![]() |
市場調査レポート
商品コード
1502853
顧客データプラットフォーム(CDP)アプリケーションソフトウェアの世界市場シェア、2023年:生成エクスペリエンス(GE)における顧客データの重要な役割Worldwide Customer Data Platform Applications Software Market Shares, 2023: The Essential Role of Customer Data in Generative Experiences |
||||||
|
顧客データプラットフォーム(CDP)アプリケーションソフトウェアの世界市場シェア、2023年:生成エクスペリエンス(GE)における顧客データの重要な役割 |
出版日: 2024年06月28日
発行: IDC
ページ情報: 英文 10 Pages
納期: 即納可能
![]() |
この調査では、世界の顧客データプラットフォーム(CDP)アプリケーションソフトウェア市場における上位ベンダーの市場シェアを提供しています。IDCのMarketing and Sales Technology、リサーチディレクターであるGerry Murray氏は次のように述べています。「生成エクスペリエンス(GE)の新時代において、CMOとCEOはデータインフラをブランド戦略の基盤として考え、投資する必要があります。顧客データプラットフォームは、顧客獲得機能におけるリアルタイムのユースケースをサポートする上で引き続き極めて重要であり、ビジネスにおけるすべての顧客対応機能のユースケースにパーソナライゼーションデータを提供できます。とはいえ、分散型データ管理のイノベーション、データ規模の急増、そして避けられないコンピューティングコストの津波により、CDPプロバイダーはデータ管理を超えたイノベーションと付加価値を推進する必要があります」
This IDC study presents the market shares of the top vendors in the worldwide customer data platform (CDP) applications software market."In the new era of generative experiences, CMOs and CEOs should think of and invest in data infrastructure as foundational to brand strategy," said Gerry Murray, research director, Marketing and Sales Technology, IDC. "Customer data platforms will continue to be vitally important to supporting real-time use cases in customer acquisition functions and can deliver personalization data to use cases across all customer-facing functions in the business. That said, distributed data management innovation, the skyrocketing scale of data, and the inevitable tsunami of compute costs will require CDP providers to push innovation and value-add beyond data management."