市場調査レポート
商品コード
1363964
CPaaS(Communication Platform-as-a-Service)の世界市場:2023-2030年Global Communication Platform-as-a-Service (CPaaS) Market 2023-2030 |
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CPaaS(Communication Platform-as-a-Service)の世界市場:2023-2030年 |
出版日: 2023年09月22日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 210 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のCPaaS (サービスとしての通信プラットフォーム) 市場は、予測期間中に30.5%のCAGRで飛躍的に成長すると予測されています。CPaaS(Communication Platform-as-a-Service)はクラウドベースのソリューションであり、企業はAPIを介して既存の企業用アプリケーションにリアルタイムの音声、メッセージング、ビデオを追加することができます。これらの通信APIにはWebRTCがあり、ブラウザやモバイルアプリ・サービスと同様の機能を備えています。市場の成長は、クラウドベースのソリューションやサービスの重要性と需要の増加などの要因に起因しています。遠隔地での業務という新たな動向が劇的に増加し、ダイナミックで効率的なクラウドベースのコミュニケーション・ソリューションの必要性が浮き彫りになっています。
さらにCPaaSは、企業に技術サポートやカスタマーサポート、バックアップサポートを提供し、中断のない業務活動を保証します。各業界でCPaaSソリューションの採用が進んでいることから、サポートサービスの需要は予測期間中に拡大するとみられます。
コンポーネント別では、サービスのサブセグメントが大きな市場シェアを占めていますが、その理由として、エージェント増強・音声認識・自動化・感情分析・通話分析のための人工知能(AI)と機械学習(ML)の統合が進み、それがプロフェッショナルサービスやマネージドサービスの市場需要を促進していることが挙げられます。例えば、銀行やその他の金融機関は、顧客サービスとの対話を自動化し、顧客体験を向上させるために、会話AIプラットフォームをAPIと組み合わせて使用しています。カスタマイズされたリアルタイムの支援に対する需要があり、チャットボットはその費用対効果と複数の会話を処理する能力で人気を集めています。チャットボットのような技術介入はビジネスモデルを変化させ、サービスセグメントの成長をもたらしています。
世界のCPaaS市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他)、その他の地域(中東&アフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに区分されます。このうちアジア太平洋地域のCPaaS市場は、同地域の中小企業や大企業でクラウドベースのソリューションやサービスの採用が拡大していることから、予測期間中に大きく成長すると見込まれます。例えば、2022年1月、Route Mobileは、CPaaSを利用したWhatsAppを通じたバンキングサービスを実施するため、インド州立銀行およびマハラシュトラ銀行と協力しました。
全地域の中で、欧州が世界のCPaaS市場で突出したシェアを占めると予想されています。英国、ドイツ、フランス、イタリア、スペインなどの主要国は、クラウドベースのソリューションやCPaaSを採用する大きな可能性を秘めています。欧州におけるCPaaS需要を促進する主な要因の1つに、欧州政府やイニシアティブによる採用や投資の増加があります。例えば、米国と欧州委員会は2022年3月、信号監視活動が定義された国家安全保障目的の追求において必要かつ適切であることを保証するための新たなセーフガードを導入するための大西洋横断データプライバシー枠組みを発表しました。さらに、欧州政府によるGDPR法は、サイバーセキュリティと潜在的なデータ侵害のリスクを軽減します。
Title: Global Communication Platform as a Service Market Size, Share & Trends Analysis Report by Components (Solution and Service), by Verticals (BFSI, Healthcare, IT and Technology, Government, and others (Manufacturing, Education, and retail)),Forecast Period (2023-2030).
The global communication platform as a service market is anticipated to grow at an exponential CAGR of 30.5% during the forecast period. Communications-platforms-as-a-service (CPaaS) are cloud-based solutions that allow organizations to add real-time voice, messaging, and video into existing enterprise applications via APIs. These communication APIs have WebRTC, which includes similar capabilities to browsers and mobile apps and services. The growth of the market is attributed to factors such as increasing importance and demand for cloud-based solutions and services. The emerging trend of working at remote location has dramatically increased and highlighted the need for dynamic and efficient cloud-based communication solutions; which in turn is driving the market growth.
Additionally, the Communication Platform as a services provide the enterprises with technical support, customer support, and backup support to ensure uninterrupted operational activities. With the higher adoption of CPaaS solutions across the industry verticals, the demand for supporting services is anticipated to grow during the forecast period.
The global Communication Platform as a Service market is segmented based on the components, and by verticals. Based on the components, the market is sub-segmented into solution and service. Based on verticals, the market is sub-segmented into BFSI, Healthcare, IT and technology, government, and others (manufacturing, education, and retail). Among the verticals, BFSI sub-segment is anticipated to hold a considerable share of the market, owing to the increasing need for better customer support services in this sector. Banks and other financial institutions use conversational AI platforms in combination with APIs to automate customer service interactions and to improve customer experience.
Among the component, service sub-segment is anticipated to hold a considerable share of the market, owing to the growing integration of Artificial Intelligence (AI) and Machine Learning (ML) for agent augmentation, speech recognition, automation, emotion analysis, and call analytics is driving the professional and managed services demand in the market. For instance, banks and other financial institutions use conversational AI platforms in combination with APIs to automate customer service interactions and to improve customer experience. Demand for customized and real-time assistance, with chatbots gaining popularity for their cost-effectiveness and ability to handle multiple conversations. Technological interventions like chatbots are changing business models, leading to growth in the Services segment.
The global Communication Platform as a Service market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (Italy, Spain, Germany, France, and Others), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Others), and the Rest of the World (the Middle East &Africa, and Latin America).Among these, the Asia-Pacific Communication Platform as a Service market is expected to grow considerably over the forecast period, owing to the growing adoption of cloud-based solutions and services in SMEs and large enterprises in the region. For instance, in January 2022, to implement banking services through WhatsApp using communication platform as a service tool, Route Mobile worked with the State Bank of India and the Bank of Maharashtra.
Among all regions, Europe is expected to hold a prominent share of the global Communication Platform as a Service market. Major economies such as UK, Germany, France, Italy, Spain has the huge potential for adopting Cloud based solutions and CPaaS. One of the major drivers propels the demand for Communication Platform as a Service in Europe include rising adoption and investment by the European government and initiatives. For instance, in March 2022, US and European Commission announce New Trans-Atlantic Data Privacy framework to put in place new safeguards to ensure that signals surveillance activities are necessary and proportionate in the pursuit of defined national security objectives. Furthermore, the GDPR Act imposed by the European Government mitigates the risk of cyber security and any potential data breaches.
The major companies serving the global Communication Platform as a Service market include IntelePeer Cloud Communications LLC, Plivo Inc., 8x8, Inc., ALE International, Twilio Inc., Avaya Inc., Bandwidth Inc., Vonage America, LLC, Infobip Ltd., Sinch and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market.