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市場調査レポート
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1444964

3PL:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Global 3PL - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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3PL:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の3PLの市場規模は、2024年に1兆2,900億米ドルと推定され、2029年までに1兆6,800億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年~2029年)中に5.48%のCAGRで成長する見込みです。

世界3PL-マーケット

市場は、市場のプレーヤーが提供する注文処理サービスとエンドツーエンドの集配サービスによって推進されています。さらに、市場は高度なテクノロジーによって推進されており、これはプレーヤーが市場で成長するための最先端の要素です。

主なハイライト

  • 物流業界は近年、急速な変化を遂げています。2020年に始まり加速した動向は2021年と2022年も継続し、宅配需要の増加と消費者の期待がこれまで以上に高まりました。同時に、2022年は、インフレ、経済の不安定性、進行中のサプライチェーンの混乱という点で、独自の一連の課題をもたらしました。2022年に大きな混乱があったにもかかわらず、依然として多くの大きな動向が衰えることなく続いています(そして今後も続くでしょう)。例えば、Amazonは社内の物流能力に多額の投資をすることで支配力を高めました。
  • 現在、荷主はよりデータに基づいた意思決定を行うことを望んでいます。その結果、3PL企業は、分析の専門知識を期待するクライアントに備える必要があります。最近のある調査によると、配送業者の94%が、完全かつ期限内の注文処理と荷物の可視性を確保するには分析が必要であると考えています。3PLは、たとえば、クライアントや社内チームに有用な洞察を提供するデータサイエンス機能とチームを確立するなど、業務全体にわたってより多くの分析洞察を生成することにますます注力する必要があります。強力なデータと明確な戦略は、サードパーティの物流プロバイダーが荷主にトレーサビリティの向上とサプライチェーン全体にわたるエンドツーエンドの可視性を提供するのに役立ちます。企業はより多くのデータを収集するだけでなく、サイバーセキュリティを優先し、データ保護計画を策定する必要があります。
  • ラストワンマイル配送の重要性は、物流サービスプロバイダーにはよく知られています。しかし、多くの人は、ラストマイル業務が今後数年間で状況を大きく変えるものになることを知りません。ラストワンマイル配達は、買い物客の購入決定における重要な差別化要因として、すでに価格と商品の座を奪っています。ラストワンマイルの配送は、新規顧客の維持と獲得の両方にとって重要です。簡単に言うと、ラストマイル業務は会社の成否を左右します。これはここ数年、物流における最も重要な動向の1つであり、衰える気配はありません。より多くの3PL企業が、都市中心部などのアクセスしやすい場所にフルフィルメントハブを設置することで、ラストワンマイルの配送距離の短縮に取り組んでいます。
  • 顧客維持は、競争の激しい市場において最も困難な課題の1つであり、企業はピッキング効率の向上、スマートな在庫管理、売れ筋商品の迅速な補充を採用するようになっています。サプライチェーンと物流ドメインは、高速データと強力なネットワーク接続によって変革されています。今日の倉庫管理システム(WMS)は、広範なコンピューティング能力、大量のデータストレージ、エンタープライズリソースプランニング(ERP)や顧客関係管理(CRM)などの他の重要なアプリケーションに接続する機能を備えています。出荷を追跡するだけではもはや十分ではありません。企業は、原材料から生産ライン、マーケティング、最終顧客への製品の配送に至るまで、プロセスのあらゆる段階を最適化する必要があります。

サードパーティ・ロジスティクス(3PL)市場動向

Eコマース売上高の成長が市場を牽引

フルフィルメントの面では、すべての荷送人が取り組むべき一連のパフォーマンス指標または主要業績評価指標(KPI)を持っています。今日のペースの速いフルフィルメント環境では、特にフルフィルメントが荷主にとって中核的な能力ではない場合、これらの目標を達成することは困難になる可能性があります。これを認識して、サードパーティロジスティクス(3PL)業界は取り組みを強化し、より幅広い顧客に幅広いサービスポートフォリオを提供しています。かつては、衣料品をオンラインで販売する中小企業でも、フルフィルメント業務の一部またはすべてを信頼できるサードパーティにアウトソーシングする価値を認識しています。eコマースブームにより、3PLオプションを検討する企業が増えています。

eコマースの荷主は、変化する顧客の期待に応え、サプライチェーンの混乱、労働力の制約、輸送問題、インフレ、今日の経営環境で「新たな常態」となっているその他の課題に対処するために、3PLプロバイダーにますます頼るようになっています。その結果、3PLは荷主に戦略的な場所、より多くの在庫量に対応するためのより広いスペース、および幅広い配送オプションを提供しています。昨年、返品の量が増加したため、eコマースの配送業者は、顧客の返品プロセスを支援できる3PLと協力したいと考えています。オムニチャネルの物流サービスも需要が高く、自動化はeコマースフルフィルメントプロセスの重要なコンポーネントとして機能します。

大手3PLは、いくつか例を挙げると、Geodis、DHL、Ryder、JD Logistics(アジア)など、複数のeコマース事業を展開しています。小規模プロバイダーもこれに追随し、現在ではeコマースフルフィルメントも提供しています。ほとんどの場合、これらの3PLは、従来の企業間(B2B)倉庫業務とは別に、eコマースフルフィルメント業務を行っています。サプライチェーンのラストワンマイルで価値を付加するには、将来的にはさらに多くの3PLが必要になると考えられています。そこでは、大型でかさばる商品を最終流通地点から顧客の所在地まで届けることが依然として大きな課題となっています。家具、フィットネス機器、その他の大型商品を顧客の玄関まで届けるには、特に短納期が必要な場合には特別な計画が必要です。

先進技術への投資により、世界中でエンドツーエンドの物流コストを削減できる可能性がある

競争が激しく成長する市場において、2020年から2022年の過去2年間は、柔軟性と機敏性の両方が必要であることを米国に教えてくれました。2021年には、オンライン小売、特に消費者直販サービスにおいて前例のない成長が見込まれています。顧客がチャネルに関係なく統一したショッピング体験を楽しめるオムニチャネルサービスの提供が大きな焦点となっています。これは、店舗、オンライン、モバイル、またはソーシャルメディアを通じて行うことができます。顧客は現在、よりシームレスなエクスペリエンス、低価格、迅速な配送、そして持続可能性の重視を期待しています。最も困難な課題の1つは、食料品やアパレル分野での異常な需要であり、1日以内の配達が標準になりつつあります。2021年には世界的に輸送力が不足し、配送ドライバーの供給も限られていました。

クイックコマースは、食料品、医薬品、eコマースなどの業界で採用されています。企業やブランドは、利用可能な技術の進歩を活用して配送サービスを向上させるために、従来のビジネスモデルや流通チャネルをデジタルプラットフォームに置き換えています。この市場は通常、配送時間が20分未満であることが特徴です。注文のサイズ、金額、重量は通常小さく、二輪車、ドローン、または小型車両で簡単に輸送できます。一方、3PLはすでにサプライチェーンネットワークにおける重要なステークホルダーに成長しています。配送管理ソフトウェアの改善、物流の徹底的な最適化、都市部での小規模倉庫の使用増加など、リソースを活用したフルフィルメントサービスへの需要が高まるにつれ、3PLへの依存は高まるばかりです。

特に電子商取引の急速な成長により、配送量が世界中で増加する中、供給会社はラストマイル配送に対する革新的で費用対効果の高い効率的なアプローチを模索しています。その結果、無人運転車、配送ボット、ドローンなどの最先端技術への投資や試験が行われてきました。AmazonのAurora(自動運転技術)はその代表的な例です。

サードパーティロジスティクス(3PL)業界の概要

サードパーティロジスティクス(3PL)市場は細分化されており、競争が激しく、いくつかの大企業が戦略的に中堅または中小企業と提携して、ロジスティクスにおける地域の能力を活用しています。地域の主要企業が新たな地域に進出し、企業の地理的リーチを拡大することが観察されています。新たな競合他社が、カスタマイズされた業界固有のサービスを提供して3PL市場に参入しています。主要なプレーヤーには、Agility、CEVA Logistics、DB Schenker、DHLなどがあります。3PLプレーヤーは、コストを削減し、相互の競争上の利点を活用するために、他のプレーヤーと提携する意欲を示しています。さらに、テクノロジーの導入は、運用コストの削減と効率の向上にも役立ちました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察とダイナミクス

  • 市場概要
  • 物流分野の技術開発
  • Eコマースビジネスに関する洞察
  • CEP、ラストワンマイル配送、コールドチェーン物流などの他のセグメントからの需要
  • 倉庫市場の一般的な動向
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
  • 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • サービス別
    • 国内輸送管理
    • 国際輸送管理
    • 付加価値のある倉庫保管と配送
  • エンドユーザー別
    • 自動車
    • エネルギー
    • 製造業
    • ライフサイエンスとヘルスケア
    • 小売テクノロジー
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • シンガポール
      • 日本
      • 韓国
      • ベトナム
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • エジプト
      • その他中東・アフリカ
    • 欧州
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • ロシア
      • 英国
      • その他欧州

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Agility Logistics
    • Ceva Logistics
    • DB Schenker
    • DHL
    • Nippon Express
    • Yusen Logistics
    • Kerry Logistics
    • CH Robinson
    • AmeriCold Logistics
    • FedEx Corporation
    • Kuehne+Nagel Inc.
    • MAERSK
    • DSV
    • Panalpina
    • Geodis

第7章 市場の将来

第8章 付録

目次
Product Code: 65998

The Global 3PL Market size is estimated at USD 1.29 trillion in 2024, and is expected to reach USD 1.68 trillion by 2029, growing at a CAGR of 5.48% during the forecast period (2024-2029).

Global 3PL - Market

The market is driven by the order fulfillment services and end-to-end pickup and delivery services provided by the players in the market. Furthermore, the market is driven by advanced technology, which is a cutting-edge factor for players to grow in the market.

Key Highlights

  • The logistics industry has undergone several rapid changes in recent years. The trends that began and accelerated in 2020 continued in 2021 and 2022, with increased demand for home delivery and higher consumer expectations than ever before. At the same time, 2022 presented its own set of challenges in terms of inflation, economic volatility, and ongoing supply chain disruptions. Despite the major disruptions of 2022, there are still many major trends that have continued (and will continue) unabated. Amazon, for example, increased its dominance by heavily investing in its in-house logistics capabilities.
  • Nowadays, shippers want to make more data-driven decisions. As a result, 3PL firms must brace themselves for clients who expect analytics expertise. According to one recent study, 94% of shippers believe analytics are required to ensure complete and on-time order fulfillment and package visibility. 3PLs will increasingly need to focus on generating more analytical insights across their operations, for example, by establishing data science capabilities and teams to provide useful insights to their clients and internal teams. Strong data and clear strategies will assist third-party logistics providers in providing shippers with improved traceability and end-to-end visibility across the supply chain. Aside from collecting more data, businesses must prioritize cybersecurity and have data protection plans in place.
  • The importance of last-mile delivery is well-known to logistics service providers. However, many people are unaware that final mile operations will be a game changer in the coming years. Last-mile deliveries have already dethroned price and product as key differentiators in shopper purchasing decisions. Last-mile delivery is critical for both retaining and acquiring new customers. Simply put, last-mile operations can make or break a company. This has been one of the most important logistics trends for several years, and it shows no signs of abating. More 3PL companies are working to reduce last-mile delivery distances by locating fulfillment hubs in more accessible locations, such as urban centers.
  • Customer retention is one of the most difficult challenges in a highly competitive market, driving businesses to embrace greater picking efficiency, smart inventory management, and rapid replenishment of hot-selling items. The supply chain and logistics domains are being transformed by fast data and strong network connectivity. Warehouse management systems (WMS) of today have extensive computing power, large amounts of data storage, and the ability to connect to other critical applications such as enterprise resource planning (ERP) and customer relationship management (CRM). It is no longer enough to simply track shipments; businesses must optimize every step of the process, from raw materials to the production line, marketing, and delivery of the product to the end customer.

Third Party Logistics (3PL) Market Trends

Growth in E-commerce Sales Driving the Market

On the fulfillment front, all shippers have a set of performance metrics or key performance indicators (KPIs) to work toward. In today's fast-paced fulfillment environment, meeting these targets can be difficult, especially if fulfillment is not a core competency for the shipper. Knowing this, the third-party logistics (3PL) industry has stepped up its game, offering a broader portfolio of services to a broader range of customers. Once the domain of extremely high-volume operations, even small businesses selling clothing online recognize the value of outsourcing some or all of their fulfillment operations to a reputable third party. The e-commerce boom has prompted more businesses to investigate 3PL options.

E-commerce shippers are increasingly turning to 3PL providers to help them meet changing customer expectations and deal with supply chain disruption, labor constraints, transportation issues, inflation, and other challenges that have become the "new normal" in today's operating environment. As a result, 3PLs are offering shippers strategic locations, more space to accommodate higher inventory volumes, and a wider range of delivery options. As the volume of returns has increased in the last year, e-commerce shippers want to work with 3PLs that can help customers with the returns process. Omni-channel logistics services are also in high demand, with automation serving as a critical component of e-commerce fulfillment processes.

The larger 3PLs have multiple e-commerce operations, such as Geodis, DHL, Ryder, and JD Logistics (in Asia), to name a few of the larger players. Smaller providers have followed suit and now offer e-commerce fulfillment as well. In most cases, these 3PLs have e-commerce fulfillment operations separate from their traditional business-to-business (B2B) warehousing operations. More 3PLs will be needed in the future to add value in the last mile of the supply chain, where getting large and bulky items from the final point of distribution to the customer's location remains a major challenge. Getting furniture, fitness equipment, and other large items to customers' doors requires extra planning, especially if they require quick delivery.

Investment in Advanced Technology Could Reduce Cost of End-to-end Logistics Globally

In a competitive and growing market, the last two years, 2020-22, have taught us that we must be both flexible and agile. In 2021, unprecedented growth in online retail was expected, particularly in direct-to-consumer services. The provision of omnichannel services, in which customers enjoy a unified shopping experience regardless of channel, is a major focus. This could be done in-store, online, on mobile, or through social media. Customers now expect a more seamless experience, lower prices, faster shipping, and a greater emphasis on sustainability. One of the most difficult challenges has been the extraordinary demand in the grocery and apparel segments, where one-day deliveries or less are becoming the norm. There was a global shortage of transport capacity and a limited supply of delivery drivers in 2021.

Quick commerce is being adopted by industries such as grocery, pharmaceuticals, and e-commerce. Companies and brands are replacing traditional business models and distribution channels with digital platforms to improve their delivery services by leveraging available technological advancements. This market is typically distinguished by delivery times of less than 20 minutes. The order size, value, and weight are typically small(er) and easily transported via two-wheelers, drones, or small vehicles. The 3PL, on the other hand, has already grown to become an important stakeholder in the supply chain network. With the growing demand for resource-backed fulfillment services, such as improved delivery management software, acute logistics optimization, and increased use of smaller warehouses in urban areas, reliance on 3PLs will only increase.

With delivery volumes increasing all over the world, particularly due to the rapid growth of eCommerce, supply firms are looking for innovative, cost-effective, and efficient approaches to last-mile delivery. This has resulted in investments and trials of cutting-edge technology such as driverless cars, delivery bots, and drones. Aurora (self-driving technology) from Amazon is a prime example.

Third Party Logistics (3PL) Industry Overview

The Third-Party Logistics (3PL) Market is fragmented and highly competitive, with several large companies strategically forming alliances with mid-sized or small-sized companies to leverage their regional capabilities in logistics. Major regional players have been observed to venture into new regions, allowing the companies to improve their geographic reach. New competitors are entering the 3PL market with customized and industry-specific services. Some major players include Agility, CEVA Logistics, DB Schenker, and DHL. The 3PL players have been showing a willingness to partner with other players to reduce cost and leverage on mutual competitive advantage. Additionally, technology adoption has also helped reduce operational costs and improve efficiency.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Technological Developments in the Logistics Sector
  • 4.3 Insights into E-commerce Business
  • 4.4 Demand From Other Segments, such as CEP, Last Mile Delivery, Cold Chain Logistics, etc.
  • 4.5 General Trends in the Warehousing Market
  • 4.6 Market Dynamics
    • 4.6.1 Drivers
    • 4.6.2 Restraints
    • 4.6.3 Opportunities
  • 4.7 Industry Attractiveness- Porter's Five Forces Analysis
    • 4.7.1 Threat of New Entrants
    • 4.7.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.7.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.7.4 Threat of Substitute Products
    • 4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Service
    • 5.1.1 Domestic Transportation Management
    • 5.1.2 International Transportation Management
    • 5.1.3 Value-added Warehousing and Distribution
  • 5.2 By End User
    • 5.2.1 Automobile
    • 5.2.2 Energy
    • 5.2.3 Manufacturing
    • 5.2.4 Life Science and Healthcare
    • 5.2.5 Retail Technology
    • 5.2.6 Other End Users
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 South America
      • 5.3.2.1 Brazil
      • 5.3.2.2 Argentina
      • 5.3.2.3 Rest of South America
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Singapore
      • 5.3.3.4 Japan
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Vietnam
      • 5.3.3.7 Australia
      • 5.3.3.8 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle-East and Africa
      • 5.3.4.1 South Africa
      • 5.3.4.2 United Arab Emirates
      • 5.3.4.3 Saudi Arabia
      • 5.3.4.4 Egypt
      • 5.3.4.5 Rest of Middle-East and Africa
    • 5.3.5 Europe
      • 5.3.5.1 Germany
      • 5.3.5.2 Spain
      • 5.3.5.3 France
      • 5.3.5.4 Russia
      • 5.3.5.5 United Kingdom
      • 5.3.5.6 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Agility Logistics
    • 6.2.2 Ceva Logistics
    • 6.2.3 DB Schenker
    • 6.2.4 DHL
    • 6.2.5 Nippon Express
    • 6.2.6 Yusen Logistics
    • 6.2.7 Kerry Logistics
    • 6.2.8 CH Robinson
    • 6.2.9 AmeriCold Logistics
    • 6.2.10 FedEx Corporation
    • 6.2.11 Kuehne+Nagel Inc.
    • 6.2.12 MAERSK
    • 6.2.13 DSV
    • 6.2.14 Panalpina
    • 6.2.15 Geodis*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX