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市場調査レポート
商品コード
1640392

リテールにおけるデジタルトランスフォーメーション:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Digital Transformation In Retail - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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リテールにおけるデジタルトランスフォーメーション:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

リテールにおけるデジタルトランスフォーメーション市場は、2025年の2,857億6,000万米ドルから2030年には6,351億2,000万米ドルに成長し、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは17.32%になると予測されます。

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主なハイライト

  • 情報の収集、蓄積、分析、配信を行うデジタル技術の登場は、小売市場のデジタル変革に新たな力学を生み出しました。また、世界の自由貿易政策やエンドユーザーの増加により、組織は効率的で容易な作業プロセスを必要としているため、こうしたデジタル技術は市場にサービスを提供するベンダーに数多くの新たな機会をもたらしました。
  • インターネットの急速な普及は、予測期間中の市場成長に寄与する主な要因です。スマートガジェットの増加や技術の進歩は、この技術を中小規模の小売組織にとってより利用しやすくすることで、この市場の成長への道を開くと思われます。例えば、ITU 2022年報告書によると、世界のインターネット利用者は2016年の32億1,700万人から2021年には49億100万人に増加します。
  • 顧客の要求の高まりにより、加盟店は新たな展望を活かすためにテクノロジー・サプライヤーと戦略的提携を結ぶようになっています。このような提携により、加盟店は技術的能力を向上させ、業務に価値を提供することができます。小売業者は、最適かつ長期的なビジネス・ソリューションを開発するため、技術サプライヤーと協力するようになっており、これが市場開拓に貢献しています。
  • 例えば最近、Macy's, Inc.は、デジタル主導のオムニチャネル小売企業として現在の影響力を拡大するため、厳選されたオンラインマーケットプレースを開発する意向を明らかにしました。厳選されたサードパーティの小売業者がmacys.comやbloomingdales.comで商品を提供できるようにすることで、マーケットプレースの拡大は、既存の分野やブランドにおける同社の在庫を劇的に増やすと同時に、さまざまな新しい地域を導入することになります。
  • COVID-19の発生は、発生期間中および発生後の業界開発に好影響を与えました。業務の生産性を向上させるという需要は、デジタルトランスフォーメーション産業の開発を大きく後押ししています。さらに、消費者は感染を防ぐためにeコマース・ウェブサイトから小売商品を購入する傾向があるため、パンデミックは小売eコマース業界の成長を後押ししました。
  • 数多くの店舗が、ビッグデータやAIを含む最新技術を取り入れることに注力し、自社の発展に役立てています。さらに、彼らが遭遇する重要な課題は、より多くの社内能力と知識の必要性です。大手テクノロジー企業は優秀な人材の獲得にしのぎを削っているため、ITの専門知識を採用することは難しいです。これらの要因は、今後数年間の市場成長の障害になると予想されます。

リテールにおけるデジタルトランスフォーメーション市場動向

美容・パーソナルケアが大きなシェアを占める

  • 小売業界は、中国、米国、英国、日本、ドイツ(次いでその他)といった先進国で著しい成長を遂げ、大きなシェアを獲得しています。18歳から50歳の年齢層の人々が継続的に買い物に従事しているため、美容・パーソナルケア分野の成長に寄与しています。こうした動向はすべて、美容・パーソナルケア市場の成長の基盤となっています。
  • 消費者の生活レベルが向上したことで、衛生、健康、外見により大きな配慮を払うことができるようになった。その結果、美容・パーソナルケア用品業界は、消費者にとって最も人気のある購買先のひとつとなっています。このことはまた、パーソナル・ケア企業に、拡大する市場展望を拡大し、活用するためのより良い可能性を与えています。
  • 各国の様々な年齢層への技術浸透の高まりにより、小売領域は化粧品にとって不可欠なものとなっています。無料返品や包括的な配送オプションは小売業者によって重視され、セグメントに付加価値を与えています。小売店は、仕様と効果的な価格比較を消費者に提供しながら、製品ライン(ヘアケア、ボディケア、フェイスケア、アルコール香水、衛生用品に至るまで)を拡大し続けています。
  • 近年、eコマース・チャネルが化粧品分野を変えました。eコマース・ウェブサイトは通常、追加的なお買い得情報を提供し、認知度の高い美容商品をオンラインで購入するよう人々を誘惑します。さらに、これらのプラットフォームは、利便性やより良い購入体験などの利点を提供しています。
  • インターネット利用の増加と、より多くの読者を獲得するための企業によるターゲット・マーケティングが、カテゴリーの成長を支えています。さらに、オンライン・プラットフォームが提供する大幅な割引やオファーは、世界中の美容・パーソナルケア商品の需要を促進すると思われます。さらに、消費者直販企業の台頭、デジタル・インフルエンサーの影響、製品提案を与える美容技術の複雑化などが、スキンケアとカラー化粧品のeコマース収益に拍車をかけています。このように、消費者の動向がショッピングのみにシフトしているため、既存企業は競争力を維持するためにデジタル技術を採用せざるを得なくなっています。

北米が最も高い市場シェアを占める見込み

  • 北米は、中小企業の急増とサービス産業の継続的な拡大により、大きなシェアを獲得すると予想されます。同地域ではオンラインショッピングが拡大しており、インターネット上で商品を販売する小売業者も増えています。業界の激しい競争を維持するため、多くの小売業者は、小売業アナリティクスを採用し、パーソナライズされた体験を提供しようとしています。
  • この地域の小売市場は急成長しており、米国とカナダでは小売業がGDPの10%以上を占めています。北米の小売市場は最大級の規模を誇り、ウォルマート、コストコ、クローガー、ホームデポ、ターゲットはこの地域が発祥です。
  • さらに、この地域のeコマース産業は急速に拡大しています。米国国勢調査局によると、北米のeコマース小売全体の売上高は、2020年第1四半期に対して2021年第1四半期は7.8%増加し、1兆5,814億米ドルに達しました。顧客が店舗での買い物よりもオンライン・ショッピングを好むのは、価格が安く、購入の利便性が高いからです。そのため、小売業界のデジタル変革への投資が活発化し、市場成長に寄与しています。
  • 例えば、2022年9月、世界有数のAIおよびIP主導のデジタル検証およびデジタル開発サービスプロバイダーであるCigniti Technologiesは、消費者に優れたデジタルサービスを提供し、そのデジタル願望を推進することで、米国の大手小売業者との関与を深めました。
  • 米国は小売eコマース産業の発展に最も貢献し、eコマース小売事業参加者にとって最も将来性のある国です。米国には広範なインフラがあり、スマートフォン加入者、オンライン小売業者、その他のインターネットショッピングサイトの数が増加しています。例えば、Datareportal 2021によると、2021年1月の米国におけるウェブ加入者数は約2億9,880万人でした。2020年から2021年の間に、米国のインターネット加入者人口は1,100万人(3.7%)増加しました。これがデジタル小売動向を後押ししており、予測期間中も増加が見込まれています。

リテールにおけるデジタルトランスフォーメーション業界概要

小売市場におけるデジタルトランスフォーメーションは、多くのプレーヤーを惹きつけるためにデジタルトランスフォーメーションツールの研究開発や技術革新に継続的に投資している多数のプレーヤーの存在により、適度な競合状態にあります。同市場で事業を展開する主なプレーヤーには、SAP SE、IBM Corporation、Alphabet Inc.、Oracle Corporation、Alibaba Group Holding Ltd.などがいます。

2022年8月、創造的なデジタル・ソリューションによって組織を変えることに注力するデジタル・ネイティブ・ビジネスを展開するGlobant社は、Retail Studioを発表しました。Globantの新ソリューションは、サプライチェーン全体の透明性と自動化のためのツールを提供し、消費者とのエンゲージメントを高めるファイジタル・インタラクションを通じて小売業を再定義することで、小売業が業界の発展を先取りできるよう支援することを目的としています。

2022年2月、インダストリアル・データ・テクノロジー企業であるInmar Intelligence社は、食料品店の小売業者であるSmart &Final社が、Inmar Intelligence社の販促ツールを採用し、ターゲットを絞った追跡可能なデジタル割引と場外メディアを提供していることを明らかにしました。Inmar社は、報酬、オフサイト・マーケティングのターゲティング、測定を含む実行を担当します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • スマートデバイスの利用拡大
    • 高度なモバイル・ロジスティクス管理へのニーズの高まり
    • 歩留まりと効率性の向上への要求
  • 市場抑制要因
    • 新興地域における一般的な認識と専門知識の不足
    • 標準化と統合の問題
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • アクセシビリティ別
    • モバイルアプリケーション
    • ウェブサイト
  • 製品別
    • コンシューマーエレクトロニクス
    • メディア・エンターテイメント
    • アパレル
    • 飲食品
    • 家具・インテリア
    • 美容・パーソナルケア
    • その他の製品
  • テクノロジー別
    • クラウド・コンピューティング
    • ビッグデータ
    • AI
    • IoT
    • AR/VR
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • メキシコ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • SAP SE
    • IBM Corporation
    • Alphabet Inc.
    • Oracle Corporation
    • Alibaba Group Holding Ltd
    • Accenture Plc
    • Capgemini Service SAS
    • Honeywell International Inc.
    • Flipkart Inc.
    • Amazon.com Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 52299

The Digital Transformation Market In Retail Industry is expected to grow from USD 285.76 billion in 2025 to USD 635.12 billion by 2030, at a CAGR of 17.32% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The advent of digital technologies for collecting, storing, analyzing, and distributing information has created new dynamics in the digital transformation of the retail market. These digital technologies also raised numerous new opportunities for vendors serving the market as an organization requires an efficient and easy work process owing to the increase in worldwide liberal trade policies and end-users.
  • Rapidly increasing internet penetration is a key factor contributing to the market's growth over the forecast period. An increase in smart gadgets and incremental technological advancements will pave the way for growth in this market by making this technology more accessible to small/medium-scale retail organizations. For instance, according to ITU 2022 report, internet users globally increased from 3,217 million in 2016 to 4,901 million in 2021.
  • Customers' rising demands are pushing merchants to form strategic alliances with technology suppliers in order to capitalize on new prospects. These collaborations enable merchants to improve their technological competence and offer value to their operations. Retailers are progressively cooperating with tech suppliers to develop the most appropriate and long-term business solutions, which have contributed to market growth.
  • For instance, recently, Macy's, Inc. revealed intentions to develop a curated online marketplace in order to expand the company's current influence as a digitally driven omnichannel retailer. By allowing carefully chosen third-party retailers to offer their items on macys.com and bloomingdales.com, the expanded marketplace will dramatically increase the company's inventory in established areas and brands while also introducing a variety of new regions.
  • The outbreak of COVID-19 had a favorable influence on industry development throughout and after the outbreak. The demand to improve operational productivity is significantly fuelling the development of the digital transformation industry. Furthermore, the pandemic has boosted the growth of the retail e-commerce industry as consumers tend to purchase more retail products from e-commerce websites to prevent them from getting infected.
  • Numerous shops focus on incorporating modern technology, including big data and AI, to help their company develop. Furthermore, a significant challenge they encounter is a need for more in-house competencies and knowledge. Employing IT expertise is challenging since leading technology businesses are competing for the finest people. These factors are expected to create obstacles to market growth over the coming years.

Retail Industry Digital Transformation Market Trends

Beauty and Personal Care to Hold Significant Share

  • The retail industry has witnessed tremendous growth in developed countries, such as China, the US, the UK, Japan, and Germany (followed by others), which are capturing the lion's share. People in the age group of 18-50 years are continuously engaged in shopping, thus contributing to the growth of the beauty and personal care segment. All these trends together offer a platform for growth for the beauty and personal care market.
  • Consumers are able to pay more significant consideration to their hygiene, health, and appearance as their level of living has improved. As a result, the beauty and personal care goods industry is among the most popular destinations for them to purchase. This also gives personal care firms a better possibility to expand and capitalize on expanding market prospects.
  • Owing to the increased penetration of technology among various age groups across the countries, the retail domain has become an integral part of cosmetic products. Free returns and comprehensive delivery options are focused on by retailers, adding value to the segment. Retail outlets continue to expand their product line (ranging from hair care, body care, face care, alcoholic perfumery, and hygiene products) with specifications and effective price comparisons being provided to the consumers.
  • In recent years, e-commerce channels have changed the cosmetics sector. E-commerce websites typically provide additional deals, enticing people to buy recognized beauty goods online. Furthermore, these platforms provide convenience and a better buying experience, among other advantages.
  • Growing internet usage and targeted marketing by businesses to reach a larger audience has supported category growth. Furthermore, significant discounts and offers made available by online platforms would promote the demand for beauty and personal care goods worldwide. Moreover, the rise of direct-to-consumer firms, the impact of digital influencers, and the increasing complexity of beauty technologies that gives product suggestions fuel e-commerce revenues of skin care and color cosmetics. Thus, the shift of consumer trends toward only shopping has compelled existing companies to adopt digital technologies to maintain a competitive edge.

North America Expected to have Highest Market Share

  • North America is expected to garner a significant share due to the rapid increase in small and medium-sized enterprises and the continuous expansion of the service industry. Online shopping is growing in the region, with more and more retailers coming onto the internet to sell their products. To sustain the intense industry competition, many retailers seek to provide a personalized experience for which they employ retail analytics.
  • The region's retail market is growing fast, with retail manufacturing accounting for more than 10% of the GDP in both the United States and Canada. The retail market in North America is one of the biggest, with Wal-Mart, Costco, Kroger, Home Depot, and Target originating in this region.
  • Furthermore, the e-commerce industry in the region is seeing rapid expansion. As per the US Census Bureau, overall e-commerce retail revenues in North America climbed by 7.8% in the initial quarter of 2021 as opposed to the first quarter of 2020, reaching USD 1,581.4 billion. Customers prefer online shopping to in-store shopping because of the lower prices and buying convenience. This, in turn, has boosted investments in the retail industry's digital transformation, contributing to market growth.
  • For instance, in September 2022, Cigniti Technologies, the world's foremost AI and IP-led Digital Verification and Digital Development services provider, deepened its engagement with a big American retailer by providing superior digital service to its consumers and advancing its digital aspirations.
  • The United States contributes the most to developing the retail e-commerce industry and generates the most prospects for e-commerce retailing business participants, trailed by Mexico. The United States has an extensive infrastructure, a growing number of smartphone subscribers, online retailers, and other internet shopping sites. For instance, In January 2021, there were approximately 298.8 million web subscribers in the United States of America, based on Datareportal 2021. Between 2020 and 2021, the population of internet subscribers in the United States of America rose by 11 million (3.7%). This has boosted digital retail trends and is expected to increase over the forecast period.

Retail Industry Digital Transformation Industry Overview

Digital transformation in the retail market is moderately competitive due to the presence of numerous players who are continuously investing in R&D and innovation in digital transformation tools to attract a large number of players. Some major players operating in the market include SAP SE, IBM Corporation, Alphabet Inc., Oracle Corporation, and Alibaba Group Holding Ltd.

In August 2022, Globant, a digitally native business focused on changing organizations via creative digital solutions, launched its Retail Studio. Globant's new solution aims to assist retailers in remaining ahead of industry developments by providing tools for total supply chain transparency and automation and redefining retail via phygital interactions that increase consumer engagement.

In February 2022, Inmar Intelligence, an industrial data technology firm, revealed that Smart & Final, a groceries store retailer, is employing Inmar Intelligence's promotional tools to deliver targetable and traceable digital discounts and offsite media. Inmar will be responsible for reward, offsite marketing targeting, and execution, including measurement.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increased Usage of Smart Devices
    • 4.2.2 Growing Need for Advanced Mobile Logistics Management
    • 4.2.3 Demand for Increase in the Yield and Efficiency
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Lack of General Awareness and Expertise in Emerging Regions
    • 4.3.2 Standardization and Integration Issues
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Accesibility
    • 5.1.1 Mobile Application
    • 5.1.2 Website
  • 5.2 By Product
    • 5.2.1 Consumer Electronics
    • 5.2.2 Media and Entertainment
    • 5.2.3 Apparel
    • 5.2.4 Food and Beverage
    • 5.2.5 Furniture and Home Decor
    • 5.2.6 Beauty and Personal Care
    • 5.2.7 Other Products
  • 5.3 By Technology
    • 5.3.1 Cloud computing
    • 5.3.2 Big data
    • 5.3.3 AI
    • 5.3.4 IoT
    • 5.3.5 AR/VR
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 France
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
      • 5.4.4.1 Mexico
      • 5.4.4.2 Brazil
      • 5.4.4.3 Argentina
      • 5.4.4.4 Rest of Latin America
    • 5.4.5 Middle East & Africa
      • 5.4.5.1 United Arab Emirates
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 SAP SE
    • 6.1.2 IBM Corporation
    • 6.1.3 Alphabet Inc.
    • 6.1.4 Oracle Corporation
    • 6.1.5 Alibaba Group Holding Ltd
    • 6.1.6 Accenture Plc
    • 6.1.7 Capgemini Service SAS
    • 6.1.8 Honeywell International Inc.
    • 6.1.9 Flipkart Inc.
    • 6.1.10 Amazon.com Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS