市場調査レポート
商品コード
1246788

没入型エンターテインメント:AR (拡張現実)、VR (仮想現実)、メタバース

Immersive Entertainment- AR, VR, and the Metaverse

出版日: | 発行: Parks Associates | ページ情報: 英文 57 Slides | 納期: 即日から翌営業日

価格
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没入型エンターテインメント:AR (拡張現実)、VR (仮想現実)、メタバース
出版日: 2023年03月28日
発行: Parks Associates
ページ情報: 英文 57 Slides
納期: 即日から翌営業日
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概要

要約

エンターテインメント・学習・交流をより没入的にするヒューマンマシンインターフェース技術の成熟と同時に、大衆文化におけるゲームの隆盛が進行してきました。この没入型エンターテインメントの広範なカテゴリーは、ゲームの使用事例にとどまらず、仮想現実や拡張現実のハードウェアや体験にも及んでいます。

大手テック企業や家電/ゲームエコシステムの参入企業は、次世代の没入型体験として、メタバース構造に機会を見いだそうとしています。

当レポートでは、VR・AR市場における主要企業の競合情勢を考察するとともに、没入型エンターテインメントの現在の導入状況と将来展望を検証しています。また、VRに対する消費者の姿勢、導入への障壁、メタバース概念への理解度についても評価しています。

アナリストの見解

メタバースは、ウェブの規模に匹敵する消費者のインタラクティブなプラットフォームを構築する世代的な機会を表しています。

目次

エグゼクティブサマリー

XRのコンセプトの理解度

  • VR (仮想現実) とAR (拡張現実):異なるモデルの中での進化
  • XR (クロスリアリティ) への道
  • VRの概念の理解度
  • VR・ARの理解度
  • VR・ARの理解度:世帯収入別・世代別
  • VRの概念の理解度:世代別
  • VRの概念の理解度:世帯収入別
  • VR製品の理解度:世代別
  • VR製品の理解度:世帯収入別

VRの購入・所有状況

  • VRヘッドセット体験
  • VR技術に対する姿勢
  • VRの所有状況
  • 過去6か月間に購入したデバイス
  • VRヘッドセットの購入価格帯
  • ゲーム機を今後購入する際の重要な機能
  • 所有するVRヘッドセットのトップブランド
  • 購入・受領したVRヘッドセットのトップブランド
  • 最近購入した製品のVRヘッドセットのブランドシェア
  • 所有しているVRヘッドセットのトップブランド

XRの利用状況

  • VRの利用頻度
  • VRの利用頻度:世代別
  • VRに対する肯定的な姿勢
  • VRに対する否定的な姿勢
  • AR活動の実施状況
  • AR活動:世代別
  • AR活動:男女別

XRの将来展望

  • VRトライアル体験の際の、VR導入の障壁
  • VRヘッドセットで実行する可能性が高いアクティビティ
  • VR所有者が実施する活動
  • VRの購入意向
  • ゲーマーのVR購入意向:所有製品カテゴリ別
  • 購入意向:コンピューターのOS別
  • VR導入の障壁
  • VRヘッドセットの進化
  • ARアイウェアの進化
目次

SYNOPSIS:

The rise of gaming's prominence within popular culture has coincided with the maturation of human-machine interface technologies that make entertainment, learning, and interaction more immersive. This broad immersive entertainment category reaches beyond gaming use cases and includes virtual and augmented reality hardware and experiences.

Tech giants and consumer electronics/gaming ecosystem players see opportunity in a metaverse construct as the next generation of immersive experiences. This study examines immersive entertainment adoption and perspectives today, with competitive insights on key players' performance in the VR and AR markets. It also assesses consumer attitudes toward VR, barriers to adoption, and familiarity with metaverse concepts.

ANALYST INSIGHT:

"The metaverse represents a generational opportunity to create a dominant consumer interactivity platform on the scale of the web." - Ross Rubin , Contributing Analyst, Parks Associates.

Table of Contents

Executive Summary

  • Familiarity with XR Concepts
  • VR Ownership in Internet Households
  • Device Purchased in the Last 6 Months
  • Top Brands of VR Headset Owned
  • Top Brands of VR Headset Purchased or Received
  • Barriers to VR Adoption by VR Trial Experience
  • AR Activities Performed by Gender
  • AR Activities Performed by Generation

XR Concept Familiarity

  • Virtual reality and augmented reality are evolving within divergent models.
  • The Road to XR
  • Familiarity with Virtual Reality Concepts
  • Familiarity with Virtual & Augmented Reality
  • VR & AR Familiarity by Household Income and Generations
  • Familiarity with Virtual Reality Concepts by Generation
  • Familiarity with Virtual Reality Concepts by Household Income
  • Familiarity with Virtual Reality Products by Generation
  • Familiarity with Virtual Reality Products by Household Income

VR Purchase and Ownership

  • Virtual Reality Headset Experience
  • Attitudes Towards VR Technology
  • VR Ownership
  • Device Purchased in the Last 6 Months
  • VR Headset Purchase Price Range
  • Important Feature for Future Gaming Console Purchases
  • Top Brands of VR Headset Owned
  • Top Brands of VR Headset Purchased or Received
  • VR Headset Brand Share of Recently Purchased Products
  • Top Brands of VR Headset Owned

XR Usage

  • Virtual Reality Use Frequency
  • Virtual Reality Use Frequency by Generation
  • Positive Attitudes Toward VR
  • Negative Attitudes Toward VR
  • AR Activities Performed
  • AR Activities Performed by Generation
  • AR Activities by Gender

XR Outlook

  • Barriers to VR Adoption by VR Trial Experience
  • Activities Likely to Perform with a VR Headset
  • Activities Performed by VR Owners
  • VR Purchase Intention
  • VR Purchase Intention by Gamers by Products Owned Category
  • Purchase Intention by Computer OS
  • Barriers to VR Adoption
  • VR Headset Evolution
  • AR Eyewear Evolution