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市場調査レポート
商品コード
1431067

電気トラックの世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Electric Truck - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 366 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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電気トラックの世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 366 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の電気トラックの市場規模は、2024年に416億7,000万米ドルと推定され、2029年には1,282億6,000万米ドルに達し、予測期間中(2024年~2029年)にCAGR25.21%で成長すると予測されています。

Electric Truck-Market

主なハイライト

  • 車両タイプ別の最大セグメント - トラック:中型トラックは2026年までに世界の電気トラック保有台数の93%以上を占めると予測され、世界中で30万2,000台以上が使用されています。
  • 車両タイプ別の急成長セグメント - トラック:建設プロジェクト、貿易の成長、大型車両の物流利用の増加により、大型トラックは商用車販売において世界で最も急成長している車両タイプとなっています。
  • 燃料タイプ別の最大セグメント - HEV:バッテリー電気自動車は、物流業界の成長、政府による厳しい排ガス規制などの要因により、最大シェアを占めています。
  • 国別の最大セグメント - 米国:中国の中型・大型商用車販売において、電気トラックが最大のシェアを記録しました。

電気トラック産業の概要

電気トラック市場は細分化されており、上位5社で20.70%を占めています。この市場の主要企業は、BYD Motors Inc.、Daimler AG、Dongfeng Motor Corporation、Scania AB、Volvo Groupなどです(アルファベット順)。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポート提供

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 人口
  • GDP
  • 消費者物価指数
  • インフレ率
  • 自動車ローン金利
  • バッテリー価格(1Kwhあたり)
  • 物流パフォーマンス指数
  • 電動化の影響
  • XEV新モデル発表
  • 充電ステーションの展開
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • ボディタイプ
    • トラック
      • 大型商用トラック
      • 小型商用ピックアップトラック
      • 中型商用トラック
  • 燃料タイプ
  • 地域
    • アフリカ
    • アジア太平洋
      • インド
    • 欧州
    • 中東
    • 北米
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • その他北米
    • 南米

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • BYD Motors Inc.
    • Daimler AG
    • Dongfeng Motor Corporation
    • Groupe Renault
    • Hino Motors, Ltd.
    • Isuzu Motors Ltd
    • Navistar International Transportation Corporation
    • PACCAR Inc
    • Scania AB
    • Volvo Group

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

目次
Product Code: 93015

The Electric Truck Market size is estimated at USD 41.67 billion in 2024, and is expected to reach USD 128.26 billion by 2029, growing at a CAGR of 25.21% during the forecast period (2024-2029).

Electric Truck - Market

Key Highlights

  • Largest Segment by Vehicle Type - Trucks : Medium-duty trucks are projected to make up over 93% of the global electric truck fleet by 2026, with over 302,000 units in use worldwide.
  • Fastest-growing Segment by Vehicle Type - Trucks : The Growth in construction projects, trading, and increase in the logistics usage for heavy carriages is making heavy trucks the fastest-growing body type in commercial vehicle sales globally.
  • Largest Segment by Fuel Type - HEV : Battery electric vehicle holds the largest share due to factors such as the growing logistics industry, and stringent emission regulations by the government.
  • Largest Segment by Country - US : Electric trucks recorded the largest share of medium and heavy commercial vehicle sales in China, this is because the majority of manufacturers are engaged in producing electric vehicles.

Electric Truck Industry Overview

The Electric Truck Market is fragmented, with the top five companies occupying 20.70%. The major players in this market are BYD Motors Inc., Daimler AG, Dongfeng Motor Corporation, Scania AB and Volvo Group (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Population
  • 4.2 GDP
  • 4.3 CVP
  • 4.4 Inflation Rate
  • 4.5 Interest Rate For Auto Loans
  • 4.6 Battery Price (per Kwh)
  • 4.7 Logistics Performance Index
  • 4.8 Electrification Impact
  • 4.9 New XEV Models Announced
  • 4.10 Charging Stations Deployment
  • 4.11 Regulatory Framework
  • 4.12 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Body Type
    • 5.1.1 Trucks
      • 5.1.1.1 Heavy-duty Commercial Trucks
      • 5.1.1.2 Light Commercial Pick-up Trucks
      • 5.1.1.3 Medium-duty Commercial Trucks
  • 5.2 Fuel Type
  • 5.3 Region
    • 5.3.1 Africa
    • 5.3.2 Asia-Pacific
      • 5.3.2.1 India
    • 5.3.3 Europe
    • 5.3.4 Middle East
    • 5.3.5 Miidle East
    • 5.3.6 North America
      • 5.3.6.1 Canada
      • 5.3.6.2 Mexico
      • 5.3.6.3 US
      • 5.3.6.4 Rest-of-North America
    • 5.3.7 South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 BYD Motors Inc.
    • 6.4.2 Daimler AG
    • 6.4.3 Dongfeng Motor Corporation
    • 6.4.4 Groupe Renault
    • 6.4.5 Hino Motors, Ltd.
    • 6.4.6 Isuzu Motors Ltd
    • 6.4.7 Navistar International Transportation Corporation
    • 6.4.8 PACCAR Inc
    • 6.4.9 Scania AB
    • 6.4.10 Volvo Group

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR VEHICLES CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms