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市場調査レポート
商品コード
1435873

顧客データプラットフォーム:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Customer Data Platform - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 133 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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顧客データプラットフォーム:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 133 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

顧客データプラットフォーム市場規模は、2024年に29億5,000万米ドルと推定され、2029年までに101億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に27.91%のCAGRで成長します。

顧客データプラットフォーム- 市場

オムニチャネルエクスペリエンスにはユーザーエクスペリエンスを向上させる顧客中心の戦略が必要となるため、オムニチャネルエクスペリエンスに対するニーズの高まりは市場の拡大を促進すると予想されます。この方法は、組織にマーケティングプランをより効率的に適用するためのより重要な消費者行動エクスペリエンスを提供することで、市場の成長を大幅に押し上げます。

顧客データプラットフォームのリアルタイムでカスタマイズされたデータ分析は、市場の拡大を促進します。データがプラットフォームに読み込まれると、消費者とその意思決定に関する洞察が得られ、企業が顧客を引きつけ、適切な顧客体験計画を策定できるように支援します。

Tealium、Zeta Global Corp.、Salesforce.com Inc.、Segment.Io Inc(Twilio)、Oracle Corporation、Adobe Inc.は、市場に最も積極的に参加している企業です。これらの企業は、コラボレーションや定期的な製品開発を通じて次の大きなものを構築するために、世界の消費者データプラットフォーム市場で多大な努力を払っています。

たとえば、前年、OracleはMicrosoftと協力してMicrosoft Azure用のOracle Database Serviceを開発しました。このコラボレーションは、Oracle Cloud Infrastructure(OCI)でエンタープライズグレードのOracle Databaseサービスをプロビジョニング、アクセス、監視するための使い慣れたエクスペリエンスをMicrosoft Azureユーザーに提供することを目的としています。ユーザーは、Azure上で新しいアプリケーションを移動または構築し、OCI上で動作するAutonomous Databaseなどの高パフォーマンスで高可用性のマネージド Oracle Databaseサービスに接続できます。マルチクラウド機能への移行により、顧客データプラットフォーム業界の発展に新たなチャンスが生まれます。

さらに、セールスフォース・ジャパンは前年、医療・医薬品データやコンピュータソリューションを提供する富士通株式会社とパートナーシップ契約を締結しました。この提携は、日本におけるカスタマイズされた保険商品の普及を促進しながら、保険事業向けに革新的で革新的なデジタルソリューションを創出することを目的としています。この共同の取り組みにより、革新的な顧客追跡テクノロジーがヘルスケア業界全体に導入されることになります。

データは世界中の何百万人もの人々によって作成される可能性がありますが、データのプライバシーとセキュリティは非常に重要です。しかし、そのようなセキュリティ対策を講じている企業はほんのわずかであり、業務効率と企業の継続性を危険にさらしています。

顧客データプラットフォーム市場動向

ヘルスケアが市場の成長を牽引すると予想される

  • 従来のデータ管理ソリューションは概要データを収集します。一方、CDPには、企業がすぐに利用できる関連する消費者情報を提供する機能が含まれています。 CDPを効果的に使用すると、多数の情報ソースをリンクすることでマーケティング活動のフレームワークが提供されます。
  • CDP業界におけるさまざまな進歩は、包括的なデータプラットフォームに対するクライアントの要求に適合するでしょう。たとえば、前年、顧客データプラットフォーム(CDP)プロバイダーであるTealiumは、Tealium for Pharmaソリューションのリリースを発表しました。このテクノロジーは、業界で絶えず進化するプライバシーとセキュリティの基準に応えながら、製薬会社の顧客エクスペリエンスを完全に自動化します。
  • 同様に、アドビは前年中に、マーケターによるサードパーティ Cookieからファーストパーティデータへの移行を支援するために、顧客データプラットフォーム(CDP)であるAdobe Real-Time CDPの機能強化を発表しました。アドビは、あらゆる分野の組織がAdobe Real-Time CDPを採用する中で、コマース、人工知能(AI)を活用したターゲティング、追加のプライバシーおよびセキュリティ機能、チャネル間のセグメントマッチにより、より豊富な顧客プロファイルを提供します。
  • さらに、どこにいても必要な医師にアクセスできるなど、さまざまなメリットにより遠隔医療は世界的に拡大しています。これは、定期的に計画されている訪問の変更によりお金と時間が節約され、その結果、大量のデータが生成され、顧客データプラットフォームの必要性が強調されるため、効率的な方法です。
  • 精密医療のシナリオでは、病院に確立された顧客データプラットフォームがデータサイエンティストチームを大いに支援する可能性があります。ガバナンス要件フェーズでは、顧客データプラットフォームは次のように支援します。データサイエンティストは、目的、プロジェクト期間、患者登録プロセスを含むプロジェクトの主要データを登録し、登録された各患者に必要なゲノムデータセットを説明し、所有権を取得するよう要求し、プロジェクトの承認、およびカタログ内の管理データポリシーへの参照を指します。

北米が最大の市場シェアを占める

  • 米国とカナダではイノベーションに重点が置かれているため、北米が最も重要な収益を生み出す地域になると予想されています。これらの国には、世界で最も競争が激しく、急速に変化する顧客データプラットフォーム(CDP)市場が含まれています。北米は、インフラストラクチャの急速な拡大とあらゆる産業分野にわたるデータの大幅な増加により、潜在的な成長市場の中で最も上位にあると予測されています。北米における主要なデータカタログソリューションプロバイダーの存在も、顧客データプラットフォーム業界を前進させています。 Treasure Dataによると、米国に本社を置くCDPサプライヤーは72社あります。 Salesforce、Oracle、Tealiumなどはこの地域の著名な企業です。
  • 北米の企業は、顧客からの履歴データとリアルタイムデータを活用して顧客サービスを改善し、データ保護とプライバシーを確保し、オムニチャネル顧客エクスペリエンスを構築し、業務効率を高め、収益を加速することを期待しています。たとえば、米国のシステムソフトウェア会社であるAmplitude, Inc.は、前年に初のインサイト主導の顧客データプラットフォーム(CDP)であるAmplitude CDPのイントロダクションを発表しました。これにより、製品チームとマーケティングチームは、データ品質を積極的に強化し、新しい視聴者を評価および特定し、マーケティングおよびデータスタック全体でデータを同期できるようになります。
  • 同様に、Blueshiftは、人工知能(AI)ベースの統合マーケティングアプローチで前年に3,000万米ドルを調達したと報告しました。 BlueshiftのSmartHub CDPプラットフォームを使用すると、顧客は多くのソースからのさまざまなデータフローを集約できます。 Blueshiftは構造化されたビューを計算して整理するため、導入の促進に役立ちます。
  • 顧客の幸福度を高め、よりパーソナライズされたエクスペリエンスを提供することに重点が置かれているため、米国ではBFSI、小売、eコマースなどのセクターがこのプラットフォームをより早く採用しています。たとえば、米国BankはSalesforceと協力してサービスをカスタマイズし、クライアント接続を改善しました。

顧客データプラットフォーム業界の概要

  • 顧客データプラットフォーム市場は、Oracle、SAP、Adobe、Salesforceなど、相当な顧客ベースを持つ大手企業によって支配されています。これらの企業は自社の製品を継続的に増やし、改良しています。市場には、新規参加者にとって大きな参入障壁があります。しかし、いくつかの新規参入者が業界に勢いを確立しました。
  • さらに、企業は市場に留まり、顧客を維持するために確固たる競争戦略を必要としています。この側面により、市場の競合が激化します。全体として競合は熾烈であり、近い将来もその状態が続くと予想されます。
  • 2022年8月- オラクルはAT&Tとの戦略的関係を拡大し、Oracle Cloudで稼働する同社のデータベースとアプリの容量と機能の向上を可能にしました。 AT&TによるOracle Fusion Cloud Enterprise Resource Planning(ERP)、Oracle Fusion Cloud Customer Experience(CX)、Oracle Cloud Infrastructure、およびその他のOracle Cloudサービスの利用は、新しい5年契約の下で改善されます。
  • 2022年 6月-Adobe Real-Time CDPが強化され、企業によるサードパーティ Cookieからファーストパーティデータへの移行を支援します。アドビは、あらゆる業界の企業がAdobe Real-Time CDPを使用する場合、コマース、AIを活用したターゲティング、追加のプライバシー、セキュリティ機能、チャネル全体のセグメントマッチなど、より豊富な顧客プロファイルを提供します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 業界のバリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響
  • 市場力学
    • 市場促進要因
      • 顧客満足度と関係維持の重要性が高まる
      • リアルタイムでパーソナライズされたデータ分析の増加
    • 市場抑制要因
      • データセキュリティとプライバシーに関する懸念

第5章 市場セグメンテーション

  • 展開モード別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • 組織規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • エンドユーザー別
    • 小売とeコマース
    • BFSI
    • メディアとエンターテイメント
    • IT・通信
    • ヘルスケア
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Oracle
    • Salesforce, Inc.
    • Adobe
    • SAP SE
    • Twilio Inc.
    • Acquia, Inc.
    • Tealium
    • BlueConic
    • mParticle Inc.
    • Zeta Global Corp

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 70444

The Customer Data Platform Market size is estimated at USD 2.95 billion in 2024, and is expected to reach USD 10.12 billion by 2029, growing at a CAGR of 27.91% during the forecast period (2024-2029).

Customer Data Platform - Market

The growing need for omnichannel experiences is expected to drive market expansion since it takes a customer-centric strategy that improves user experience. This method greatly boosts market growth by giving organizations a more significant consumer behavior experience to apply their marketing plans more efficiently.

The customer data platform's real-time and tailored data analysis will fuel market expansion. When data is loaded into the platform, it delivers insights about the consumer and their decisions, assisting the business in engaging customers and developing a proper customer experience plan.

Tealium, Zeta Global Corp., Salesforce.com Inc., Segment.Io Inc (Twilio), Oracle Corporation, and Adobe Inc. are among the market's most active participants. These firms are making substantial efforts in the global consumer data platform market to build the next big thing through collaborations and regular product development.

For instance, in the previous year, Oracle collaborated with Microsoft to develop Oracle Database Service for Microsoft Azure. This collaboration intends to provide Microsoft Azure users with a familiar experience for provisioning, accessing, and monitoring enterprise-grade Oracle Database services in Oracle Cloud Infrastructure (OCI). Users may move or construct new applications on Azure and then connect to high-performance, high-availability managed Oracle Database services like Autonomous Database that operate on OCI. The transition to multi-cloud capabilities will create new chances for development in the customer data platform industry.

Moreover, the previous year, Salesforce Japan entered into a partnership agreement with Fujitsu Limited, which provides medical and pharmaceutical data and computer solutions. This cooperation intends to create innovative, transformational digital solutions for insurance businesses while promoting the widespread usage of customized insurance products in Japan. This combined endeavor will result in innovative customer-tracking technologies being implemented across the healthcare industry.

Although the data might be created by millions of people worldwide, data privacy and security would be critical. However, only a few businesses contain such security measures, jeopardizing operational efficiency and company continuity.

Customer Data Platform Market Trends

Healthcare is Expected To Drive The Market Growth

  • Traditional data management solutions collect summary data. On the other hand, CDPs include the power to provide related consumer information that is readily available to enterprises. The effective use of CDP offers a framework for marketing efforts by linking numerous information sources.
  • Various advancements in the CDP industry will suit clients' demands for a comprehensive data platform. For example, in the previous year, Tealium, a customer data platform (CDP) provider, announced the release of its Tealium for Pharma solution. This technology fully automates an improved customer experience for Pharma audiences while catering to the industry's constantly evolving privacy and security standards.
  • Similarly, during the previous year, Adobe announced enhancements for its customer data platform (CDP), Adobe Real-Time CDP, to assist marketers in transitioning from third-party cookies to first-party data. Adobe delivers richer customer profiles with commerce, artificial intelligence (AI)-powered targeting, additional privacy and security features, and segment match across channels as organizations across all sectors embrace Adobe Real-Time CDP.
  • Furthermore, telemedicine is expanding globally due to various benefits, such as customers from anywhere with access to the necessary doctor. It is an efficient way since money and time are saved due to the shift in the regularly planned visits, resulting in massive data generation and highlighting the necessity for customer data platforms.
  • In a precision medicine scenario, a customer data platform established at a hospital might greatly assist a data scientist team. During the governance requirements phase, the customer data platform assists as follows: the data scientist registers the project's primary data, including its purpose, project duration, and patient registration process, describes the genomic datasets required for each registered patient, requests to take ownership and approval of the project, and points to references within the catalog to the governing data policies.

North America to Account for Highest Market Share

  • Due to the emphasis on innovation in the United States and Canada, North America is expected to be the most important revenue-generating area. These nations include the world's most competitive and quickly changing customer data platform (CDP) marketplaces. North America is predicted to be one of the top potential growth markets due to faster infrastructure expansion and significant data growth across all industrial verticals. The presence of key data catalog solution providers in North America is also propelling the customer data platform industry forward. According to Treasure Data, there are 72 CDP suppliers headquartered in the United States. Salesforce, Oracle, and Tealium are some prominent companies in the region.
  • Companies in North America are looking forward to improving their customer offerings by leveraging historical and real-time data from customers, ensuring data protection and privacy, building omnichannel customer experiences, increasing operational efficiency, and accelerating revenues. For example, Amplitude, Inc., a system software firm in the United States, announced the introduction of Amplitude CDP, the first insights-driven customer data platform (CDP), in the previous year. It will enable product and marketing teams to enhance data quality proactively, evaluate and identify new audiences, and sync data across their marketing and data stack.
  • Similarly, Blueshift reported raising USD 30 million the previous year for their artificial intelligence (AI)-based, integrated marketing approach. Blueshift's SmartHub CDP platform allows customers to aggregate various data flows from many sources. Blueshift crunches and organizes for a structured view, which can help expedite adoption.
  • Due to the rising focus on greater customer happiness and offering better-personalized experiences, sectors in the United States, such as BFSI, Retail, and eCommerce, are embracing this platform faster. For example, United States Bank collaborated with Salesforce to tailor its service and improve its client connection.

Customer Data Platform Industry Overview

  • The Customer Data Platform Market is dominated by significant firms with a substantial customer base, such as Oracle, SAP, Adobe, and Salesforce. These players are continually increasing and improving their products. The market includes significant entry barriers for new participants. Several new entrants, however, established momentum in the industry.
  • Furthermore, corporations need solid competitive strategies to stay in the market and keep their customers. This aspect heightens the market's competitive competition. Overall, competition is fierce and is anticipated to remain so for the foreseeable future.
  • August 2022 - Oracle extended a strategic relationship with AT&T to enable the company's database and apps operating in Oracle Cloud to achieve increased capacity and capabilities. AT&T's utilization of Oracle Fusion Cloud Enterprise Resource Planning (ERP), Oracle Fusion Cloud Customer Experience (CX), Oracle Cloud Infrastructure, and other Oracle Cloud services would be improved under the new five-year agreement.
  • June 2022 - Adobe Real-Time CDP enhanced to assist businesses in shifting from third-party cookies to first-party data. Adobe provides richer customer profiles with commerce, AI-powered targeting, extra privacy, security features, and segment matches across channels when enterprises from all industries use Adobe Real-Time CDP.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.5 Market Dynamics
    • 4.5.1 Market Drivers
      • 4.5.1.1 Increasing Importance of Customer Satisfaction and Relationship Maintenance
      • 4.5.1.2 Increase In Real-time and Personalized Data Analysis
    • 4.5.2 Market Restraints
      • 4.5.2.1 Data Security and Privacy Concerns

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Deployment Mode
    • 5.1.1 Cloud
    • 5.1.2 On-premise
  • 5.2 By Organization Size
    • 5.2.1 Small and Medium Enterprises
    • 5.2.2 Large Enterprises
  • 5.3 By End-User
    • 5.3.1 Retail And E-commerce
    • 5.3.2 BFSI
    • 5.3.3 Media And Entertainment
    • 5.3.4 IT and Telecommunication
    • 5.3.5 Healthcare
    • 5.3.6 Other End-users
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Oracle
    • 6.1.2 Salesforce, Inc.
    • 6.1.3 Adobe
    • 6.1.4 SAP SE
    • 6.1.5 Twilio Inc.
    • 6.1.6 Acquia, Inc.
    • 6.1.7 Tealium
    • 6.1.8 BlueConic
    • 6.1.9 mParticle Inc.
    • 6.1.10 Zeta Global Corp

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET