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市場調査レポート
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1479941

食品用酸味料市場-2024年から2029年までの予測

Food Acidulants Market - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 142 Pages
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本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
食品用酸味料市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年03月18日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

食品用酸味料市場は2022年に36億6,400万米ドルと推定されます。

食品用酸味料は食品添加物であり、食品や飲食品に酸味や酸っぱい風味を与えたり、甘味を増したりします。一部の加工食品では、食品用酸味料は乳化剤としても機能します。これらの化学化合物は、pHレベルのバランス、風味プロファイルの変更、ゲル形成の制御、菓子の粘度の維持にも使用されます。酢酸とクエン酸は、最もポピュラーな食品酸味料の2つです。

食品加工に使用される他の酸味料としては、フマル酸、酒石酸、グルコンデルタラクトン、乳酸、グルコン酸などがあります。

食品用酸味料は、菓子製品、スナック菓子、焼き菓子、加工食品、飲食品、調理済み製品など、様々な食品や飲料に使用されています。したがって、加工食品や簡便食品に対する消費者の需要の高まりが、分析期間中の世界市場を牽引する主な要因となっています。

食品用酸味料は主に柑橘系の風味を持つ酸味のある製品に使用されます。そのため、マンダリン、ユズ、グレープフルーツ、ライム、ピリッとした辛味のある製品など、柑橘系の風味を持つ製品に対する需要の高まりが、食品用酸調整剤の需要を促進しています。

さらに、クリーンラベル製品に対する消費者の関心の高まりが、食品用酸味料市場の成長を促進すると予測されます。消費者の嗜好の変化と可処分所得の増加も、食品用酸味料市場の重要な促進要因です。

市場促進要因:

  • 柑橘系フレーバーおよび酸味製品に対する需要の高まり

シトラス風味の製品は世界的に人気が高く、様々な食事、調理済み製品、ゼリー、スナック菓子、焼き菓子、菓子、飲料に使用されています。しかし、消費者は近年、柑橘類のカテゴリーに多くのものを求め、これらのフレーバーに対する洗練された味覚を発達させています。

食品用酸味料はシトラス・フレーバー製品に広く使用され、特徴的なピリッとした風味を与えています。そのため、シトラス・フレーバーに対する需要の高まりが世界市場の成長を牽引しています。例えば、2023年3月、アメリカの食品大手General Mills社は、その需要の高まりを受けて、同社のポートフォリオにシトラスフレーバー製品の発売を発表しました。

ギリシャヨーグルト、ソルト&ビネガークリスプス、ライム風味のキャンディーなど、酸味のある食品や飲食品を販売することで、酸味のある、ピリッとした、酸っぱい食品を求める消費者の欲求を利用する企業が増え、食品事業は進化しています。さまざまな料理が取り込まれたことで、酸味のある風味やスナック菓子が好まれるようになった。タイ料理を筆頭とするアジア料理は、酸っぱいディップソースやライム果汁入りの辛いスープなど、酸っぱい風味の人気を高めています。飲食品業界におけるこうした風味の動向は、分析期間中、食品用酸調整剤の需要に拍車をかけています。

  • 加工食品の需要拡大

利便性と保存安定性を提供する加工食品への需要の増加は、市場の重要な推進力となっています。食品用酸味料は、風味を強化し、保存期間を延長し、食感や口当たりを改善し、保存料として作用することで、これらの製品において重要な役割を果たしています。

2023年の米国の加工食品輸出総額は365億1,000万米ドル、輸出総量は1,000万トンでした。特に2023年の果物加工品の輸出総額は15億1,000万米ドルに達します。

これらの数字は、味、機能性、クリーン・ラベルを求める消費者の嗜好に沿った飲食品業界のニーズの進化を裏付けるものであり、それによって食品用酸味料市場の成長を牽引しています。

  • 天然・有機製品に対する需要の高まり

自然食品と有機食品に対する消費者の関心の高まりは、発酵のような自然のプロセスから供給される有機酸味料を利用する機会を提供します。こうした代替品は、クリーンで認知度の高い原材料を求める消費者の嗜好に合致しており、天然・有機食品に対する需要の高まりに対応するチャンスを提供します。

市場抑制要因:

  • 阻害要因としての複雑な法律と規制

複雑な法律、規制、副作用の可能性、原材料価格の高騰と変動、知識不足は、分析期間中の世界の食品用酸味料市場の成長を阻害します。さらに、主要市場参入企業が革新的な酸味、柑橘系、ピリッとした風味や食感を持つ製品を継続的に発売しているため、予測期間中に市場参入企業に新たな機会がもたらされます。

食品用酸味料市場は、タイプ別にクエン酸、乳酸、酢酸、リン酸、リンゴ酸、その他に区分されます。

クエン酸は、清涼飲料、ジュース、キャンディー、グミ、ベーカリー製品、チーズなどの乳製品など、様々な飲食品用途で広く使用されています。

乳酸は、スポーツドリンクやヨーグルトドリンクなどの飲食品、保存性を高めるためのベーカリー製品、チーズの製造、特定の食品の保存料として一般的に使用されています。酢酸は主にビネガーやサラダドレッシングなどの調味料、ケチャップやマヨネーズなどのソース、ピクルス剤として利用されています。

リン酸はコーラのような飲料、生地の扱いやすさを向上させるベーカリー製品、プロセスチーズ、いくつかのベーキングパウダーの膨脹剤として見られます。リンゴ酸は、フルーツ風味の飲料やキャンディなどの飲料、酸味のあるキャンディなどの菓子類、特定の風味付けの用途の酸味料として利用されています。その他の酸味料には、フマル酸、酒石酸、グルコン酸などがあり、それぞれ食品産業で特有の用途があります。

アジア太平洋地域は食品用酸味料市場で大きなシェアを占めると予想されています。

アジア太平洋地域は食品用酸味料市場で大きなシェアを占めると予想されています。この地域は、柑橘類や酸味のあるフレーバー製品の需要が伸びているため、予測期間を通じて急速な拡大が見込まれます。

食品用酸味料はインドや中国などの市場で高い需要があります。この地域の市場もミレニアル世代の人口増加により拡大しています。この地域の市場は、確立された飲食品産業の存在によって拡大しています。この地域の市場は、食習慣の変化と健康飲料への需要の高まりにより拡大しています。

市場開拓:

  • 2022年8月-LG Chemと栄養とバイオソリューションの世界的大手企業ADMは、米国で乳酸とポリ乳酸を生産する2つの合弁事業を立ち上げると発表しました。その目的は、バイオプラスチックを含む多様な植物由来製品に対する需要の増加に対応することです。最終的な投資決定を経て、合弁会社は米国イリノイ州ディケーター市を生産施設の建設予定地として選定しました。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 食品用酸味料市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • クエン酸
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 乳酸
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 酢酸
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • リン酸
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • リンゴ酸
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • その他
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第6章 食品用酸味料市場:用途別

  • イントロダクション
  • 飲料
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 乳製品および冷凍製品
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • ベーカリー
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 食肉産業
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 菓子類
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • その他
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第7章 食品用酸味料市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Tate & Lyle PLC
  • Archer Daniels Midland Company
  • Brenntag North America Inc.
  • Cargill Inc.
  • Hawkins Watts Limited
  • Jungbunzlauer Suisse AG
  • Fuerst Day Lawson Limited
  • Corbion NV
  • Bartek Ingredients Inc.
目次
Product Code: KSI061615376

Food Acidulants market was estimated to be US$3.664 billion in 2022.

Food acidulants are food additives that give meals a tart, sour, or acidic flavour in a food or a beverage product or increase their perceived sweetness. In some processed foods, food acidulants can also act as emulsifiers. These chemical compounds are also used to balance the pH level, modify the flavour profiles, control gel formation, and maintain the viscosity of confections. Acetic acid and citric acid are two of the most popular food acidulates.

Other popular examples of food acidulants used in food processing include fumaric acid, tartaric acid, gluconic-delta-lactone, lactic acid, and gluconic acid are some other acidulants used in food processing.

Food acidulants are employed in various foods and beverages, such as confectionary products, snacks, baked goods, processed foods, drinks, ready-to-eat products, etc. Thus, growing consumer demand for processed and convenience foods is a major factor driving the global market during the analysis period.

Food acidulants are primarily used in sour products with citrus flavours. Therefore, the growing demand for citrus flavour profiles such as mandarin, yuzu, grapefruit, lime, and tangy, zesty products, is fuelling the demand for food acid regulators.

Furthermore, growing consumer interest in clean-label products is projected to drive the food acidulants market growth. Changing consumer preferences and rising disposable income are also significant drivers of the market for food acidulants.

Market Drivers:

  • Growing demand for citrus-flavoured and sour products-

Citrus flavour profiles are among the most popular worldwide and are used in various meals, ready-to-eat products, jellies, snacks, baked goods, confections, and drinks. However, consumers have wanted much more from the citrus category in recent years and developed a sophisticated taste for these flavours.

Food acidulants are extensively used in citrus-flavoured products to give their signature tangy flavour. Therefore growing demand for citrus flavour is driving the global market growth. For instance, in March 2023, American food giant General Mills announced the launch of citrus-flavoured products in its portfolio due to its growing demand.

The food business is evolving as more companies capitalize on consumer desire for tart, zesty, sour foods by selling sour-flavoured food and beverage items such as Greek yoghurt, salt and vinegar crisps, and lime-flavoured candies. Due to the incorporation of different cuisines, sour flavours, and snack foods have grown in favour. Asian cuisines, notably Thai, have boosted the popularity of sour flavours with items such as sour dipping sauces and hot soups boosted with lime juice. These flavour trends in the food and beverage industry are spurring the demand for food acid regulators during the analysis period.

  • Growing demand for processed foods

The increasing demand for processed foods, which offer convenience and shelf stability, serves as a significant driving force in the market. Food acidulants play a vital role in these products by enhancing flavor, extending shelf life, improving texture and mouthfeel, and acting as preservatives.

In 2023, the total export value of processed food products from the U.S. amounted to $36.51 billion, with a total volume of 10 million metric tons exported. Specifically, processed fruit exports in 2023 reached a total export value of $1.51 billion.

These figures underscore the evolving needs of the food and beverage industry, aligning with consumer preferences for taste, functionality, and clean labels, thereby driving the food-acidulant market growth.

  • Growing demand for natural and organic products

The rising consumer interest in natural and organic foods presents an opportunity for the utilization of organic acidulants sourced from natural processes such as fermentation. These alternatives align with consumer preferences for clean and recognizable ingredients, offering a chance to meet the growing demand for natural and organic food products.

Market Restraint:

  • Complex laws and restrictions as restraints-

Complex laws, restrictions, possible side effects, high & volatile prices of raw materials, and a lack of knowledge obstruct the global food acidulants market growth during the analysis period. Moreover, a continuous product launched by key market players with innovative sour, citrusy, and zesty flavours and textures provides new opportunities to market participants during the forecast period.

Food acidulants market market segmentation by type into citric acid, lactic acid, acetic acid, phosphoric acid, malic acid, and others.

The food acidulants market is segmented by type into several categories, including citric acid, lactic acid, acetic acid, phosphoric acid, malic acid, and others.

Citric acid finds widespread use across various food and beverage applications, such as soft drinks, juices, candy, gummies, bakery products, and dairy items like cheese.

Lactic acid is commonly employed in beverages like sports and yogurt drinks, bakery goods for improving shelf life, cheese production, and as a preservative in certain food items. Acetic acid is primarily utilized in condiments like vinegar and salad dressings, sauces such as ketchup and mayonnaise, and as a pickling agent.

Phosphoric acid is found in beverages like colas, bakery products to enhance dough handling, processed cheese, and as a leavening agent in some baking powders. Malic acid is utilized in beverages like fruit-flavoured drinks and candy, confectionery items like sour candies, and as an acidulant in certain savoury applications. Other acidulants include fumaric acid, tartaric acid, and gluconic acid, each with its specific uses in the food industry.

APAC is anticipated to hold a significant share of the food acidulants market.

Asia Pacific region is anticipated to hold a significant market share in food acidulants. This region will experience rapid expansion throughout the projection period due to the growing demand for citrus and sour flavor products.

Food acidulants are in high demand in markets such as India and China. This region's market is also expanding due to the growing millennial population. This region's market is expanding due to the presence of a well-established food & beverage industry. This region's market is expanding due to changing eating habits and rising demand for healthy beverages.

Market Developments:

  • August 2022- LG Chem and ADM, a leading global player in nutrition and bio-solutions, announced the launch of two joint ventures for the production of lactic acid and polylactic acid in the United States. The aim was to address the increasing demand for a diverse range of plant-based products, including bioplastics. Subject to final investment decisions, the joint ventures selected Decatur, Illinois, U.S., as the intended location for their production facilities.

Market Segmentation:

By Type

  • Citric Acid
  • Lactic Acid
  • Acetic Acid
  • Phosphoric Acid
  • Malic Acid
  • Others

By Application

  • Beverages
  • Dairy and Frozen Products
  • Bakery
  • Meat Industry
  • Confectionery
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • UK
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. FOOD ACIDULANTS MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Citric Acid
    • 5.2.1. Market opportunities and trends
    • 5.2.2. Growth prospects
    • 5.2.3. Geographic lucrativeness
  • 5.3. Lactic Acid
    • 5.3.1. Market opportunities and trends
    • 5.3.2. Growth prospects
    • 5.3.3. Geographic lucrativeness
  • 5.4. Acetic Acid
    • 5.4.1. Market opportunities and trends
    • 5.4.2. Growth prospects
    • 5.4.3. Geographic lucrativeness
  • 5.5. Phosphoric Acid
    • 5.5.1. Market opportunities and trends
    • 5.5.2. Growth prospects
    • 5.5.3. Geographic lucrativeness
  • 5.6. Malic Acid
    • 5.6.1. Market opportunities and trends
    • 5.6.2. Growth prospects
    • 5.6.3. Geographic lucrativeness
  • 5.7. Others
    • 5.7.1. Market opportunities and trends
    • 5.7.2. Growth prospects
    • 5.7.3. Geographic lucrativeness

6. FOOD ACIDULANTS MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Beverages
    • 6.2.1. Market opportunities and trends
    • 6.2.2. Growth prospects
    • 6.2.3. Geographic lucrativeness
  • 6.3. Dairy and Frozen Products
    • 6.3.1. Market opportunities and trends
    • 6.3.2. Growth prospects
    • 6.3.3. Geographic lucrativeness
  • 6.4. Bakery
    • 6.4.1. Market opportunities and trends
    • 6.4.2. Growth prospects
    • 6.4.3. Geographic lucrativeness
  • 6.5. Meat Industry
    • 6.5.1. Market opportunities and trends
    • 6.5.2. Growth prospects
    • 6.5.3. Geographic lucrativeness
  • 6.6. Confectionery
    • 6.6.1. Market opportunities and trends
    • 6.6.2. Growth prospects
    • 6.6.3. Geographic lucrativeness
  • 6.7. Others
    • 6.7.1. Market opportunities and trends
    • 6.7.2. Growth prospects
    • 6.7.3. Geographic lucrativeness

7. FOOD ACIDULANTS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Type
    • 7.2.2. By Application
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Type
    • 7.3.2. By Application
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Type
    • 7.4.2. By Application
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. Germany
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. France
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. UK
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Spain
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Others
        • 7.4.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Type
    • 7.5.2. By Application
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. UAE
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Israel
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.4. Others
        • 7.5.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.4.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Type
    • 7.6.2. By Application
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. Japan
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. South Korea
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Indonesia
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Thailand
        • 7.6.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Others
        • 7.6.3.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisition, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Tate & Lyle PLC
  • 9.2. Archer Daniels Midland Company
  • 9.3. Brenntag North America Inc.
  • 9.4. Cargill Inc.
  • 9.5. Hawkins Watts Limited
  • 9.6. Jungbunzlauer Suisse AG
  • 9.7. Fuerst Day Lawson Limited
  • 9.8. Corbion NV
  • 9.9. Bartek Ingredients Inc.