デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1445637

アカウントベースマーケティング市場: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年から2029年)

Account-Based Marketing Market - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.86円
アカウントベースマーケティング市場: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年から2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

アカウントベースマーケティングの市場規模は、2024年に9億2,000万米ドルと推定され、2029年までに16億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に12.10%のCAGRで成長します。

アカウントベースの市場

アカウントベースマーケティングは、リードを獲得するという従来のマーケティングの短期目標を、長期的な売上成長のためのより包括的な戦略に変える必要性の高まりによって推進されています。

主なハイライト

  • インバウンドマーケティングは依然としてB2Bリードジェネレーションの生成に不可欠ですが、多くのマーケティング担当者は、プロセスの制御を取り戻し、獲得サイクルを加速し、ターゲットアカウントを変換するためのより適切な方法を発見するためにABMをますます使用しています。市場におけるABMソリューションの需要は、B2B企業の事後対応型からプロアクティブ型のマーケティングアプローチへの移行によって促進されています。
  • 膨大なデータと高度な分析ツールが利用できるようになったことで、マーケティングの情勢は一変しました。 ABMはデータの洞察を活用して、理想的な顧客プロファイルを特定し、購買行動を理解し、パーソナライズされたキャンペーンを作成します。 ABMを使用すると、データを活用して意思決定とキャンペーンの実行を促進することで、マーケティング担当者がターゲティング、メッセージング、エンゲージメント戦略を最適化し、コンバージョン率とROIを高めることができます。
  • さらに、従来の広告戦略は通常、より幅広い視聴者にリーチし、場合によっては質の高い見込み客を獲得することを目的としています。対照的に、ABMは量よりも質に焦点を当てます。企業は、価値の高いアカウントのグループに焦点を当てると、リソースを効率的に割り当て、コンバージョンの可能性が高いアカウントをターゲットにすることができます。 ABMの採用は、広範な散布と祈りのアプローチから、より的を絞った効率的な戦略へのこの変化によって推進されています。
  • ABMソリューションの実装には時間、予算、人員の点で多大なリソースが必要となるため、個々のターゲットアカウントに合わせてパーソナライズされたキャンペーンを開発するのは困難になり、アカウントベースマーケティング市場の成長に課題をもたらしています。
  • パンデミック対策として世界的にロックダウンがイントロダクションため、オフィスでのその場での会議はもはや選択肢ではなくなり、営業チームやマーケティングチームは顧客や見込み客との距離を保つための新しい方法を見つけるのに苦労しました。その結果、顧客に近づき、あらゆるタッチポイントでより多くの関心とインタラクションを生み出すために、アカウントベースマーケティング(ABM)戦略に移行しました。したがって、B2Bバイヤーが企業との関わり方を変えるにつれて、マーケティング担当者やベンダーはますますABMソリューションを使用し始めています。
  • パンデミックの結果、さまざまなセクターがさまざまな問題を抱えていました。このような場合、特定のアカウントをターゲットにする場合、カスタマイズが非常に重要になります。そのため、アカウントベースマーケティング戦略を採用する企業が増えています。

アカウントベースマーケティングの市場動向

BFSIセクターは最大限の導入を示す

  • BFSI業界のデジタル変革とマーケティング手法は金融サービスにますます使用されており、マーケティング担当者がマーケティングプロセスを自動化し、顧客リーチを拡大するのに役立ちます。金融サービスのマーケティング担当者は、主に保険、資産管理、投資、商業銀行などの分野でアカウントベースマーケティングを使用して、最も価値のあるアカウントを特定してターゲットにします。
  • アカウントベースマーケティングにより、BFSI企業は、個々のターゲットアカウントのニーズや好みに応じてマーケティングメッセージ、コンテンツ、オファーを調整できるようになりました。マーケティング担当者は、各アカウント固有の課題と要件を理解することで、意思決定者とのパーソナライズされたエクスペリエンスを作成します。より強力な関係を構築し、エンゲージメントを高め、コンバージョンの可能性を高めるためのこのレベルのパーソナライゼーションにより、BFSI業界でのABMソリューションの採用が推進されました。
  • AIとクラウドコンピューティングはすでにBFSI業界で使用されており、企業が顧客について参考資料、顧客にマーケティングする方法を学ぶのに役立ちます。また、タタキャピタルのようなマーケティング担当者は、アカウントベースマーケティングソリューションを使用して、よりスマートな広告を実験しています。また、カスタマイズされたキーワード検索やその他のオンラインデータを利用して人間レベルの結果を得るのに役立つAIソリューションを追加することも計画しています。
  • 銀行は、さまざまなテクノロジーベースのソリューションを採用し、マーケティングやコミュニケーション活動への支出を大幅に増やしています。トロントドミニオン銀行(TDバンク)は、2022年度にコミュニケーションおよびマーケティング活動に13億6,000万カナダドル(10億米ドル)、2021年には12億カナダドル(8億8,000万米ドル)を投資しました。

