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市場調査レポート
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1441597

調味料およびスパイス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Seasoning and Spices - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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調味料およびスパイス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

調味料およびスパイス市場規模は2024年に198億9,000万米ドルと推定され、2029年までに256億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.18%のCAGRで成長します。

調味料とスパイス-マーケット

調味料およびスパイスの市場は、世界中で機能性食品の需要が高まっているため、ここ数十年で着実な成長を遂げており、ターメリック、生姜、ニンニクなど、免疫力を高めることを目的とした一部の厳選された香辛料は、世界中の消費者から大きな反響を得ています。さらに、高品質で健康的な食材を求める消費者からの需要に加え、外食分野や加工食品における新しい味を試してみたいという志向の高まりが、世界のスパイス・調味料市場全体の成長を支えており、期間中は上昇傾向にあります。予測期間。

スパイスとハーブは、より健康とウェルネスに向けて調整されています。それに伴い、小売食品メーカーも、世界中の消費者のさまざまな民族の味や好みに合わせて、スパイスや調味料の使用量をさらに増やしています。生姜、乾燥トウガラシ/ピーマン、未粉砕コショウ、ウコン、シナモン、クローブなどの製品は、市場で最も成長する可能性があります。さまざまなスパイスの栄養上の利点が市場の成長に貢献しています。さらに、ハーブとスパイスの多様な組み合わせに対する需要の高まりは、エスニックスパイスブレンドによって満たされることが期待されています。これは主に、エスニック包装食品、健康食品の人気の高まり、および便利な加工食品や調理済み食品の消費の増加に関連しています。皿を食べる。

調味料およびスパイス市場動向

加工食品の需要が調味料と香辛料の消費を押し上げている

加工食品産業の成長により、スパイスや調味料の需要が高まっています。さまざまな食品会社がさらなる市場シェアを獲得するために食品加工業界に投資しています。さらに、ライフスタイルの変化、働く女性の人口の増加、提供する製品の増加、特に風味豊かなスナック、スープ、麺類、飲料、インスタント食品の小売店チャネルの浸透により、個人消費が増加しています。先進国では。その結果、ソース、サラダ、ドレッシングなどの部門はより多くのスパイスを購入しており、それが市場の成長を大きく牽引しています。

ここ数年、消費者は健康を最も重要視しており、その健康上の利点を理由にオーガニック食品や原材料により多くのお金を投じていることが観察されています。加工食品に含まれる有害な成分や添加物に対する意識の高まりにより、消費者はオーガニックスパイスを好むようになりました。有機スパイスの例には、ミント、ローズマリー、ナツメグ、バジル、カルダモン、チリ、シナモン、チャイブ、コリアンダー、ディル、クミン、生姜、オレガノ、パプリカ、パセリ、セージ、タイム、ターメリックなどがあります。

調味料およびスパイス市場はアジア太平洋地域で最も急速に拡大している

アジア太平洋の調味料およびスパイス市場は、西洋料理の嗜好の向上と食空間における文化の混合により、世界で最も急速に成長している地域です。イタリア料理やフランス料理などの外国料理の需要の高まりも、ハーブやスパイス抽出物の形の調味料の需要の増加に貢献しています。スパイスは貴重な香味料の一種であるため、近年、スパイスミックスは革新の有望な分野となっています。これらの要因により、アジアはスパイスや調味料の潜在的な市場であり、メーカーはアジアの消費者を魅了するために新製品を提供しています。この地域のスパイス・調味料市場のその他の主な促進要因としては、中間層人口の増加、健康に対するエンドユーザーの意識の高まり、天然保存料としてのスパイスの使用量の増加などが挙げられます。

さらに、世界的に健康志向の若者の間で健康的で栄養豊富な食品に対する需要が急速に高まっているため、この分野のオーガニック食品の消費者層はさらに広がっています。さらに、国内外のプレーヤーはパートナーシップ、製品ブレンドの革新、拡大などのさまざまな戦略に従っています。たとえば、2021年2月、ケリーグループは済寧自然グループの買収を完了したと発表しました。同社は香料、調味料、調理済み食品の中国メーカーであり、中国に拠点を置いています。

調味料およびスパイス業界の概要

世界の調味料およびスパイス市場は非常に細分化されており、さまざまなプレーヤーと競争しています。企業はサプライチェーンを最適化するために常に努力しており、これにより市場での製品の効率的な流通が確保されます。市場の大手メーカーは、製品のフレーバープロファイルと品質について消費者に認識してもらうことに主に重点を置き、マーケティングと広告に絶えず努力し、資本を投資しています。これらの企業は、流通システムの強化、パートナーシップの締結、買収、新しい地域、製品範囲の拡大などによって競争力を高めています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • 塩および塩代替品
    • ハーブと調味料
      • タイム
      • バジル
      • オレガノ
      • パセリ
      • その他のハーブ
    • スパイス
      • コショウ
      • カルダモン
      • シナモン
      • クローブ
      • ナツメグ
      • ターメリック
      • その他のスパイス
  • 応用
    • ベーカリー・菓子類
    • スープ、麺、パスタ
    • 肉と魚介類
    • ソース、サラダ、ドレッシング
    • セイボリースナック
    • その他の用途
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市況分析
  • 企業プロファイル
    • Kikkoman Corporation
    • Kerry Group PLC
    • Olam International
    • Cargill, Incorporated
    • Sensient Technologies Corporation
    • House Foods Group Inc.
    • Dohler Group SE
    • Baron Spices Inc.
    • Prymat Sp. zo .o.
    • SHS Group(British Pepper &Spices)

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 46446

The Seasoning and Spices Market size is estimated at USD 19.89 billion in 2024, and is expected to reach USD 25.60 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.18% during the forecast period (2024-2029).

Seasoning and Spices - Market

The market for spices and seasonings has witnessed steady growth in recent decades due to rising demand for functional foods across the globe, wherein some select spices meant to provide immunity, such as turmeric, ginger, and garlic, have received tremendous responses from consumers globally. Additionally, the demand from consumers for high-quality healthy food ingredients, along with the increased preference for trying out new flavors in the foodservice sector and processed food products, is supporting the overall spices and seasonings market's growth globally, leading to an upward trend during the forecast period.

Spices and herbs are more aligned toward health and wellness; along with it, the retail food products manufacturers have also further increased the application of spices and seasonings to fit the taste and preferences of the various ethnicities of the consumer across the globe. Products such as ginger, dried capsicum/pimento, uncrushed pepper, Curcuma, cinnamon, and cloves have the most potential for growth in the market. The nutritional benefits of various spices have helped grow the market. Furthermore, the growing demand for a diverse mix of herbs and spices is expected to be met by ethnic spice blends, mostly related to the increasing popularity of ethnic packaged foods, healthy foods, and growing consumption of convenience, processed, and ready-to-eat dishes.

Spices and Seasonings Market Trends

The Demand for Processed Food is Driving Seasoning and Spice Consumption

The growth of the processed food industry is fueling the demand for spices and seasonings. Various food companies are investing in the food processing industry to gain additional market shares. Moreover, there has been an increase in consumer spending owing to changing lifestyles, a rising population of working women, growing product offerings, and penetration of retail channels on savory snacks, soups, noodles, beverages, and ready-to-eat food, particularly in developed countries. Consequently, sectors such as sauces, salads & dressings, are buying more spices, which in turn, is driving the market growth significantly.

In the past few years, it has been observed that consumers are giving paramount importance to health and are shelling out more money on organic food and ingredients owing to their health benefits. Increasing awareness about harmful ingredients and additives in processed food pushes consumers toward organic spices. Some examples of organic spices include mint, rosemary, nutmeg, basil, cardamom, chili, cinnamon, chives, coriander, dill, cumin, ginger, oregano, paprika, parsley, sage, thyme, and turmeric.

The Seasoning and Spice Market is Expanding Most Swiftly in the Asia-Pacific Region

The seasonings and spices market in Asia-Pacific is the fastest-growing region across the globe due to the improvement in taste for western cuisines and a mix of cultures in the food space. Rising demand for foreign cuisines such as Italian and French foods has also contributed to the increase in demand for herbs and seasonings in the form of spice extracts. In recent years, spice mixes have become a promising area for innovation since spices are an invaluable family of flavoring agents. Due to these factors, Asia is a potential market for spices and seasonings, and manufacturers are offering new products to attract Asian consumers. Other major driving factors of the spices & seasonings market in the region are the growing middle-class population, increasing awareness amongst end-users regarding health, and increased usage of spices as natural preservatives.

Moreover, the rapid increase in demand for healthy and nutrition-rich foods from the health-conscious young population globally has broader the consumer base of this segment of organic food products. Additionally, national and international players follow various strategies such as partnerships, product blend innovations, expansions, etc. For instance, in February 2021, Kerry Group announced that it had completed the acquisition of the Jining Nature Group. The company is a Chinese manufacturer of savory flavors, seasonings, and prepared food products and holds positions in China.

Spices and Seasonings Industry Overview

The global spices and seasonings market is highly fragmented and competitive with various players. Companies constantly make efforts to optimize the supply chain, which may ensure efficient product circulation in the market. Major manufacturers in the market are constantly making efforts and investing capital in marketing and advertising, with a major focus on bringing awareness to consumers about the flavor profiles and quality of their products. The companies are making themselves more competitive by strengthening their distribution systems, entering partnerships, acquisitions, new regions, expanding product range, etc. Some major players operating in the market are Kikkoman Corporation, McCormick & Company, Inc., Olam International, Kerry Group Plc, and Sensient Technologies Corporation.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Salt and Salt Substitutes
    • 5.1.2 Herbs and Seasonings
      • 5.1.2.1 Thyme
      • 5.1.2.2 Basil
      • 5.1.2.3 Oregano
      • 5.1.2.4 Parsley
      • 5.1.2.5 Other Herbs
    • 5.1.3 Spices
      • 5.1.3.1 Pepper
      • 5.1.3.2 Cardamom
      • 5.1.3.3 Cinnamon
      • 5.1.3.4 Clove
      • 5.1.3.5 Nutmeg
      • 5.1.3.6 Turmeric
      • 5.1.3.7 Other Spices
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Bakery and Confectionery
    • 5.2.2 Soup, Noodles and Pasta
    • 5.2.3 Meat and Seafood
    • 5.2.4 Sauces, Salads, and Dressing
    • 5.2.5 Savory Snacks
    • 5.2.6 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Position Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Kikkoman Corporation
    • 6.3.2 Kerry Group PLC
    • 6.3.3 Olam International
    • 6.3.4 Cargill, Incorporated
    • 6.3.5 Sensient Technologies Corporation
    • 6.3.6 House Foods Group Inc.
    • 6.3.7 Dohler Group SE
    • 6.3.8 Baron Spices Inc.
    • 6.3.9 Prymat Sp. z o .o.
    • 6.3.10 SHS Group (British Pepper & Spices)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS