表紙:小売店舗のための通信事業者の戦略:10のケーススタディと分析
市場調査レポート
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1741566

小売店舗のための通信事業者の戦略:10のケーススタディと分析

Operators' Strategies for Retail Stores: Ten Case Studies and Analysis


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英文 27 Slides
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小売店舗のための通信事業者の戦略:10のケーススタディと分析
出版日: 2025年06月04日
発行: Analysys Mason
ページ情報: 英文 27 Slides
納期: 即日から翌営業日
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概要

"通信事業者は、直接的な販売からサービス提供や顧客サービスへとシフトし、店舗内サービスを改革しなければなりません。"

当レポートでは、通信事業者10社が店舗戦略を刷新するために用いたさまざまなアプローチを研究しています。また、店舗での顧客体験を向上させ、実店舗とオンライン・チャネルを統合するためのベスト・プラクティスを学ぼうとしている通信事業者のリテールおよび戦略チームへの提言も行っています。本レポートは、アナリシスメイソンの社内調査および通信事業者の小売・戦略チームへのインタビューに基づいています。

当レポートでお答えする質問

  • 顧客がオンラインで多くの機能を利用できる時代において、通信事業者は小売店舗戦略をどのように強化しているのか?
  • 来店客の店舗内体験を向上させるために、通信事業者はどのようなアプローチを取ることができるか?
  • 通信事業者はどのような革新的テクノロジーやデジタルソリューションを小売店舗に導入しているか?
  • 小売店舗でどのような新しいサービスを提供しているか?
  • 店舗への来店客を増やすために、事業者はどのような戦術を採用できるのか?

以下の企業がケーススタディとして含まれています:

  • Deutsche Telekom(Telekom)(ドイツ)
  • e&(アラブ首長国連邦)
  • EE(英国)
  • Iliad (Free)(フランス)
  • KPN(オランダ)
  • Movistar(スペイン)
  • Singtel(シンガポール)
  • SK Telekom(韓国)
  • Swisscom(スイス)
  • Virgin Media O2(VMO2)(英国)
目次

"Operators must reinvent their in-store offerings, shifting from direct sales to service delivery and customer service."

This report studies the different approaches that ten operators have used to reinvent their retail store strategy. The report also offers recommendations for retail and strategy teams within telecoms operators that are seeking to learn the best practices for enhancing customers' in-store experience as well as for integrating their physical stores with their online channels. It is based on Analysys Mason's internal research and interviews with retail and strategy teams within telecoms operators.

Questions answered in this report:

  • How are telecoms operators enhancing their retail store strategies in an era in which customers can perform many functions online?
  • What approaches can operators take to improve their in-store experience for visitors?
  • What innovative technologies and digital solutions are operators implementing in their retail stores?
  • What new services are operators offering in their retail stores?
  • What tactics can operators employ to boost store traffic?

The following companies are included as case studies:

  • Deutsche Telekom (Telekom) (Germany)
  • e& (the UAE)
  • EE (the UK)
  • Iliad (Free) (France)
  • KPN (the Netherlands)
  • Movistar (Spain)
  • Singtel (Singapore)
  • SK Telekom (South Korea)
  • Swisscom (Switzerland)
  • Virgin Media O2 (VMO2) (the UK)