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市場調査レポート
商品コード
1483101
デスティネーションマネジメントサービス(DMC)の世界市場:2024-2031年Global Destination Management Service (DMC) Market 2024-2031 |
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カスタマイズ可能
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デスティネーションマネジメントサービス(DMC)の世界市場:2024-2031年 |
出版日: 2024年04月27日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 165 Pages
納期: 2~3営業日
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デスティネーションマネジメントサービス(DMC)市場は予測期間(2024-2031年)にCAGR 6.5%で成長すると予測されます。デスティネーションマネジメントサービス(DMC)企業とは、人気の旅行先で幅広いサービスや商品を提供する組織です。言い換えれば、サファリツアー、コーチツアー、クルーズサービス、ケータリングサービス、その他あらゆる種類の旅行サービスなど、旅行体験を管理する企業であり、DMCは顧客のためにそのプロセスを管理します。
市場力学
大手企業の世界展開が加速
デスティネーションマネジメントサービス(DMC)業界の大手企業は、世界に事業を拡大しています。これらの企業は、デスティネーションマネジメントサービス(DMC)に対する世界の需要の高まりに対応するため、コンフォートゾーンから徐々に手を伸ばしています。これらの企業は、世界各地の顧客に総合的なソリューションを提供し、多様な顧客カテゴリーを開拓し、新たな国や目的地でプレゼンスを確立することで新興国観光市場から利益を得ようとしています。デスティネーションマネジメントサービス(DMC)市場は、旅行接続性の向上、体験型観光の需要、戦略的パートナーシップによりダイナミックな成長を遂げており、大手企業が世界規模で将来の軌道を形成しています。例えば、2023年7月、デスティネーションマネジメント企業であるSafarak Travel & Tourismは、インドとポーランドに事業を設立し、世界の拡大戦略を発表しました。両地域のMICEや旅行・観光部門の経験豊富なプロフェッショナルからなる専門チームを擁するこのDMCは、中東の一流デスティネーションとしてRas Al Khaimahを積極的に提唱することになりました。
高まるMICE人気
世界的に、会議、報奨、会議、展示会(MICE)観光の人気の高まりは、デスティネーションマネジメントサービス(DMC)の需要に大きく貢献しています。企業や団体は、収益性の高い会議、報奨旅行、イベントの企画・実施を、デスティネーションマネジメント企業にますます依存するようになっています。これらの組織は、業界とのコネクション、ロジスティクスの巧みさ、現地の知識を駆使して、エンターテインメントや宿泊から会場選びや交通手段に至るまで、MICE観光のあらゆる側面を計画し、参加者の全体的な体験を向上させることを目標としています。
市場セグメンテーション
イベント管理が最大セグメントと予測
サービスタイプ別に見ると、世界のデスティネーションマネジメントサービス(DMC)市場は、イベントマネジメント、宿泊予約、輸送ロジスティクスに細分化されます。このうち、市場セグメンテーションではイベント管理が最大のシェアを占めると予想されます。同分野の成長を支える主な要因としては、イベント主催者が会場選定、輸送、宿泊、現地体験などのロジスティクス面を調整するため、デスティネーション・マネジメント企業への依存度を高めていることが挙げられます。デスティネーションマネジメントサービス(DMC)は、不慣れなデスティネーションをナビゲートし、シームレスな実施を確保し、参加者にユニークな体験を提供することで、イベントを成功に導く。
個人向けサブセグメントが大きな市場シェアを占める
これらのサービスは、旅行者の多様なニーズや嗜好に対応し、旅程の計画、宿泊施設の予約、交通手段の手配、現地でのアクティビティなどの支援を提供します。デスティネーション・マネジメント事業者は、一人旅、家族旅行、ロマンチックな旅行など、あらゆるタイプの旅行に対してカスタマイズされたソリューションを提供し、忘れられない充実した体験を保証します。品質、信頼性、利便性を優先するこれらのサービスは、自信を持って簡単に新しい場所を発見したい旅行者に好まれています。このため、デスティネーションマネジメントサービス(DMC)に対する個人エンドユーザーからの市場需要は着実に増加しています。
世界のデスティネーションマネジメントサービス(DMC)市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに細分化されます。
デスティネーションマネジメントサービス(DMC)市場に投資する北米諸国
デスティネーションマネジメントサービス(DMC)の世界市場の成長:地域別、2024-2031年
欧州が大きな市場シェアを占める
豊かな歴史、多様な文化、絵のように美しい風景を持つ欧州は、毎年何百万人もの観光客を惹きつけています。デスティネーションマネジメントサービス(DMC)は、カスタマイズされた宿泊、交通、ツアー、アクティビティオプションを提供するため、こうした旅行者の期待に応える上で不可欠です。
欧州の観光地が絶え間ない進化と多様化を遂げるにつれ、デスティネーションマネジメント事業者が有能なディレクションと完璧なロジスティクスを提供する必要性が高まっています。このパターンは、欧州の旅行者が、慎重に選ばれた、人生を変えるような旅行体験にますます興味を持つようになっていることを物語っています。
世界のデスティネーションマネジメントサービス(DMC)市場にサービスを提供している主要企業には、Safarak Travel and Tourism、Terra Events、Ovation Global DMC、PRA、Destination Asia、DMC Network LLCなどがあります。市場競争力を維持するため、各社は提携、合併、買収などの戦略を適用し、事業拡大や製品開拓にますます力を注いでいます。例えば、2024年1月、古都AlUlaは、優先旅行パートナーの名簿に新たに5つのデスティネーションマネジメント企業(DMC)を加えることを発表しました。この戦略的提携は、観光客にシームレスで思い出に残る体験を提供するというAlUlaのコミットメントを強調するものでした。
Destination Management Service (DMC) Market Size, Share & Trends Analysis Report by Service Type (Event Management, Accommodation Booking, and Transportation Logistics), by Application (Corporate Travel, Leisure Travel, and Adventure Tourism), and by End-User (Event planners, Individual, and Travel Agencies) Forecast Period (2024-2031)
Destination management service market is anticipated to grow at a CAGR of 6.5% during the forecast period (2024-2031). A destination management service company is an organization that offers a wide range of services and products in a popular travel destination. In other words, they are the companies that manage travel experiences whether it be a safari tour, a coach tour, a cruise service, a catering service, or any other kind of travel service a DMC manages the process for customers.
Market Dynamics
Rising global expansion of leading companies
Leading organizations in the destination management services industry are expanding globally. These businesses are progressively reaching out of their comfort zones to meet the rising demand for destination management services across the globe. These organizations seek to offer holistic solutions to clients globally, tap into varied customer categories, and benefit from developing tourism markets by establishing a presence in new countries and destinations. The destination management services market is experiencing dynamic growth due to increased travel connectivity, demand for experiential tourism, and strategic partnerships, with leading companies shaping their future trajectory globally. For instance, in July 2023, Safarak Travel & Tourism, a Destination Management Company, unveiled its global expansion strategy by establishing operations in India and Poland. With specialized teams comprising seasoned professionals from the MICE and travel and tourism sectors in both regions, the DMC was set to actively advocate for Ras Al Khaimah as a premier destination in the Middle East.
The rising popularity of Meetings, Incentives, Conferences, and Exhibitions Tourism (MICE)
Globally, the growing popularity of Meetings, Incentives, Conferences, and Exhibitions (MICE) tourism contributes significantly to the demand for destination management services. Companies and organizations are depending more and more on destination management firms to plan and carry out profitable conferences, incentive trips, and events. These organizations make use of their industry contacts, logistical prowess, and local knowledge to plan every facet of MICE tourism, from entertainment and lodging to venue selection and transportation, all with the goal of improving the attendees' overall experience.
Market Segmentation
Event Management is Projected to Emerge as the Largest Segment
Based on service type, the global destination management service market is sub-segmented into event management, accommodation booking, and transportation logistics. Among these, the event management sub-segment is expected to hold the largest share of the market. The primary factor supporting the segment's growth includes event organizer's increased reliance on destination management companies to coordinate logistical aspects such as venue selection, transportation, accommodation, and local experiences. Destination management services enhance event success by navigating unfamiliar destinations, ensuring seamless execution, and providing unique experiences for attendees, driven by the growing demand for comprehensive solutions.
Individuals Sub-segment to Hold a Considerable Market Share
These services cater to the diverse needs and preferences of travelers, offering assistance with itinerary planning, accommodation bookings, transportation arrangements, and local activities. Destination management businesses offer customized solutions for all types of travel, including solitary exploration, family vacations, and romantic getaways, guaranteeing unforgettable and fulfilling experiences. These services, which prioritize quality, authenticity, and convenience, are well-liked by tourists who want to confidently and easily discover new places. Because of this, there is a steady increase in the market demand from individual end users for destination management services.
The global destination management service market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
North American countries to invest in the destination management services market
Global Destination Management Service Market Growth by Region 2024-2031
Source: OMR Analysis
Europe Holds a Considerable Market Share
Among all the regions, Europe holds a significant share owing to the presence of rising demand for sustainable and technologically advanced solutions, with its rich history, diverse cultures, and picturesque landscapes, Europe attracts millions of tourists annually. Destination management services are essential in meeting these passengers' expectations since they provide customized lodging, transportation, tour, and activity options.
The need for destination management businesses to provide competent direction and flawless logistics is increasing as European destinations undergo continuous evolution and diversification. This pattern illustrates how European tourists are becoming increasingly interested in carefully chosen and life-changing travel experiences.
Note: Major Players Sorted in No Particular Order.
The major companies serving the global destination management service market include Safarak Travel and Tourism, Terra Events, Ovation Global DMC, PRA, Destination Asia, and DMC Network LLC, among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive in the market. For instance, in January 2024, AlUla, the ancient city, unveiled the addition of five new Destination Management Companies (DMCs) to its roster of preferred travel partners. This strategic collaboration underscored AlUla's commitment to providing seamless and memorable experiences for visitors. The newly added DMCs are Abercrombie & Kent, EXO Travel, DMC Arabia, Tetrapylon, and Discover Saudi.