sonoco Products Company
  • Tray-Pak Corporation
  • Uflex Limited.
  • WestRock Company
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Product (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Baked Goods (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Frozen Desserts and Ice Creams (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Meat and Sea Food (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Fruits and Vegetables (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Poultry (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Ready Meals (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Potatoes (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Soups (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Dairy Products (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Other Products (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Flexible (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Bags (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Films (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Pouches (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Rigid (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Trays (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Tubs and Cups (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Boxes (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Cans (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Wrappers (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Other Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Material (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Metals (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Paper And Paperboard (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Plastics (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Ethyl Vinyl Acetate (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Polyethylene (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Polyethylene Terephthalate (2020-2028) ($MN)
  • Table 32 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Polypropylene (2020-2028) ($MN)
  • Table 33 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Polystyrene (2020-2028) ($MN)
  • Table 34 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Polyvinyl Chloride (2020-2028) ($MN)
  • Table 35 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Polyvinylidene Chloride (2020-2028) ($MN)
  • Table 36 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Aluminium (2020-2028) ($MN)
  • Table 37 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Tempered Glass (2020-2028) ($MN)
  • Table 38 Global Frozen Food Packaging Market Outlook, By Other Materials (2020-2028) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC23019

According to Stratistics MRC, the Global Frozen Food Packaging Market is accounted for $47236.3 million in 2022 and is expected to reach $85060.7 million by 2028 growing at a CAGR of 10.3% during the forecast period. From the time that frozen food products are made until they are consumed, frozen food packaging aids in their preservation. The packaging of frozen food helps to keep the original flavor, color, and texture of the food, as well as typically more nutrients than can be obtained by any other method. Typically, bags, wrappers, pouches, boxes, tubs, cups, trays, frozen desserts, ice cream, fruits, vegetables, meat, and baked products are packaged.

According to the National Bureau of Statistics of China, the growth of food packaging in China had increased by 32% by 2018, since 2013. Furthermore, the market also provides an opportunity for vendors of frozen food packaging solutions, as it is still in the nascent stage in terms of adoption of the latest packaging products.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing trend of material selection

The selection of material for frozen food packaging is crucial because it must be water-resistant, long-lasting, moisture-resistant, and capable of preserving the nutritional value, appearance, texture, and flavor of the food. It should also be able to keep frozen food from dehydrating and degrading, and it should maintain a stable temperature during storage and transportation. As a result, it is projected that the rising importance of material selection for frozen food packaging will spur market expansion.

Restraint:

Harmful effects of usage plastic

Food dehydration and spoiling are prevented, and frozen food products have a longer shelf life due to packaging solutions. These packaging options for frozen food maintain the food's moisture and are reliable enough to withstand significant drop weights while also being leak-proof, puncture-resistant, and resistant. Because plastic packaging has great stopper capabilities to protect food contents from physical forces including light, moisture, and oxygen, frozen food packaging companies are increasingly using it. As a result, the negative impacts of plastic are incorporated into food products, harming people's health.

Opportunity:

Growth and expansion of organized retail stores

Large retail chains with significant availability on the international market frequently include organized retail outlets as an integral component. Sales of frozen food products rise as a direct result of the growth and extension of the organized retail chain, which ultimately drives up demand for frozen food packaging solutions in the market. For instance, it is estimated that Walmart will have more than 11,000 stores worldwide, and that Amazon will open more than 3,000 cashierless stores by 2021. As a result, there is an increase in demand for frozen food packaging, which is anticipated to lead to tremendous market potential prospects during the forecast period.

Threat:

High sodium content and high cost of frozen food

Even though demand for frozen food packaging is substantial, there are market restrictions in place. It is assumed that the high sodium content of frozen food products will reduce consumer demand for this industry. It is projected that the number of customers ordering hot food instead of frozen food will decrease the sales of frozen food packages. Furthermore, it is anticipated that the high cost of frozen food packaging materials will negatively affect the market development and expansion of the global food packaging industries.

COVID-19 Impact:

The pandemic's breakout has had an effect on each sector's financial situation. The lockdown and curfew imposed by the administration of almost all regional governments worldwide. The supply networks, production, and distribution processes essentially came to a halt. Under strict restrictions, food and beverage production and supply were both permitted. People were compelled to purchase goods during the pandemic as a result of their fear and uncertainty about the COVID issue. The demand for food and drink products, especially frozen food products, was extremely high because they may be eaten for a longer period of time.

The plastic segment is expected to be the largest during the forecast period

During the forecast period, the plastic category will dominate the material type sector as producers of frozen food packaging employ a variety of materials, but plastic provides them a wide range of opportunities. These include polypropylene, polyethylene, and many others that they might select from depending on their demands. Additionally, the manufacturers' profit margin is increased by employing plastic in the packaging of frozen food. In comparison to materials like glass, aluminum, and others, plastic is more affordable. However, plastic is therefore the most popular material used to produce frozen food packaging globally due to its versatility and ease of availability.

The rigid segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Due to the rising need for rigid packaging for frozen food to preserve food quality, which drives market expansion, the rigid segment is predicted to experience profitable growth during the projected period. In response to consumer demand, producers create hard packaging in a variety of kinds and designs. The projection period will witness an increase in the use of rigid packaging due to the development of more advanced technologies and environmentally friendly packaging options. However, the end user's acceptance of rigid packaging since it can be simply moved from one location to another without any damage or hassle. The demand for rigid packaging is rising as a result of customized and durable food packaging.

Region with largest share:

North America is estimated to hold the largest share of the global market over the forecasted period. More than 48 million incidents of food-related illness are reported each year, according to the Centers for Disease Control and Prevention (CDC). Additionally, the concerning level of food waste in the United States is raising a lot of awareness about the need to promote frozen food packaging. The existence of frozen food producers and rising consumption of frozen foods across all consumer age groups will create market opportunities in the United States during the course of the predicted period.

Region with highest CAGR:

Due to a rising population, demand for high-quality products, urbanization, and growing public awareness of foodborne illnesses, food waste, and food spoilage, the Asia-Pacific region is anticipated to experience profitable growth over the anticipated period. The market for frozen food packaging in Asia-Pacific is dominated by China. The country's large population and urbanization have raised the demand for frozen food products. Chinese consumers are seeking out high-quality, simple-to-use food products. Due to availability, there has been a consistent demand in the area for frozen meat and other commonly consumed items in the frozen food market.

Key players in the market:

Some of the key players in Frozen Food Packaging market include AEP Industries Inc. Alto Packaging, Amcor PLC (Bemis Company Inc.), American Packaging Corporation, Amerplast Ltd., Ampac Holdings, LLC, Anchor Packaging, Ball Corporation, Berry Plastics Group Inc, Carter Holt Harvey Packaging S.A., Cascades Inc., Crown Holdings, Inc., Graphic Packaging International Inc., Huhtamaki Group, International Paper Company, KOROZO Ambalaj San.ve Tic A.S., Leucadia National, MOD-PAC Corp, Mondi Group, Printpack Inc., ProAmpac LLC, Reynolds Presto Products Inc., Sealed Air Corporation, Sealstrip Corporation, Sonoco Products Company, Tray-Pak Corporation, Uflex Limited. And WestRock Company.

Key Developments:

In May 2019, Cascades Sonoco, a joint venture of Cascades Inc. and Sonoco Products Company, inaugurated the expansion of packaging facility in Birmingham, Alabama, by its new production line of innovative, eco-friendly packaging. They have invested USD 17 million to produce a water-based functional coating solution which can create recyclable, repulpable and compostable containers.

In April 2019, WestRock Company has got the "Innovator Award" for the company's work in improving the recyclability of foodservice packaging.

Products Covered:

  • Baked Goods
  • Frozen Desserts and Ice Creams
  • Meat and Sea Food
  • Fruits and Vegetables
  • Poultry
  • Ready Meals
  • Potatoes
  • Soups
  • Dairy Products
  • Other Products

Types Covered:

  • Flexible
  • Rigid
  • Wrappers
  • Other Types

Materials Covered:

  • Metals
  • Paper And Paperboard
  • Plastics
  • Aluminium
  • Tempered Glass
  • Other Materials

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Frozen Food Packaging Market, By Product

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Baked Goods
  • 5.3 Frozen Desserts and Ice Creams
  • 5.4 Meat and Sea Food
  • 5.5 Fruits and Vegetables
  • 5.6 Poultry
  • 5.7 Ready Meals
  • 5.8 Potatoes
  • 5.9 Soups
  • 5.10 Dairy Products
  • 5.11 Other Products

6 Global Frozen Food Packaging Market, By Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Flexible
    • 6.2.1 Bags
    • 6.2.2 Films
    • 6.2.3 Pouches
  • 6.3 Rigid
    • 6.3.1 Trays
    • 6.3.2 Tubs and Cups
    • 6.3.3 Boxes
    • 6.3.4 Cans
  • 6.4 Wrappers
  • 6.5 Other Types

7 Global Frozen Food Packaging Market, By Material

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Metals
  • 7.3 Paper And Paperboard
  • 7.4 Plastics
    • 7.4.1 Ethyl Vinyl Acetate
    • 7.4.2 Polyethylene
    • 7.4.3 Polyethylene Terephthalate
    • 7.4.4 Polypropylene
    • 7.4.5 Polystyrene
    • 7.4.6 Polyvinyl Chloride
    • 7.4.7 Polyvinylidene Chloride
  • 7.5 Aluminium
  • 7.6 Tempered Glass
  • 7.7 Other Materials

8 Global Frozen Food Packaging Market, By Geography

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 US
    • 8.2.2 Canada
    • 8.2.3 Mexico
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
    • 8.3.2 UK
    • 8.3.3 Italy
    • 8.3.4 France
    • 8.3.5 Spain
    • 8.3.6 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 Japan
    • 8.4.2 China
    • 8.4.3 India
    • 8.4.4 Australia
    • 8.4.5 New Zealand
    • 8.4.6 South Korea
    • 8.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 South America
    • 8.5.1 Argentina
    • 8.5.2 Brazil
    • 8.5.3 Chile
    • 8.5.4 Rest of South America
  • 8.6 Middle East & Africa
    • 8.6.1 Saudi Arabia
    • 8.6.2 UAE
    • 8.6.3 Qatar
    • 8.6.4 South Africa
    • 8.6.5 Rest of Middle East & Africa

9 Key Developments

  • 9.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 9.2 Acquisitions & Mergers
  • 9.3 New Product Launch
  • 9.4 Expansions
  • 9.5 Other Key Strategies

10 Company Profiling

  • 10.1 AEP Industries Inc.
  • 10.2 Alto Packaging
  • 10.3 Amcor PLC (Bemis Company Inc.)
  • 10.4 American Packaging Corporation
  • 10.5 Amerplast Ltd.
  • 10.6 Ampac Holdings, LLC
  • 10.7 Anchor Packaging
  • 10.8 Ball Corporation
  • 10.9 Berry Plastics Group Inc
  • 10.10 Carter Holt Harvey Packaging S.A.
  • 10.11 Cascades Inc.
  • 10.12 Crown Holdings, Inc.
  • 10.13 Graphic Packaging International Inc.
  • 10.14 Huhtamaki Group
  • 10.15 International Paper Company
  • 10.16 KOROZO Ambalaj San.ve Tic A.S.
  • 10.17 Leucadia National
  • 10.18 MOD-PAC Corp
  • 10.19 Mondi Group
  • 10.20 Printpack Inc.
  • 10.21 ProAmpac LLC
  • 10.22 Reynolds Presto Products Inc.
  • 10.23 Sealed Air Corporation
  • 10.24 Sealstrip Corporation
  • 10.25 Sonoco Products Company
  • 10.26 Tray-Pak Corporation
  • 10.27 Uflex Limited.
  • 10.28 WestRock Company