市場調査レポート
商品コード
1445915
CRM - カスタマーエンゲージメントセンター:世界市場シェア (2022年)Market Share: CRM - Customer Engagement Centre, 2022, Worldwide |
CRM - カスタマーエンゲージメントセンター:世界市場シェア (2022年) |
出版日: 2023年11月24日
発行: Quadrant Knowledge Solutions
ページ情報: 英文 39 Pages
納期: 即日から翌営業日
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世界のCRM - カスタマーエンゲージメントセンター市場は、2027年までに11.70%のCAGRで成長すると予測されています。
今の時代、組織は顧客とのやり取りを効果的に管理することが強く求められています。組織は、応答時間の変動、情報不足、不適切なサービス品質といった課題により、コミュニケーションチャネル全体を通じて一貫した顧客体験を提供することに苦慮しており、顧客の不満やフラストレーションにつながっています。その結果、コミュニケーションが分断され、組織内の各部門が顧客からの問い合わせに対応する際に問題に直面し、関係の解体につながっています。組織は、顧客データを簡単に追跡・保存できる一元化されたシステムを必要としています。細分化された運用状況を打破し、社内部門が共同スペースで作業できるプラットフォームが必要なのです。組織が顧客との関係を改善するための戦略を立てるのに役立つ一元化されたプラットフォームが必要なのです。カスタマーエンゲージメントセンター (CEC) は、まさにその役割を果たします。CECの主な機能は、カスタマージャーニーを通して洞察に満ちた体験を創造することです。このプラットフォームは、従来の顧客サービスの枠を超え、インテリジェントなAIを使用して、様々なタッチポイントやチャネルで発生する可能性のあるすべてのシナリオを考慮します。このプラットフォームは複数のコミュニケーションチャネルを統合し、パーソナライズされたコンテキストに沿った体験を提供し、ナレッジベースやセルフサービスオプションを管理し、顧客とのやり取りをトラッキングし、キャンペーンをオーケストレーションします。
当レポートでは、CRM - カスタマーエンゲージメントセンターを、「複数のコミュニケーションチャネル、データベース管理システム、人工知能 (AI) /機械学習 (ML) ツールを統合し、個別化されたインタラクションを通じて顧客にシームレスな体験を提供するプラットフォーム」と定義しています。このプラットフォームは、顧客からの問い合わせや技術サポートのリクエストに対応するハブとしての役割を果たし、発券やケース管理、データ統合、分析・レポートなどの機能を通じて、販売サービスの自動化を促進します。このプラットフォームにより、企業は業務効率を改善し、顧客維持率と顧客獲得率を高め、顧客とのやり取りを改善し、ROIを向上させるために顧客の行動を分析することができます。"
インターネットやスマートフォンの急速な普及に伴い、顧客はWeb、ソーシャルメディア、オンライン市場、仮想協力ワークスペースなど、様々なチャネルから簡単に情報にアクセスできるようになりました。CECプラットフォームは、バーチャルアシスタントの導入を可能にし、自動化された通知やフィードバックによる情報共有を合理化することで、部門内の内部業務を大幅に改善します。このプラットフォームの直感的なインターフェイスにより、企業は顧客とのやり取りをパーソナライズし、顧客との積極的なコミュニケーションを図ることができ、競合情勢において優位に立つことができます。
当レポートでは、世界のCRM - カスタマーエンゲージメントセンター市場のシェア構造について分析し、ソリューションの概要や市場の基本構造、導入手法別・地域別・業種別・企業の種類別のシェア構造、業界関係者向け提言、といった情報を取りまとめてお届けいたします。
Quadrant Knowledge Solutions Reveals that CRM Customer Engagement Center Market is Projected to Register a CAGR of 11.70% % by 2027.
In the present era, organisations have an acute requirement for effectively managing customer interactions. Organisations are struggling to provide consistent customer experiences throughout communication channels owing to challenges like fluctuating response times, lack of information and improper service quality leading to customer frustration and dissatisfaction. This has resulted in fragmented communication whereby departments within organisations are facing problems in handling customer queries leading to dismantling of relationships. Organisations require a centralized system wherein they can easily track and store customer data. They are in need of a platform that can break siloed operations and that allows internal departments to work in collaborative spaces. There should be a centralized platform that can help organizations to strategize on improving relationships with their customers. A customer engagement centre serves exactly the purpose. The primary function of a CEC is to create insightful experiences for customers throughout their journey. This platform goes beyond traditional customer service and takes into account all possible scenarios that can occur across various touchpoints and channels using intelligent AI. The platform helps in integrating multiple communication channels, providing personal and contextualized experiences, managing knowledge bases and self-service options, tracking customer interactions and orchestrating campaigns.
Quadrant Knowledge Solutions defines a CRM - Customer Engagement Centre as, "a platform that provides integration with multiple communication channels, database management systems and artificial intelligence (AI)/ machine learning (ML) tools to deliver a seamless experience to customers through personalized interactions. It serves the purpose of a hub for dealing with customer inquiries & technical support requests and facilitates sales service automation through functionalities like ticketing and case management, data consolidation and analytics & reporting. The platform enables organizations to improve their operational efficiency, increase customer retention & acquisition rates, improve customer interactions, and helps analyse customer activity for driving better ROI."
With rapid increase in usage of internet and smartphones, customers are now easily able to access information from various channels like web, social media, online marketplaces, virtual collaborative workspaces and more, thereby organizations are adopting customer engagement platform to deal with the change. The CEC platform allows implementation of virtual assistants and significantly improves internal operations within departments by streamlining information sharing through automated notifications and feedbacks. The platform's intuitive interface allows organizations to personalize interactions and make proactive communications with customers helping them to stay ahead in the competitive landscape.