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市場調査レポート
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1578337

ビジネスモデルの進化が、プログラマブル通信における業界の変革と新たな成長機会を促す

Evolving Business Models Drive Industry Transformation and New Growth Opportunities in Programmable Communications


出版日
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英文 52 Pages
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ビジネスモデルの進化が、プログラマブル通信における業界の変革と新たな成長機会を促す
出版日: 2024年09月17日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 52 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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概要

AIを活用したイノベーションが差別化を生み出し、バリュープロポジションを高める

APIベースのソリューションは、企業がこれまで慣れ親しんできた通信の購入・導入方法とは大きく異なる場合が多いです。その価値は、ビジネスコミュニケーションアプリケーションをよりリッチにし、ビジネスワークフローにより緊密に統合するための強力なツールセットを提供することにあります。例えば、ある企業は、顧客がビジネス番号のショートメッセージサービス(SMS)を使って従業員と通信できるようにすることを選択するかもしれないです。既存のオンプレミスUCプラットフォームがSMSをサポートしていない場合、CPaaSプロバイダーを活用することで、既存のコミュニケーションツールの統合またはオーバーレイとしてテキストメッセージを可能にすることができます。この例では、企業は音声プロバイダーや好みのUCベンダーとの既存の関係を維持しながら、CPaaSプロバイダーを活用して顧客との対話機能のギャップに対処しています。

他のクラウドベースのサービスと同様に、ほとんどのCPaaSソリューションは、API主導の音声、ビデオ、メッセージサービスを安全にサポートするために必要な適切な通信およびネットワークインフラを導入するための資本支出(CapEx)に代わる魅力的な運用費用(OpEx)を企業に提供します。また重要な点として、クラウドベースのCPaaSは、APIコールまたは分単位の料金で提供されるため、企業は消費するサービスの正確な量を支払うことができます。これは、需要のレベルがさまざまであったり、ビジネス活動が季節的に急増したりする組織にとって、特に魅力的な価値提案です。クラウドアーキテクチャ固有のスケーラビリティもCPaaSの利点であり、企業は用途や作業プロセスに応じて、プロバイダーのAPI指向サービスを必要なだけ、または必要な量だけ利用することができます。

プログラマブル通信ソリューション、特にCPaaS(Communications Platform as a Service)サービスは、企業の意思決定者の間で認知度が高まり、市場が従来型(つまり独立系)開発者と企業開発者の両方のニーズに対応できるようになったため、着実な成長を遂げています。

プログラマブル通信市場は、コンタクトトレースやカーブサイドピックアップといった全く新しい使用事例をサポートする要件により、あらゆる規模の企業にビジネスプロセスと顧客エンゲージメントの再考を促したため、2020年に急成長を遂げました。

今日、CPaaSの主要な価値提案である、ビジネスコミュニケーションアプリケーションをよりリッチにし、ビジネスワークフローの中でより緊密に統合するための強力なツールセットの提供は、ほぼすべての組織が取り組んでいる継続的なデジタル変革の取り組みと完全に一致しています。

その結果、世界のCPaaS市場は高成長段階にあり、市場の競合企業の多くが年間2桁台の成長率を報告しています。

急成長の原動力は以下の通りです:

  • CPaaSプロバイダーが提供する革新的な新機能や機能の着実な流れ
  • 新規プロバイダーの市場参入
  • あらゆる規模の顧客によるAPI主導型通信サービスへの関心と採用の増加

本調査には、2024年に実施されたフロスト&サリバンのIT意思決定者調査のデータが含まれており、以下のエンドユーザー組織の優先事項に関する洞察を得ることができます:

  • 現在のコミュニケーションおよびコラボレーション技術の採用率と今後の採用計画
  • CPaaS(Communication Platform as a Service)および柔軟なAPI(Application Programming Interface)を通じたプログラマブルな通信機能に対する需要
  • CPaaSソリューションで現在利用可能な様々なコミュニケーションモダリティやデジタルチャネルに対する需要

本調査はまた、以下を理解することも目的としています:

  • 通信キャリア、サービスとしてのユニファイドコミュニケーション(UCaaS)プロバイダー、ユニファイドコミュニケーション(UC)テクノロジーベンダー、その他のエコシステムパートナーを含む、企業通信エコシステム全体にとってのCPaaS市場の成長機会。
  • 購入の嗜好と採用の障害
  • 業界別CPaaS導入動向

著者Elka Popova

目次

調査目的と調査手法

  • 調査目的と調査手法
  • 回答者の属性

主な調査結果

  • 主な調査結果

産業概要

  • 市場の定義
  • プログラマブル通信の価値提案
  • 競合情勢

CPaaSとプログラマブル通信の利点と採用:ITDMの視点

  • CPaaSとプログラマブルコミュニケーションのメリット
  • 使用事例の増加に伴いCPaaSの採用が拡大
  • CPaaS/プログラマブル通信の現在の採用状況:地域別
  • CPaaS導入計画:地域別
  • CPaaS導入計画なし:地域別
  • CPaaSへの投資
  • CPaaSおよびプログラマブル通信プロバイダーの検討と評価
  • CPaaSおよびプログラマブル通信を利用しない理由のトップ
  • CPaaS導入状況:業界別

成長機会

  • 成長環境

CPaaS市場における成長機会領域

  • 成長機会1:開発者と企業向けのトランザクション型CPaaS
  • 成長機会2:コアにプログラマブル・コミュニケーション
  • 成長機会3:あらゆるタイプのビジネス開発者向けのローコード/ノーコードソリューション
  • 成長機会4:顧客タイプに合わせた価格モデル
  • 成長機会5:AIを活用したイノベーション

付録

  • Growth Pipeline Engine(TM)を支える成長機会
  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)

次のステップ

  • 成長機会のメリットと影響
  • 次のステップ
  • 別紙リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: KA78-64

AI-Powered Innovation Creates Differentiation and Boosts Value Propositions

API-based solutions often represent a significant departure from how businesses have become accustomed to purchasing and deploying communications. Their value lies in providing a powerful toolset to make business communications applications richer and more tightly integrated within business workflows. For example, an organization may choose to allow its customers to communicate with employees using short messaging services (SMS) on business numbers. If the organization's existing on-premises UC platform does not support SMS, the business can leverage a CPaaS provider to enable text messaging as an integration or overlay of existing communications tools. In this example, the business maintains the existing relationship with its voice providers and its preferred UC vendor while leveraging a CPaaS provider to address a gap in customer interaction capabilities.

Like other cloud-based services, most CPaaS solutions offer businesses a compelling operating expense (OpEx) alternative to capital expenditures (CapEx) to deploy the appropriate communications and network infrastructure needed to securely support API-driven voice, video, and messaging services. Also important, cloud-based CPaaS offerings are priced at published per-API call or per-minute rates, enabling businesses to pay for the exact amount of services they consume. This is a particularly compelling value proposition for organizations with varying levels of demand or seasonal spikes in business activity. The inherent scalability of cloud architectures also benefits CPaaS, enabling businesses to consume as much or as little of a provider's API-directed services as needed by their application or work process.

Programmable communications solutions, particularly communications platform as a service (CPaaS) offerings, have been experiencing steady growth owing to increasing awareness among enterprise decision makers and the market's ability to serve the needs of both traditional (i.e., independent) and enterprise developers.

The programmable communications market received a jumpstart in 2020 as requirements to support brand-new use cases, such as contact tracing and curbside pickup, pushed businesses of all sizes to rethink business processes and customer engagement.

Today, the key value proposition of CPaaS-providing a powerful toolset to make business communications applications richer and more tightly integrated within business workflows-is perfectly aligned with the ongoing digital transformation efforts being undertaken by nearly every organization.

As a result, the global CPaaS market is in a high-growth stage, with many of the contenders in the market reporting annual double-digit growth rates.

The steep growth trajectory is driven by:

  • A steady stream of innovative new features and capabilities delivered by CPaaS providers
  • The entry of new providers in the market
  • Increased interest and adoption of API-driven communications services by customers of all sizes

This study includes data from a 2024 Frost & Sullivan IT decision-maker survey conducted to gain insights on the following end-user organizations' priorities:

  • Current communications and collaboration technology adoption rates and future adoption plans.
  • Demand for communications platform as a service (CPaaS) and programmable communications functionality through flexible application programming interfaces (APIs)
  • Demand for the various communications modalities or digital channels currently available in CPaaS solutions

The survey also aimed to understand:

  • Growth opportunities within the CPaaS market for the entire enterprise communications ecosystem, including telecommunication carriers, unified communications as a service (UCaaS) providers, unified communications (UC) technology vendors, and other ecosystem partners.
  • Buying preferences and obstacles to adoption
  • CPaaS adoption trends by vertical industry

Authored by: Elka Popova

Table of Contents

Research Objectives and Methodology

  • Research Objectives and Methodology
  • Respondent Demographics

Key Findings

  • Key Findings

Industry Overview

  • Market Definition
  • The Value Proposition of Programmable Communications
  • Competitive Landscape

CPaaS and Programmable Communications Benefits and Adoption: the ITDM Perspective

  • Benefits of Using CPaaS and Programmable Communications
  • CPaaS Adoption Grows as Use Cases Abound
  • Current CPaaS/Programmable Communications Adoption by Region
  • Planned CPaaS Adoption by Region
  • No Plans for CPaaS Adoption by Region
  • CPaaS Investments
  • CPaaS and Programmable Communications Provider Consideration and Evaluations
  • Top Reasons for Not Using CPaaS and Programmable Communications
  • CPaaS Adoption by Industry

Growth Opportunity

  • Growth Environment

Growth Opportunity Universe in the CPaaS Market

  • Growth Opportunity 1: Transactional CPaaS for Developers and Enterprises
  • Growth Opportunity 2: Programmable Communications at the Core
  • Growth Opportunity 3: Low-Code/No-Code Solutions for Every Type of Business Developer
  • Growth Opportunity 4: Aligning Pricing Models With Customer Types
  • Growth Opportunity 5: AI-Powered Innovation

Appendix

  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™
  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™

Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer