表紙:ライセンススポーツ商品の世界市場の規模、シェア、成長分析:製品別、流通チャネル別、エンドユーザー別 - 産業予測(2023年~2030年)
市場調査レポート
商品コード
1360452

ライセンススポーツ商品の世界市場の規模、シェア、成長分析:製品別、流通チャネル別、エンドユーザー別 - 産業予測(2023年~2030年)

Global Licensed Sports Merchandise Market Size, Share, Growth Analysis, By Product(Sports Apparel (T-Shirts and Tops, Sweatshirts and Hoodies)), By Distribution Channel(Online and Offline), By End User(Men, Women) - Industry Forecast 2023-2030

出版日: | 発行: SkyQuest | ページ情報: 英文 271 Pages | 納期: 3~5営業日

価格
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ライセンススポーツ商品の世界市場の規模、シェア、成長分析:製品別、流通チャネル別、エンドユーザー別 - 産業予測(2023年~2030年)
出版日: 2023年09月08日
発行: SkyQuest
ページ情報: 英文 271 Pages
納期: 3~5営業日
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概要

世界のライセンススポーツ商品の市場規模は、2022年の326億5,000万米ドルから2030年までに520億4,000万米ドルに達し、予測期間(2022年~2030年)にCAGRで6%の成長が予測されています。

市場は、スポーツファンの増加や、NFL、NBA、EPLなどのメジャーリーグの人気により、大幅な成長を示しています。革新的なマーケティング戦略、オンライン小売チャネルの拡大、オリンピックのような国際イベントなどの要因が、市場拡大に寄与しています。消費者のロイヤルティや、好きなチームやアスリートとつながりたいという願望が促進要因となり、ライセンスアパレル、アクセサリ、コレクターズアイテムの需要は高まり続けており、市場に活況をもたらしています。

促進要因

スポーツ人気の高まり

娯楽やレクリエーション活動の起点としての世界のスポーツ人気は安定しており、市場の需要増加を促進しています。

抑制要因

需要の周期的パターン

市場は、特定のチームやアスリートの成績と密接に結びついた需要の周期的変動を示します。大会での成績不振は販売数の減少につながる可能性があります。

市場動向

公式スポーツ商品の購入の急増は、人々のスポーツ活動への参加の増加によるものです。過去10年間、スポーツへの参加は一貫して増加し続けており、さらなる娯楽への欲求と、健康への関心の高まりがその原因となっています。さまざまなスポーツが新たな地域へと地理的に広がり、メディアで取り上げられるようになったことで、市場は拡大しています。多様なスポーツリーグが設立され、ファンの関与が高まったことで、スポーツ部門に革命が起き、新たな領域と大きな可能性が開かれました。社会人の増加に伴い、ライフスタイルの動向に合わせて、余暇のためのスポーツやフィットネスに関心を示す人々が増えています。

さらに、さまざまなエンデュランススポーツが人々の関心を集めています。例えば、Sport Englandのデータによると、2020年にイングランドで約175,700人が陸上競技に参加しました。その結果、数々のスポーツ関連商品に対する愛好家の理解が深まり、産業の拡大が加速しています。

当レポートでは、世界のライセンススポーツ商品市場について調査分析し、市場力学と見通し、セグメント分析、企業プロファイルなどを提供しています。

目次

エグゼクティブサマリー

調査手法

親市場の分析

主な市場の考察

  • 技術分析
  • 価格分析
  • サプライチェーン分析
  • バリューチェーン分析
  • 市場のエコシステム
  • IP分析
  • 貿易分析
  • スタートアップ分析
  • 原材料の分析
  • イノベーションマトリクス
  • パイプライン製品の分析
  • マクロ経済指標
  • 主な投資の分析
  • 主な成功要因
  • 競合の程度

市場力学と見通し

  • 市場力学
  • 促進要因
  • 機会
  • 抑制要因
  • 課題
  • 規制情勢
  • ポーターの分析
  • 将来の混乱についての特別な考察

世界のライセンススポーツ商品市場:製品別

  • 市場の概要
  • スポーツアパレル
    • Tシャツ、トップス
    • スウェットシャツ、パーカー
    • ジャケット
    • ボトムウェア
    • その他
  • スポーツシューズ
  • おもちゃ、ゲーム
  • その他

世界のライセンススポーツ商品市場:流通チャネル別

  • 市場の概要
  • オンライン
  • オフライン

世界のライセンススポーツ商品市場:エンドユーザー別

  • 市場の概要
  • 男性
  • 女性
  • 子供

世界のライセンススポーツ商品の市場規模:地域別

  • 市場の概要
  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • 欧州
  • ドイツ
  • スペイン
  • フランス
  • 英国
  • その他の欧州
  • アジア太平洋
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • 韓国
  • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ
  • ブラジル
  • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
  • GCC諸国
  • 南アフリカ
  • その他の中東・アフリカ

競合情勢

  • 上位5社の比較
  • 主要企業の市場ポジショニング(2021年)
  • 主な市場企業が採用した戦略
  • 主要成功戦略
  • 市場における最近の活動
  • 主要企業の市場シェア(2021年)

主要企業プロファイル

  • Nike
  • Adidas
  • Under Armour
  • Fanatics
  • Reebok
  • Puma
  • New Era Cap
  • Majestic Athletic
  • VF Corporation
  • G-III Apparel Group
  • Outerstuff
  • Topps
  • Mitchell & Ness
  • Wilson Sporting Goods
  • Rawlings Sporting Goods
  • '47 Brand
  • WinCraft Sports
  • Forever Collectibles
  • McFarlane Toys
  • Fathead
目次
Product Code: SQMIG25K2075

Global Licensed Sports Merchandise Market size was valued at around USD 30.8 Billion in 2021 and is expected to rise from USD 32.65 billion in 2022 to reach a value of USD 52.04 billion by 2030, at a CAGR of 6 % during the forecast period (2022-2030).

The global licensed sports merchandise market encompasses a wide range of products endorsed by sports teams and organizations. This market has witnessed substantial growth due to increasing sports fandom and the popularity of major leagues such as NFL, NBA, and EPL. Factors like innovative marketing strategies, expanding online retail channels, and international events like the Olympics contribute to market expansion. The demand for licensed apparel, accessories, and collectibles continues to rise, driven by consumer loyalty and a desire to connect with favorite teams and athletes, resulting in a thriving global market.

Top-down and bottom-up approaches were used to estimate and validate the size of licensed sports merchandise and to estimate the size of various other dependent submarkets. The research methodology used to estimate the market size includes the following details: The key players in the market were identified through secondary research, and their market shares in the respective regions were determined through primary and secondary research. This entire procedure includes the study of the annual and financial reports of the top market players and extensive interviews for key insights from industry leaders such as CEOs, VPs, directors, and marketing executives. All percentage shares split, and breakdowns were determined by using secondary sources and verified through Primary sources. All possible parameters that affect the markets covered in this research study have been accounted for, viewed in extensive detail, verified through primary research, and analyzed to get the final quantitative and qualitative data.

Segmental Analysis

The global licensed sports merchandise market is segmented based on product, distribution channel, end user, and region. Based on product the market is segmented into sports apparel (t-shirts and tops, sweatshirts and hoodies, jackets, bottom wear, others (caps, hats, etc.)), sports footwear, toys and games, and others. In terms of segmentation by distribution channel, the market is segmented into offline and online. Based on end users, the market is segmented into men, women, and children. With respect to region the global Licensed Sports Merchandise Market is segmented into North America, Europe, Asia-Pacific, South America, and MEA.

Driver

Rising popularity of sports

The global popularity of sports as a source of entertainment and recreational activity remains steadfast, driving an increasing market demand for licensed sports merchandise.

Restraint

Cyclical Patterns in Demand

The market for licensed sports merchandise experiences cyclical fluctuations in demand, which are closely tied to the performance of specific teams and athletes. Instances of underachievement in competitions can contribute to a reduction in sales numbers.

Market Trends

The surge in purchasing officially sanctioned sports merchandise is an outcome of the increasing involvement of individuals in sporting activities. Over the past decade, there has been a consistent rise in sports engagement due to the desire for added entertainment and a heightened focus on well-being. The market has expanded due to the geographical spread of various sports to new regions and the extended media coverage they receive. The establishment of diverse sports leagues and an upsurge in fan engagement has revolutionized the sports sector, opening up new territories and abundant potential. With a growing number of individuals entering the workforce, a significant proportion is showing greater interest in sports and fitness for leisure, aligning with evolving lifestyle trends.

Furthermore, a spectrum of endurance sports has captured people's interest. To illustrate, Sport England's data suggests that approximately 175,700 individuals in England took part in track and field athletics in 2020. This has subsequently enhanced enthusiasts' comprehension of the array of sports-related products, thereby accelerating industry expansion.

Table of Contents

Executive Summary

  • Market Overview
  • Wheel of Fortune
  • Research Methodology
  • Information Procurement
  • Secondary & Primary Data Sources
  • Market Size Estimation
  • Market Assumptions & Limitations

Parent Market Analysis

  • Market Overview
  • Market Size
  • Market Dynamics
  • Drivers
  • Opportunities
  • Restraints
  • Challenges
  • Key Market Insights
  • Technology Analysis
  • Pricing Analysis
  • Supply Chain Analysis
  • Value Chain Analysis
  • Ecosystem of the Market
  • IP Analysis
  • Trade Analysis
  • Startup Analysis
  • Raw Material Analysis
  • Innovation Matrix
  • Pipeline Product Analysis
  • Macroeconomic Indicators
  • Top Investment Analysis
  • Key Success Factor
  • Degree of Competition
  • Market Dynamics & Outlook
  • Market Dynamics
  • Drivers
  • Opportunities
  • Restraints
  • Challenges
  • Regulatory Landscape
  • Porters Analysis
  • Competitive rivalry
  • Threat of Substitute Products
  • Bargaining Power of Buyers
  • Threat of New Entrants
  • Bargaining Power of Suppliers
  • Skyquest Special Insights on Future Disruptions
  • Political Impact
  • Economic Impact
  • Social Impact
  • Technical Impact
  • Environmental Impact
  • Legal Impact
  • Global Licensed Sports Merchandise Market by Product
  • Market Overview
  • Sports Apparel (T-Shirts and Tops
  • Sweatshirts and Hoodies
  • Jackets
  • Bottom wear
  • Others)
  • Sports Footwear
  • Toys and Games
  • Others
  • Global Licensed Sports Merchandise Market by Distribution Channel
  • Market Overview
  • Online and Offline
  • Global Licensed Sports Merchandise Market by End User
  • Market Overview
  • Men
  • Women
  • and Children
  • Global Licensed Sports Merchandise Market Size by Region
  • Market Overview
  • North America
  • USA
  • Canada
  • Europe
  • Germany
  • Spain
  • France
  • UK
  • Rest of Europe
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Rest of Asia-Pacific
  • Latin America
  • Brazil
  • Rest of Latin America
  • Middle East & Africa (MEA)
  • GCC Countries
  • South Africa
  • Rest of MEA
  • Competitive Landscape
  • Top 5 Player Comparison
  • Market Positioning of Key Players, 2021
  • Strategies Adopted by Key Market Players
  • Top Winning Strategies
  • By Development
  • By Company
  • By Year
  • Recent Activities in the Market
  • Key Companies Market Share (%), 2021
  • Key Company Profiles
  • Nike
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • Adidas
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • Under Armour
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • Fanatics
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • Reebok
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • Puma
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • New Era Cap
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • Majestic Athletic
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • VF Corporation
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • G-III Apparel Group
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • Outerstuff
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • Topps
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • Mitchell & Ness
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • Wilson Sporting Goods
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • Rawlings Sporting Goods
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • '47 Brand
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • WinCraft Sports
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • Forever Collectibles
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • McFarlane Toys
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • Fathead
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments