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市場調査レポート
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1334507

モバイルラーニング市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)

Mobile Learning Market Size & Share Analysis - Growth Trends & Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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モバイルラーニング市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年08月08日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

モバイルラーニング市場規模は、2023年の609億7,000万米ドルから2028年には1,844億2,000万米ドルに成長し、予測期間(2023-2028年)のCAGRは24.78%になると予測されています。

教育機関における電子機器の急速な普及、情報技術への投資の増加、BYOD(Bring Your Own Device)文化の採用拡大などが、モバイルラーニング市場の成長を促す主な要因となっています。

主なハイライト

  • モバイル機器の普及に伴うデジタル学習ソリューションの最近の進歩により、学習者は場所に関係なく教材にアクセスできるようになり、境界がなくなり、学習体験全体が強化されたインタラクティブな手段が導入されています。さらに、多くの種類のデジタルメディアを使用することで、より効果的な方法で情報が提示され、概念のより良い理解と定着に役立っています。
  • HPインド社の最新レポートによると、同国の回答者の63%が、デジタル学習は子供の創造的思考を刺激するのに非常に効果的だと考えており、回答者の57%が、体験学習はより良い理解を可能にすると考えています。さらに、このような理由から、親は子供の教育のために学習アプリに支出することを望んでおり、これが市場を牽引すると予想されます。
  • 学校や研修センターも、従来の黒板方式からスマートテクノロジーを学習環境に組み込む方向に移行しています。大学レベルでは、教育機関がスマート・ラーニングなどの革新的な手法を採用し、学生に代替の進路や、業界の要件に沿った適切で価値あるスキルを身につける機会を提供しています。
  • プロジェクト・トゥモロー(非営利団体)が4,000人以上の利害関係者をサンプルに、デジタル学習について世界規模で実施した調査によると、デジタル学習によって学生のエンゲージメントが高まり、教師が新しい学習スタイルを導入できるようになり、学生が情報を消化するのにかかる全体的な時間が短縮されたことが明らかになっています。さらに、プロメテウスの最近の調査によると、教師の大多数が、教育テクノロジーは教室での学習を加速させると考えている(82%)。
  • スマートフォン、ラップトップ、タブレットなどのモバイル・デバイスの普及に伴い、学校ではBYODの傾向がますます強まっており、生徒の学習方法や、教育情報をいつ、どこで、どのように消費するかが変化しています。
  • 最近発生したCOVID-19は、世界中のさまざまな業界に影響を与えましたが、教育業界も例外ではありません。パンデミックは大きな経済的影響をもたらしたが、世界の教育にも大きな影響を与えました。ユネスコが発表した数字によると、2020年3月の時点で、世界中の約13億人の学習者が学校に通うことができなかっています。ウイルスの拡散を遅らせるため、世界中で複数の学校、大学、カレッジが閉鎖されました。

モバイルラーニング市場の動向

法人セグメントが大きな成長を遂げ、市場を牽引する

  • モバイルラーニングは、あらゆる業種の組織の研修・開発部門にとって急成長している分野です。ほとんどの企業では、学習者が職場で革新的なアイデアを生み出し、保存し、提供できるようにする技術支援型学習を採用しています。調査によると、モバイルラーニング・ソリューションに依存している組織では、生産性が16%向上し、従業員の創造性と忠誠心が改善されたといいます。
  • IBMインドがさまざまな業種のCIO、CMO、CTO、その他の意思決定者を対象に実施した調査では、企業の約57%が業界別BYODとモバイルテクノロジーへの投資を計画していることが示されました。これに対して、67.4%がこの技術の所有に個人的な関心を示しており、これは企業セグメントにおけるモバイルラーニングの成長を反映しています。
  • トレーニング・コストを削減するため、ほとんどの企業組織はトレーナーの雇用を減らし、Coursera、Udacity、Khan Academyなどの民間コンテンツ・プロバイダーが低費用で提供するMOOCs(Massively Organized Open Courses)などのモバイルラーニング・ソリューションを採用し始めています。
  • さらに、多くの企業組織は、外出先やユーザーのワークフロー内で受講できるトレーニングを提供するため、モバイルラーニング・ソリューションの導入を試みています。トレーニングの柔軟性はユーザーの手元にあり、ユーザーは自分のペースや都合に合わせて学習することができ、最終的には効果的な方法で専門知識を身につけることができます。
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アジア太平洋地域は大きな成長が見込まれる

  • アジア太平洋諸国は、モバイルラーニング市場の成長に大きく貢献すると予想されています。モバイルラーニング・ソリューションの採用は、革新的な学習手法の力を見極めるために、この地域で明確に展開されています。本質的な強さと急速な経済成長は、この地域が国際的に最も急成長している教育市場の1つになるのに役立っています。
  • さらに、帯域幅の利用可能性、費用対効果の高いデータプラン、意識の向上により、複数の国でインターネットが急速に普及していることも、教育を含むさまざまな分野でのデジタル導入につながり、市場を牽引しています。例えば、ラクシャドウィープを除くインドの全州と連合準州の全世帯が、"インドのインターネット"と題されたICUBE 2021年報告書に含まれています。この試算によると、農村部のインターネット・ユーザーの増加により、インドのアクティブ・インターネット・ユーザー人口は2025年までに9億人に達します。
  • 熟練した従業員に対する需要の高まりに対応するため、中国で有資格の新卒者を探す欧米企業が増えています。最近の研究によると、学業には大きな注目が集まっているもの、国内では有資格者がかなり不足しています。この問題に取り組むため、中国はスマート・エデュケーション・チャイナ構想を開始しました。
  • さらに、同地域における大規模公開オンライン講座(MOOC)の成長は、調査対象市場の成長を後押しすると予想されています。例えば、教育省によると、2019年8月、中国では約2億7,000万人が大規模公開オンライン講座(MOOC)を受講しました。利用者全体のうち、約8,000万人が大学生でした。
  • 同地域では、COVID-19関連のロックダウンにより、調査対象市場の需要増加が見込まれています。2020年2月、日本政府は学校の閉鎖を発表し、その結果、オンライン教育教材の無料提供がいくつか行われました。野村證券によると、コロナウイルスが流行する以前から、日本のオンライン教育市場は2019年度から2023年度にかけて50%増の3,100億円(30億米ドル)に成長すると予想されていました。
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モバイルラーニング業界の概要

モバイルラーニング市場は競争が激しく、アップサイド・ラーニング、NetDimensions Limited、SAP AG、Promethean World Ltd、Skillsoftのような数社の大手企業によって支配されています。市場で圧倒的なシェアを誇るこれらの大手企業は、海外における顧客基盤の拡大に注力しています。これらの企業は、市場シェアを拡大し、収益性を高めるために、戦略的な共同イニシアティブを活用しています。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅・中小企業は新規契約の獲得や新市場の開拓によって市場での存在感を高めています。

2022年6月、世界教育テクノロジー企業のプロメテウスはISTELive 22に出展します。ISTELive 22は、教育関係者や教育専門家が40年以上にわたって集い、実践的な学習に参加し、ベストプラクティスを共有し、教育界をはじめとする最も鋭い知見から話を聞く場です。プロメテウスは、2022年6月26日から29日まで開催されるハイブリッド・カンファレンスに参加し、エキサイティングな発表、講演、セッション、景品、イベントを行います。講演セッションやパネルディスカッションでは、ActivPanelやClassFlowの可能性を最大限に引き出す方法、ActivInspireを教師のニーズに合わせる方法、授業計画を改善する方法など、幅広いトピックが取り上げられます。

2020年5月、SkillsoftはData Societyと提携し、同社のインテリジェント学習体験プラットフォームPercipio上でデータサイエンス・ブートキャンプを実施しました。2019年にNASA、Discover、米国国務省などの顧客と3,000時間以上のトレーニングを実施したData SocietyのインストラクターがBootcampを指導します。このブートキャンプは、関心のあるすべての学習者に無料で提供されます。Data Wrangling with Python Bootcampでは、受講者は講師と対話し、バーチャルクラスルームで他の受講者と協力しながら、質の高い個別指導を受けることができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場の定義と範囲
  • 調査の前提

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の利害関係者分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 企業部門におけるデジタル・ラーニング・ソリューションの急速な採用による作業効率と生産性の向上が市場を牽引
    • BYOD概念の拡大
    • スマートフォン、タブレット、ノートパソコンなどのモバイルデバイスの普及拡大
  • 市場抑制要因
    • 技術インフラへの初期投資の増加
  • COVID-19が市場に与える影響の評価

第6章 市場セグメンテーション

  • ソフトウェア
    • 電子書籍
    • インタラクティブ・アセスメント
    • モバイルおよびビデオベースのコースウェア
    • その他のソフトウェア
  • アプリケーション
    • クラス内学習
    • 企業内学習
    • シミュレーション学習
    • オンラインOJT
    • 自主学習
  • エンドユーザー
    • アカデミック学習
    • 企業学習
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • アルゼンチン
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Promethean World Ltd
    • NetDimensions Limited(Learning Technologies Group)
    • Upside Learning Solutions Pvt. Ltd.
    • SAP SE
    • Skillsoft
    • Citrix Systems Inc.
    • Cisco Systems Inc.
    • Dell Inc.
    • IBM Corporation
    • AT&T Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 71474

The Mobile Learning Market size is expected to grow from USD 60.97 billion in 2023 to USD 184.42 billion by 2028, at a CAGR of 24.78% during the forecast period (2023-2028).

The rapid adoption of electronic devices in educational institutions, increasing investment in information technology, and growing adoption of Bring Your Own Device (BYOD) culture are some of the major factors driving the growth of the mobile learning market.

Key Highlights

  • The recent advancements in digital learning solutions owing to the higher penetration of mobile devices have empowered learners with access to material, irrespective of their location, by erasing boundaries and introducing interactive means through which the overall learning experience has been enhanced. Moreover, the information is being presented in a more effective way by using numerous types of digital media, which helps in better understanding and retention of concepts.
  • According to a recent HP India report, 63% of respondents in the country believed that digital learning is much more effective in fuelling their children's creative thinking, and 57% of the respondents believed that experiential learning could enable better comprehension. Additionally, owing to this reason, parents are willing to spend on learning apps for their child's education, which is expected to drive the market.
  • Schools and training centers are also moving from their traditional blackboard approach to integrating smart technology into learning environments. At the university level, institutions are adopting innovative methods, such as smart learning, to provide alternative pathways and opportunities for students to develop relevant and valuable skills in line with industry requirements.
  • A survey conducted by Project Tomorrow (a non-profit organization) worldwide on digital learning with a sample size of more than 4 lakh stakeholders revealed that digital learning led to an increase in student engagement, enabled teachers to introduce new forms of learning styles, and reduced the overall time taken by students to digest information. Additionally, according to Promethean's recent study, the majority of teachers believe that educational technology accelerates learning in their classrooms (82%).
  • With the proliferation of mobile devices, such as smartphones, laptops, and tablets, the BYOD trend is increasingly growing in schools, transforming the way students learn and how, where, and when they consume educational information.
  • The recent outbreak of COVID-19 impacted multiple industries across the world, and the education industry is not an exception. The pandemic had huge economic consequences, and it also had a significant impact on global education. According to the figures released by UNESCO, around 1.3 billion learners across the globe were not able to attend their schools as of Mar 2020. Multiple schools, colleges, and universities were closed across the world in order to slow down the virus spread.

Mobile Learning Market Trends

Corporate Segment Would Experience Significant Growth and Drive the Market

  • Mobile learning is a rapidly growing area for training and development departments in organizations of all industries. Most corporate companies adopt technology-aided learning, which enables learners to create, store, and deliver innovative ideas at the workplace. According to the study, organizations that rely on mobile learning solutions saw a 16% boost in productivity and improvements in the creativity and loyalty of their employees.
  • A survey conducted by IBM India among CIOs, CMOs, CTOs, and other decision-makers across various verticals indicated that about 57% of enterprises are planning to invest in BYOD and mobile technology. In comparison, 67.4% expressed personal interest in owning this technology, which reflects the growth of mobile learning in the corporate segment.
  • In order to reduce the training cost, most corporate organizations have reduced the hiring of trainers and started adopting mobile learning solutions such as Massively Organized Open Courses (MOOCs), which are offered by private content providers such as Coursera, Udacity, Khan Academy, etc. at a lower expense.
  • Additionally, many corporate organizations are trying to implement mobile learning solutions to offer training that can be taken on the go and within the users' workflow. The flexibility of the training resides on the user's hand, and they can learn at their own pace and convenience and ultimately gain expertise in an effective manner.
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Asia Pacific is Expected to Experience Significant Growth

  • Asia Pacific countries are expected to contribute significantly to the growth of the mobile learning market. The adoption of mobile learning solutions is explicitly deployed in this region to determine the power of innovative learning methodologies; the intrinsic strength and rapid economic growth are aiding this region in becoming one of the fastest-growing education markets internationally.
  • Moreover, rapid internet growth in multiple countries owing to the availability of bandwidth, cost-effective data plans, and increased awareness has also led to the digital adoption of various sectors, including education, and is thereby driving the market. For instance, Except for Lakshadweep, all Indian households in all states and union territories were included in the ICUBE 2021 report titled "Internet in India." According to the estimate, due to an increase in rural internet users, India's population of active internet users will reach 900 million by 2025.
  • An increasing number of western companies are looking for qualified graduates in China to meet the growing demand for skilled employees. Recent studies show that although there is a significant focus on academics, there is a considerable shortfall of qualified personnel in the country. To tackle this issue, China started a Smart Education China initiative, which aims at increasing the qualification of graduates in China in the medium term to meet the growing demand for qualified personnel.
  • Furthermore, the growth of the massive open online courses (MOOC) in the region is anticipated to boost the growth of the market studied. For instance, in August 2019, about 270 million people took massive open online courses (MOOC) in China, according to the Ministry of Education. About 80 million were college students out of the total users.
  • The region is anticipated to witness increasing demand in the market studied due to the COVID-19-related lockdowns. In February 2020, the Japanese Government announced the lockdown of schools, which resulted in several offers for free online education materials. Even before the coronavirus epidemic, Japan's online education market was expected to grow by 50% to JPY 310 billion (USD 3 billion) between FY 2019 and FY 2023, according to Nomura, in part as a result of a campaign by the Abe government to make tablet computers available to all students by 2023.
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Mobile Learning Industry Overview

The mobile learning market is competitive and is dominated by a few major players like Upside Learning, NetDimensions Limited, SAP AG, Promethean World Ltd, and Skillsoft. These major players with a prominent share of the market are focusing on expanding their customer base across foreign countries. These companies are leveraging strategic collaborative initiatives to increase their market share and increase their profitability. However, with technological advancements and product innovations, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and by tapping new markets.

In June 2022, Global education technology business Promethean at ISTELive 22, where educators and education professionals have gathered for more than 40 years to participate in hands-on learning, share best practices, and hear from the sharpest minds in education and beyond. Promethean will participate in the hybrid conference from June 26 to June 29, 2022, with exciting announcements, speakers, sessions, giveaways, and events. Speaking sessions and panel discussions will cover a wide range of topics, including how to maximize the potential of ActivPanel and ClassFlow, how to adapt ActivInspire to teachers' needs, how to improve lesson plans, and much more.

In May 2020, Skillsoft partnered with Data Society to deliver its Data Science Bootcamp on its intelligent learning experience platform, Percipio. Instructors from Data Society, who conducted more than 3,000 hours of training in 2019 with customers including NASA, Discover, and the U.S. Department of State, will lead the Bootcamp. It will be available at no cost to all interested learners. The Data Wrangling with Python Bootcamp enables attendees to interact with the instructor and receive high-quality, personalized instruction while collaborating with others in a virtual classroom setting.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Market Definition and Scope
  • 1.2 Study Assumptions

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rapid Adoption for Digital Learning Solutions in Corporate Sector to boost overall work Efficinecy and Productivity to drive the market
    • 5.1.2 Growing Concept of BYOD
    • 5.1.3 Increasing Penetration of Mobile Device such as Smartphone, Tablet and Laptops
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Increasing Initial Investment in Technology Infrastructure
  • 5.3 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Software
    • 6.1.1 E-Books
    • 6.1.2 Interactive Assessment
    • 6.1.3 Mobile and Video-Based Courseware
    • 6.1.4 Other Softwares
  • 6.2 Application
    • 6.2.1 In-Class Learning
    • 6.2.2 Corporate Learning
    • 6.2.3 Simulation-Based Learning
    • 6.2.4 Online-on-the Job Training
    • 6.2.5 Independent Learning
  • 6.3 End User
    • 6.3.1 Academic Learning
    • 6.3.2 Corporate Learning
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 Germany
      • 6.4.2.2 UK
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Spain
      • 6.4.2.5 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 Japan
      • 6.4.3.3 India
      • 6.4.3.4 Australia
      • 6.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
      • 6.4.4.1 Brazil
      • 6.4.4.2 Mexico
      • 6.4.4.3 Argentina
      • 6.4.4.4 Rest of Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa
      • 6.4.5.1 UAE
      • 6.4.5.2 Saudi Arabia
      • 6.4.5.3 South Africa
      • 6.4.5.4 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles*
    • 7.1.1 Promethean World Ltd
    • 7.1.2 NetDimensions Limited (Learning Technologies Group)
    • 7.1.3 Upside Learning Solutions Pvt. Ltd.
    • 7.1.4 SAP SE
    • 7.1.5 Skillsoft
    • 7.1.6 Citrix Systems Inc.
    • 7.1.7 Cisco Systems Inc.
    • 7.1.8 Dell Inc.
    • 7.1.9 IBM Corporation
    • 7.1.10 AT&T Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET