デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1438296

防虫剤:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Insect Repellent - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
防虫剤:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

防虫剤市場規模は2024年に53億2,000万米ドルと推定され、2029年までに75億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に7.18%のCAGRで成長します。

防虫剤- 市場

防虫剤は家庭衛生およびホームケア製品として認識されているため、COVID-19感染症のパンデミックは世界中の防虫剤市場にプラスの影響を与えました。さらに、消費者の意識の高まりにより、個人用衛生製品およびホームケア製品の需要は近い将来増加すると予想されます。さらに、製造会社は、パンデミックにより、感染の可能性を減らすために個人レベルおよび家庭で衛生を維持する必要性を消費者がより意識するようになり、長期的にはこの傾向になると予想されていると考えています。

デング熱、マラリア、チクングニア熱、ジカウイルス、黄熱病などの病気の脅威の増大により、予測期間中に防虫剤の需要が増加すると予想されます。疾病対策のために行われている政府の取り組み、人々の健康意識の高まり、これらの製品の手頃な価格は、世界中で防虫剤の需要を高めると予想される主な要因の一部です。

さらに、生活水準の向上、都市化の進行、人口の増加に伴い、特に熱帯地域で蚊よけの需要が常に増加しています。また、蚊よけ剤を含む幅広い防虫剤がさまざまな価格帯で入手できるため、大規模な消費者層が簡単に入手でき、手頃な価格になりました。天然成分をベースにした防虫剤の採用が増加しています。とりわけ、皮膚の発疹やアレルギーなどの問題を回避するために、このような蚊よけ剤の採用が増加しています。

防虫剤市場動向

昆虫媒介性疾患の蔓延

世界の都市人口は健康志向が高まっており、人々は蚊に刺されるリスクをより認識するようになっています。さらに、新興諸国では蚊によって引き起こされる病気の数が増加しているため、農村部の人々は健康と衛生についてますます懸念を抱いています。 2020年3月に発表されたWHOの報告書によると、ベクター媒介疾患は全感染症の17%以上を占めています。これらの病気により毎年 70万人以上が死亡しています。寄生虫、細菌、ウイルスによって引き起こされる可能性があります。過去10年間に、チクングニア熱、インフルエンザ、H1N1ウイルス、ジカウイルス、デング熱などの生命を脅かす感染症の発生がいくつか発生しており、そのほとんどは昆虫を媒介して広がりました。媒介動物媒介疾患の増加に伴い、近い将来、防虫製品の需要と消費が増加する可能性があり、その結果、防虫活性化学物質の市場が牽引されることになります。さらに、これらのベクター媒介疾患や新しいウイルスは、旅行や物資輸送を介してさまざまな地域に到達する可能性があります。また、都市化と工業化の進展は間接的に環境汚染を引き起こしており、蚊が媒介する病気の蔓延を促進する可能性があります。

アジア太平洋での防虫剤の需要の増加

中国は、アジア太平洋所得が高く、認知度が高まり、生活水準が向上し、忌避剤の価格が手頃なため、家庭用品への防虫剤の普及が進んでおり、最も人口が多い国であるため、アジア太平洋地域で最大の防虫剤市場となっています。これらすべての要因が累積的に製品の売上を増加させます。さらに、ハエ、シロアリ、トコジラミ、アリ、ゴキブリなどの家庭昆虫は、中国では非常に一般的です。スプレー、噴霧器、チョーク、粉末などの使用可能な形での防虫剤の使用により、中国の家庭での製品販売が急増しています。一方、インドでは、世帯収入の増加と手頃な価格の製品価格を背景に、人々の意識の高まりと健康への懸念の高まりにより、インドの家庭への防虫剤の普及が進んでいます。保健家族福祉省は2016年にマラリア撲滅のための国家枠組みを立ち上げました。政府はまた、今後5年間の戦略を策定する「マラリア撲滅国家戦略計画」を発足させました。さらに、Swacch Bharat Abhiyaanのようなさまざまなプログラムの開始により、人々の間で衛生と清潔さの重要性が高まり、市場の成長が改善されました。たとえば、蚊によって引き起こされるマラリアの発生率は大幅に減少しました。 WHOのデータによれば、2030年までに世界のマラリア発生率は90%減少する可能性があります。コイル状の虫よけ剤は費用対効果が高く、あらゆる小売チャネルで入手できるため、この地域で最も人気のある製品です。この地域の農村部では、コンビニエンスストアなどのオフライン流通チャネルの方が人気があります。

防虫剤業界の概要

防虫剤市場は非常に停滞しており、世界的および地域的なさまざまなプレーヤーが存在するため、競争が激しいです。主要な市場シェアは、市場リーダーであるSC Johnson &Sonが独占し、続いてSpectrumブランドとReckitt Benckiser Group PLCが続きました。広範な製品ポートフォリオ、世界の存在感、調査対象市場における同社の継続的な活動により、Godrej Consumer Productsは市場のリーダーとなっています。調査期間中、同社は製品イノベーションに主に焦点を当て、製品ポートフォリオと世界の存在感を拡大することを目的として4つの革新的な製品を開発しました。もう1つの市場リーダーであるSCジョンソン&サン社も、DEET製品、天然および有機防虫剤、その他の製品など、あらゆる種類の製品を含む幅広い製品に対する消費者の傾向に支えられ、調査対象市場で売上高を伸ばしています。したがって、市場における地位をさらに強化するために、同社は主力製品の生産を拡大するために広範な投資を行ってきました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ボディ用虫除け剤(クリーム/ローション、オイル)
    • その他の防虫剤
      • コイル
      • 液体気化器
      • スプレー/エアゾール
      • マット
      • その他の防虫剤
  • 流通チャネル
    • オフラインの小売店
    • オンライン小売店
  • カテゴリー
    • 天然防虫剤
    • 従来型防虫剤
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 有力企業が採用した戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Spectrum Brands Holdings Inc.
    • Henkel AG &Co. KGaA
    • Newell Brands
    • Enesis Group
    • SC Johnson &Son Inc.
    • Quantum Health
    • Reckitt Benckiser Group PLC
    • Jyothy Labs Limited
    • Dabur India Ltd
    • Sawyer Products Inc.
    • Kao Corporation

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 65236

The Insect Repellent Market size is estimated at USD 5.32 billion in 2024, and is expected to reach USD 7.52 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.18% during the forecast period (2024-2029).

Insect Repellent - Market

The COVID-19 pandemic positively affected the insect repellent market worldwide, as insect repellents are perceived as a home hygiene and home care product. In addition, the demand for personal hygiene and home care products is expected to grow in the near future due to the growing awareness among consumers. Moreover, manufacturing companies believe that the pandemic has made consumers more aware of the need to maintain hygiene at a personal level and at home to reduce the chances of infection, which is expected to become a trend in the long run.

The rising threat of diseases, such as dengue, malaria, chikungunya, zika virus, and yellow fever, is expected to increase the demand for insect repellents during the forecast period. The government initiatives being undertaken for disease control, the rising health awareness among people, and the affordable costs of these products are some of the major factors that are expected to boost the demand for insect repellents across the world.

Additionally, with improvements in living standards, increasing urbanization, and rising population, the demand for mosquito repellents is constantly on the rise, particularly in tropical parts of the region. Also, the availability of a wide range of insect repellents, including mosquito repellents, under different price ranges has made them easily accessible and affordable for a large consumer base. There is a rise in the adoption of insect repellents based on natural ingredients. The adoption of such mosquito repellents is increasing to avoid problems, such as skin rashes and allergies, among others.

Insect Repellent Market Trends

Rising Prevalence of Insect-borne Diseases

The global urban population is becoming more health-conscious, and people are becoming more aware of the risks of mosquito bites. Furthermore, as the number of diseases caused by mosquitoes increases in developing countries, the rural populace is becoming increasingly concerned about health and hygiene. According to a WHO report released in March 2020, vector-borne diseases account for more than 17% of all infectious diseases. Each year, these diseases cause more than 700,000 deaths. They can be caused by parasites, bacteria, or viruses. Several outbreaks of life-threatening infections, such as chikungunya, influenza, H1N1 virus, zika virus, and dengue, have occurred in the previous decade, mostly spread by insect vectors. With the rise in vector-borne diseases, the demand for and consumption of insect-repellent products is likely to rise in the near future, thus driving the market for insect-repellent active chemicals. Additionally, these vector-borne diseases and new viruses can reach different regions via travel and goods transport. Also, growth in urbanization and industrialization is indirectly creating environmental pollution, which can promote the dominance of mosquito-borne diseases.

Increased Demand for Insect Repellents from Asia-Pacific

China represents the largest market for insect repellents in the Asia-Pacific region on account of being the most populous country with high disposable income, growing awareness, improved living standards, and affordable pricing of repellents, which has increased their penetration in household goods. All these factors cumulatively augment the sales of the product. Moreover, household insects like flies, termites, bed bugs, ants, and cockroaches are very common in China. The use of insect repellants in usable forms like sprays, vaporizers, chalks, powders, and others has proliferated product sales in Chinese homes. Whereas, in India, the growing awareness and the rising health concerns among people, backed by increased household income and affordable product pricing, have improved insect repellents' penetration in Indian homes. The Ministry of Health and Family Welfare 2016 launched the National Framework for Malaria Elimination. The government also launched the National Strategic Plan for Malaria Elimination, which formulated strategies for the next five years. Additionally, the launch of various programs like Swacch Bharat Abhiyaan increased the importance of hygiene and cleanliness among people, which improved the market growth. For instance, the incidences of malaria caused by mosquitoes have reduced significantly. As per data from the WHO, there is a possibility of a 90% reduction in global malaria incidences by 2030. Insect repellents in the coil form are the most popular products in the region because they are cost-effective and available across all retail channels. Among the rural areas of the region, offline distribution channels like convenience stores are more popular.

Insect Repellent Industry Overview

The insect repellent market is highly stagnant and competitive, with the presence of various global and regional players. The major market share was dominated by SC Johnson & Son, which is the market leader, followed by Spectrum brands and Reckitt Benckiser Group PLC. The extensive product portfolio, global presence, and the company's continuous activities in the market studied have made Godrej Consumer Products a leader in the market. During the study period, the company's major focus was on product innovations, as it developed four innovative products with an aim to extend its product portfolio and global presence. Another market leader, SC Johnson & Son, is also enjoying greater sales in the market studied, supported by consumer inclination toward its wider range of products, including all product types, such as DEET products, natural and organic insect repellents, and other products. Accordingly, to further strengthen its position in the market, the company has been widely investing to scale up the production of its core products.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Body Work Insect Repellents (Cream/ Lotion and Oil)
    • 5.1.2 Other Insect Repellents
      • 5.1.2.1 Coil
      • 5.1.2.2 Liquid Vaporizer
      • 5.1.2.3 Spray/Aerosol
      • 5.1.2.4 Mat
      • 5.1.2.5 Other Insect Repellents
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Offline Retail Stores
    • 5.2.2 Online Retail Stores
  • 5.3 Category
    • 5.3.1 Natural Insect Repellent
    • 5.3.2 Conventional Insect Repellent
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 Spain
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East & Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 United Arab Emirates
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Spectrum Brands Holdings Inc.
    • 6.3.2 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.3.3 Newell Brands
    • 6.3.4 Enesis Group
    • 6.3.5 S.C. Johnson & Son Inc.
    • 6.3.6 Quantum Health
    • 6.3.7 Reckitt Benckiser Group PLC
    • 6.3.8 Jyothy Labs Limited
    • 6.3.9 Dabur India Ltd
    • 6.3.10 Sawyer Products Inc.
    • 6.3.11 Kao Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS