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市場調査レポート
商品コード
1690159

顧客データプラットフォーム- 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Customer Data Platform - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 133 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
顧客データプラットフォーム- 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 133 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

顧客データプラットフォーム市場規模は2025年に37億7,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは27.91%で、2030年には129億2,000万米ドルに達すると予測されます。

Customer Data Platform-Market-IMG1

オムニチャネル体験に対するニーズの高まりは、ユーザー体験を向上させる顧客中心の戦略を取るため、市場拡大の原動力になると予想されます。この手法は、企業がマーケティング計画をより効率的に適用するために、より重要な消費者行動体験を提供することで、市場成長を大きく後押しします。

主要ハイライト

  • 顧客データプラットフォームのリアルタイムかつテーラーメイドのデータ分析が市場拡大を促進します。データがプラットフォームにロードされると、消費者とその意思決定に関する洞察が提供され、顧客とのエンゲージメントと適切なカスタマーエクスペリエンス・プランの開発においてビジネスを支援します。
  • また、一般的に市場開拓が急速に進んでいるのは、顧客数を増やすためのマーケティング戦略への支出が増加しているためです。このような目的を達成するために、企業は自社のソリューションや製品、サービスを対象市場に広め、そこから有益な情報を得ることを目的に、広告やマーケティング活動を行っています。
  • 顧客データベースは、市場関係者の間で、主に対象顧客に依存したキャンペーンをモデル化するための最も重要な要素であることが目の当たりにされました。その結果、データプラットフォームは、アクセス型からキャンペーンや分析ベースのCDPへと着実に変化していりました。ファーストパーティ、セカンドパーティ、サードパーティのソースからの自律的なデータ収集とリアルタイムの顧客プロファイルの成長が、顧客データプラットフォームの採用拡大に道を開いた。
  • 厳しい政府規制や顧客データの保護などが、顧客データプラットフォーム市場の成長を阻害すると予想されています。また、マーケティングキャンペーンの実施に必要な時間が増えることも、近い将来、顧客データプラットフォーム市場の成長を阻害する可能性があります。
  • さらに、パンデミックの間に、IoT、分析、ブロックチェーン、人工知能、機械学習、クラウドなどの技術の統合と採用が急増しています。こうした技術の採用と統合の増加に伴い、多くの国の企業がデジタルプラットフォームにシフトしています。このようなデジタル化へのシフトにより、オンラインプラットフォームからの顧客データ生成数が増大し、市場の成長が期待されています。

顧客データプラットフォーム市場動向

医療が市場成長を牽引する見込み

  • 特に、パンデミック(世界的大流行)に直面している医療産業では、急速かつ大幅な変化が起きています。顧客360 orpatient.goldenmemberの記録という対象は、他の産業のように目新しいものではないです。医療のマーケティング担当者は、デジタルヘルス、遠隔医療、リテール医療、コンシューマリズムの高まりに伴い、患者や会員の360度ビューやデータをますます求めるようになっており、ITチケットのリクエストではなく、ボタンひとつでプロセスをコントロールできるようになっています。
  • さらに、より全体的なビューを提供するために、CDPはその後、患者のメンバーの記録の単一のビューを作成します。サービスの提供やマーケティング、コミュニケーションの改善に役立てるため、このビューはさまざまな機会を生むと考えられます。特に、正確な情報や予測モデルを得るための先進的分析技術や機械学習技術の活用が可能になります。
  • さらに、遠隔医療は、どこからでも必要な医師にアクセスできるなど、さまざまな利点から世界的に拡大しています。定期的に計画された受診のシフトにより費用と時間が節約されるため、効率的な方法であり、その結果、膨大なデータが生成され、顧客データプラットフォームの必要性が浮き彫りになります。
  • 精密医療のシナリオでは、病院で確立された顧客データプラットフォームがデータサイエンティストチームを大いに支援する可能性があります。データサイエンティストは、プロジェクトの目的、プロジェクト期間、患者登録プロセスなど、プロジェクトの主要データを登録し、登録された各患者に必要なゲノムデータセットを説明し、プロジェクトのオーナーシップと承認を要求し、カタログ内の管理データ施策への参照を指摘します。

北米が最も高い市場シェアを占める

  • 米国とカナダでは技術革新が重視されているため、北米が最も重要な収益源になると予想されます。これらの国々には、世界で最も競争が激しく、変化の早い顧客データプラットフォーム(CDP)市場が含まれています。北米は、インフラの拡大が加速し、あらゆる産業セグメントでデータが大幅に増加しているため、潜在的成長市場として上位に入ると予測されています。北米には主要なデータカタログソリューションプロバイダが存在することも、顧客データプラットフォーム産業を前進させています。Treasure Dataによると、米国に本社を置くCDPサプライヤーは72社です。Salesforce、Oracle、ティーリウムはこの地域の著名な企業です。
  • 北米の企業は、顧客からの履歴データとリアルタイムデータの活用、データ保護とプライバシーの確保、オムニチャネルの顧客体験の構築、業務効率の向上、収益加速によって、顧客サービスの改善に期待しています。例えば、米国のシステムソフトウェア会社であるアンプリチュード社は、前年、初の洞察主導型カスタマーデータプラットフォーム(CDP)であるアンプリチュードCDPの導入を発表しました。これにより、製品やマーケティングチームは、データ品質をプロアクティブに強化し、新たなオーディエンスを評価・特定し、マーケティングとデータスタック全体でデータを同期できるようになります。
  • 同様に、ブルーシフトは、人工知能(AI)をベースとした統合マーケティング・アプローチで、前年に3,000万米ドルを調達したと報告しています。ブルーシフトのSmartHub CDPプラットフォームは、顧客が多くのソースからの様々なデータフローを集約することを可能にします。Blueshiftは、構造化されたビューのために計算し、整理することで、採用を促進することができます。
  • 顧客の幸福度を高め、よりパーソナライズされた体験を提供することに注目が集まっているため、米国のBFSI、小売、eコマースなどのセクタでは、このプラットフォームの導入が加速しています。例えば、米国銀行はSalesforceと連携し、サービスをカスタマイズして顧客とのつながりを改善しました。

顧客データプラットフォーム産業概要

カスタマーデータプラットフォーム市場は細分化されており、Oracle、SAP、アドビ、Salesforceなど、多くの顧客基盤を持つ大手企業が支配的です。これらの参入企業は継続的に製品を増やし、改良しています。市場参入企業には大きな参入障壁があります。Oracleは、ビジネスデータ、分析、AIモデル、インテリジェントアプリケーションを統合したFusion Data Intelligence Platformを発表しました。

  • 2023年11月、OracleはIDC MarketScapeのリーダーに選出された:IDC MarketScape調査では、金融サービス産業(FSI)の顧客ニーズに対応するCDPベンダー9社の機能能力と市場参入戦略を分析しています。ベンダーは、集計、人工知能(AI)と分析、活性化などの基準や、業種セグメントデータスキーマ、使用事例、顧客プロファイルなどのFSI固有の能力で評価されました。
  • 2023年3月、Adobe Inc.は、Adobe Real-Time Customer Data Platform(Real-Time CDP)の新機軸を発表しました。Adobe Real-Time CDPは、リアルタイムの顧客プロファイルに基づき、年間6,000億以上の予測洞察を記載しています。エクスペリエンス主導の成長を促進するために設計されたアドビの最新イノベーションは、優れた見込み客獲得とコンバージョン、B2Bアカウントベースマーケティングの強化、オンラインショッピングの行動を利用したより豊かなパーソナライゼーションを可能にします。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響
  • 市場力学
    • 市場の促進要因
      • 顧客満足と関係維持の重要性の高まり
      • リアルタイムでパーソナライズされたデータ分析の増加
    • 市場抑制要因
      • データセキュリティとプライバシーへの懸念

第5章 市場セグメンテーション

  • 導入形態別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • 組織規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • エンドユーザー別
    • 小売・eコマース
    • BFSI
    • メディアエンターテインメント
    • IT・通信
    • 医療
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Oracle
    • Salesforce, Inc.
    • Adobe
    • SAP SE
    • Twilio Inc.
    • Acquia, Inc.
    • Tealium
    • BlueConic
    • mParticle Inc.
    • Zeta Global Corp

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 70444

The Customer Data Platform Market size is estimated at USD 3.77 billion in 2025, and is expected to reach USD 12.92 billion by 2030, at a CAGR of 27.91% during the forecast period (2025-2030).

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The growing need for omnichannel experiences is expected to drive market expansion since it takes a customer-centric strategy that improves user experience. This method greatly boosts market growth by giving organizations a more significant consumer behavior experience to apply their marketing plans more efficiently.

Key Highlights

  • The customer data platform's real-time and tailored data analysis will fuel market expansion. When data is loaded into the platform, it delivers insights about the consumer and their decisions, assisting the business in engaging customers and developing a proper customer experience plan.
  • In addition, in general the market is developing rapidly because of increased expenditure on marketing strategies to increase customer numbers. In order to achieve these objectives, enterprises undertake advertising and marketing activities with a view to promoting their solutions, products or services in the target market so as to gain useful information from it.
  • A customer database was witnessed to be the most important factor among market players for modelling campaigns, mainly depending on target customers. This resulted in the steady transformation of a data platform, from access type to campaign and analytics-based CDPs. Autonomous data collection from first-party, second-party, and third-party sources and the growth of real-time customer profiles have paved the way for the augmented adoption of a customer data platform.
  • Stringent government regulations, and Protection of customer data amongst others are anticipated to obstruct the growth of the customer data platform market Moreover, more time required for generating marketing campaigns which may be challenge the growth of the customer data platform market in the near future.
  • Moreover, during the pandemic, there is a surge in the integration and adoption of technologies such as IoT, analytics, blockchain, artificial intelligence, machine learning and cloud. With the increase in adoption and integration of such technologies, businesses across many countries have shifted to a digital platform. This shift towards digitalization has augmented the number of customer data generation from online platforms, which is expected to increase the growth of the market

Customer Data Platform Market Trends

Healthcare is Expected To Drive The Market Growth

  • In particular, in the face of a pandemic, healthcare industries are undergoing rapid and substantial change. The target of customer 360 orpatient.goldenmember's record is not new, as in other industries. Healthcare marketing professionals are increasingly demanding a 360-degree view of patients and members, and data, and they can control their processes at the touch of a button, not an IT ticket request, as digital health, telemedicine, retail healthcare, and consumerism are growing.
  • Moreover, In order to provide a more holistic view, the CDP then creates a single view of the patient's members' records. In order to help improve the delivery of services, marketing and communications, this view will give rise to a number of different opportunities, in particular the ability to use advanced analytical and machine learning techniques to obtain accurate information and predictive models.
  • Furthermore, telemedicine is expanding globally due to various benefits, such as customers from anywhere with access to the necessary doctor. It is an efficient way since money and time are saved due to the shift in the regularly planned visits, resulting in massive data generation and highlighting the necessity for customer data platforms.
  • In a precision medicine scenario, a customer data platform established at a hospital might greatly assist a data scientist team. During the governance requirements phase, the customer data platform assists as follows: the data scientist registers the project's primary data, including its purpose, project duration, and patient registration process, describes the genomic datasets required for each registered patient, requests to take ownership and approval of the project, and points to references within the catalog to the governing data policies.

North America to Account for Highest Market Share

  • Due to the emphasis on innovation in the United States and Canada, North America is expected to be the most important revenue-generating area. These nations include the world's most competitive and quickly changing customer data platform (CDP) marketplaces. North America is predicted to be one of the top potential growth markets due to faster infrastructure expansion and significant data growth across all industrial verticals. The presence of key data catalog solution providers in North America is also propelling the customer data platform industry forward. According to Treasure Data, there are 72 CDP suppliers headquartered in the United States. Salesforce, Oracle, and Tealium are some prominent companies in the region.
  • Companies in North America are looking forward to improving their customer offerings by leveraging historical and real-time data from customers, ensuring data protection and privacy, building omnichannel customer experiences, increasing operational efficiency, and accelerating revenues. For example, Amplitude, Inc., a system software firm in the United States, announced the introduction of Amplitude CDP, the first insights-driven customer data platform (CDP), in the previous year. It will enable product and marketing teams to enhance data quality proactively, evaluate and identify new audiences, and sync data across their marketing and data stack.
  • Similarly, Blueshift reported raising USD 30 million the previous year for their artificial intelligence (AI)-based, integrated marketing approach. Blueshift's SmartHub CDP platform allows customers to aggregate various data flows from many sources. Blueshift crunches and organizes for a structured view, which can help expedite adoption.
  • Due to the rising focus on greater customer happiness and offering better-personalized experiences, sectors in the United States, such as BFSI, Retail, and eCommerce, are embracing this platform faster. For example, United States Bank collaborated with Salesforce to tailor its service and improve its client connection.

Customer Data Platform Industry Overview

The Customer Data Platform Market is fragmented and is dominated by significant firms with a substantial customer base, such as Oracle, SAP, Adobe, and Salesforce. These players are continually increasing and improving their products. The market includes significant entry barriers for new participants. Several new entrants, however, established momentum in the industry..Oracle announces Fusion Data Intelligence Platform, combines business data, analytics, AI models, and intelligent applications

  • November 2023, Oracle has been named a Leader in the IDC MarketScape: Worldwide Customer Data Platforms Focused on the Financial Services Industry 2023 Vendor Assessment, Where the IDC MarketScape study analyzes the functional capabilities and go-to-market strategies of nine CDP vendors that serve the needs of Financial Services Industry (FSI) customers. Vendors were assessed on criteria such as aggregation, artificial intelligence (AI) and analytics, and activation, as well as FSI-specific capabilities such as industry segment data schemas, use cases, and customer profiles.
  • March 2023, Adobe Inc.has announced new innovations in Adobe Real-Time Customer Data Platform (Real-Time CDP), which now delivers over 600 billion predictive insights annually based on real-time customer profiles. Designed to drive experience-led growth, Adobe's latest innovations enable superior prospecting and conversion, enhanced B2B account-based marketing and richer personalization using online shopping behaviors.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.5 Market Dynamics
    • 4.5.1 Market Drivers
      • 4.5.1.1 Increasing Importance of Customer Satisfaction and Relationship Maintenance
      • 4.5.1.2 Increase In Real-time and Personalized Data Analysis
    • 4.5.2 Market Restraints
      • 4.5.2.1 Data Security and Privacy Concerns

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Deployment Mode
    • 5.1.1 Cloud
    • 5.1.2 On-premise
  • 5.2 By Organization Size
    • 5.2.1 Small and Medium Enterprises
    • 5.2.2 Large Enterprises
  • 5.3 By End-User
    • 5.3.1 Retail And E-commerce
    • 5.3.2 BFSI
    • 5.3.3 Media And Entertainment
    • 5.3.4 IT and Telecommunication
    • 5.3.5 Healthcare
    • 5.3.6 Other End-users
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Oracle
    • 6.1.2 Salesforce, Inc.
    • 6.1.3 Adobe
    • 6.1.4 SAP SE
    • 6.1.5 Twilio Inc.
    • 6.1.6 Acquia, Inc.
    • 6.1.7 Tealium
    • 6.1.8 BlueConic
    • 6.1.9 mParticle Inc.
    • 6.1.10 Zeta Global Corp

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET