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市場調査レポート
商品コード
1690839

ラテンアメリカの4PL(Fourth Party Logistics)-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Latin America Fourth Party Logistics (4PL) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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ラテンアメリカの4PL(Fourth Party Logistics)-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ラテンアメリカの4PL(Fourth Party Logistics)市場規模は2025年に37億2,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは8.79%で、2030年には56億7,000万米ドルに達すると予測されます。

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主要ハイライト

  • 市場を牽引するのは、先進技術と企業が顧客に提供するサービスです。さらに、同地域における製造業と事業拡大が市場を牽引しています。
  • 今日、企業はさまざまな商品を生産し、世界中でビジネスを展開しています。こうしたことから、製造業のサプライチェーンの管理は非常に複雑になっています。そこで、こうした外部プロバイダ(4PL)は、顧客のニーズを満たすために、創造的で完全なサービスを考え出します。4PLロジスティクス市場が成長しているのは、より多くの企業が、使いやすく、うまく機能するサプライチェーンシステムを必要としているからであり、企業経営のプロセスが複雑化しているからです。また、カスタマイズ型ソリューションに対するニーズの高まりも、市場成長の原動力になると予想されます。しかし、企業がロジスティクス機能をアウトソーシングしたがらないことや、各国のロジスティクスを管理する法律が変更されたことなどにより、市場の成長は鈍化する可能性が高いです。また、民生用電子機器製品の増加やeコマース市場の拡大も市場の成長を後押しすると予想されます。
  • 人材の期待が高まるにつれ、倉庫管理ソフトウェアを製造する企業も4PLサービスを提供し始めました。また、サプライチェーンを調整する主要方法としてウェブやITを使用することで、企業はより効率的に物事を進め、在庫を把握することに集中できます。カスタマイズ型4PLサプライチェーンソリューションには、倉庫管理、収支管理、プロセスの自動化、貨物の追跡、顧客関係の管理、サプライヤーの追跡などのシステムが含まれます。このため、企業は4PLロジスティクスソリューションを利用することで、サプライチェーンの効率を向上させ、製品により多くの注意を向けることができます。
  • 国内の製品生産を外国から自社製品を販売する国に戻す「リショアリング」と、企業がその地域の企業に仕事を移管する「ニアショアリング」は、どちらも人手不足や滞留がもたらす潜在的な問題を回避するのに役立つ要素になる可能性があります。2022年に見られたように、デジタル化は、原料や輸送から製造、流通に至るまで、サプライチェーン全体のプロセスをより明確にする素晴らしい方法でした。デジタル化は、可視性を向上させるだけでなく、手作業によるプロセスを排除し、チェーンをより効率的にし、より正確にするため、サプライチェーンマネージャーが最初から最後までチェーン全体を最適化するのに役立ちます。サプライチェーンの利害関係者は、2040年と2050年までに二酸化炭素排出量を削減することに取り組んできました。この目標を達成するには、多くの労力と計画が必要でした。
  • 今、人々はエコフレンドリー選択肢を求めており、物流、輸送、eコマースの各産業は、二酸化炭素排出量の少ない、適切で責任ある物流ソリューションを考え出すために、少しずつ戦略を変えつつあります。その方法には、二酸化炭素をあまり排出しない輸送、廃棄物を減らすためのリサイクル可能な材料の使用、太陽光や風力などの再生可能エネルギーの使用、ハイブリッド組立ラインの構築、効率的な作業スペースの提供などがあります。顧客の80%が、廃棄物をリサイクルしている企業からリピート商品を購入することを好むと言われています。流行が始まって以来、サプライチェーンとそれをいかに断ち切るかが最重要課題であったことはないです。輸送とロジスティクスは、商品が作られた場所から使用される場所まで流れ、幅広い顧客のニーズに応えるために重要です。

ラテンアメリカの4PL市場動向

技術統合の成長が市場を牽引

「4PLサプライチェーン」という考え方は、複雑な世界のサプライチェーンによって引き起こされる問題の大半を取り除くための大きな一歩です。自動車、小売、飲食品、医療、民生用電子機器産業など多くのエンドユーザーの成長も、世界の4PLロジスティクス市場の成長を後押しすると予想されます。eコマースの成長と新興諸国におけるインフラのデジタル化のため、例えば小売業者は、店舗とオンライン両方の需要を満たすために並列サプライチェーンを構築しなければならないです。小売業者は、戦略的ビジョンの作成と在庫の可視性の向上を支援する4PLサービスのおかげで、顧客の拡大するニーズに合わせて在庫をより適切に割り当てることができます。これらのサービスを活用することで、生産者は複雑なサプライチェーンを管理し、より優れた革新的な製品ポートフォリオの開発に集中することができます。

動きの速い消費財(FMCG)の需要は常に変化しているため、優れた製造と正確な在庫レベルを確保することが常に求められています。企業は、予測されるデータを理解し、これを達成するために瞬時に決断を下さなければなりません。商品の流れを効果的にコントロールするために、このデータの入力、評価、行動に技術を活用することができます。より良いデータ統合を行うことで、企業は自社製品を購入する人々についてより良く理解することができます。これにより、長期的な計画と予測を改善することが可能になると同時に、短期的な顧客の需要にも対応できるようになります。流通業者や小売業者は、先進的データ分析によって在庫を追跡することができます。店舗は、発注アルゴリズムを強化することで、より正確で、過去の販売データや消費者の動向を考慮した発注を行うことができます。これにより、サプライチェーンが簡素化され、経済的になります。特に、正確なデータがあれば、物流チームは迅速かつ十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。

異業種からのeコマース売上の増加が市場を牽引

ラテンアメリカはeコマースのトップ市場であり、その理由はオンライン人口が多く、急速に成長しているためです。COVID-19の流行が始まった今、これは特に顕著です。以前は躊躇していた消費者グループも、より信頼性の高い決済手段や店舗での受け取りオプションによって、オンラインでの買い物を増やすよう説得されています。しかし、ビジネスオーナーがこの好機を逃すまいとするならば、その地域特有の課題を念頭に置かなければならないです。その解決策は、SEOとeコマースのコンセプトを組み合わせることにあります。ラテンアメリカは、2020年にアジアを抜いて最もeコマースが成長する地域となりました。Amazon、Mercado Libre、Mercado Livreのような強力なSEOとロジスティクスを持つ"ビッグモンスター"が、この時期の主要勝者として現れました。

この細分化された熾烈な産業は、eコマース企業にとって理想的な状況です。ラテンアメリカインターネット利用率は過去最高で、ブラジルとメキシコの国民の3分の2以上、アルゼンチンとエクアドルの国民の5人に4人近くがインターネットを利用しています。コロンビアとベネズエラがこれに僅差で続き、2021年にはそれぞれ70%を超えます。2021年1月の時点で、この地域の17カ国において4億人以上の潜在的eコマース消費者がインターネットを利用しています。COVID-19の流行は、オンライン購入の20%近い増加を引き起こし、このブームに貢献しました。この増加は今後も続くと予想され、ラテンアメリカモバイル契約数は2025年までに4億8,400万ユーザーに達すると見込まれています。

ラテンアメリカオンラインショッピング利用者の大半は、iOSよりもAndroidを好み、ウェブサイトの閲覧にあまり時間をかけないです。ラテンアメリカ全インターネットユーザーの20%近くが、たとえ広告であってもGoogleの検索結果の最初のページをスクロールすることはなく、この地域の全インターネットユーザーの半数近くが、検索結果のトップ3から先に進むことはありません。このため、自社のブランド名を最初のGoogle検索結果の最上位に表示させることが非常に重要です。今ほどラテンアメリカ市場に参入する絶好のタイミングはないため、SEOとeコマースは連携する必要があります。この地域のeコマース事業では、いつものビッグネームが最初の競争に勝ったの可能性があります。

ラテンアメリカの4PL産業概要

ラテンアメリカの4PL市場はかなり細分化されており、Deutsche Post DHL、Kuehne+Nagel、Logifashionなど、国内外の様々な参入企業が活躍しています。上位企業は、市場で開拓されている機会を活用するため、広範囲に渡って技術革新を行っています。コロンビアにおけるLogifashionの事業へのTexlogの統合はその一例です。この合併により、Logifashionのコロンビアにおける物流能力が向上し、繊維原料の保管と特別サービスの能力が拡大しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要(4PL市場の現在のシナリオ)
  • COVID-19の市場への影響(市場と経済への短期的・長期的影響)
  • 市場力学(市場の促進要因、抑制要因、機会)
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場のバリューチェーンにおける主要企業(IT企業、コンサルティング会社、物流サービスプロバイダなど)

第5章 市場セグメンテーション

  • 事業モデル別
    • リードロジスティクスプロバイダ(LLP)
    • ソリューションインテグレーターモデル
    • デジタルプラットフォームソリューションプロバイダ(4PL)
  • エンドユーザー別
    • FMCG(動きの速い消費財-美容・パーソナルケア関連製品、在宅医療関連製品などを含む)
    • 小売(ハイパーマーケット、スーパーマーケット、コンビニエンスストア、eコマース)
    • ファッション・ライフスタイル(アパレル、フットウェア)
    • リーファー(果物、野菜、医薬品、肉、魚、水産物)
    • 技術(民生用電子機器、家庭電化製品)
    • その他
  • 国別
    • メキシコ
    • ブラジル
    • コロンビア
    • チリ
    • その他のラテンアメリカ

第6章 競合情勢

  • 市場集中度概要
  • 企業プロファイル
    • Deutsche Post DHL
    • Kuehne+Nagel
    • Logifashion
    • Gefco SA
    • Alonso Forwarding Colombia
    • Belog Integrated Logistics Solutions
    • Empresas Yoemar
    • PetroM Logistics
    • Points logistics Mexico SA de CV
    • Compass
    • XPLogistica*
  • その他の企業(概要/主要情報)

第7章 市場の将来

第8章 付録

目次
Product Code: 72035

The Latin America Fourth Party Logistics Market size is estimated at USD 3.72 billion in 2025, and is expected to reach USD 5.67 billion by 2030, at a CAGR of 8.79% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The market is driven by advanced technology and the services provided by companies to their clients. Furthermore, the market is driven by manufacturing and business expansion in the region.
  • Businesses today produce a wide range of goods and conduct business all over the world. Because of all of this, the management of the manufacturing supply chain has become very complicated. So, these outside providers (4PL) come up with creative and complete services to meet their clients' needs. The fourth-party logistics market is growing because more and more companies need a supply chain system that is easy to use and works well, and the process of running a business is getting more complicated. A rise in the need for customized solutions is also expected to drive market growth. But the growth of the market is likely to be slowed by things like companies not wanting to outsource the logistics function and changes in the laws that govern logistics in different countries. Also, an increase in consumer electronics and a growing e-commerce market are expected to help the market grow.
  • The logistics industry has grown, and smart and creative IT solutions have changed how the company will move forward.As people's expectations have grown, some companies that make warehouse management software have also started to offer 4PL services.Also, using the web or IT as the main way to coordinate the supply chain lets businesses focus on making things more efficiently and keeping track of their stock.Customized 4PL supply chain solutions include systems for warehouse management, managing income and expenses, automating processes, tracking freight, managing customer relationships, and tracking suppliers.Because of this, businesses may use 4PL logistics solutions to improve the efficiency of their supply chains and put more attention on their products.To reduce unnecessary costs, managing delivery times and order fulfillment becomes simple and achievable.
  • Reshoring, which involves moving domestic product production from a foreign country back to the one where the company's products are sold, and nearshoring, which occurs when a company transfers work to a company in its region, could both be the elements that will help get around any potential issue brought on by shortages and backlogs. As we saw in 2022, digitalization was a great way to make the whole supply chain process, from raw materials and transportation to manufacturing and distribution, more clear.Digitalization can help supply chain managers optimize the whole chain from start to finish because it not only improves visibility but also gets rid of manual processes, makes the chain more efficient, and makes it more accurate.Stakeholders in the supply chain have been working to reduce carbon emissions by 2040 and 2050. Reaching this goal has taken a lot of work and planning.
  • Now that people want eco-friendly options, the logistics, transportation, and e-commerce industries are slowly changing their strategies to come up with a relevant, responsible logistics solution that puts out less carbon. Ways to do this include making transportation less carbon-intensive, using recyclable materials to cut down on waste, using solar, wind, and other renewable energy sources, building hybrid assembly lines, and making efficient workspaces. It is said that 80% of customers prefer to buy repeat items from companies that recycle their waste. Since the start of the epidemic, supply chains and how to break them have never been the most important thing. Transportation and logistics are important for the flow of goods from where they are made to where they are used, meeting the needs of a wide range of customers.

Latin America Fourth Party Logistics (4PL) Market Trends

Growth in technology integration driving the market

The idea of a "fourth-party supply chain" is a big step toward getting rid of most of the problems caused by the complicated global supply chain.The growth of many end users, like those in the automotive, retail, food & beverage, healthcare, and consumer electronics industries, is also expected to help the global 4PL logistics market grow.Because of the growth of e-commerce and the digitization of infrastructure in developing countries, retailers, for example, have to set up a parallel supply chain to meet both in-store and online demand.Retailers may better allocate stock to suit the expanding needs of their customers' thanks to 4PL services, which help create a strategic vision and increase inventory visibility. By utilizing these services, producers can concentrate on developing a superior and more innovative product portfolio by managing their complex supply chains.

Because the demand for fast-moving consumer goods (FMCG) changes all the time, there is constant pressure to have good manufacturing and accurate stock levels. Businesses must understand anticipated data and take decisions in the moment to accomplish this. To effectively control the flow of goods, technology can be used to input, evaluate, and take action on this data. Having better data integration can help businesses get a better understanding of the people buying their products. This enables improved long-term planning and forecasting while also enabling the company to meet short-term client demand. Distributors and retailers may track their inventories with the aid of sophisticated data analytics. Stores may place orders that are more accurate and take historical sales data and consumer trends into consideration by enhancing their ordering algorithms. This helps to create a supply chain that is simplified and economical. In particular, with precise data, logistics teams can make quick and informed decisions.

Rising e-commerce sales from different industries driving the market

Latin America is a top market for e-commerce because it has a large online population that is growing quickly and is getting bigger. This is particularly true now that the COVID-19 outbreak has started. A previously hesitant consumer group has been persuaded to conduct more of their shopping online by more reliable payment alternatives and store pickup options. But if business owners want to take advantage of an opportunity whose time has come, they must keep in mind the challenges unique to their particular region. The solution to this lies in combining the concepts of SEO with e-commerce. Latin America overtook Asia as the region with the strongest e-commerce growth in 2020. The "big monsters" with their powerful SEO and logistics, like Amazon, Mercado Libre, and Mercado Livre, have emerged as the primary winners from this period.

That being said, this fragmented, cutthroat industry is ideal for e-commerce companies right now. Internet usage in Latin America is at an all-time high, with over two-thirds of Brazilian and Mexican citizens and nearly four out of five Argentines and Ecuadorians having access to the internet. Colombia and Venezuela follow closely, with over 70% of each in 2021. Over 400 million potential e-commerce consumers were online in 17 countries in the region as of January 2021. The COVID-19 epidemic contributed to this boom by causing an almost 20% increase in online purchases. The increase is anticipated to continue, with Latin America's mobile subscriptions expected to reach 484 million users by 2025.

The majority of online shoppers in Latin America favor Android over iOS, and they don't spend much time browsing websites. Nearly 20% of all internet users in Latin America never scroll past the first page of Google search results, even if they are only advertisements, and nearly half of all internet users in the region never go past the top three results. Here, it is crucial to make sure your brand name appears at the very top of the initial Google search results. There has never been a better time to break into the Latin American market than right now, so SEO and e-commerce need to work together. The usual big names in the e-commerce business in the region may have won the first race to the top.

Latin America Fourth Party Logistics (4PL) Industry Overview

The Latin American 4PL market is fairly fragmented, with various domestic and international players, including Deutsche Post DHL, Kuehne + Nagel, and Logifashion, active in the market. The top companies are extensively innovating to leverage the opportunities developing in the market. The integration of Texlog into the operations of Logifashion in Colombia is one example. This merger has boosted the logistics capacity of Logifashion in the country, expanding the custody and special services capacity for textile raw materials.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview (Current Scenario of the 4PL market)
  • 4.2 Impact of COVID-19 on the Market (Short-term and Long-term Effects on the Market and the Economy)
  • 4.3 Market Dynamics (Drivers, Restraints, and Opportunities)
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitutes
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Key Companies Across the Value Chain of the Market (IT Companies, Consulting Firms, Logistics Service Providers, etc.)

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Operating Model
    • 5.1.1 Lead Logistics Provider (LLP)
    • 5.1.2 Solution Integrator Model
    • 5.1.3 Digital Platform Solutions Provider (4PL)
  • 5.2 By End-User
    • 5.2.1 FMCG (Fast-moving Consumer Goods - Includes Products Related to Beauty and Personal Care, Home Care, etc.)
    • 5.2.2 Retail (Hypermarkets, Supermarkets, Convenience Stores, E-commerce Channels)
    • 5.2.3 Fashion and Lifestyle (Apparel, Footwear)
    • 5.2.4 Reefer (Fruits, Vegetable, Pharmaceuticals, Meat, Fish, Seafood)
    • 5.2.5 Technology (Consumer Electronics, Home Appliances)
    • 5.2.6 Other End-Users
  • 5.3 By Country
    • 5.3.1 Mexico
    • 5.3.2 Brazil
    • 5.3.3 Colombia
    • 5.3.4 Chile
    • 5.3.5 Rest of Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Deutsche Post DHL
    • 6.2.2 Kuehne + Nagel
    • 6.2.3 Logifashion
    • 6.2.4 Gefco SA
    • 6.2.5 Alonso Forwarding Colombia
    • 6.2.6 Belog Integrated Logistics Solutions
    • 6.2.7 Empresas Yoemar
    • 6.2.8 PetroM Logistics
    • 6.2.9 Points logistics Mexico SA de CV
    • 6.2.10 Compass
    • 6.2.11 XPLogistica*
  • 6.3 Other Companies (Overview/Key Information)

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX