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市場調査レポート
商品コード
1644799

アジア太平洋地域のCPaaS(Communication Platform-as-a-Service)市場:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Asia-Pacific Communication Platform-as-a-Service - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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アジア太平洋地域のCPaaS(Communication Platform-as-a-Service)市場:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋地域のCPaaS(Communication Platform-as-a-Service)市場規模は、2025年に88億8,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは46.32%で、2030年には595億7,000万米ドルに達すると予測されます。

Asia-Pacific CPaaS(Communication Platform-as-a-Service)-Market-IMG1

アジア太平洋地域のCPaaS(Communication Platform-as-a-Service)市場顧客エンゲージメントの増大、クラウド暗号化、デジタル化がこの動向の主な促進要因です。CPaaS(Communication Platform-as-a-Service)は、企業がリアルタイム・コミュニケーション機能を追加できるクラウドベースのデリバリー・アーキテクチャとしても知られるPaaSです。特に、顧客とのコミュニケーション・チャネルは、CPaaSクラウド通信技術によって改善されます。

主なハイライト

  • 最も一般的なCPaaS事例は、WhatsApp Business APIとチャットボットです。同じアプリケーションで、テキストメッセージング、通話サポート、ビデオストリーミングサービスをCPaaSで統合することもできます。すべてがバックエンドでつながっているため、この企業はどんな問題が起きても把握しています。
  • 認証は、スマートフォンのアプリケーションに含まれる通信APIソリューションの一つです。この認証はクライアントに保護レイヤーを提供し、クライアントのデータの安全性を保証します。不正行為の可能性を減らすために、企業はOTP(ワンタイムパスワード)を使用してユーザー識別を認証するためにCPaaSを利用することができます。CPaaSを利用することで、すべてのモバイル・バンキングのアクティビティ、パスワードのリセット、アプリの認証において二要素認証が可能になります。強固なセキュリティ手順を導入することで、企業はモバイル決済からの転換率を大幅に高めることができます。
  • CPaaSは、APIインフラの開発にオールインワンのソリューションを提供します。つまり、複数のベンダーから個別のコンポーネントを購入したり、複数のソフトウェア・ライセンスやサブスクリプションで管理したりするよりも、API構築のコストは大幅に低くなります。
  • CPaaS市場が伸び悩んでいる要因のひとつに、ユーザーデータに関する規制やセキュリティ上の懸念があります。データ利用やプライバシー関連の問題に関する政府の厳しい規制が拡大しているため、こうした通信システムの広範な導入は多くの業界にとって大きな課題となった。
  • COVID-19の大流行により、リモートワークの増加により、調査された市場は成長を続けると予想されました。企業は戦略上、デジタルトランスフォーメーションを大幅に採用し、既存のプロセスフローに統合することでCPaaSへの依存に重点を移しています。

アジア太平洋地域のCPaaS市場動向

ITと電気通信が市場成長を牽引

  • 長年にわたり、アジア太平洋地域の企業は、製造業の中心地からテクノロジーとイノベーションの中心地へと、この地域を移行させるために大きく前進してきました。この地域の組織の大半は、より効率的で、連結され、合理化された業務のために、ビジネスと社会の大半のレベルでテクノロジーを統合することの高度な利点を説明することに成功しています。
  • 情報通信技術(ICTs)は、急速に変化する世界での人々の活動を可能にします。さまざまな開発技術にアクセスできるようになったことで、仕事やその他の活動はますます変化しています。インド最大の雇用供給者のひとつであり、国民経済の要でもあるこのセクターは、100万人以上の人々を直接・間接的に雇用しています。
  • IT・通信企業は、単一のプラットフォームを通じてすべての通信を管理することができるため、すべての消費者データが一元化されることになります。CPaaSは包括的なデータソースです。CPaaSは、エージェントが各顧客の情報(過去のやりとり、好み、販売の可能性、オープンチケットなど)の全体像を把握できるようにし、各顧客にユニークな体験を簡単に提供できるようにします。
  • インターネットの利用が増加し、IT・通信業界への応用が進んでいることから、CPaaSの需要は、市場におけるデータとインターネットの需要の増加に伴い、今後も高まる可能性があります。

成長が見込まれるインド

  • APIとプログラマブル通信を活用することで、CPaaSはインドで浸透しつつあります。あらゆるブランドや企業の現在のインフラと素早く統合することで、CPaaSはその機能を拡大し、ハイブリッド・コミュニケーションを生み出しています。
  • CPaaSによって、企業はイノベーションとデジタルトランスフォーメーションのプロセスをこれまで以上に迅速に導入しています。CPaaS市場は、エコシステムにおけるパートナーシップや買収の増加により成長しています。
  • 中小企業、ブランド、組織は現在、特にオンラインで顧客と定期的に連絡を取り合う必要があります。消費者とのより深いつながりが望まれており、改善されたビジネス・ソリューションはこのニーズに容易に応えることができます。RCSビジネスメッセージング、WhatsAppビジネスソリューション、Viberビジネスメッセージは、通常のSMS機能に加え、写真、ビデオ、ドキュメントなどのリッチなコミュニケーションをターゲットオーディエンスに送信することで、大企業から中小企業まで、ターゲットオーディエンスとのインタラクションやエンゲージメントを可能にします。
  • マーケティング担当者は、マーケティングキャンペーンのKPIをリアルタイムで追跡できるメリットがあります。マーケティング担当者はCPaaSプラットフォームを使用して、インプレッション、ディスカッション、コンバージョンを最初から最後まで追跡し、リアルタイムで観察し、動向レポートを取得し、顧客や見込み客の意見に応じて変更を加えることができます。また、他のコミュニケーション・チャネルを自社のウェブサイトに接続することで、どのページがコンバージョンに至っているかを判断したり、顧客からの問い合わせの発信元をウェブ上でモニターしたりすることもできます。

アジア太平洋地域のCPaaS(Communication Platform-as-a-Service)業界の概要

アジア太平洋地域のCPaaS(Communication Platform-as-a-Service)市場は細分化されており、激しい競争を特徴としています。この市場は断片的な性質を示し、主要企業は製品イノベーション、合併、買収など様々な戦略的アプローチを採用して製品提供を強化し、競争力を維持しています。

  • 2023年9月:Twilioは、ガートナー社が初めて発表したCPaaS(Communications Platform as a Service)のマジック・クアドラントでリーダーに選ばれました。世界オペレーション、コンプライアンスサポート、スケーラビリティ、CustomerAI機能、広範なパートナーネットワークへのコミットメントにより、Twilioは企業が国境を越え、効率的に仕事をし、信頼できるコミュニケーションを提供し、シームレスにつながることを支援する上で極めて重要な役割を果たしています。
  • 2023年3月、クアルトリクスとTwilioはパートナーシップの拡大を発表し、Twilioのセグメントカスタマーデータプラットフォーム(CDP)とクアルトリクスのエクスペリエンスiD(XiD)の間でリアルタイムのデータ共有と統合を促進する新しいノーコードコネクタを導入しました。この統合により、Twilio Segmentのコンテンツエンゲージメント、購入、ユーザーログイン、カート放棄などの運用エンゲージメントデータと、XiDの顧客満足度や努力スコアなどの定性データを組み合わせた包括的なビューが提供されます。この相乗効果により、より強固な顧客プロファイルと実用的な洞察が得られます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 他の隣接モデル(UCaaSや従来型デプロイメント)に対するCPaaSベースのソリューション導入の指数関数的な増加
    • 企業向けCPaaSを顧客オペレーション、サービス、マーケティングに高度に利用可能にするためのローコードイネーブルメントに対する需要の高まり
  • 市場の課題
    • レガシーと実装の課題
  • 市場機会
    • 決済サービスとの統合、導入の軽量化などの技術革新がさらなる普及を促進

第6章 市場セグメンテーション

  • 組織規模別
    • 中小企業
    • 大規模組織
  • エンドユーザー別
    • IT・通信
    • BFSI
    • 小売・消費財
    • 消費財
    • その他エンドユーザー別
  • 国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Twilio
    • Vonage
    • Tanla
    • Route Mobile
    • VCloudX PTE Limited
    • 8x8
    • MNF Group
    • Kaleyra Group

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 91106

The Asia-Pacific Communication Platform-as-a-Service Market size is estimated at USD 8.88 billion in 2025, and is expected to reach USD 59.57 billion by 2030, at a CAGR of 46.32% during the forecast period (2025-2030).

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The Asia-Pacific Communication Platform-as-a-Service Market Increased customer engagement, cloud encryption and digitisation are the main drivers of this trend. The communication platform as a service, also known as the cloud based delivery architecture which allows businesses to add realtime communications capabilities, is an PaaS. In particular, customer communication channels are improved through CPaaS cloud communications technology.

Key Highlights

  • The most commonly used CPaaS cases are the WhatsApp Business API and chatbots. The same application may integrate text messaging, call support and video streaming services with CPaaS. Because everything's connected at the back end, this company knows about any problems that may come up.
  • Authentication is one of the communication API solutions that is included in smartphone applications. This authentication provides a layer of protection to the client, ensuring the safety of the client's data. To reduce the likelihood of fraud, businesses can utilize CPaaS to authenticate user identification using OTP (one-time password). CPaaS allows for two-factor authentication for all mobile banking activity, password resets, and app authentication. By implementing robust security procedures, businesses can considerably boost their conversion rate from mobile payments.
  • A CPaaS provides an all-in-one solution for developing your API infrastructure. This means that the cost of building an API is substantially lower than purchasing distinct components from several vendors or managing them via multiple software licenses and subscriptions.
  • One of the elements causing the CPaaS market's sluggish growth is regulatory and security worries around user data. Due to the expanding stringent government restrictions around data usage and privacy-related issues, the widespread deployment of these communication systems created substantial challenges for many industries.
  • With the COVID-19 pandemic, the market studied was expected to continue growing, owing to the rise in remote working. The companies were significantly adopting digital transformation in their strategy, shifting the focus on relying on CPaaS by integrating it into their existing process flow.

Asia-Pacific Communication Platform-as-a-Service Market Trends

IT and Telecom to Drive the Market Growth

  • Over the years, companies in Asia-Pacific have made significant strides to transition the region, starting from a manufacturing center to a technology and innovation hub. The majority of regional Organizations have successfully illustrated the advanced benefits of integrating technology on the majority of levels of business and societies for more efficient, connected, and streamlined operations.
  • Information and communication technologies, or ICTs, enable people to engage in a world that is changing quickly. Having access to various developing technologies is increasingly transforming work and other activities. One of the largest employment providers in India and a cornerstone of the national economy, the sector employs more than a million people directly or indirectly.
  • IT and telecom companies may manage all of their communication through a single platform, which means that all of the consumer data is now centralized. CPaaS is a comprehensive data source. It gives agents a complete picture of each customer's information, including previous interactions, preferences, sales possibilities, open tickets, etc., making it simple for them to give each customer a unique experience.
  • Looking at the increasing internet usage and its application in the IT and telecommunication industry, the demand for CPaaS may continue to thrive as the demand for data and internet increases in the market.

India to Witness the Growth

  • Utilizing APIs and programmable communications, CPaaS is increasing its penetration in India. By quickly integrating with any brand's or company's current infrastructure, it has expanded its capabilities and given rise to hybrid communications.
  • Companies are adopting innovation and the process of digital transformation faster than ever due to CPaaS. The CPaaS market is growing due to increasing partnerships and acquisitions in the ecosystem.
  • SMEs, brands, and organizations must now regularly stay in touch with their customers, particularly online. The desire is for deeper consumer connection, and improved business solutions can readily meet this need. By sending their target audience, rich communication like photographs, videos, documents, etc., on their normal SMS function, RCS Business Messaging, WhatsApp Business Solution, and Viber Business Messages enable small and large organizations to interact and engaging with their target audiences.
  • Marketers benefit from tracking marketing campaign KPIs in real time. Marketers may use a CPaaS platform to track impressions, discussions, and conversions from start to finish and observe them in real time, retrieve trend reports, and make changes in response to customer and prospect input. They can also connect other communication channels to their website to better determine which pages are converting and monitor the origins of client inquiries around the web.

Asia-Pacific Communication Platform-as-a-Service Industry Overview

The Asia-Pacific Communications Platform-as-a-Service (CPaaS) Market is fragemnted and characterized by intense competition, with numerous major and minor vendors operating in both regional and international markets. This market exhibits a fragmented nature, as key players employ various strategic approaches such as product innovation, mergers, and acquisitions to enhance their product offerings and maintain a competitive edge.

  • In September 2023 : Twilio has been selected as a Leader in Gartner's first-ever Magic Quadrant for Communications Platform as a Service (CPaaS), Where Twilio's versatile CPaaS platform spans messaging, voice, video, AI/ML features, security, integrations, and more. With a commitment to global operations, compliance support, scalability, CustomerAI capabilities, and a far-reaching partner network, Twilio plays a pivotal role in helping businesses transcend borders, work efficiently, deliver trusted communications, and connect seamlessly.
  • In March 2023, Qualtrics and Twilio announced an expansion of their partnership, introducing a new no-code connector that facilitates real-time data sharing and integration between Twilio's Segment customer data platform (CDP) and Qualtrics' Experience iD (XiD). This integration provides a comprehensive view of operational engagement data, including content engagement, purchases, user logins, and cart abandonments in the Twilio Segment, combined with qualitative data like customer satisfaction and effort scores in XiD. This synergy results in more robust customer profiles and actionable insights.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Exponential Increase in the Uptake of CPaaS- based Solutions over Other Adjacent Models (UCaaS and traditional deployments)
    • 5.1.2 Growing Demand for Low-code Enablement to make Enterprise CPaaS highly Usable for Customer Operations, Service, and Marketing
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Legacy & Implementation Challenges
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Technological Innovations, such as Integration with Payment Service, Lightweight Deployments to further Drive Adoption

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Organization size
    • 6.1.1 SME
    • 6.1.2 Large-scale organization
  • 6.2 By End-User
    • 6.2.1 IT & Telecom
    • 6.2.2 BFSI
    • 6.2.3 Retail & Consumer goods
    • 6.2.4 Consumer goods
    • 6.2.5 Other end-user verticals
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 China
    • 6.3.2 India
    • 6.3.3 Japan
    • 6.3.4 South Korea
    • 6.3.5 South East Asia
    • 6.3.6 Rest of Asia-Pacific

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Twilio
    • 7.1.2 Vonage
    • 7.1.3 Tanla
    • 7.1.4 Route Mobile
    • 7.1.5 VCloudX PTE Limited
    • 7.1.6 8x8
    • 7.1.7 MNF Group
    • 7.1.8 Kaleyra Group

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS