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市場調査レポート
商品コード
1690839
ラテンアメリカの4PL(Fourth Party Logistics)-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)Latin America Fourth Party Logistics (4PL) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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ラテンアメリカの4PL(Fourth Party Logistics)-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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ラテンアメリカの4PL(Fourth Party Logistics)市場規模は2025年に37億2,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは8.79%で、2030年には56億7,000万米ドルに達すると予測されます。
「4PLサプライチェーン」という考え方は、複雑な世界のサプライチェーンによって引き起こされる問題の大半を取り除くための大きな一歩です。自動車、小売、飲食品、医療、民生用電子機器産業など多くのエンドユーザーの成長も、世界の4PLロジスティクス市場の成長を後押しすると予想されます。eコマースの成長と新興諸国におけるインフラのデジタル化のため、例えば小売業者は、店舗とオンライン両方の需要を満たすために並列サプライチェーンを構築しなければならないです。小売業者は、戦略的ビジョンの作成と在庫の可視性の向上を支援する4PLサービスのおかげで、顧客の拡大するニーズに合わせて在庫をより適切に割り当てることができます。これらのサービスを活用することで、生産者は複雑なサプライチェーンを管理し、より優れた革新的な製品ポートフォリオの開発に集中することができます。
動きの速い消費財(FMCG)の需要は常に変化しているため、優れた製造と正確な在庫レベルを確保することが常に求められています。企業は、予測されるデータを理解し、これを達成するために瞬時に決断を下さなければなりません。商品の流れを効果的にコントロールするために、このデータの入力、評価、行動に技術を活用することができます。より良いデータ統合を行うことで、企業は自社製品を購入する人々についてより良く理解することができます。これにより、長期的な計画と予測を改善することが可能になると同時に、短期的な顧客の需要にも対応できるようになります。流通業者や小売業者は、先進的データ分析によって在庫を追跡することができます。店舗は、発注アルゴリズムを強化することで、より正確で、過去の販売データや消費者の動向を考慮した発注を行うことができます。これにより、サプライチェーンが簡素化され、経済的になります。特に、正確なデータがあれば、物流チームは迅速かつ十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。
ラテンアメリカはeコマースのトップ市場であり、その理由はオンライン人口が多く、急速に成長しているためです。COVID-19の流行が始まった今、これは特に顕著です。以前は躊躇していた消費者グループも、より信頼性の高い決済手段や店舗での受け取りオプションによって、オンラインでの買い物を増やすよう説得されています。しかし、ビジネスオーナーがこの好機を逃すまいとするならば、その地域特有の課題を念頭に置かなければならないです。その解決策は、SEOとeコマースのコンセプトを組み合わせることにあります。ラテンアメリカは、2020年にアジアを抜いて最もeコマースが成長する地域となりました。Amazon、Mercado Libre、Mercado Livreのような強力なSEOとロジスティクスを持つ"ビッグモンスター"が、この時期の主要勝者として現れました。
この細分化された熾烈な産業は、eコマース企業にとって理想的な状況です。ラテンアメリカインターネット利用率は過去最高で、ブラジルとメキシコの国民の3分の2以上、アルゼンチンとエクアドルの国民の5人に4人近くがインターネットを利用しています。コロンビアとベネズエラがこれに僅差で続き、2021年にはそれぞれ70%を超えます。2021年1月の時点で、この地域の17カ国において4億人以上の潜在的eコマース消費者がインターネットを利用しています。COVID-19の流行は、オンライン購入の20%近い増加を引き起こし、このブームに貢献しました。この増加は今後も続くと予想され、ラテンアメリカモバイル契約数は2025年までに4億8,400万ユーザーに達すると見込まれています。
ラテンアメリカオンラインショッピング利用者の大半は、iOSよりもAndroidを好み、ウェブサイトの閲覧にあまり時間をかけないです。ラテンアメリカ全インターネットユーザーの20%近くが、たとえ広告であってもGoogleの検索結果の最初のページをスクロールすることはなく、この地域の全インターネットユーザーの半数近くが、検索結果のトップ3から先に進むことはありません。このため、自社のブランド名を最初のGoogle検索結果の最上位に表示させることが非常に重要です。今ほどラテンアメリカ市場に参入する絶好のタイミングはないため、SEOとeコマースは連携する必要があります。この地域のeコマース事業では、いつものビッグネームが最初の競争に勝ったの可能性があります。
ラテンアメリカの4PL市場はかなり細分化されており、Deutsche Post DHL、Kuehne+Nagel、Logifashionなど、国内外の様々な参入企業が活躍しています。上位企業は、市場で開拓されている機会を活用するため、広範囲に渡って技術革新を行っています。コロンビアにおけるLogifashionの事業へのTexlogの統合はその一例です。この合併により、Logifashionのコロンビアにおける物流能力が向上し、繊維原料の保管と特別サービスの能力が拡大しました。
The Latin America Fourth Party Logistics Market size is estimated at USD 3.72 billion in 2025, and is expected to reach USD 5.67 billion by 2030, at a CAGR of 8.79% during the forecast period (2025-2030).
The idea of a "fourth-party supply chain" is a big step toward getting rid of most of the problems caused by the complicated global supply chain.The growth of many end users, like those in the automotive, retail, food & beverage, healthcare, and consumer electronics industries, is also expected to help the global 4PL logistics market grow.Because of the growth of e-commerce and the digitization of infrastructure in developing countries, retailers, for example, have to set up a parallel supply chain to meet both in-store and online demand.Retailers may better allocate stock to suit the expanding needs of their customers' thanks to 4PL services, which help create a strategic vision and increase inventory visibility. By utilizing these services, producers can concentrate on developing a superior and more innovative product portfolio by managing their complex supply chains.
Because the demand for fast-moving consumer goods (FMCG) changes all the time, there is constant pressure to have good manufacturing and accurate stock levels. Businesses must understand anticipated data and take decisions in the moment to accomplish this. To effectively control the flow of goods, technology can be used to input, evaluate, and take action on this data. Having better data integration can help businesses get a better understanding of the people buying their products. This enables improved long-term planning and forecasting while also enabling the company to meet short-term client demand. Distributors and retailers may track their inventories with the aid of sophisticated data analytics. Stores may place orders that are more accurate and take historical sales data and consumer trends into consideration by enhancing their ordering algorithms. This helps to create a supply chain that is simplified and economical. In particular, with precise data, logistics teams can make quick and informed decisions.
Latin America is a top market for e-commerce because it has a large online population that is growing quickly and is getting bigger. This is particularly true now that the COVID-19 outbreak has started. A previously hesitant consumer group has been persuaded to conduct more of their shopping online by more reliable payment alternatives and store pickup options. But if business owners want to take advantage of an opportunity whose time has come, they must keep in mind the challenges unique to their particular region. The solution to this lies in combining the concepts of SEO with e-commerce. Latin America overtook Asia as the region with the strongest e-commerce growth in 2020. The "big monsters" with their powerful SEO and logistics, like Amazon, Mercado Libre, and Mercado Livre, have emerged as the primary winners from this period.
That being said, this fragmented, cutthroat industry is ideal for e-commerce companies right now. Internet usage in Latin America is at an all-time high, with over two-thirds of Brazilian and Mexican citizens and nearly four out of five Argentines and Ecuadorians having access to the internet. Colombia and Venezuela follow closely, with over 70% of each in 2021. Over 400 million potential e-commerce consumers were online in 17 countries in the region as of January 2021. The COVID-19 epidemic contributed to this boom by causing an almost 20% increase in online purchases. The increase is anticipated to continue, with Latin America's mobile subscriptions expected to reach 484 million users by 2025.
The majority of online shoppers in Latin America favor Android over iOS, and they don't spend much time browsing websites. Nearly 20% of all internet users in Latin America never scroll past the first page of Google search results, even if they are only advertisements, and nearly half of all internet users in the region never go past the top three results. Here, it is crucial to make sure your brand name appears at the very top of the initial Google search results. There has never been a better time to break into the Latin American market than right now, so SEO and e-commerce need to work together. The usual big names in the e-commerce business in the region may have won the first race to the top.
The Latin American 4PL market is fairly fragmented, with various domestic and international players, including Deutsche Post DHL, Kuehne + Nagel, and Logifashion, active in the market. The top companies are extensively innovating to leverage the opportunities developing in the market. The integration of Texlog into the operations of Logifashion in Colombia is one example. This merger has boosted the logistics capacity of Logifashion in the country, expanding the custody and special services capacity for textile raw materials.