![]() |
市場調査レポート
商品コード
1273277
食品用酸味料の2028年までの市場予測- タイプ、形状、機能、用途、地域別の世界分析Food Acidulants Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Type, Foam, Function, Application and By Geography |
||||||
カスタマイズ可能
|
食品用酸味料の2028年までの市場予測- タイプ、形状、機能、用途、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年05月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
|
Stratistics MRCによると、世界の食品用酸味料市場は、2022年に24億6,000万米ドルを占め、2028年には33億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中に5.43%のCAGRで成長する見込みです。
食品用酸味料は、食品に酸味や酸っぱい味を与えたり、食品の甘味を増強したりする化合物です。これらの酸性添加物は、空気、細菌、真菌、酵母の劣化を抑えることで、食品の保存期間を延ばすのに役立ちます。これらの添加物はまた、食品の保存、pHバランスの維持、栄養価の向上にも役立ちます。これらの化学物質は、ゲル化剤および食品保存剤として機能します。また、加工食品の種類によっては、膨張剤や乳化剤として機能することもあります。
経済協力開発機構(OECD)の報告によると、2020年にはインドで1000億リットルの液体食品が消費され、そのうち包装されたものは50%未満でとなっています。
クリーンラベルの商品に対する消費者の意識の高まりから、地域限定商品の需要が高まっています。これは、健康的で栄養価が高く、持続可能であると信じられている食材を使った「良い食べ物の未来」を表しています。健康的な製品へのニーズと富裕国の高い可処分所得が酸味料の生産量を引き上げ、欧米企業に値下げ圧力をかけており、これが酸味調整剤の地域別市場の成長を促進しています。
合成クエン酸には、病気や障害の原因となる亜硫酸塩が微量に含まれている可能性があり、危険です。そのため、政府は食品用酸味料の使用に厳しいガイドラインを設けています。食品の安全性と適切な表示を保証するために、連邦当局と多くの国際機関は、すべての食品添加物を徹底的に管理する必要があります。これらの要因が市場拡大の妨げとなっています。
企業は、放出制御や特定温度での安定性向上、食品を媒介とする汚染物質や病原体の検出を可能にする酸カプセル化などの技術の進歩に投資を行っています。メーカーは、拡大する世界の需要を満たすために、多くの研究機関と協力して新アイテムを生み出しています。これらの共同研究は、より効率的なプロセスの実現につながり、市場の需要を促進します。
食品は、pHが適切に制御されないと、危険な微生物が発生する可能性があります。そのような食品は、人の健康に害を及ぼす可能性があります。添加物に対する病気やアレルギー反応が発生する可能性があります。酸味料が混合時に適切に計量されない場合、多くの人が腫れや硬さを伴う関節の不快感、筋肉痛や胃痛、息切れなどを経験します。これらの要因が市場の需要を妨げています。
酸味料の世界市場は、疫病の影響でマイナスのダメージを受けています。封鎖期間中、多くの国から原材料の輸出に対する世界の政府の制限があり、大規模な飲食品メーカーの生産に予想外の影響を及ぼしました。その結果、外食産業では完成品の需要が激減しました。免疫力を高める効果があるため、特にクエン酸はCOVID-19の影響で需要が高まりました。しかし、食材のサプライチェーンが混乱していることが、市場の拡大に大きな悪影響を及ぼしました。
フマル酸セグメントは、ベーカリー製品や菓子類の消費の増加により、有利な成長を遂げると推定されます。多くのベーカリー製品や菓子類はフマル酸を使用しています。これらの添加物は、さまざまな商品の有機的品質や保存性の向上にどれだけ貢献するかという観点で選ばれています。酒石酸の代用品として機能し、時にはクエン酸の代わりとなることもあります。また、箱入り食品の防カビ剤としても使用されています。これらの要因がこの分野の需要を後押ししています。
飲料分野は、エキゾチックでエスニックなフルーツフレーバーやブレンドにより、予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれます。クエン酸は、保存料、嗜好品、pH調整、アスパルテームとの相乗効果などの特質から、加工食品、菓子、保存食、シロップ、ゼラチンスナック、デザートに頻繁に使用されています。また、天然に存在するため無害であり、飲料への利用にも適しているため、この分野の需要を牽引しています。
アジア太平洋地域は、豊富な資源を有することから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。この地域は、広く適用でき、製造コストが安いという利点があります。クエン酸の製造・輸出で世界一なのは中国です。この地域の食品用酸味料市場における主要参入企業は、生産、輸出、消費の面で優位に立つ欧米企業と激しく競争しています。有機酸や無機酸の国内生産量が多いことが、市場の需要をさらに拡大させています。
飲料需要の高まりにより、予測期間中、北米のCAGRが最も高くなると予測されます。米国ではソフトドリンク、エナジードリンク、ジュース飲料の消費量が急速に増加しており、飲料分野での酸味料の使用量が増加しています。安全な原料を使用した飲食品に対する顧客の関心は、今後数年間も高いと予想されます。これらの要素はすべて、北米の食品用酸味料市場にとって有益なものとなるでしょう。
2023年2月、Cargill Food Ingredients and Bioindustrialsは、最近買収したアンドラプラデシュ州Nelloreの生産ユニットを通じて、南インドにおける顧客基盤と流通網を広げる計画であり、新しい製品レンジを提供します。同社は、南インドの消費者に様々な品質の製品を提供することができるようになります。
2020年6月、Foodchem International Corporationは、FoodCel(TM)Sodium Carboxymethyl Cellulose(CMC)を発売しました。食品製造における粘度調整剤や増粘剤、医薬品の増粘剤として使用され、歯磨き粉や水性コーティング剤、洗剤などには欠かせない存在となっています。
2019年1月、Direct Food Ingredients Ltd(DFI)は、市場での地位をさらに強固にし、すでに素晴らしい顧客サービスの提供を強化するために、最新の投資である新しい最先端のインタラクティブなウェブサイトを公開することで新年を迎えました。新サイトには、製品仕様のリアルタイム情報など、お客様の利便性を高めるための改良が施されています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Food Acidulants Market is accounted for $2.46 billion in 2022 and is expected to reach $3.38 billion by 2028 growing at a CAGR of 5.43% during the forecast period. Food acidulants are chemical compounds that give a tart, sour, or acidic flavor to foods or enhance the perceived sweetness of foods. These acidic additives help to increase the shelf life of food goods by lowering the amount of air, bacteria, fungus, and yeast deterioration. These additions also assist in preserving, maintaining pH balance and enhancing the nutritional qualities of food. These chemicals functions as gelling agents and food preservatives. They can also function as leavening agents and emulsifiers in some kinds of processed foods.
According to the Organization for Economic Co-operation and Development reports, in the year 2020, 100 billion liters of liquid foods were consumed in India, less than 50% of that is packaged.
Demand for regional goods is rising as a result of consumer awareness of clean-label items. It represents a 'good food future' with ingredients that are believed to be healthy, nutritious and sustainable. The need for healthy products and high disposable income in wealthy countries have raised the production of acidulants and placed pressure on western companies to cut prices, which is propelling the growth of the regional market for acidity regulators.
Synthetic citric acid can be hazardous as it may contain a minute portion of sulphites which causes diseases or disorders. As a result, the government placed severe guidelines on the use of food acidulants. To guarantee that foods are safe to eat and are appropriately labelled, federal authorities and numerous international bodies should thoroughly control all food additives. These factors hinder the market expansion.
Businesses are making investments in technology advancements such as acid encapsulation to enable controlled release and enhanced stability at particular temperatures and for the detection of food-borne contaminants and pathogens. Manufacturers are collaborating with numerous research institutions to create new items in order to satisfy the expanding global demand. These collaborations lead to more efficient processes and propel the market demand.
Food items may develop dangerous microorganisms if the pH is not properly controlled. Such food products may be harmful to a person's health. Sickness and allergic responses to the additive might develop. When acidulants are not metered properly during mixing, many individuals experience joint discomfort with swelling and stiffness, muscle and stomach pain, as well as shortness of breath. These factors hamper the market demand.
The global market for acidulants has been negatively damaged by the epidemic. During the lockdown, there were global government limitations on the export of raw materials from a number of nations, which unexpectedly affected the production of large food and beverage producers. As a result, the demand for finished goods plummeted in the foodservice sector. Due to its ability to increase immunity, citric acid in particular has seen a rise in demand as a result of COVID-19. However, the ingredients chaotic supply chain had a significant negative influence on the market's expansion.
The fumaric acid segment is estimated to have a lucrative growth, due to increasing consumption of bakery and confectionery products. Many bakery products and confectionery items use fumaric acids. These additives have been selected based on how well they contribute to improving the organoleptic qualities and shelf life of various goods. It acts as a substitute for tartaric acid and occasionally takes the place of citric acid. It is also used as an antifungal agent in boxed foods. These factors are fuelling the segment's demand.
The beverages segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to its exotic and ethnic fruit flavours and blends. Citric acid is frequently used in processed foods, confections, preserves, syrups, gelatin snacks, and desserts due to its qualities, which include preservatives, tastes, pH control and synergy with aspartame. Its natural occurrence facilitates it as a non-toxic component and makes it suitable for utilization in beverages which is driving the demand of the segment.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to its abundant availability of resources. This region benefits from widespread applicability and cheaper manufacturing costs. The world's top manufacturer and exporter of citric acid is China. The major participants in this region's market for food acidulants are fiercely competing with western companies that dominate in terms of production, export, and consumption. High domestic production of organic and inorganic acids is further expanding the market demand.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the rising demand for beverages. Soft drink, energy drink, and juice drink consumption is rising quickly in the USA, which has led to an increase in the use of acidulants in the beverage sector. Customers' interest in foods and beverages made with safe ingredients is anticipated to remain high in the upcoming years. All of these elements will be beneficial to the North American market for food acidulants.
Some of the key players profiled in the Food Acidulants Market include: Cargill Incorporated, Innova Corporate, Hawkins Watts Limited, Direct Food Ingredients, Foodchem International Corporation, Arshine Pharmaceutical Co, FBC Industries, Tate & Lyle, Bartek Ingredients Inc, Weifang Ensign Industry Co, Archer Daniels Midland Company, Brenntag North America Inc, Jungbunzlauer Suisse AG, Purac biochem BV, Fuerst Day Lawson Limited and Corbion NV.
In February 2023, Cargill Food Ingredients and Bioindustrials, through its recently acquired production unit at Nellore in Andhra Pradesh, plans to widen its customer base and distribution network in South India, with a new range of products. The company will be able to offer a variety of quality products to consumers in the Southern States.
In June 2020, Foodchem International Corporation launched FoodCel™ Sodium Carboxymethyl Cellulose (CMC). It is used as a viscosity regulator or thickener in food production and thickener in medicine, and it is an integral part of toothpaste, water-based coating, detergent, and other products.
In January 2019, Direct Food Ingredients Ltd (DFI) begins the New Year by unveiling its latest investment - a new state of the art, interactive website, to consolidate further its market position and boost its already impressive customer service offering. The new site includes advancements for the benefits of its customers including real time information on product specifications.