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市場調査レポート
商品コード
1435812

セールスイネーブルメントプラットフォーム:市場シェア分析、業界動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Sales Enablement Platform - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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セールスイネーブルメントプラットフォーム:市場シェア分析、業界動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

セールスイネーブルメントプラットフォームの市場規模は、2024年に35億米ドルと推定され、2029年までに87億9,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に20.23%のCAGRで成長すると予想されます。

セールスイネーブルメントプラットフォーム市場

さまざまな業界の組織がセールスイネーブルメントプラットフォームを採用しており、セールスチームやマーケティングチームがセールスコミュニケーション、コンテンツ管理、オンボーディング、トレーニングなどのさまざまな分野で効率を向上できるようにしています。

主なハイライト

  • 内外の市場/競争力により、マーケティングと販売の業務、プロセス、コンテンツ、役割、責任をテクノロジーやシステムと連携させるため、中堅企業内でセールスイネーブルメントの必要性が高まっています。これらのプラットフォームは、販売者の成熟度に応じて、製品レベルの情報から高度な分析に至るまでの有効化を想定しており、優れたリードコンバージョン率を実現します。
  • セールスイネーブルメントツールを使用すると、インテリジェントなコンテンツ管理、トレーニング、状況に応じたガイダンス、顧客エンゲージメント、実用的な分析を組み合わせることで、あらゆる営業担当者が適切なコンテンツを見つけて見込み客に送信し、そのコンテンツ内での見込み客のエンゲージメントを追跡できるようになります。たとえば、MindTickleは、営業担当者の所在地に関係なく開発、指導、パフォーマンスを向上させる能力を獲得するための営業準備プラットフォームを提供し、売上増加を60%削減します。
  • 近年、デジタルセールスルーム(DSR)が注目を集めています。さらに、DSRに関する意識の高まりにより、DSRが大幅に採用されることが予想されます。これらは、セールスイネーブルメントプラットフォームベンダーによって、社内または社外のコラボレーション、組み込みビデオ会議、エンゲージメント、センチメント、および感情分析のための永続的なマイクロサイトを通じて提供されることが期待されています。 Showpadは、買い手と売り手のコラボレーションのための専用マイクロサイトである共有スペースで、また、より没入型の製品デモンストレーションのための3Dモデルと拡張現実をサポートする業界初の企業として、このビジョンの実現に向けてすでに前進しています。
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の発生により、生産の一時的な停止により、さまざまな世界経済が減速しています。したがって、セールスイネーブルメント市場を含め、あらゆる業界にトリクルダウン効果があります。新型コロナウイルス危機をきっかけに、セールスイネーブルメントの課題と機会がこれまで以上に明らかになりました。このような危機的な時代を生き抜くには、セールスイネーブルメントをデジタルトランスフォーメーション戦略と統合する必要があります。長期的には、効果的なセールスイネーブルメントの基盤を実装するには、すべての社内販売プロセスを関連するカスタマージャーニーに合わせることが不可欠です。
  • 世界の多くの雇用主は、パンデミックの中でも業務を継続するために、2020年にリモートワークへの移行を開始しました。在宅勤務は当初、健康と安全への懸念からでしたが、多くの従業員は気分転換を楽しんでいます。たとえば、GoodHireによる3500人の労働者を対象とした「2021年のリモートワークの現状:アメリカの労働力に関する調査」によると、回答者の68%がオフィスでの仕事よりもリモートで働くことを好みます。

セールスイネーブルメントプラットフォームの市場動向

消費財と小売業界は大きな成長を遂げる

  • モバイルデバイスの台頭と信頼性の高いWiFiへのアクセスにより、売り手と買い手の関係は逆転しました。シスコは、世界中の接続デバイスの数が2030年までに5,000億台に達すると推定しています。この接続デバイスの急激な増加により、多様でより深い販売チャネルが生まれ、セールスイネーブルメントプラットフォーム市場にチャンスが生まれています。
  • この大規模な世界的変化の結果、現在、買い手はバイヤーズ・ジャーニーをコントロールしており、販売員に連絡する前にオンラインで製品やサービスのあらゆるニュアンスをリサーチするのにかなりの時間を費やしています。したがって、買い手は売り手自身よりも多くの情報を知っている可能性があります。つまり、営業担当者は、買い手が簡単なGoogle検索では簡単に見つけられないものを提供する必要があります。上記のような消費財や小売業における課題により、市場ではセールスイネーブルメントプラットフォームに対する切実なニーズが生じています。
  • オンライン小売業者は、顧客体験のマイナスによりユーザーを失うリスクがあります。したがって、世界中の小売業者は、パーソナライズされたコンテンツで顧客をターゲットにするのに役立つセールスイネーブルメント戦略を策定しています。セールスイネーブルメントプラットフォームは、小売業者がさまざまなデジタルチャネルで顧客を引きつけて関与させ、顧客にオムニチャネルエクスペリエンスを提供するのに役立ちます。
  • 調査対象の市場では、セールスイネーブルメントを強化した製品を提供して市場に参入する新興企業が増えており、発展が見られます。たとえば、2021年 12月、分野にとらわれないAR統合ビデオショッピングプラットフォームであるShopConnectは、小売業者向けに統合されたオンラインおよびオフラインショッピングサービスを提供するために資金を調達したと発表しました。
  • ただし、異なるアクセスチャネル間で一貫性のないユーザーエクスペリエンスは、予測期間中のセールスイネーブルメントプラットフォーム市場の成長に悪影響を与える可能性があります。

北米が主要シェアを握る

  • 北米などの市場は成熟に近づいており、このような競争の激しい環境での販売には、企業がセールスイネーブルメント戦略を実装、拡張、実行するのを支援するセールスイネーブルメントプラットフォームが必要です。販売プロセスを自動化して成約率を向上させることが、米国のセールスイネーブルメントプラットフォーム市場の主な推進力であると推定されています。対照的に、情報から実用的な洞察を得るクラウドベースのセールスイネーブルメントプラットフォームの展開は、カナダの市場成長を促進すると予想されます。
  • また、さまざまな組織がテクノロジーに関する認識を高めています。たとえば、2022年 3月に、住宅請負業者のセールスイネーブルメントソフトウェアプロバイダーであるLeapは、住宅請負業者向けのワークフローおよびCRM製品であるJobProgressの買収を発表しました。この買収により、北米の2,400社以上の住宅請負業者にサービスを提供し、大規模および小規模の請負業者の両方のニーズに応えることになります。
  • さらに、この地域は、新製品の開発に積極的に投資する著名な市場プレーヤーで構成されています。たとえば、2022年 1月、セールスイネーブルメントプラットフォームプロバイダーであるHighspotは、シリーズ F資金で2億4,800万米ドルを調達しました。 B Capital GroupやD1 Capital Partnersなどの新規投資家がラウンドを主導し、ICONIQ Growth、Madrona Venture Group、Salesforce Ventures、Sapphire、Tiger Global Managementなどの既存投資家も参加しました。同社が主張するように、この投資は国際的な拡大、製品開発、雇用を促進することになります。
  • 販売プロセスを自動化して成約率を向上させることが、米国のセールスイネーブルメントプラットフォーム市場の主な推進力となっています。情報から実用的な洞察を得るクラウドベースのセールスイネーブルメントプラットフォームの導入は、カナダ市場の成長を促進します。

セールスイネーブルメントプラットフォーム業界の概要

セールスイネーブルメントプラットフォーム市場は、近年競争力を高めています。市場で卓越したシェアを誇る大手企業は、海外への顧客ベースの拡大に注力しています。これらの企業は、市場シェアと収益性を向上させるために、戦略的な協力イニシアチブを活用しています。

  • 2022年 6月- 独立系投資データ管理および配信会社であるAPX Stream, Inc.は、資産管理者にデータ提出と自動化されたマーケティング資料生成のためのシームレスなパイプラインを提供するために、重要なイネーブルメントプロバイダーであるSeismicとの提携を発表しました。 Seismic Enablement Cloudは、あらゆる規模の企業が顧客と関わり、チームの連携を可能にし、収益成長を促進するのに役立ちます。
  • 2021年 1月- デジタル変革のためのクラウドベースのツールを提供するUpland Software, Inc.は、収益を伸ばすプロモーションや電子メールキャンペーンを構築する視聴者エンゲージメントクラウドソフトウェアプラットフォームであるSecond Street Media, Inc.の買収を発表しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 社内ビジネスプロセスの改善ニーズの高まり
    • 先端技術を活用した販売努力の拡大
  • 市場抑制要因
    • 様々なアクセスチャネルにおける一貫性のないユーザーエクスペリエンス

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント
    • プラットフォーム
    • サービス
  • 組織規模
    • 大企業
    • 中小企業
  • 展開モード
    • クラウドベース
    • オンプレミス
  • エンドユーザー業界
    • BFSI
    • 消費財・小売
    • IT・通信
    • メディア・エンターテインメント
    • ヘルスケア・ライフサイエンス
    • 製造
    • その他
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • GetAccept Inc.
    • Bigtincan Holdings
    • Upland Software
    • Showpad
    • Seismic Software Inc.
    • Outreach
    • Accent Technologies
    • ClearSlide
    • Brainshark
    • Quark
    • Highspot, Inc
    • DocSend Inc.
    • Qorus Software Ltd
    • Pitcher
    • Mediafly
    • Rallyware Inc.
    • MindTickle
    • Qstream Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 69623

The Sales Enablement Platform Market size is estimated at USD 3.5 billion in 2024, and is expected to reach USD 8.79 billion by 2029, growing at a CAGR of 20.23% during the forecast period (2024-2029).

Sales Enablement Platform - Market

Organizations across industries are adopting the sales enablement platform, enabling their sales and marketing teams to enhance their efficiencies in various areas, including sales communication, content management, onboarding, and training.

Key Highlights

  • Internal and external market/competitive forces are driving the need for Sales Enablement within Mid-sized Enterprises as it aligns marketing and sales operations, processes, content, roles, and responsibilities with technology and systems. Depending on the seller's maturity, these platforms envisage enablement right from product-level information to advanced analytics, enabling superior lead conversion ratios.
  • Sales enablement tools ensure that any sales representative can find the appropriate content, submit it to prospects, and track prospect engagement within that piece of content by combining intelligent content management, training, contextual guidance, customer engagement, and actionable analytics. For instance, MindTickle provides a sales readiness platform to gain the ability to develop, coach, and improve the performance of sales representatives independent of their location and reduces sales ramp by 60%.
  • In recent years, digital sales rooms (DSRs) are gaining traction. Further, it is expected that an increase in awareness regarding the DSRs would result in their significant adoption. They are expected to be offered by sales enablement platform vendors through persistent microsites for internal or external collaboration, embedded video conferencing, and engagement, sentiment, and emotional analysis. Showpad has already made headway in delivering on this vision with its Shared Spaces, dedicated microsites for buyer-seller collaboration, and as the first in the industry to support 3D models and augmented reality for more immersive product demonstrations.
  • Due to the outbreak of COVID-19, there is a slowdown across various world economies due to a temporary halt in production. Thus, every industry has a trickle-down effect, including the sales enablement market. Triggered by the COVID19 crisis, sales enablement challenges and opportunities have become more apparent than ever. To survive in such critical times, sales enablement has to be integrated with the digital transformation strategy. In the long run, aligning all internal selling processes to relevant customer journeys is essential to implement a foundation for effective sales enablement.
  • Many employers globally began transitioning to remote work in 2020 to keep operations running amid the pandemic. While working from home was initially a result of health and safety concerns, many employees enjoyed the change of pace. For instance, according to the State Of Remote Work In 2021: A Survey Of The American Workforce, by GoodHire, based on 3500 workers, 68% of respondents prefer to work remotely over in-office work.

Sales Enablement Platform Market Trends

Consumer Goods and Retail Industry to Exhibit Significant Growth

  • The rise of mobile devices and access to reliable WiFi has turned the buyer/seller relationship inside out. Cisco estimates that the number of connected devices worldwide will reach 500 billion by 2030. This exponential rise in connected devices has created varied and deeper sales channels, thus creating opportunities for the sales enablement platform market.
  • As a result of this massive global shift, buyers are now in control of the buyer's journey and spend a considerable amount of time researching every nuance of a product or service online before reaching out to a salesperson. Therefore, buyers may be more informed than the seller themselves, meaning salespeople must deliver something that buyers can't easily find through a quick Google search. Challenges in consumer goods and retail, such as those above, create a dire need for sales enablement platforms in the market.
  • Online retailers risk losing out on their users because of negative customer experience. Hence, retailers worldwide are formulating sales enablement strategies that will help them target customers with personalized content. The sales enablement platform helps retailers attract and engage customers on different digital channels to deliver an Omni-channel experience to their customers.
  • The studied market is witnessing developments as more and more start-ups are entering the market with enhanced offerings for sales enablement. For instance, In December 2021, ShopConnect, a sector-agnostic AR-integrated video shopping platform, announced that it had raised funds to offer Integrated Online And Offline Shopping Services For Retailers.
  • However, the inconsistent user experience across different access channels may negatively influence the sales enablement platform market's growth during the forecast period.

North America to Hold Major Share

  • Markets, such as North America, have been closer to maturing, and sales in such highly competitive environments need sales enablement platforms to help companies implement, scale, and execute their sales enablement strategies. Automating the sales process to improve the deal closure rate is estimated to be the primary driver for the US sales enablement platform market. In contrast, the deployment of a cloud-based sales enablement platform to get actionable insights from information is expected to fuel Canada's market growth.
  • Also, various organizations have gained awareness regarding technology. For instance, in March 2022, Leap, a home contractor sales enablement software provider, announced the acquisition of JobProgress, a workflow and CRM product for home contractors. The acquisition will serve over 2,400 home contractors in North America, meeting the need of both large and small contractors.
  • Further, the region consists of prominent market players who actively invest in developing their products with new launches. For instance, in January 2022, Highspot, a sales enablement platform provider, raised USD 248 million in Series F funding. New investors, like B Capital Group and D1 Capital Partners, led the round with participation from existing investors: ICONIQ Growth, Madrona Venture Group, Salesforce Ventures, Sapphire, and Tiger Global Management. The investment would fuel international expansion, product development, and hiring, as claimed by the company.
  • Automating the sales process to improve the deal closure rate is the main driver for the United States sales enablement platform market. The deployment of a cloud-based sales enablement platform to get actionable insights from information is to fuel market growth in Canada.

Sales Enablement Platform Industry Overview

The sales enablement platform market has gained a competitive edge in recent years. With a prominent share in the market, major players are focusing on expanding their customer base across foreign countries. These companies leverage strategic collaborative initiatives to increase their market share and profitability.

  • June 2022 - APX Stream, Inc., an independent investment data management and distribution company, has announced a partnership with Seismic, a significant enablement provider, to offer asset managers a seamless pipeline for data submission and automated marketing collateral generation. The Seismic Enablement Cloud helps companies of all sizes engage customers, allow teams, and ignite revenue growth.
  • January 2021 - Upland Software, Inc., a provider of cloud-based tools for digital transformation, announced the acquisition of Second Street Media, Inc., an audience engagement cloud software platform to build promotions and email campaigns that grow revenue, customer databases, and consumer engagement.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitute Products
  • 4.3 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Need to Improve the Internal Business Process
    • 5.1.2 Scaling Sales Efforts With the Help of Advanced Technology
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Inconsistent User Experience Across Various Access Channels

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Component
    • 6.1.1 Platform
    • 6.1.2 Services
  • 6.2 Organization Size
    • 6.2.1 Large Enterprises
    • 6.2.2 Small and Medium-Sized Enterprises
  • 6.3 Deployment Mode
    • 6.3.1 Cloud-based
    • 6.3.2 On-premises
  • 6.4 End-user Industry
    • 6.4.1 BFSI
    • 6.4.2 Consumer Goods and Retail
    • 6.4.3 IT and Telecom
    • 6.4.4 Media and Entertainment
    • 6.4.5 Healthcare and Life Sciences
    • 6.4.6 Manufacturing
    • 6.4.7 Other End-user Industries
  • 6.5 Geography
    • 6.5.1 North America
    • 6.5.2 Europe
    • 6.5.3 Asia-Pacific
    • 6.5.4 Latin America
    • 6.5.5 Middle-East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 GetAccept Inc.
    • 7.1.2 Bigtincan Holdings
    • 7.1.3 Upland Software
    • 7.1.4 Showpad
    • 7.1.5 Seismic Software Inc.
    • 7.1.6 Outreach
    • 7.1.7 Accent Technologies
    • 7.1.8 ClearSlide
    • 7.1.9 Brainshark
    • 7.1.10 Quark
    • 7.1.11 Highspot, Inc
    • 7.1.12 DocSend Inc.
    • 7.1.13 Qorus Software Ltd
    • 7.1.14 Pitcher
    • 7.1.15 Mediafly
    • 7.1.16 Rallyware Inc.
    • 7.1.17 MindTickle
    • 7.1.18 Qstream Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET