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市場調査レポート
商品コード
1578337
ビジネスモデルの進化が、プログラマブル通信における業界の変革と新たな成長機会を促すEvolving Business Models Drive Industry Transformation and New Growth Opportunities in Programmable Communications |
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ビジネスモデルの進化が、プログラマブル通信における業界の変革と新たな成長機会を促す |
出版日: 2024年09月17日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 52 Pages
納期: 即日から翌営業日
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AIを活用したイノベーションが差別化を生み出し、バリュープロポジションを高める
APIベースのソリューションは、企業がこれまで慣れ親しんできた通信の購入・導入方法とは大きく異なる場合が多いです。その価値は、ビジネスコミュニケーションアプリケーションをよりリッチにし、ビジネスワークフローにより緊密に統合するための強力なツールセットを提供することにあります。例えば、ある企業は、顧客がビジネス番号のショートメッセージサービス(SMS)を使って従業員と通信できるようにすることを選択するかもしれないです。既存のオンプレミスUCプラットフォームがSMSをサポートしていない場合、CPaaSプロバイダーを活用することで、既存のコミュニケーションツールの統合またはオーバーレイとしてテキストメッセージを可能にすることができます。この例では、企業は音声プロバイダーや好みのUCベンダーとの既存の関係を維持しながら、CPaaSプロバイダーを活用して顧客との対話機能のギャップに対処しています。
他のクラウドベースのサービスと同様に、ほとんどのCPaaSソリューションは、API主導の音声、ビデオ、メッセージサービスを安全にサポートするために必要な適切な通信およびネットワークインフラを導入するための資本支出(CapEx)に代わる魅力的な運用費用(OpEx)を企業に提供します。また重要な点として、クラウドベースのCPaaSは、APIコールまたは分単位の料金で提供されるため、企業は消費するサービスの正確な量を支払うことができます。これは、需要のレベルがさまざまであったり、ビジネス活動が季節的に急増したりする組織にとって、特に魅力的な価値提案です。クラウドアーキテクチャ固有のスケーラビリティもCPaaSの利点であり、企業は用途や作業プロセスに応じて、プロバイダーのAPI指向サービスを必要なだけ、または必要な量だけ利用することができます。
プログラマブル通信ソリューション、特にCPaaS(Communications Platform as a Service)サービスは、企業の意思決定者の間で認知度が高まり、市場が従来型(つまり独立系)開発者と企業開発者の両方のニーズに対応できるようになったため、着実な成長を遂げています。
プログラマブル通信市場は、コンタクトトレースやカーブサイドピックアップといった全く新しい使用事例をサポートする要件により、あらゆる規模の企業にビジネスプロセスと顧客エンゲージメントの再考を促したため、2020年に急成長を遂げました。
今日、CPaaSの主要な価値提案である、ビジネスコミュニケーションアプリケーションをよりリッチにし、ビジネスワークフローの中でより緊密に統合するための強力なツールセットの提供は、ほぼすべての組織が取り組んでいる継続的なデジタル変革の取り組みと完全に一致しています。
その結果、世界のCPaaS市場は高成長段階にあり、市場の競合企業の多くが年間2桁台の成長率を報告しています。
急成長の原動力は以下の通りです:
本調査には、2024年に実施されたフロスト&サリバンのIT意思決定者調査のデータが含まれており、以下のエンドユーザー組織の優先事項に関する洞察を得ることができます:
本調査はまた、以下を理解することも目的としています:
著者Elka Popova
AI-Powered Innovation Creates Differentiation and Boosts Value Propositions
API-based solutions often represent a significant departure from how businesses have become accustomed to purchasing and deploying communications. Their value lies in providing a powerful toolset to make business communications applications richer and more tightly integrated within business workflows. For example, an organization may choose to allow its customers to communicate with employees using short messaging services (SMS) on business numbers. If the organization's existing on-premises UC platform does not support SMS, the business can leverage a CPaaS provider to enable text messaging as an integration or overlay of existing communications tools. In this example, the business maintains the existing relationship with its voice providers and its preferred UC vendor while leveraging a CPaaS provider to address a gap in customer interaction capabilities.
Like other cloud-based services, most CPaaS solutions offer businesses a compelling operating expense (OpEx) alternative to capital expenditures (CapEx) to deploy the appropriate communications and network infrastructure needed to securely support API-driven voice, video, and messaging services. Also important, cloud-based CPaaS offerings are priced at published per-API call or per-minute rates, enabling businesses to pay for the exact amount of services they consume. This is a particularly compelling value proposition for organizations with varying levels of demand or seasonal spikes in business activity. The inherent scalability of cloud architectures also benefits CPaaS, enabling businesses to consume as much or as little of a provider's API-directed services as needed by their application or work process.
Programmable communications solutions, particularly communications platform as a service (CPaaS) offerings, have been experiencing steady growth owing to increasing awareness among enterprise decision makers and the market's ability to serve the needs of both traditional (i.e., independent) and enterprise developers.
The programmable communications market received a jumpstart in 2020 as requirements to support brand-new use cases, such as contact tracing and curbside pickup, pushed businesses of all sizes to rethink business processes and customer engagement.
Today, the key value proposition of CPaaS-providing a powerful toolset to make business communications applications richer and more tightly integrated within business workflows-is perfectly aligned with the ongoing digital transformation efforts being undertaken by nearly every organization.
As a result, the global CPaaS market is in a high-growth stage, with many of the contenders in the market reporting annual double-digit growth rates.
The steep growth trajectory is driven by:
This study includes data from a 2024 Frost & Sullivan IT decision-maker survey conducted to gain insights on the following end-user organizations' priorities:
The survey also aimed to understand:
Authored by: Elka Popova