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市場調査レポート
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1284045

電動バンの2028年までの市場予測- 航続距離(100マイルまで、100-200マイル、200マイル以上)、バッテリー容量(50kWhまで、50kWh以上)、バッテリータイプ、推進方式、エンドユーザー、地域別の世界分析

Electric Van Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Range (Up to 100 Miles, 100-200 Miles and Above 200 Miles), Battery Capacity (Up to 50 kWh and Above 50 kWh), Battery Type, Propulsion, End User and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

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電動バンの2028年までの市場予測- 航続距離(100マイルまで、100-200マイル、200マイル以上)、バッテリー容量(50kWhまで、50kWh以上)、バッテリータイプ、推進方式、エンドユーザー、地域別の世界分析
出版日: 2023年06月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の電動バン市場は、2022年に167億米ドルを占め、2028年にはCAGR25.1%で成長して640億米ドルに達すると予測されています。

これらの電気自動車は、物流、eコマース、公共交通機関などの産業で広く利用されています。バッテリー電動バンは、電気モーターで駆動し、排気ガスを放出しません。e-vanは、大きなリチウムイオン電池パックと大容量のモーターによって駆動します。リチウムイオン電池の出力は直流(DC)であるのに対し、電気自動車の駆動モーターは交流(AC)です。そのため、直流を三相交流に変換するインバーターを搭載する必要があります。電動バンの中には、ガソリンエンジンを搭載し、ハイブリッドカーとして分類されているものもあります。ハイブリッドカーは、バッテリーの充電量が減ってくると、エンジンで車を動かしたり、バッテリーを節約して街乗りしたりすることができます。

国連環境計画(UNEP)によると、運輸部門は温室効果ガス(GHG)排出量の約4分の1を占め、大気汚染の最大の原因の一つとなっています。

市場力学:

促進要因

ゼロエミッションとエネルギー効率の高い大量輸送システムに対する要望の高まり

輸送産業は、世界の温室効果ガス(GHG)排出の主要な原因となっています。国連環境計画(UNEP)によると、運輸部門はGHG排出量の約4分の1を占め、大気汚染の主要な原因の一つとなっています。大気汚染の原因となり、環境に有害なオゾン層破壊化学物質の29%を自動車の排気ガスが排出しているのです。世界中のさまざまな政府が、電気自動車の利用によって都市の公共交通をよりエコロジーで燃費の良いものにしようとする試みを開始しています。電気自動車は、空気の質を改善し、騒音レベルを下げ、燃費を向上させることで、将来的に公共交通に革命をもたらすでしょう。

抑制要因:

航続距離の短さが長距離輸送の妨げになる

電気商用車のフリートオーナーの多くは、1回の充電で達成できる航続距離や距離について心配しています。電気商用車は、ICE商用車よりも走行距離が短いです。バッテリーのエネルギー密度が低いため、多くのECVの航続距離は80~120マイルです。ECVの最大航続距離は300マイルです。ユーザーは、特に長時間の小旅行で、停車せずに長距離を走りたいという願望があり、長距離走行可能なEVはとても高価です。この点が、EVの市場拡大を阻害する可能性があります。そこで、バッテリーを追加搭載し、航続距離を約600マイルまで伸ばすことができるよう、ハウジングや接続に必要な面積を最小化するためのさまざまな研究開発が進められています。FCEVは大きな影響力を持つ。多くの状況で商用利用を妨げていた頻繁な充電の必要性が低いため、FCEVは電動バンの大きな可能性を提供します。

市場機会:

公共交通機関電化のための政府支援

世界中の政府は、温室効果ガス(GHG)排出量を減らし、大都市圏の空気の質を改善するという公約を推進するために、共有モビリティとクリーンな輸送を奨励する有利な経済インセンティブを与えてきました。世界中の政府は、電気自動車の使用を奨励するために魅力的なプロジェクトやプログラムを導入しています。新興諸国の政府は、各都市で電動バンの利用を促進するための入札を開始しました。電動バンのイントロダクションは、地域の排出量削減に貢献することになります。中国、日本、インドのような人口密度の高い都市での発電もグリーン化されれば、そのメリットはさらに大きくなります。

脅威

不十分な充電インフラ

インフラが整っていないことが、電動バン分野の拡大を妨げています。すべての電動バンは、定期的にバッテリー充電ステーションを必要とします。欧州や北米などの先進国では、大都市圏に充電インフラが整備されつつあります。しかし、充電スタンドの数は十分ではありません。充電に時間がかかると不便になります。また、充電器のデザインも様々で、充電器ごとにポートが異なるため、適切な充電器を見つけるのが難しい場合もあります。インド、南アフリカ、韓国などの新興国では、充電インフラの不足が市場成長の妨げとなる重要な問題になっています。

COVID-19の影響:

2019年12月にCOVID-19が発生して以来、この病気は世界約100カ国に広がり、世界保健機関(WHO)がパンデミックを宣言することになっています。このパンデミックは、2020年、2021年の市場に大きな影響を与えました。自動車業界には大きく3つの分野で影響がありました:中小企業(SMEs)、供給ネットワーク、金融市場です。さらに、供給網の混乱により、原材料や電気自動車部品が不足する事態も発生しました。また、バン、自動車、トラックなどの電動バンを駆動する電池の製造に必要なニッケル、コバルト、リチウムなどの原材料の価格が上昇しました。

予測期間中、50kWh以上のセグメントが最大になると予想される

50kWh以上のバッテリーは、小型のものよりも1回の充電でより長く走行できることが多く、長距離走行に実用的であるため、有利な成長が見込まれるとのことです。バッテリーのサイズと重量は、電気自動車の全体的な性能に影響を与える重要な考慮事項であり、バッテリー容量が大きければ大きいほど、性能と加速が向上することが多いです。バッテリーの大容量化は、性能と加速度の向上につながることが多く、予測期間中、この分野の成長を促進します。

予測期間中、バッテリー電気自動車(BEV)分野のCAGRが最も高くなると予想されます。

電気自動車には多くの利点があるため、バッテリー電気自動車(BEV)セグメントは予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予想され、バッテリー電気自動車カテゴリーはより大きな市場シェアを持ち、継続的に発展すると考えられます。電気自動車の主な利点は、ゼロ汚染排出、安価なメンテナンス、低運用コストなどです。

最もシェアの高い地域

アジア太平洋地域は、中国、日本、韓国での電気自動車需要の増加により、予測期間中に最も高い市場シェアを占めると予測されます。これらの国は人口が多く、急速に都市化が進んでいるため、電動バンのようなラストマイル配送車両のニーズが高まっています。さらに、これらの国々では政府の政策やイニシアティブがEVの使用を奨励しており、これが市場の成長を後押ししています。アジア太平洋地域が優位に立つもう一つの要因は、この地域に多数のメーカーが存在することです。特に中国は、このバンの大生産国であり、これらの車両の研究と製造に専念する多数の企業が存在するため、電動バンのコストを引き下げるのに役立っています。

CAGRが最も高い地域:

欧州は、欧州地域(EU)が持続可能性と二酸化炭素排出量の削減に力を入れているため、市場シェアが2番目に高く、予測期間中のCAGRが最も高くなると予測されます。EUは、排出量の削減とEVの走行台数の増加という野心的な目標を掲げており、そのため、電動バンの受け入れ拡大が地域市場の成長を促進しています。また、多くの欧州政府は、電動バンの購入を促進するために、税金の払い戻しや補助金などの財政的なインセンティブを与えており、市場の拡大をさらに後押ししています。

主な発展:

2022年5月、Ford Motor Companyが航続距離236マイルのE-Transitを欧州で発売しました。

2021年10月、BYDは、積載量780kg、航続距離275kmのETP3パネルバンを発売しました。また、44.9kWhのバッテリー、定格出力35kWの電気モーターを搭載し、最高速度は100km/hourとなります。

2021年4月には、トヨタ自動車がバッテリー容量75kWh、航続距離175kmの「プロエース電動バン」を発売しました。

当レポートが提供するもの

  • 地域レベル、国レベル区分の市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場促進要因(市場動向、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)。
  • 市場推定に基づく、主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
  • 主要な共通トレンドをマッピングした競合情勢。
  • 詳細な戦略、財務、最近の開発状況を含む企業プロファイル
  • 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

無料のカスタマイズ提供:

本レポートをご購入いただいたお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかを提供させていただきます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(最大3社まで)
    • 主要プレイヤーのSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメンテーション
    • お客様のご希望に応じて、主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地域的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の電動バン市場:範囲別

  • 100マイル未満
  • 100~200マイル
  • 200マイル以上

第6章 世界の電動バン市場:バッテリー容量別

  • 最大50kWh
  • 50kWh以上

第7章 世界の電動バン市場:バッテリータイプ別

  • リチウムイオン
  • ニッケルマンガンコバルト
  • その他のバッテリータイプ

第8章 世界の電動バン市場:推進方式別

  • バッテリー電気自動車(BEV)
  • 燃料電池電気自動車(FCEV)
  • プラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)

第9章 世界の電動バン市場:エンドユーザー別

  • 冷蔵サービス
  • フィールドサービス
  • ラストマイル配送
  • 配信サービス

第10章 世界の電動バン市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 会社概要

  • General Motors
  • Toyota Motor Corporation
  • BYD
  • Ford Motor Company
  • Renault
  • Mercedes-Benz Group AG
  • Hyundai Motor Company
  • Nissan Motor Co. Ltd.
  • Honda Motor Company Ltd.
  • Stellantis N.V
  • Volkswagen Group
  • Tesla Inc
  • Workhorse Group Inc.
  • Mahindra & Mahindra Ltd
  • IVECO
  • London Electric Vehicle Company
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Electric Van Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Electric Van Market Outlook, By Range (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Electric Van Market Outlook, By Up to 100 Miles (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Electric Van Market Outlook, By 100-200 Miles (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Electric Van Market Outlook, By Above 200 Miles (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Electric Van Market Outlook, By Battery Capacity (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Electric Van Market Outlook, By Up to 50 kWh (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Electric Van Market Outlook, By Above 50 kWh (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Electric Van Market Outlook, By Battery Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Electric Van Market Outlook, By Lithium-Ion (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Electric Van Market Outlook, By Nickel Manganese Cobalt (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Electric Van Market Outlook, By Other Battery Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Electric Van Market Outlook, By Propulsion (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Electric Van Market Outlook, By Battery Electric Vehicle (BEV) (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Electric Van Market Outlook, By Fuel Cell Electric Vehicles (FCEVs) (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 Global Electric Van Market Outlook, By Plug-In Hybrid Electric Vehicles (PHEVs) (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 Global Electric Van Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 Global Electric Van Market Outlook, By Refrigerated Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 Global Electric Van Market Outlook, By Field Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 Global Electric Van Market Outlook, By Last Mile Delivery (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 Global Electric Van Market Outlook, By Distribution Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 North America Electric Van Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 North America Electric Van Market Outlook, By Range (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 North America Electric Van Market Outlook, By Up to 100 Miles (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 North America Electric Van Market Outlook, By 100-200 Miles (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 North America Electric Van Market Outlook, By Above 200 Miles (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 North America Electric Van Market Outlook, By Battery Capacity (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 North America Electric Van Market Outlook, By Up to 50 kWh (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 North America Electric Van Market Outlook, By Above 50 kWh (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 North America Electric Van Market Outlook, By Battery Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 North America Electric Van Market Outlook, By Lithium-Ion (2020-2028) ($MN)
  • Table 32 North America Electric Van Market Outlook, By Nickel Manganese Cobalt (2020-2028) ($MN)
  • Table 33 North America Electric Van Market Outlook, By Other Battery Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 34 North America Electric Van Market Outlook, By Propulsion (2020-2028) ($MN)
  • Table 35 North America Electric Van Market Outlook, By Battery Electric Vehicle (BEV) (2020-2028) ($MN)
  • Table 36 North America Electric Van Market Outlook, By Fuel Cell Electric Vehicles (FCEVs) (2020-2028) ($MN)
  • Table 37 North America Electric Van Market Outlook, By Plug-In Hybrid Electric Vehicles (PHEVs) (2020-2028) ($MN)
  • Table 38 North America Electric Van Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 39 North America Electric Van Market Outlook, By Refrigerated Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 40 North America Electric Van Market Outlook, By Field Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 41 North America Electric Van Market Outlook, By Last Mile Delivery (2020-2028) ($MN)
  • Table 42 North America Electric Van Market Outlook, By Distribution Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 43 Europe Electric Van Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 44 Europe Electric Van Market Outlook, By Range (2020-2028) ($MN)
  • Table 45 Europe Electric Van Market Outlook, By Up to 100 Miles (2020-2028) ($MN)
  • Table 46 Europe Electric Van Market Outlook, By 100-200 Miles (2020-2028) ($MN)
  • Table 47 Europe Electric Van Market Outlook, By Above 200 Miles (2020-2028) ($MN)
  • Table 48 Europe Electric Van Market Outlook, By Battery Capacity (2020-2028) ($MN)
  • Table 49 Europe Electric Van Market Outlook, By Up to 50 kWh (2020-2028) ($MN)
  • Table 50 Europe Electric Van Market Outlook, By Above 50 kWh (2020-2028) ($MN)
  • Table 51 Europe Electric Van Market Outlook, By Battery Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 52 Europe Electric Van Market Outlook, By Lithium-Ion (2020-2028) ($MN)
  • Table 53 Europe Electric Van Market Outlook, By Nickel Manganese Cobalt (2020-2028) ($MN)
  • Table 54 Europe Electric Van Market Outlook, By Other Battery Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 55 Europe Electric Van Market Outlook, By Propulsion (2020-2028) ($MN)
  • Table 56 Europe Electric Van Market Outlook, By Battery Electric Vehicle (BEV) (2020-2028) ($MN)
  • Table 57 Europe Electric Van Market Outlook, By Fuel Cell Electric Vehicles (FCEVs) (2020-2028) ($MN)
  • Table 58 Europe Electric Van Market Outlook, By Plug-In Hybrid Electric Vehicles (PHEVs) (2020-2028) ($MN)
  • Table 59 Europe Electric Van Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 60 Europe Electric Van Market Outlook, By Refrigerated Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 61 Europe Electric Van Market Outlook, By Field Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 62 Europe Electric Van Market Outlook, By Last Mile Delivery (2020-2028) ($MN)
  • Table 63 Europe Electric Van Market Outlook, By Distribution Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 64 Asia Pacific Electric Van Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 65 Asia Pacific Electric Van Market Outlook, By Range (2020-2028) ($MN)
  • Table 66 Asia Pacific Electric Van Market Outlook, By Up to 100 Miles (2020-2028) ($MN)
  • Table 67 Asia Pacific Electric Van Market Outlook, By 100-200 Miles (2020-2028) ($MN)
  • Table 68 Asia Pacific Electric Van Market Outlook, By Above 200 Miles (2020-2028) ($MN)
  • Table 69 Asia Pacific Electric Van Market Outlook, By Battery Capacity (2020-2028) ($MN)
  • Table 70 Asia Pacific Electric Van Market Outlook, By Up to 50 kWh (2020-2028) ($MN)
  • Table 71 Asia Pacific Electric Van Market Outlook, By Above 50 kWh (2020-2028) ($MN)
  • Table 72 Asia Pacific Electric Van Market Outlook, By Battery Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 73 Asia Pacific Electric Van Market Outlook, By Lithium-Ion (2020-2028) ($MN)
  • Table 74 Asia Pacific Electric Van Market Outlook, By Nickel Manganese Cobalt (2020-2028) ($MN)
  • Table 75 Asia Pacific Electric Van Market Outlook, By Other Battery Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 76 Asia Pacific Electric Van Market Outlook, By Propulsion (2020-2028) ($MN)
  • Table 77 Asia Pacific Electric Van Market Outlook, By Battery Electric Vehicle (BEV) (2020-2028) ($MN)
  • Table 78 Asia Pacific Electric Van Market Outlook, By Fuel Cell Electric Vehicles (FCEVs) (2020-2028) ($MN)
  • Table 79 Asia Pacific Electric Van Market Outlook, By Plug-In Hybrid Electric Vehicles (PHEVs) (2020-2028) ($MN)
  • Table 80 Asia Pacific Electric Van Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 81 Asia Pacific Electric Van Market Outlook, By Refrigerated Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 82 Asia Pacific Electric Van Market Outlook, By Field Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 83 Asia Pacific Electric Van Market Outlook, By Last Mile Delivery (2020-2028) ($MN)
  • Table 84 Asia Pacific Electric Van Market Outlook, By Distribution Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 85 South America Electric Van Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 86 South America Electric Van Market Outlook, By Range (2020-2028) ($MN)
  • Table 87 South America Electric Van Market Outlook, By Up to 100 Miles (2020-2028) ($MN)
  • Table 88 South America Electric Van Market Outlook, By 100-200 Miles (2020-2028) ($MN)
  • Table 89 South America Electric Van Market Outlook, By Above 200 Miles (2020-2028) ($MN)
  • Table 90 South America Electric Van Market Outlook, By Battery Capacity (2020-2028) ($MN)
  • Table 91 South America Electric Van Market Outlook, By Up to 50 kWh (2020-2028) ($MN)
  • Table 92 South America Electric Van Market Outlook, By Above 50 kWh (2020-2028) ($MN)
  • Table 93 South America Electric Van Market Outlook, By Battery Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 94 South America Electric Van Market Outlook, By Lithium-Ion (2020-2028) ($MN)
  • Table 95 South America Electric Van Market Outlook, By Nickel Manganese Cobalt (2020-2028) ($MN)
  • Table 96 South America Electric Van Market Outlook, By Other Battery Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 97 South America Electric Van Market Outlook, By Propulsion (2020-2028) ($MN)
  • Table 98 South America Electric Van Market Outlook, By Battery Electric Vehicle (BEV) (2020-2028) ($MN)
  • Table 99 South America Electric Van Market Outlook, By Fuel Cell Electric Vehicles (FCEVs) (2020-2028) ($MN)
  • Table 100 South America Electric Van Market Outlook, By Plug-In Hybrid Electric Vehicles (PHEVs) (2020-2028) ($MN)
  • Table 101 South America Electric Van Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 102 South America Electric Van Market Outlook, By Refrigerated Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 103 South America Electric Van Market Outlook, By Field Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 104 South America Electric Van Market Outlook, By Last Mile Delivery (2020-2028) ($MN)
  • Table 105 South America Electric Van Market Outlook, By Distribution Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 106 Middle East & Africa Electric Van Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 107 Middle East & Africa Electric Van Market Outlook, By Range (2020-2028) ($MN)
  • Table 108 Middle East & Africa Electric Van Market Outlook, By Up to 100 Miles (2020-2028) ($MN)
  • Table 109 Middle East & Africa Electric Van Market Outlook, By 100-200 Miles (2020-2028) ($MN)
  • Table 110 Middle East & Africa Electric Van Market Outlook, By Above 200 Miles (2020-2028) ($MN)
  • Table 111 Middle East & Africa Electric Van Market Outlook, By Battery Capacity (2020-2028) ($MN)
  • Table 112 Middle East & Africa Electric Van Market Outlook, By Up to 50 kWh (2020-2028) ($MN)
  • Table 113 Middle East & Africa Electric Van Market Outlook, By Above 50 kWh (2020-2028) ($MN)
  • Table 114 Middle East & Africa Electric Van Market Outlook, By Battery Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 115 Middle East & Africa Electric Van Market Outlook, By Lithium-Ion (2020-2028) ($MN)
  • Table 116 Middle East & Africa Electric Van Market Outlook, By Nickel Manganese Cobalt (2020-2028) ($MN)
  • Table 117 Middle East & Africa Electric Van Market Outlook, By Other Battery Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 118 Middle East & Africa Electric Van Market Outlook, By Propulsion (2020-2028) ($MN)
  • Table 119 Middle East & Africa Electric Van Market Outlook, By Battery Electric Vehicle (BEV) (2020-2028) ($MN)
  • Table 120 Middle East & Africa Electric Van Market Outlook, By Fuel Cell Electric Vehicles (FCEVs) (2020-2028) ($MN)
  • Table 121 Middle East & Africa Electric Van Market Outlook, By Plug-In Hybrid Electric Vehicles (PHEVs) (2020-2028) ($MN)
  • Table 122 Middle East & Africa Electric Van Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 123 Middle East & Africa Electric Van Market Outlook, By Refrigerated Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 124 Middle East & Africa Electric Van Market Outlook, By Field Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 125 Middle East & Africa Electric Van Market Outlook, By Last Mile Delivery (2020-2028) ($MN)
  • Table 126 Middle East & Africa Electric Van Market Outlook, By Distribution Services (2020-2028) ($MN)
目次
Product Code: SMRC22936

According to Stratistics MRC, the Global Electric Van Market is accounted for $16.7 billion in 2022 and is expected to reach $64.0 billion by 2028 growing at a CAGR of 25.1% during the forecast period. These electric vehicles are widely utilised in industries such as logistics, e-commerce, and public transit. The battery electric van is driven by an electric motor and does not release exhaust gas. The e-van is powered by a big lithium-ion battery pack and a high-capacity motor. The output of the lithium-ion battery is direct current (DC), whereas the drive motor of an electric car is alternating current (AC). As a result, an inverter that converts DC to three phases AC must be installed. Some electric vans feature petrol engines and are classified as hybrid vehicles. When the battery charge in a hybrid car is reduced, the engine can be utilised to move the vehicle, or the battery can be saved for town and city driving.

According to the United Nations Environment Program (UNEP), the transport sector contributes around one-quarter of greenhouse gas (GHG) emissions and is one of the largest sources of air pollution.

Market Dynamics:

Driver:

Growing desire for zero-emission and energy-efficient mass transit systems

The transport industry is a major contributor to global greenhouse gas (GHG) emissions. According to the United Nations Environment Programme (UNEP), the transportation sector accounts for around one-quarter of GHG emissions and is one of the major contributors of air pollution. Vehicle emissions are responsible for emitting 29% of ozone-depleting chemicals, which cause air pollution and are hazardous to the environment. Various governments throughout the world have launched attempts to make urban public transit more ecological and fuel-efficient through the use of electric vehicles. Electric vehicles will revolutionise public transit in the future years by improving air quality, lowering noise levels, and enhancing fuel efficiency.

Restraint:

Low vehicle range is a hindrance logistics over great distances

Many fleet owners of electric commercial vehicles are worried about the range or distance achieved on a single charge. Electric vans have a lower driving range than ICE commercial vans. Because of the poor energy density of batteries, many ECVs have ranges of 80 to 120 miles. An ECV has a maximum range of 300 miles. Users desire to go long distances without stopping, especially on lengthy excursions, and a long-range EV is much more expensive. This aspect has the potential to stifle the expansion of the electric van market. Various R&D efforts are underway to minimise the area required for housing and connections, allowing for additional batteries to be accommodated and increasing the van range to around 600 miles. FCEVs have a significant impact. Due to the lower requirement for frequent charging which hindered commercial use in many circumstances, FCEVs offer a big possibility for electric vans.

Opportunity:

Government assistance for public transit electrification

Governments throughout the world have been giving lucrative economic incentives to encourage shared mobility and clean transport in order to push the commitment to decrease greenhouse gas (GHG) emissions and improve air quality in metropolitan areas. Government all around the world have introduced enticing projects and programmes to encourage the use of electric cars. Developed-country governments have launched the bidding process to promote the usage of electric vans in their cities. The introduction of e-vans will contribute to local emission reduction commitments. The benefits will be considerably larger if power generation in densely populated cities such as China, Japan, and India is also greened.

Threat:

Inadequate charging infrastructure

The low availability of supporting infrastructure has hindered the expansion of the electric van sector. Every electric car requires a battery charging station on a regular basis. In Europe, North America, and other developed nations, charging infrastructure is being established in metropolitan areas. However, there aren't enough charging stations. The time required to recharge a car adds to the inconvenience. Finding an appropriate charger might be difficult due to the variety of charger designs and the fact that each charger utilises a different port. In emerging economies like as India, South Africa, and South Korea, a lack of charging infrastructure is a key issue which hamper the growth of the market.

COVID-19 Impact:

Since the COVID-19 outbreak in December 2019, the illness has spread to approximately 100 nations worldwide, prompting the World Health Organisation (WHO) to declare it a pandemic. The pandemic had a big effect on the market in 2020 and 2021. It had an impact on the car industry in three major areas: Small and Medium-sized Enterprises (SMEs), supply networks, and financial markets. Furthermore, it caused a shortage of raw materials and electric vehicle components owing to a disruption in supply networks. It raised the cost of raw materials like as nickel, cobalt, and lithium, which are all required for the production of batteries that power electric vehicles such as vans, automobiles, and trucks.

The above 50 kWh segment is expected to be the largest during the forecast period

The above 50 kWh is estimated to have a lucrative growth, because 50 kWh batteries can often drive longer on a single charge than smaller ones, making them more practical for long-distance driving. The size and weight of the battery are crucial considerations in influencing the overall performance of an electric vehicle; greater battery capacities are often connected with better performance and acceleration. Such a gain from greater capacity batteries increases segmental growth over the predicted period.

The battery electric vehicle (BEV) segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The battery electric vehicle (BEV) segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, due to the numerous benefits of an electric car, the battery electric vehicle category is likely to have a bigger market share and continue to develop. The primary advantages of an electric car include zero pollution emissions, cheap maintenance, and low operating costs.

Region with highest share:

Asia Pacific is projected to hold the highest market share during the forecast period owing to the increasing demand for electric vehicles in China, Japan, and South Korea is due to the increase. These nations have large populations and are rapidly urbanising, which increases the need for last-mile delivery vehicles such as electric vans. Furthermore, government policies and initiatives in these nations are encouraging the usage of EVs, which is propelling market growth. Another factor for Asia Pacific's supremacy is the presence of numerous manufacturers in the area. China, in particular, is a big producer of these vans and has a large number of firms dedicated to researching and manufacturing these vehicles, which is helping to bring down the cost of electric vans.

Region with highest CAGR:

Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the second highest market share due to the European Region's (EU) greater focus on sustainability and lowering carbon emissions. The EU has set an ambitious objective for decreasing emissions and increasing the number of EVs on the road; hence, increased acceptance of electric vans promotes regional market growth. Many European governments also give financial incentives, like as tax rebates and grants, to promote the purchase of these vehicles, further fuelling market expansion.

Key players in the market:

Some of the key players profiled in the Electric Van Market include General Motors, Toyota Motor Corporation, BYD, Ford Motor Company, Renault, Mercedes-Benz Group AG, Hyundai Motor Company, Nissan Motor Co. Ltd., Honda Motor Company Ltd., Stellantis N.V, Volkswagen Group, Tesla Inc, Workhorse Group Inc., Mahindra & Mahindra Ltd, IVECO and London Electric Vehicle Company

Key Developments:

In May 2022, Ford Motor Company launched E-Transit in Europe with a range of 236 miles.

In October 2021, BYD launched ETP3 Panel Van with a load capacity of 780 kg and a driving range of 275 km. It is also equipped with a 44.9 kWh battery, a 35 kW rated electric motor, and a top speed of 100 km/hour.

In April 2021, Toyota Motor Corporation launched the Proace Electric van which offers a battery capacity of 75 kWh and a range of 175 km.

Ranges Covered:

  • Up to 100 Miles
  • 100-200 Miles
  • Above 200 Miles

Battery Capacities Covered:

  • Up to 50 kWh
  • Above 50 kWh

Battery Types Covered:

  • Lithium-Ion
  • Nickel Manganese Cobalt
  • Other Battery Types

Propulsions Covered:

  • Battery Electric Vehicle (BEV)
  • Fuel Cell Electric Vehicles (FCEVs)
  • Plug-In Hybrid Electric Vehicles (PHEVs)

End Users Covered:

  • Refrigerated Services
  • Field Services
  • Last Mile Delivery
  • Distribution Services

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 End User Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Electric Van Market, By Range

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Up to 100 Miles
  • 5.3 100-200 Miles
  • 5.4 Above 200 Miles

6 Global Electric Van Market, By Battery Capacity

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Up to 50 kWh
  • 6.3 Above 50 kWh

7 Global Electric Van Market, By Battery Type

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Lithium-Ion
  • 7.3 Nickel Manganese Cobalt
  • 7.4 Other Battery Types

8 Global Electric Van Market, By Propulsion

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Battery Electric Vehicle (BEV)
  • 8.3 Fuel Cell Electric Vehicles (FCEVs)
  • 8.4 Plug-In Hybrid Electric Vehicles (PHEVs)

9 Global Electric Van Market, By End User

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Refrigerated Services
  • 9.3 Field Services
  • 9.4 Last Mile Delivery
  • 9.5 Distribution Services

10 Global Electric Van Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 General Motors
  • 12.2 Toyota Motor Corporation
  • 12.3 BYD
  • 12.4 Ford Motor Company
  • 12.5 Renault
  • 12.6 Mercedes-Benz Group AG
  • 12.7 Hyundai Motor Company
  • 12.8 Nissan Motor Co. Ltd.
  • 12.9 Honda Motor Company Ltd.
  • 12.10 Stellantis N.V
  • 12.11 Volkswagen Group
  • 12.12 Tesla Inc
  • 12.13 Workhorse Group Inc.
  • 12.14 Mahindra & Mahindra Ltd
  • 12.15 IVECO
  • 12.16 London Electric Vehicle Company