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市場調査レポート
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MOOC:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

MOOC - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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MOOC:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

MOOC(大規模公開オンライン講座)市場規模は2024年に228億米ドルと推定され、2029年までに1,191億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に39.20%のCAGRで成長します。

MOOC-マーケット

デジタル化の動向の高まり、スマートフォンの普及率の増加、インターネットの柔軟なアクセスと、費用対効果の高い教育プラットフォームに対する需要の高まりが、大規模公開オンライン講座市場の成長を促進しています。

主なハイライト

  • 情報通信技術の進歩により、教育者と学習者は時間、空間、環境の制約を超えて行動することを余儀なくされています。従来の教室での教育はよく知られた学習システムですが、教室外での教育、特に大規模なオープンオンラインコース(MOOC)などのテクノロジーによって強化された教育は、ここ数年で大幅に成長しています。
  • MOOCは、低コストで資格要件がないため、知識を求める人々の間で大きな注目を集めています。さらに、これらのコースは、新しい定性的な知識と専門知識を獲得し、将来の見通しを高めることで、人々のキャリアの移行をサポートします。このような要因が今後数年間でさらに市場を牽引すると予想されます。
  • さらに、デジタル学習への移行により、大規模公開オンライン講座市場の成長が加速しました。世界中の学生がオンラインでの学習方法に慣れているため、抵抗感が減り、MOOC市場への需要が高まっています。
  • さらに、各国政府は大学や学校に対し、学生に最大限の利益を提供するために大規模公開オンライン講座(MOOC)を導入し推進するよう求めています。これにより、MOOCの需要が高まることになります。
  • たとえば、今年 6月、大学助成委員会(UGC)はすべての大学に対し、学生が意欲的な若者のためのアクティブラーニングの学習ウェブ(SWAYAM)プラットフォームで受講したコースの単位を学業記録に移すことを許可するよう要請しました。UGCは、また、学生がMOOCを最大限に活用できるよう、SWAYAMプラットフォームを通じて大規模公開オンライン講座(MOOC)の導入と推進に協力するよう各大学に要請しました。

COVID-19の発生と多くの国でのロックダウンにより、MOOCの需要が急増し、世界中の学生がデジタル学習プラットフォームを採用しました。大規模な公開オンラインコースもパンデミック以来、登録者数を大幅に増加させました。たとえば、MOOCを提供するオンラインプラットフォームであるCourseraへの登録者数は、3月中旬から4月中旬にかけて前年同期比で約640%急増し、約160万人から1,030万人に増加しました。さらに、もう1つのMOOCプロバイダーであるUdemyの登録者数は、2月から3月にかけて400%以上増加しました。

大規模公開オンラインコース(MOOC)市場動向

テクノロジー主体が主要シェアを握ると予想される

  • テクノロジーセグメントは、検討中の市場で最も発展しているセグメントの1つです。収益化が最も簡単であるため、ほとんどの人がこれらのカテゴリに登録しています。さらに、さまざまな業界でのデータ分析やAIなどの最新テクノロジーの導入の増加により、予測期間中に調査対象セグメントの範囲がさらに拡大します。
  • また、テクノロジーセグメントは主にコンピュータサイエンスに関連するコースで構成されています。 MOOCのシラバスは、企業や雇用市場で使用される最新のテクノロジーとソフトウェアを中心に設計されています。 MOOCでは、ブロックチェーン、人工知能(AI)、スマートシティ、暗号通貨、データサイエンス、データ分析、統計、機械学習、サイバーセキュリティなどの新興分野への登録が増加しています。
  • Class Centralによると、これまでのオンラインコーストップ 100の中で、テクノロジーが最も重要な数を占めています。過去数年間でテクノロジー分野で最も登録者数が多かったコースには、Pythonインタラクティブプログラミングイントロダクション(Coursera経由のライス大学)、Python入門(Coursera経由のミシガン大学)、機械学習(Coursera経由のスタンフォード大学)があります。、MATLABによるプログラミングイントロダクション(Coursera経由のヴァンダービルト大学)、AIの要素(Independent経由のヘルシンキ大学)、分割統治、並べ替えと検索、ランダム化アルゴリズム(Coursera経由のスタンフォード大学)など。
  • さらに、テクノロジー分野で成長する機会を捉えるために、市場ベンダーは継続的にコースをアップグレードし、テクノロジーをテーマにした新しいコースを開始する必要があります。たとえば、今年 6月、東工大は2つの新しい大規模公開オンラインコース(MOOC)を開始しました。「Programming for beginners: Learning Basics with Computers Shogi」と「Introduction to the Super Smart Society」はどちらもedXプラットフォームで日本語で利用可能で、期間は約5週間です。プログラミングの初心者を対象としたこのコースでは、参加者はMATLAB上のコンピュータ将棋でコーディングするための基礎とさまざまなテクニックを学びます。
  • さらに、テクノロジー科目への需要が高まるにつれ、市場ベンダーは機会を捉えて新しいコースを継続的に立ち上げ、テクノロジー分野を推進しています。たとえば、Persolkellyの昨年の調査によると、アジア太平洋地域の企業の間で最も需要の高いスキルはテクノロジースキル(50%)でした。販売および事業開発のスキルが僅差で2位となり、回答者のほぼ半数がこれらを需要の高いスキルとして挙げています。

アジア太平洋は最高の成長が見込まれる

労働人口と学習人口が多いため、中国は教育の公平性、質、効率を高めるためにデジタル学習テクノロジーを活用しています。さらに、政府の取り組みにより、中国におけるMOOCの成長がさらに促進されています。たとえば、今年 3月、中国教育省は「Smart Education of China」構想を発表し、中国本土のすべてのMOOCプラットフォームを含む総合Webサイト Chinaoocを立ち上げました。

  • さらに、インドや中国などのアジア太平洋諸国では、デジタル化、スマートフォンの使用、インターネットの普及とオンライン学習者の増加により、大規模な公開オンラインコース(MOOC)に対する大きな需要が見られます。たとえば、カリフォルニアに本拠を置くMOOCプラットフォームCourseraの昨年のインパクトレポートによると、インドは17億3,000万人の学習者を抱える米国に次いで、13億6,000万人の学習者を抱える第2位の学習者集団を抱えています。
  • さらに、インドネシアのサイバー教育研究所、JMOOC、KMOOC、M-MOOC、XuetangX、ThaiMOOCなどの国家MOOCポータルの設立と機能により、大規模なオープンオンラインコース(MOOC)がアジア太平洋地域でのさらなる拡大に向けて勢いを増し続けています。、インドのSWAYAMポータル。
  • さらに、インド、オーストラリア、その他多くのアジア諸国では、大規模公開オンライン講座(MOOC)が教育システムの一部となりつつあり、今後数年間で市場が拡大すると予想されています。たとえば、今年 2月、シドニー大学は2Uと提携して、初めてオンラインで大学院学位プログラムを提供すると発表しました。この提携により、データサイエンスの修士号とプロジェクトおよびプログラム管理の修士号をはじめとする4つの大学院の学位がオンラインで取得できるようになり、授業は来年 2月に開始されます。

大規模公開オンライン講座(MOOC)業界の概要

MOOC市場は適度な競争があり、少数の重要な企業で構成されています。市場シェアの点では、現在、一部の大手企業が市場を独占しています。しかし、革新的な教育プラットフォームの成長に伴い、新規参入企業が市場での存在感を高め、新興経済国全体で事業展開を拡大しています。

2022年 12月、デジタル学習プラットフォームFutureLearnがGlobal University Systems(GUS)に買収されました。この契約により、オランダに本拠を置くGUSは、FutureLearnに独自のAIを活用したキャリア管理ソリューションへのアクセスを提供できるようになり、学習者をコンテンツ、認定、メンターシップ、およびキャリアの機会に結び付けることで、本格的なキャリアアップを提供するFutureLearnのサービスが拡大します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19感染症による市場への影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 費用対効果の高い教育プラットフォームの需要
    • 世界トレーニングの需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • 低いコース修了率
    • 不十分なディスカッションフォーラムとメンタリング
  • 市場機会

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • cMOOC
    • xMOOC
  • 主題の種類別
    • テクノロジー
    • ビジネス
    • 科学
    • その他の主題の種類
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • アルゼンチン
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Coursera Inc.
    • edX Inc.(2U)
    • Udacity Inc.
    • Udemy Inc.
    • Canvas Networks Inc.
    • FutureLearn Ltd(Global University Systems)
    • openSAP(SAP SE)
    • 360training.com Inc.
    • Iversity Inc.(Springer Nature)
    • Miriadax(Telefonica Learning Services SLU)
    • Blackboard Inc.(Providence Equity Partners)

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 61498

The MOOC Market size is estimated at USD 22.80 billion in 2024, and is expected to reach USD 119.17 billion by 2029, growing at a CAGR of 39.20% during the forecast period (2024-2029).

MOOC - Market

The growing trend of digitalization, increasing penetration of smartphones, and the flexible accessibility of the internet, coupled with growing demand for cost-effective education platforms, are fostering the growth of the massive open online course market.

Key Highlights

  • The advancements in information and communication technologies are forcing educators and learners to move past time, space, and environmental constraints. While traditional classroom education has been a well-known learning system, education outside the classrooms, especially the one enhanced through technologies such as massive open online courses (MOOCs), has gained significant growth over the past few years.
  • MOOCs are gaining significant traction among knowledge seekers owing to their low cost and lack of eligibility requirements. Additionally, these courses can support people in transitioning their careers by acquiring new qualitative knowledge and expertise and enhancing their prospects. Such factors are further expected to drive the market in the coming years.
  • Moreover, the shift toward digital learning has accelerated the growth of the massive open online course market. Students all over the world are now used to online ways of learning, which has made them less resistant and increased the demand for the MOOC market.
  • Further, governments across countries are urging universities and schools to adopt and promote Massive Open Online Courses (MOOCs) in order to provide maximum benefits to the students; this, in turn, would drive the demand for MOOCs.
  • In June of this year, for example, the University Grants Commission (UGC) asked all universities to let students transfer credit for courses they took on the Study Webs of Active Learning for Young Aspiring Minds (SWAYAM) platform to their academic records.The UGC also asked universities to work together to adopt and promote Massive Open Online Courses (MOOCs) through the SWAYAM platform so that students could get the most out of them.

The COVID-19 outbreak and lockdown in many countries surged the demand for MOOCs, with students worldwide adopting digital learning platforms. The massive open online courses have also significantly increased enrolment since the pandemic. For instance, the enrolment in Coursera, an online platform offering MOOCs, skyrocketed by around 640% from mid-March to mid-April compared to the same period in the previous year, growing from around 1.6 million to 10.3 million. Moreover, the enrolment at Udemy, which is another MOOC provider, grew by more than 400% between February and March.

Massive Open Online Course (MOOC) Market Trends

Technology Subject is expected to hold Major Share

  • The technology segment is one of the most developed in the market under consideration.Most people are enrolling in these categories, as these are the easiest to monetize. Additionally, the growing adoption of the latest technologies, like data analytics and AI, across various industries further expands the scope of the studied segment over the forecast period.
  • Further, the technology segment mainly consists of courses related to computer science. The syllabus of MOOCs is designed around the latest technologies and software used in companies and on the job market. MOOCs see more enrollments in emerging areas like Blockchain, Artificial Intelligence (AI), smart cities, cryptocurrency, data science, data analytics, statistics, machine learning, and cybersecurity.
  • According to Class Central, among the top 100 online courses until now, technology holds the most significant number. Some of the most enrolled courses in the technology segments in the last few years are Introduction to Interactive Programming in Python (Rice University via Coursera), Getting Started with Python (the University of Michigan via Coursera), Machine Learning (Stanford University via Coursera), Introduction to Programming with MATLAB (Vanderbilt University via Coursera), Elements of AI (the University of Helsinki via Independent), and Divide and Conquer, Sorting and Searching, and Randomized Algorithms (Stanford University via Coursera), among others.
  • Further, to capture the growing opportunity in the technology segment, market vendors must continuously upgrade their courses and launch new courses on technology subjects. For instance, in June this year, Tokyo Tech launched two new massive open online courses (MOOCs). Programming for beginners: Learning Basics with Computers Shogi and Introduction to the Super Smart Society, both available in Japanese on the edX platform, are approximately five weeks long. During this course for beginners in programming, participants learn the basics and various techniques of coding with computer Shogi on MATLAB.
  • Further, as the demand for technology subjects grows, market vendors continuously launch new courses to capture the opportunity, thus driving the technology segment. For instance, according to a survey from Persolkelly last year, technology skills (50%) were the most in-demand skills among Asia-Pacific companies. Sales and business development skills were a close second, with nearly half of the respondents selecting them as an in-demand skill.

Asia-Pacific is Expected to Witness Highest Growth

Due to the large working and studying population, China is using digital learning technology to enhance education equity, quality, and efficiency. Moreover, government efforts in the country are further fostering the growth of MOOCs in China. In March of this year, for example, China's Ministry of Education announced the Smart Education of China initiative and launched the comprehensive website Chinaooc, which includes all MOOC platforms in mainland China.

  • Moreover, Asia-Pacific countries such as India and China are witnessing significant demand for massive open online courses (MOOC) owing to the increasing digitization, smartphone use, and internet penetration coupled with an increasing number of online learners. For instance, according to the California-based MOOC platform Coursera's Impact Report from last year, India is home to the second largest group of learners, with 1.36 crore learners, after the USA, which has 1.73 crore learners.
  • Further, massive open online courses (MOOCs) continue to gain momentum towards greater expansion in the Asia and Pacific region with the establishment and functioning of national MOOC portals, such as Indonesia's Cyber Education Institute, JMOOCs, KMOOCs, M-MOOCs, XuetangX, ThaiMOOC, and India's SWAYAM portal.
  • Additionally, in countries like India, Australia, and many other Asian countries, Massive Open Online Courses (MOOCs) are becoming a part of the education system, which is expected to boost the market in the coming years. For instance, in February this year, The University of Sydney announced that it would offer postgraduate degree programs online for the first time in partnership with 2U. The collaboration will bring four postgraduate degrees online, beginning with a Master of Data Science and a Master of Project and Program Management, with classes beginning in February next year.

Massive Open Online Course (MOOC) Industry Overview

The MOOC market is moderately competitive and consists of a few significant players. In terms of market share, some of the major players currently dominate the market. However, with the growth of the innovative educational platform, new players are increasing their market presence and expanding their business footprint across emerging economies.

In December 2022, the digital learning platform FutureLearn was acquired by Global University Systems (GUS). The deal will allow Netherlands-based GUS to provide FutureLearn with access to its proprietary AI-powered career management solution, widening FutureLearn's offering to provide fully-fledged career advancement by linking learners with content, accreditation, mentorship, and career opportunities.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of COVID-19 Impact on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Demand for Cost Effective Education Platforms
    • 5.1.2 Increasing Requirement of Global Training
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Low Course Completion Rate
    • 5.2.2 Poor Discussion Forum and Mentoring
  • 5.3 Market Opportunities

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 cMOOC
    • 6.1.2 xMOOC
  • 6.2 By Subject Type
    • 6.2.1 Technology
    • 6.2.2 Business
    • 6.2.3 Science
    • 6.2.4 Other Subject Types
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 France
      • 6.3.2.3 Germany
      • 6.3.2.4 Spain
      • 6.3.2.5 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 India
      • 6.3.3.3 South Korea
      • 6.3.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
      • 6.3.4.1 Brazil
      • 6.3.4.2 Mexico
      • 6.3.4.3 Argentina
      • 6.3.4.4 Rest of Latin America
    • 6.3.5 Middle East & Africa
      • 6.3.5.1 United Arab Emirates
      • 6.3.5.2 Saudi Arabia
      • 6.3.5.3 South Africa
      • 6.3.5.4 Rest of Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Coursera Inc.
    • 7.1.2 edX Inc. (2U)
    • 7.1.3 Udacity Inc.
    • 7.1.4 Udemy Inc.
    • 7.1.5 Canvas Networks Inc.
    • 7.1.6 FutureLearn Ltd (Global University Systems)
    • 7.1.7 openSAP (SAP SE)
    • 7.1.8 360training.com Inc.
    • 7.1.9 Iversity Inc. (Springer Nature)
    • 7.1.10 Miriadax (Telefonica Learning Services S.L.U.)
    • 7.1.11 Blackboard Inc. (Providence Equity Partners)

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET