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市場調査レポート
商品コード
1692146
ペット用虫忌避剤:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Pet Insect Repellants - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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ペット用虫忌避剤:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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ペット用虫忌避剤場は予測期間中にCAGR 4.4%を記録すると予測されます。
長期的には、貧血、跛行性疾患、ダニ麻痺、ダニやノミによって引き起こされるかゆみなどの病気の脅威の高まりは、主に予測期間中にペットの昆虫忌避製品の需要を増加させると予想されています。
昆虫の中でも、ノミとダニはペットに被害を与える主な種類です。これらは、2021年に合わせて63.8%の大半のシェアを占めています。これは、ノミとダニの忌避剤がシェアの大部分を占めていることを意味しており、今後数年間はこの傾向がさらに強まると予想されます。
様々な先進国や新興国におけるペットの飼い主数の増加、媒介性疾患の増加、先進国におけるペットの健康支出の増加が市場成長を促進する要因である一方、厳しい規制や化学物質の毒性が市場成長の妨げとなっています。
北米が市場を独占しています。ペット用虫忌避剤場の需要が増加しているのは、北米でペットの人間化が進んでいるためです。ペット用虫忌避剤場は、一人当たりの動物ヘルスケア支出の増加により、多大な恩恵を受けています。例えば、米国ペット用品協会(APPA)によると、米国の犬の飼い主は過去12ヶ月間に犬1頭当たり平均1,880米ドルを費やしており、これにはペットフード、おやつ、おもちゃ、ビタミン剤、グルーミング、獣医への通院、犬の散歩/犬小屋サービスなどが含まれます。ペットの飼い主の間でペットの健康の重要性に対する意識が高まっており、このことが今後数年間の市場成長を促進します。
ペット用虫忌避剤場は、一人当たりの動物ヘルスケア支出の増加により、多大な恩恵を受けています。例えば、米国ペット用品協会(APPA)によると、米国の犬の飼い主は過去12ヶ月間に犬1頭当たり平均1,880米ドルを費やしており、これにはペットフード、おやつ、おもちゃ、ビタミン剤、グルーミング、獣医訪問、犬の散歩/犬小屋サービスなどが含まれます。猫の飼い主は、同じ期間に猫1匹につき平均902米国ドルを費やしています。中でも獣医代は、ペットを飼うための予算の中で最も高額です。
さらに、過去10年間で、アメリカのペット支出は2倍以上に増加しています。たとえば2010年、ペットに費やされた総額はおよそ455億3,000万米ドルでした。それから10年の間に、この支出は年間1,036億米ドルに急増しました。年間で最も増加したのは2017年から2018年にかけてで、支出額は695億1,000万米ドルから905億米ドルに一気に跳ね上がり、30%の伸びを示しました。
同様にカナダでは、オンタリオ獣医師会(OVMA)によると、子犬の世話にかかる年間費用は3,242カナダドルでした。米国疾病予防管理センターによると、2004年から2016年までの13年間に、感染したマダニに咬まれることで感染する新たな細菌が米国内だけで7種類発見されました。これらの病原菌は犬と並んで人にも感染し、人獣共通感染症を引き起こす可能性があります。コンパニオンアニマルにおける様々な病気の流行が増加しているため、病気を予防するための画像診断処置やサプリメントに対する需要が全国的に高まっています。
北米はペット用虫忌避剤の主要市場であり、2021年には市場全体の約43.5%のシェアを占める。米国は世界全体のペット人口で第1位です。2021-2022年APPA全国ペット飼育者調査によると、米国世帯の70%が何らかのペットを飼育しており、2019-2020年調査の67%から増加しています。実際、回答者全体の14%がパンデミックの間に新しいペットを手に入れました。さらに、同国では過去1年間にペットの支出が増加しており、ペット所有者の35%が、同国の市場を牽引すると予想される防虫剤を含む、フード、ウェルネス関連製品、その他のペットケア用品など、ペット/ペット用品への支出を増やしています。
例えば、2020年にはアリゾナ州でハチの大群が3匹の犬を襲い死亡させる事件が発生するなど、同国ではペットを襲う昆虫の被害が相次いでいるため、ペットを保護し健康を確保するための防虫剤の需要が高まるとみられます。
さらにカナダでは、虫刺され防止を謳った製品が数多く市場に出回っています。安全性と有効性が政府によって承認されたものだけが、国内での使用が許可されています。カナダでは、西ナイルウイルスとライム病がペットの健康上の懸念事項となっています。カナダでは薬用防虫剤が普及しています。例えば、アルバータ州カルガリーに本社を置く製造会社Xerion Dispensaryが製造するホメオパシー製剤Mozi-Qは、ペットの日常的な悩みを安全かつ自然に解決するカナダ製の虫除けを市場に送り出しました。このように、ペット飼育の増加とペットの間での昆虫伝染病の蔓延が、予測期間中のペット用虫除け剤の需要を牽引すると予測されています。
世界のペット用虫忌避剤市場は、多数のプレーヤーによって高度に断片化されています。Zoetis Inc.、Elanco Animal Health、Hartz Mountain Corporation、Boehringer Ingelheim、PetIQ LLC、Central Garden &Pet Company、Merck and Co.Inc.、Viebac Groupが市場の主要企業です。市場のこれらの主要企業は、製品ポートフォリオを増やし、市場の他の地域または世界のプレーヤーを買収することにより、市場での地位を維持するために事業を拡大しています。
The Pet Insect Repellants Market is expected to register a CAGR of 4.4% during the forecast period.
In the long run, the rising threat of diseases such as anemia, lame disease, tick paralysis, and itching caused by ticks and fleas majorly is anticipated to increase the demand for pet insect repellent products during the forecast period.
Among all the insects, fleas and ticks are the major types of insects that cause damage to the pet. These account for the majority share of 63.8% together in 2021. This states that the repellents of fleas and ticks contribute to most of the share, and this is further anticipated to drive during the coming years.
An increase in the number of pet owners in various developed and developing countries, an increase in vector-borne diseases, and an increase in pet health expenditure in the developed countries are the factors that drive the market growth, while stringent regulations and toxicity in the chemicals hamper the growth of the market.
North America dominates the market. The increasing demand for the pet repellents market can be attributed to the enhanced pet humanization in North America. The pet insect repellents market is benefiting tremendously, owing to the increasing per capita animal healthcare expenditure. For instance, according to the American Pet Product Association (APPA), Dog owners in the United States spent an average of USD 1,880 per canine in the prior 12 months, which includes pet food, treats, toys, vitamins, grooming, visits to the vet, and dog-walking/kennel services. The rising awareness among pet owners about the importance of pet health, and this, in turn, will drive market growth in the coming years.
The pet insect repellents market is benefiting tremendously, owing to the increasing per capita animal healthcare expenditure. For instance, according to the American Pet Product Association (APPA), Dog owners in the United States spent an average of USD 1,880 per canine in the prior 12 months, which includes pet food, treats, toys, vitamins, grooming, visits to the vet, and dog-walking/kennel services. Cat owners, during the same time frame, spent an average of US 902 per feline. Among all, Vet bills are typically the costliest segment of the budget to own a pet, and lack of access can be prohibitive to pet ownership for many people.
Furthermore, in the past ten years, American pet spending has more than doubled. For instance, in 2010, the total money spent on pets was roughly USD 45.53 billion. Within the next decade, this spending has mushroomed to USD 103.6 billion annually. The biggest annual increase was between 2017 and 2018, when spending quickly jumped from USD 69.51 billion to USD 90.5 billion, a growth of 30%.
Similarly, in Canada, according to Ontario Veterinary Medical Association (OVMA), the annual cost of caring for a puppy was CAD 3,242. According to the Centers for Disease Control and Prevention, during the 13 years, from 2004 to 2016, seven new germs spreading through the bite of an infected tick were discovered in the United States alone. These germs can also infect people, alongside dogs, and cause zoonotic diseases. As the prevalence of various diseases in companion animals is increasing, the demand for diagnostic imaging procedures and supplements to prevent diseases is rising across the country.
North America is the major market for pet insect repellants occupying about 43.5% share of the total market in 2021. The United States stands first in the overall pet population globally. According to the 2021-2022 APPA National Pet Owners Survey, 70% of US households own some pet, an increase from 67% in the 2019-2020 survey. In fact, 14% of total respondents obtained a new pet during the pandemic. Moreover, pet spending increased during the past year in the country, with 35% of pet owners spending more on their pet/pet supplies, including food, wellness-related products, and other pet care items, including insect repellants which are anticipated to drive the market in the country.
The insect attack incidences on pets in the country, for instance, in 2020, an aggressive swarm of bees fatally attacked three dogs in Arizona, will lead to an increase in demand for insect repellants to protect and ensure the well-being of the pets.
Further, in Canada, many products on the market claim to protect against insect bites. Only those that have been government-approved for their safety and effectiveness are allowed for use in the country. In Canada, the West Nile virus and Lyme disease are health concerns for pets. Medically formulated insect repellents are widespread in the country. For instance, Mozi-Q, a homeopathic formulation made by Xerion Dispensary, a manufacturing company based in Calgary, Alberta, has brought insect repellent made in Canada to the market that provides safe and natural solutions to everyday concerns in pets. Thus, increasing pet ownership and the spread of insect-transmitted diseases among pets are anticipated to drive the demand for pet insect repellants in t during the forecast period.
The global pet insect repellent market is highly fragmented with alarge number of players. Zoetis Inc., Elanco Animal Health, the Hartz Mountain Corporation, Boehringer Ingelheim, PetIQ LLC, Central Garden & Pet Company, Merck and Co. Inc., and the Viebac Group are the key players in the market. These major players in the market are increasing their product portfolio and expanding their business to maintain their position in the market by acquiring the other regional or global players in the market.