北米が最大の市場シェアを保持すると予想される

  • 北米は、Terminus Software、Marketo by Adobe、Uberflip、Engagio、6sense Insights, Inc.、他にもたくさんあります。市場の著名なプレーヤーは、国内および世界市場での地位を向上させるために製品に変更を加えています。
  • 北米の競合情勢により、ターゲットを絞ったマーケティングアプローチが必要になります。 ABMにより、企業は収益を生み出す可能性のある高価値のアカウントにリソースを集中できるようになります。特定のアカウントに焦点を当てることで、多くの企業がマーケティング活動をより効率的に行っており、その結果、ABMソリューションの需要が増加しています。
  • データドリブンのパフォーマンスマーケティングソリューションプロバイダーであるStiristaが2022年 12月に発表した調査によると、B2Bデジタルマーケティングリーダーの70%が2023年にアカウントベースマーケティングテクノロジーへの投資を計画しています。また、この調査では、ABMテクノロジーが成長すると予想されていることがわかりました。さらに、米国の200以上のB2Bビジネスのマーケティング幹部の間では、アイデンティティに関するデータと正しい消費者プロファイルの構築の重要性がますます高まっており、広告プロセスを簡素化するマルチチャネル広告プラットフォームの必要性が高まっています。
  • この地域で事業を展開している企業は、顧客が改良された製品とサービスのテクノロジーと専門知識を利用して市場での存在感を高めるのに役立つ新しいABMソリューションを導入しています。たとえば、2022年 8月、NextRoll部門のアカウントベースマーケティングプラットフォームRollWorksは、多くの新機能と改善点を発表しました。これらには、Account List Builder、Pixel Assistant、Site Traffic Revealerが含まれます。このソリューションにより、アカウントベースマーケティング(ABM)プラットフォーム企業は、ターゲットを絞った方法で顧客に大規模にリーチできるようになり、収益が向上します。

アカウントベースマーケティング業界の概要

アカウントベースマーケティング市場の競合情勢は、世界中のさまざまなソリューションプロバイダーの存在と新しいソリューションの出現により細分化されています。この地域の市場関係者は、市場での存在感を高め、世界の拠点を強化するための戦略的提携や買収を目の当たりにしています。また、市場関係者は、マーケティング担当者が顧客により良いサービスを提供し、市場の牽引力を最大限に獲得できるよう、いくつかの革新と製品開発を行っています。

2023年 11月- アカウントベースマーケティング(ABM)のプロバイダーであるAlbacrossは、B2B販売およびマーケティング向けのインテントデータの提供で世界的に認知されている企業であるBomboraとの提携を発表しました。この戦略的パートナーシップにより、ボンボラの包括的なサードパーティのインテントデータがAlbacrossプラットフォーム内に統合され、欧州初のパートナーシップとなります。 BomboraのSurge意向データを統合することで、Albacrossの顧客が購入者の意向を把握できるようになり、効果的な市場参入戦略が可能になります。

2023年 9月- 米国と欧州にオフィスを構えるB2BアカウントベースマーケティングプラットフォームであるJabmoが、英国のマーケティングおよび広告テクノロジー企業Expandi Groupによって管理外に買収されました。この契約により、英国企業は北米とアジア太平洋(APAC)の主要市場にアクセスできるようになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競合企業間の敵対関係の激しさ
  • 新型コロナウイルス感染症による市場への影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • マーケティング支出とリード獲得の最適化
    • マーケティングにおけるAI、ビッグデータ、クラウドコンピューティングなどのテクノロジーの導入の増加
  • 市場抑制要因
    • 従来のマーケティング手法からの転換に対する懐疑
    • 顧客データの機密性を維持する際のプライバシーとセキュリティの問題

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ツール
    • サービス
  • 展開モデル別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • エンドユーザー業界別
    • 小売とeコマース
    • BFSI
    • ITと通信
    • 政府
    • 旅行と観光
    • ヘルスケアとライフサイエンス
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Terminus Software, Inc.
    • Marketo(Adobe, Inc.)
    • Uberflip
    • Triblio Inc.
    • 6sense Insights, Inc.
    • Engagio Inc.
    • HubSpot, Inc.
    • Madison Logic
    • Demandbase Inc.
    • Salespanel
    • Drift.com, Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 70494

The Account-Based Marketing Market size is estimated at USD 0.92 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.63 billion by 2029, growing at a CAGR of 12.10% during the forecast period (2024-2029).

Account-Based ing Market

The Account-Based marketing is driven by the growing need to change the traditional, short-term goal of marketing, which is to get leads, into a more comprehensive strategy for long-term growth in sales.

Key Highlights

  • Even though inbound marketing is still essential for generating B2B lead generation, many marketers increasingly use ABM to regain control over the process, accelerate their acquisition cycles and discover more suitable ways to convert target accounts. The demand for ABM solutions on the market is driven by this shift from a reactive to a proactive marketing approach of B2B companies.
  • The availability of vast data and advanced analytics tools has transformed the marketing landscape. ABM leverages data insights to identify ideal customer profiles, understand buying behavior, and create personalized campaigns. By harnessing data to drive decision-making and campaign execution, ABM allows marketers to optimize targeting, messaging, and engagement strategies, and engagement strategies resulting in higher conversion rates and ROI.
  • Moreover, traditional advertising strategies usually aim to reach the broader possible audience and account for quality leads sometimes. By contrast, ABM focuses on quality rather than quantity. Companies are better capable of allocating resources efficiently and targeting accounts with a higher potential for conversion when they focus on groups of high-value accounts. The adoption of ABM is driven by this change from a broad spraying and prayer approach towards a more targeted and efficient strategy.
  • As the implementation of ABM solutions requires significant resources in terms of time, budget, and workforce, developing personalized campaigns for individual target accounts becomes tricky and challenges the growth of the account-based marketing market.
  • Due to the introduction of lockdown as a pandemic measure globally, in-place meetings at office locations were no longer an option, and sales and marketing teams struggled to find new ways to stay close to customers and prospects. As a result, to get closer to customers and generate more interest and interaction across all touchpoints has been shifted to Account-Based Marketing (ABM) strategies. Thus, as B2B buyers changed their way of engaging with companies, marketers, and vendors are increasingly started using ABM solutions.
  • Different sectors had various problems as a result of the pandemic. In such cases, customization gained key importance in targeting a particular account. Therefore, a growing number of companies are now using account-based marketing strategies.

Account-Based Marketing Market Trends

BFSI Sector to Exhibit Maximum Adoption

  • Digital transformation and marketing techniques in the BFSI industry are increasingly used for financial services, which helps marketers automate their marketing processes and expand their customer reach. Financial services marketers primarily use account-based marketing within sectors such as insurance, asset management, investments, and commercial banking to identify and target the accounts they value the most.
  • Account Based Marketing has enabled BFSI companies to tailor their marketing messages, content, and offers according to the needs and preferences of individual target accounts. By understanding each account's unique challenges and requirements, marketers create personalized experiences with decision-makers. This level of personalization to build stronger relationships, increase engagements, and improve conversion chances have propelled the adoption of ABM solutions in the BFSI industry.
  • AI and cloud computing are already being used in the BFSI industry, which helps companies learn more about their customers and how to market to them. Also, marketers like Tata Capital are experimenting with smarter ads with account-based marketing solutions. They also plan to add AI solutions, which help them with customized keyword searches and other online data for human-level outcomes.
  • The banks are considerably increasing their spending on marketing and communication activities, adopting different technology-based solutions. In FY2022, Toronto-Dominion Bank (TD Bank) invested CAD 1.36 billion ( USD 1 Billion) in communication and marketing activities and CAD 1.20 billion (USD 0.88 Billion) in 2021.

North America Expected to Hold Largest Market Share

  • North America is expected to hold the largest market share in the account-based marketing market due to the presence of many ABM solution providers based in the region, such as Terminus Software, Marketo by Adobe, Uberflip, Engagio, 6sense Insights, Inc., and many others. The prominent players in the market are incorporating changes to their products to improve their position in the local and global markets.
  • The competitive landscape in North America necessitates a targeted approach to marketing. ABM is allowing companies to focus their resources on high-value accounts with the potential for revenue generation. By focusing on specific accounts, many companies are making marketing efforts more efficiently, resulting in increased demand for ABM solutions.
  • According to research released in December 2022 by Stirista, a data-driven performance marketing solutions provider, 70% of B2B digital marketing leaders planned to invest in Account Based Marketing technology in 2023. The survey also found that ABM technologies are expected to grow; further, the importance of data on identity and building a correct consumer profile is becoming increasingly important among marketing executives from more than 200 U.S. B2B businesses, and there's a need for a multichannel advertising platform to simplify an advertising process.
  • The players operating in the region are introducing new ABM solutions that help customers use the technology and expertise of the improved products and services to grow their market presence. For instance, in August 2022, account-based marketing platform RollWorks, a NextRoll division, announced many new features and improvements. These included Account List Builder, Pixel Assistant, and Site Traffic Revealer. The solutions make it possible for account-based marketing (ABM) platform companies to reach their customers in a targeted way at scale, which speeds up revenue.

Account-Based Marketing Industry Overview

The competitive landscape of the account-based marketing market is fragmented due to the presence of various solution providers globally and the emergence of new solutions. The market players in the region are witnessing strategic partnerships and acquisitions to boost their market presence and strengthen their global footprint. Also, the market players are making several innovations and product developments to help marketers better serve their clients and gain maximum market traction.

November 2023 - Albacross, a provider of account-based marketing (ABM), announced a partnership with Bombora, the globally recognized firm in offering intent data for B2B sales and marketing. This strategic partnership will see Bombora's comprehensive third-party intent data integrated within the Albacross platform, marking a first-of-its-kind partnership in Europe. Integrating Bombora's Surge intent data will enhance Albacross customers with insights into buyer intent, enabling effective go-to-market strategies.

September 2023 - Jabmo, a B2B account-based marketing platform with offices in the US and Europe, acquired out of administration by UK marketing and advertising tech company Expandi Group. The deal will give the UK company access to key markets in North America and Asia Pacific (APAC).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID -19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Optimization of Marketing Spending and Lead Generation
    • 5.1.2 Increased Adoption of Technologies like AI, Big Data, and Cloud Computing in Marketing
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Skepticism About Shifting from Traditional Marketing Practices
    • 5.2.2 Privacy and Security Issues in Maintaining the Confidentiality of Customer Data

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Component
    • 6.1.1 Tools
    • 6.1.2 Services
  • 6.2 By Deployment Model
    • 6.2.1 On premise
    • 6.2.2 Cloud
  • 6.3 By End-user Industry
    • 6.3.1 Retail & E-commerce
    • 6.3.2 BFSI
    • 6.3.3 IT & Telecommunications
    • 6.3.4 Government
    • 6.3.5 Travel & Tourism
    • 6.3.6 Healthcare & Life Sciences
    • 6.3.7 Other End-user Industries
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Terminus Software, Inc.
    • 7.1.2 Marketo (Adobe, Inc.)
    • 7.1.3 Uberflip
    • 7.1.4 Triblio Inc.
    • 7.1.5 6sense Insights, Inc.
    • 7.1.6 Engagio Inc.
    • 7.1.7 HubSpot, Inc.
    • 7.1.8 Madison Logic
    • 7.1.9 Demandbase Inc.
    • 7.1.10 Salespanel
    • 7.1.11 Drift.com, Inc.

8 INVESTMENTS ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS