市場調査レポート
商品コード
1415461
教育分野におけるメタバース市場:コンポーネント別、エンドユーザー別-2024-2030年の世界予測Metaverse in Education Market by Component (Hardware, Services, Software), End-User (Corporate, Education) - Global Forecast 2024-2030 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
教育分野におけるメタバース市場:コンポーネント別、エンドユーザー別-2024-2030年の世界予測 |
出版日: 2024年01月15日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 183 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
教育分野におけるメタバース市場規模は2023年に56億4,000万米ドルと推計され、2024年には76億8,000万米ドルに達し、CAGR 38.35%で2030年には547億8,000万米ドルに達すると予測されます。
教育分野におけるメタバースの世界市場
主な市場の統計 | |
---|---|
基準年[2023] | 56億4,000万米ドル |
予測年[2024] | 76億8,000万米ドル |
予測年 [2030] | 547億8,000万米ドル |
CAGR(%) | 38.35% |
教育分野におけるメタバースは、教育目的のために仮想現実と拡張現実ベースの相互接続された宇宙の機能を活用します。この市場には、没入型学習体験、オンライン教室、コラボレーティブ・プラットフォーム、3Dシミュレーション、トレーニング・モジュール、インタラクティブ・コンテンツの開拓と展開が含まれ、公式・非公式の学習環境において従来の教育方法を強化します。その用途は、幼い学習者向けの没入型ストーリーテリングから、ヘルスケア、エンジニアリング、デザイン、さらにはエンターテインメントといった業界全体の専門家向けの複雑なスキル開発まで多岐にわたる。eラーニング導入の増加に伴う没入型学習環境への関心の高まりが、市場の成長を牽引しています。さらに、AR/VR技術の急速な進歩は、多様な学習ニーズに対応できる、より手頃な価格のハードウェアオプションと洗練されたソフトウェアプラットフォームにつながっています。さらに、教育分野におけるメタバースに関連する高コストは、教育分野におけるメタバースの採用を制限しています。仮想学習環境における広範なデータ収集は、ユーザーのプライバシーやセキュリティ侵害に関する懸念を引き起こします。世界中で5G技術の導入が進み、機械学習と人工知能の進歩が進んでいるため、市場成長には有利な機会が生まれます。
地域別洞察
米国やカナダを含む米国諸国は、教育目的で仮想現実や拡張現実技術への投資を増やしています。この地域の著名な高等教育機関は、没入型の学習体験のためにVR/AR技術を活用しています。さらに、Google LLCやMeta Platforms, Inc.などのテクノロジー企業がこれらの技術に多額の投資を行っており、この地域の成長を牽引しています。欧州連合(EU)は、教育に新興技術を採用する最前線にいます。EUの資金イニシアティブは、生涯学習目的のAR/VRのような没入型技術に関連するいくつかの研究プロジェクトに資金を提供しています。さらに、ドイツやフランスをはじめとする国々は、Industrie 4.0などの国家戦略を通じて、デジタル・スキルの開発を積極的に推進しています。アジア太平洋の主要経済国では、各国政府が教育システムへの先端技術の統合に力を入れています。中国、日本、インドは、教育目的でAR/VR技術を導入する学校とのパートナーシップを確立しました。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスは、教育分野におけるメタバース市場の評価において極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、教育分野におけるメタバース市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された蓄積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1-市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2-市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3-市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4-競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5-製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1-教育分野におけるメタバース市場の市場規模および予測は?
2-教育分野におけるメタバース市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3-教育分野におけるメタバース市場における技術動向と規制の枠組みは?
4-教育分野におけるメタバース市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5-教育分野におけるメタバース市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[183 Pages Report] The Metaverse in Education Market size was estimated at USD 5.64 billion in 2023 and expected to reach USD 7.68 billion in 2024, at a CAGR 38.35% to reach USD 54.78 billion by 2030.
Global Metaverse in Education Market
KEY MARKET STATISTICS | |
---|---|
Base Year [2023] | USD 5.64 billion |
Estimated Year [2024] | USD 7.68 billion |
Forecast Year [2030] | USD 54.78 billion |
CAGR (%) | 38.35% |
The metaverse in education leverages the capabilities of a virtual and augmented reality-based interconnected universe for educational purposes. This market encompasses the development and deployment of immersive learning experiences, online classrooms, collaborative platforms, 3D simulations, training modules, and interactive content to enhance traditional teaching methods both in formal and informal learning environments. The applications range from immersive storytelling for young learners to complex skills development for professionals across industries like healthcare, engineering, design, and even entertainment. Increasing interest in immersed learning environments with the rise in e-learning adoptions driving the growth of the market. Moreover, the rapid progress in AR/VR technologies has led to more affordable hardware options and sophisticated software platforms that can cater to diverse learning needs. Furthermore, the high cost associated with metaverse in education limits the adoption of metaverse in education. Collecting extensive data in virtual learning environments raises concerns about user privacy and security breaches. Rising deployment of 5G technology across the world and ongoing advancements in machine learning and artificial intelligence create lucrative opportunities for market growth.
Regional Insights
American countries, including the United States and Canada, are increasing investments in virtual reality and augmented reality technologies for educational purposes. Notable higher learning institutions in this region have been leveraging VR/AR technologies for an immersive learning experience. Moreover, technology companies including Google LLC and Meta Platforms, Inc. are investing heavily in these technologies, driving growth in this region. The European Union is at the forefront of adopting emerging technologies for education. The EU's funding initiative has funded several research projects related to immersive technologies like AR/VR for lifelong learning purposes. Additionally, countries including Germany and France are actively promoting digital skills development through national strategies such as Industrie 4.0. In Asia-Pacific's leading economies, governments are focusing on integrating advanced technology into their education systems. China, Japan, and India established partnerships with schools to deploy AR/VR technologies for teaching purposes.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Metaverse in Education Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Metaverse in Education Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Metaverse in Education Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Axon Park, BrainCert, Inc., Cisco Systems, Inc., Dell Inc., Digital Samba, SL, Electa Communications Ltd., Hitachi, Ltd., Immerse Inc., International Business Machines Corporation, Lenovo Group Limited, Meta Platforms, Inc., Microsoft Corporation, Niantic, Inc., Oracle Corporation, ThirdEye Gen, Inc., Varjo Technologies Oy, Veative Group, and Vuzix.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Metaverse in Education Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Metaverse in Education Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Metaverse in Education Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Metaverse in Education Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Metaverse in Education Market?