市場調査レポート
商品コード
1502775
IDC PlanScape:マーケティングを最適化するCPaaSIDC PlanScape: CPaaS to Optimize Marketing |
IDC PlanScape:マーケティングを最適化するCPaaS |
出版日: 2024年06月28日
発行: IDC
ページ情報: 英文 8 Pages
納期: 即納可能
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企業は潜在的な買い手に対して素早く対応し、ターゲットとするオーディエンスにどのように対応し、どのように彼らを満足させ、忠実な顧客として維持するかについて賢くなければなりません。そのためには、導入や拡張が容易で(特に季節的な要件がある場合)、かつ手頃な価格のテクノロジーが必要となります。これらは、CPaaSとも呼ばれるクラウド対応のコミュニケーションサービスおよびソリューションの特徴です。このIDC PlanScapeは、CPaaSがカスタマイズ可能で、拡張性があり、手頃な価格のテクノロジーであるため、プロモーション、ニュース、新製品ロールアウト、その他の関連ビジネス分野(販売、在庫、物流、顧客関係管理、コンタクトセンター、顧客サービスなど)に至るまで、マーケティング目的のための魅力的なソリューションであることを強調しています。当レポートは、CPaaSを活用する方法と、マーケティング(および営業)幹部やカスタマーサクセスマネジメントのような顧客に焦点を当てた関連部門の役割のために、CPaaSの潜在能力を最大限に発揮させるためにどのようなステップを踏む必要があるかについて、組織に助言しています。また、IT部門、C-suiteエグゼクティブ、その他のビジネス上の役割、(社内/社外から調達した)開発者など、幅広い利害関係者がCPaaSへの投資の意思決定に重要な役割を担っていることも明らかにしています。IDC Europe Infrastructure and CommunicationsのシニアリサーチマネージャーであるMelissa Holtz-Fremeijerは述べています。「CPaaSは、見込み客や既存顧客とのエンゲージメントをスマートかつパーソナルなものにし、より多くのインタラクション、コンバージョン、ビジネスの成長、ロイヤルカスタマーを生み出すブランドに貢献します。」
In essence, businesses must be quick to respond to potential buyers and smart in how they address their target audiences and how they keep them as satisfied and loyal customers. This calls for technology that is also easy to implement and scale (especially in cases of seasonal requirements) as well as affordable. These are features that belong to cloud-enabled communication services and solutions, also referred to as CPaaS. This IDC PlanScape highlights that CPaaS is a customizable, scalable, and affordable technology, making it an attractive solution for marketing purposes ranging from promotions, news, new product rollouts, and other related business areas (sales, inventory, logistics, customer relations management, contact center, customer services, etc). It advises organizations on how to leverage CPaaS and what steps they need to take to deploy CPaaS to its full potential for marketing (and sales) executives and related customer-focusing departmental roles such as customer success management. The report also identifies a broad spectrum of stakeholders - IT departments, C-suite executives, other business roles, and (in-house/externally sourced) developers - all of whom play pivotal roles in influencing CPaaS investment decisions. "CPaaS is increasingly deployed by organizations of all sizes to improve their marketing activities and related customer-focusing processes, making engagement with prospects and existing customers smart and personal, which contributes to more interactions, conversions, business growth, and a brand that drives loyal customers," said Melissa Holtz-Fremeijer, senior research manager, IDC Europe Infrastructure and Communications.