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市場調査レポート
商品コード
1284045
電動バンの2028年までの市場予測- 航続距離(100マイルまで、100-200マイル、200マイル以上)、バッテリー容量(50kWhまで、50kWh以上)、バッテリータイプ、推進方式、エンドユーザー、地域別の世界分析Electric Van Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Range (Up to 100 Miles, 100-200 Miles and Above 200 Miles), Battery Capacity (Up to 50 kWh and Above 50 kWh), Battery Type, Propulsion, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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電動バンの2028年までの市場予測- 航続距離(100マイルまで、100-200マイル、200マイル以上)、バッテリー容量(50kWhまで、50kWh以上)、バッテリータイプ、推進方式、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年06月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の電動バン市場は、2022年に167億米ドルを占め、2028年にはCAGR25.1%で成長して640億米ドルに達すると予測されています。
これらの電気自動車は、物流、eコマース、公共交通機関などの産業で広く利用されています。バッテリー電動バンは、電気モーターで駆動し、排気ガスを放出しません。e-vanは、大きなリチウムイオン電池パックと大容量のモーターによって駆動します。リチウムイオン電池の出力は直流(DC)であるのに対し、電気自動車の駆動モーターは交流(AC)です。そのため、直流を三相交流に変換するインバーターを搭載する必要があります。電動バンの中には、ガソリンエンジンを搭載し、ハイブリッドカーとして分類されているものもあります。ハイブリッドカーは、バッテリーの充電量が減ってくると、エンジンで車を動かしたり、バッテリーを節約して街乗りしたりすることができます。
国連環境計画(UNEP)によると、運輸部門は温室効果ガス(GHG)排出量の約4分の1を占め、大気汚染の最大の原因の一つとなっています。
輸送産業は、世界の温室効果ガス(GHG)排出の主要な原因となっています。国連環境計画(UNEP)によると、運輸部門はGHG排出量の約4分の1を占め、大気汚染の主要な原因の一つとなっています。大気汚染の原因となり、環境に有害なオゾン層破壊化学物質の29%を自動車の排気ガスが排出しているのです。世界中のさまざまな政府が、電気自動車の利用によって都市の公共交通をよりエコロジーで燃費の良いものにしようとする試みを開始しています。電気自動車は、空気の質を改善し、騒音レベルを下げ、燃費を向上させることで、将来的に公共交通に革命をもたらすでしょう。
電気商用車のフリートオーナーの多くは、1回の充電で達成できる航続距離や距離について心配しています。電気商用車は、ICE商用車よりも走行距離が短いです。バッテリーのエネルギー密度が低いため、多くのECVの航続距離は80~120マイルです。ECVの最大航続距離は300マイルです。ユーザーは、特に長時間の小旅行で、停車せずに長距離を走りたいという願望があり、長距離走行可能なEVはとても高価です。この点が、EVの市場拡大を阻害する可能性があります。そこで、バッテリーを追加搭載し、航続距離を約600マイルまで伸ばすことができるよう、ハウジングや接続に必要な面積を最小化するためのさまざまな研究開発が進められています。FCEVは大きな影響力を持つ。多くの状況で商用利用を妨げていた頻繁な充電の必要性が低いため、FCEVは電動バンの大きな可能性を提供します。
世界中の政府は、温室効果ガス(GHG)排出量を減らし、大都市圏の空気の質を改善するという公約を推進するために、共有モビリティとクリーンな輸送を奨励する有利な経済インセンティブを与えてきました。世界中の政府は、電気自動車の使用を奨励するために魅力的なプロジェクトやプログラムを導入しています。新興諸国の政府は、各都市で電動バンの利用を促進するための入札を開始しました。電動バンのイントロダクションは、地域の排出量削減に貢献することになります。中国、日本、インドのような人口密度の高い都市での発電もグリーン化されれば、そのメリットはさらに大きくなります。
インフラが整っていないことが、電動バン分野の拡大を妨げています。すべての電動バンは、定期的にバッテリー充電ステーションを必要とします。欧州や北米などの先進国では、大都市圏に充電インフラが整備されつつあります。しかし、充電スタンドの数は十分ではありません。充電に時間がかかると不便になります。また、充電器のデザインも様々で、充電器ごとにポートが異なるため、適切な充電器を見つけるのが難しい場合もあります。インド、南アフリカ、韓国などの新興国では、充電インフラの不足が市場成長の妨げとなる重要な問題になっています。
2019年12月にCOVID-19が発生して以来、この病気は世界約100カ国に広がり、世界保健機関(WHO)がパンデミックを宣言することになっています。このパンデミックは、2020年、2021年の市場に大きな影響を与えました。自動車業界には大きく3つの分野で影響がありました:中小企業(SMEs)、供給ネットワーク、金融市場です。さらに、供給網の混乱により、原材料や電気自動車部品が不足する事態も発生しました。また、バン、自動車、トラックなどの電動バンを駆動する電池の製造に必要なニッケル、コバルト、リチウムなどの原材料の価格が上昇しました。
50kWh以上のバッテリーは、小型のものよりも1回の充電でより長く走行できることが多く、長距離走行に実用的であるため、有利な成長が見込まれるとのことです。バッテリーのサイズと重量は、電気自動車の全体的な性能に影響を与える重要な考慮事項であり、バッテリー容量が大きければ大きいほど、性能と加速が向上することが多いです。バッテリーの大容量化は、性能と加速度の向上につながることが多く、予測期間中、この分野の成長を促進します。
電気自動車には多くの利点があるため、バッテリー電気自動車(BEV)セグメントは予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予想され、バッテリー電気自動車カテゴリーはより大きな市場シェアを持ち、継続的に発展すると考えられます。電気自動車の主な利点は、ゼロ汚染排出、安価なメンテナンス、低運用コストなどです。
アジア太平洋地域は、中国、日本、韓国での電気自動車需要の増加により、予測期間中に最も高い市場シェアを占めると予測されます。これらの国は人口が多く、急速に都市化が進んでいるため、電動バンのようなラストマイル配送車両のニーズが高まっています。さらに、これらの国々では政府の政策やイニシアティブがEVの使用を奨励しており、これが市場の成長を後押ししています。アジア太平洋地域が優位に立つもう一つの要因は、この地域に多数のメーカーが存在することです。特に中国は、このバンの大生産国であり、これらの車両の研究と製造に専念する多数の企業が存在するため、電動バンのコストを引き下げるのに役立っています。
欧州は、欧州地域(EU)が持続可能性と二酸化炭素排出量の削減に力を入れているため、市場シェアが2番目に高く、予測期間中のCAGRが最も高くなると予測されます。EUは、排出量の削減とEVの走行台数の増加という野心的な目標を掲げており、そのため、電動バンの受け入れ拡大が地域市場の成長を促進しています。また、多くの欧州政府は、電動バンの購入を促進するために、税金の払い戻しや補助金などの財政的なインセンティブを与えており、市場の拡大をさらに後押ししています。
2022年5月、Ford Motor Companyが航続距離236マイルのE-Transitを欧州で発売しました。
2021年10月、BYDは、積載量780kg、航続距離275kmのETP3パネルバンを発売しました。また、44.9kWhのバッテリー、定格出力35kWの電気モーターを搭載し、最高速度は100km/hourとなります。
2021年4月には、トヨタ自動車がバッテリー容量75kWh、航続距離175kmの「プロエース電動バン」を発売しました。
According to Stratistics MRC, the Global Electric Van Market is accounted for $16.7 billion in 2022 and is expected to reach $64.0 billion by 2028 growing at a CAGR of 25.1% during the forecast period. These electric vehicles are widely utilised in industries such as logistics, e-commerce, and public transit. The battery electric van is driven by an electric motor and does not release exhaust gas. The e-van is powered by a big lithium-ion battery pack and a high-capacity motor. The output of the lithium-ion battery is direct current (DC), whereas the drive motor of an electric car is alternating current (AC). As a result, an inverter that converts DC to three phases AC must be installed. Some electric vans feature petrol engines and are classified as hybrid vehicles. When the battery charge in a hybrid car is reduced, the engine can be utilised to move the vehicle, or the battery can be saved for town and city driving.
According to the United Nations Environment Program (UNEP), the transport sector contributes around one-quarter of greenhouse gas (GHG) emissions and is one of the largest sources of air pollution.
The transport industry is a major contributor to global greenhouse gas (GHG) emissions. According to the United Nations Environment Programme (UNEP), the transportation sector accounts for around one-quarter of GHG emissions and is one of the major contributors of air pollution. Vehicle emissions are responsible for emitting 29% of ozone-depleting chemicals, which cause air pollution and are hazardous to the environment. Various governments throughout the world have launched attempts to make urban public transit more ecological and fuel-efficient through the use of electric vehicles. Electric vehicles will revolutionise public transit in the future years by improving air quality, lowering noise levels, and enhancing fuel efficiency.
Many fleet owners of electric commercial vehicles are worried about the range or distance achieved on a single charge. Electric vans have a lower driving range than ICE commercial vans. Because of the poor energy density of batteries, many ECVs have ranges of 80 to 120 miles. An ECV has a maximum range of 300 miles. Users desire to go long distances without stopping, especially on lengthy excursions, and a long-range EV is much more expensive. This aspect has the potential to stifle the expansion of the electric van market. Various R&D efforts are underway to minimise the area required for housing and connections, allowing for additional batteries to be accommodated and increasing the van range to around 600 miles. FCEVs have a significant impact. Due to the lower requirement for frequent charging which hindered commercial use in many circumstances, FCEVs offer a big possibility for electric vans.
Governments throughout the world have been giving lucrative economic incentives to encourage shared mobility and clean transport in order to push the commitment to decrease greenhouse gas (GHG) emissions and improve air quality in metropolitan areas. Government all around the world have introduced enticing projects and programmes to encourage the use of electric cars. Developed-country governments have launched the bidding process to promote the usage of electric vans in their cities. The introduction of e-vans will contribute to local emission reduction commitments. The benefits will be considerably larger if power generation in densely populated cities such as China, Japan, and India is also greened.
The low availability of supporting infrastructure has hindered the expansion of the electric van sector. Every electric car requires a battery charging station on a regular basis. In Europe, North America, and other developed nations, charging infrastructure is being established in metropolitan areas. However, there aren't enough charging stations. The time required to recharge a car adds to the inconvenience. Finding an appropriate charger might be difficult due to the variety of charger designs and the fact that each charger utilises a different port. In emerging economies like as India, South Africa, and South Korea, a lack of charging infrastructure is a key issue which hamper the growth of the market.
Since the COVID-19 outbreak in December 2019, the illness has spread to approximately 100 nations worldwide, prompting the World Health Organisation (WHO) to declare it a pandemic. The pandemic had a big effect on the market in 2020 and 2021. It had an impact on the car industry in three major areas: Small and Medium-sized Enterprises (SMEs), supply networks, and financial markets. Furthermore, it caused a shortage of raw materials and electric vehicle components owing to a disruption in supply networks. It raised the cost of raw materials like as nickel, cobalt, and lithium, which are all required for the production of batteries that power electric vehicles such as vans, automobiles, and trucks.
The above 50 kWh is estimated to have a lucrative growth, because 50 kWh batteries can often drive longer on a single charge than smaller ones, making them more practical for long-distance driving. The size and weight of the battery are crucial considerations in influencing the overall performance of an electric vehicle; greater battery capacities are often connected with better performance and acceleration. Such a gain from greater capacity batteries increases segmental growth over the predicted period.
The battery electric vehicle (BEV) segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, due to the numerous benefits of an electric car, the battery electric vehicle category is likely to have a bigger market share and continue to develop. The primary advantages of an electric car include zero pollution emissions, cheap maintenance, and low operating costs.
Asia Pacific is projected to hold the highest market share during the forecast period owing to the increasing demand for electric vehicles in China, Japan, and South Korea is due to the increase. These nations have large populations and are rapidly urbanising, which increases the need for last-mile delivery vehicles such as electric vans. Furthermore, government policies and initiatives in these nations are encouraging the usage of EVs, which is propelling market growth. Another factor for Asia Pacific's supremacy is the presence of numerous manufacturers in the area. China, in particular, is a big producer of these vans and has a large number of firms dedicated to researching and manufacturing these vehicles, which is helping to bring down the cost of electric vans.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the second highest market share due to the European Region's (EU) greater focus on sustainability and lowering carbon emissions. The EU has set an ambitious objective for decreasing emissions and increasing the number of EVs on the road; hence, increased acceptance of electric vans promotes regional market growth. Many European governments also give financial incentives, like as tax rebates and grants, to promote the purchase of these vehicles, further fuelling market expansion.
Some of the key players profiled in the Electric Van Market include General Motors, Toyota Motor Corporation, BYD, Ford Motor Company, Renault, Mercedes-Benz Group AG, Hyundai Motor Company, Nissan Motor Co. Ltd., Honda Motor Company Ltd., Stellantis N.V, Volkswagen Group, Tesla Inc, Workhorse Group Inc., Mahindra & Mahindra Ltd, IVECO and London Electric Vehicle Company
In May 2022, Ford Motor Company launched E-Transit in Europe with a range of 236 miles.
In October 2021, BYD launched ETP3 Panel Van with a load capacity of 780 kg and a driving range of 275 km. It is also equipped with a 44.9 kWh battery, a 35 kW rated electric motor, and a top speed of 100 km/hour.
In April 2021, Toyota Motor Corporation launched the Proace Electric van which offers a battery capacity of 75 kWh and a range of 175 km.