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市場調査レポート
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1437928

無煙タバコ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Smokeless Tobacco - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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無煙タバコ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

無煙タバコ市場規模は2024年に987億米ドルと推定され、2029年までに1,236億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.61%のCAGRで成長します。

無煙タバコ-市場

これまでのすべての新型COVID-19研究では、最も深刻な影響を受けたコホートが、喫煙に関連する併存疾患のうち少なくとも1つを抱えていたことが判明しています。さらに、法律や執行が緩く、インフラが不足しているため、「唾吐き」は公共の場で最も一般的に行われており、地域社会の残りの人々を新型コロナウイルスを含むさまざまな感染症のリスクにさらしています。これは低・中所得国だけの問題ではありません。したがって、これらの要因により、2019年から2020年にかけて無煙タバコの売上は約4%減少しました。

無煙タバコ市場は、禁煙とタバコ消費に対する意識の高まりにより成長すると予想されています。製品の選択肢は、使いやすさ、コスト、規制の観点に基づいて進化すると予想されます。さまざまな国の政府当局がタバコの物品税を引き上げました。消費者は定期的にタバコを買う余裕がないため、無煙タバコ製品などの代替品を選ぶ傾向があります。

タバコのチューイングバッグを消費する際の利便性は、消費者が紙巻きタバコよりも無煙タバコ製品を好む主な理由の1つです。

無煙タバコ市場動向

フレーバー付きの革新的な無煙タバコ製品への需要の増加

噛みタバコ、嗅ぎタバコ、スヌース、溶解タバコなどの無煙タバコの普及率は通常の喫煙に比べて低いですが、風味の追加などの利点により、市場は長年にわたって大幅な成長を遂げると予想されています。ピーチ、リンゴ、ハニーデュー、イチゴ、パイナップル、スイカズラ、シャンパン、プルーン。無煙タバコの分布は大きく偏っており、消費は人口の特定の層(地方居住者、男性、白人、低学歴者)に集中していました。最近では、若年層や高所得層などの新たな層にも採用されています。

アジア太平洋における無煙乾式タバコの消費量の増加

アジア太平洋の市場の成長は、紙巻きタバコの価格引き上げと追加税の賦課によって紙巻きタバコの消費を削減しようとする政府の取り組みによって促進されると予想されます。たとえば、日本とインドで差し迫った増税は従来の紙巻きタバコの販売に影響を与え、無煙タバコ製品の成長に大きなチャンスをもたらしています。アジア太平洋では、インドは無煙タバコ市場の著名な目的地の1つです。インドでは、いくつかの形式の無煙タバコは違法ですが、農村部では無煙タバコの消費量が多くなっています。中国は世界で最も無煙タバコの生産国であると報告されており、今後も市場の成長を主導し続けると思われます。

無煙タバコ産業の概要

無煙タバコ市場は細分化されています。無煙タバコ製品市場の主要企業は、東南アジアの新興市場がもたらす機会を活用して収益基盤を拡大し、消費者基盤を拡大することに注力しています。湿式無煙タバコと乾式無煙タバコの両方における新製品の提供と小規模プレーヤーの買収により、キャスト期間中に市場力学が変化すると予想されます。無煙タバコ会社の著名な企業としては、Altaris Group, Inc.、British American Tobacco PLC、Swedish Match AB、日本たばこ産業株式会社、Imperial Brand PLCなどが挙げられます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • かみたばこ
    • つけタバコ
    • 溶けるタバコ
    • 嗅ぎタバコ
    • その他
  • フォーム別
    • ドライ
    • モイスト
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • タバコ店
    • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Altria Group, Inc.
    • British American Tobacco PLC
    • Imperial Brands PLC
    • Japan Tobacco Inc.
    • Swedish Match AB
    • Swisher International Group Inc.
    • Harald Halberg Holding AS
    • Scandinavian Tobacco Group AS
    • US Smokeless Tobacco Company LLC
    • DS Group

第7章 市場機会と将来の動向

第8章 COVID-19の市場への影響

目次
Product Code: 62640

The Smokeless Tobacco Market size is estimated at USD 98.70 billion in 2024, and is expected to reach USD 123.65 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.61% during the forecast period (2024-2029).

Smokeless Tobacco - Market

All COVID-19 studies to date have found that the worst affected cohort had at least one of the comorbid conditions associated with tobacco usage. Further, because of lax laws and enforcement, as well as a lack of infrastructure, "spitting" is most commonly done in open public places, putting the rest of the community at risk of a variety of communicable diseases, including COVID. This isn't just a problem in low- and middle-income countries. Hence, due to these factors, there was a reduction in the smokeless tobacco sale by about 4% during 2019-2020.

The smokeless tobacco market is anticipated to grow due to growing smoking bans and awareness associated with cigarette consumption. The product choices are expected to evolve based on ease of use, cost, and regulatory sights. Government authorities in various countries have increased the excise duty on cigarettes. Consumers are inclined to opt for alternatives such as smokeless tobacco products as they cannot afford to buy cigarettes on a regular basis.

Convenience in consuming tobacco chewing bags is one of the major reasons consumers prefer smokeless tobacco products over cigarettes.

Smokeless Tobacco Market Trends

Increasing Demand For Flavored And Innovative Smokeless Tobacco Products

Although the prevalence of smokeless tobacco, such as chewing tobacco, snuff, snus, and dissolved tobacco, is low relative to regular smoking, the market is expected to witness considerable growth over the years due to the benefits it possesses, such as added flavor like peach, apple, honeydew, strawberry, pineapple, honeysuckle, champagne, and prune. The distribution of smokeless tobacco was highly skewed, with consumption concentrated among certain segments of the population (rural residents, males, whites, and low-educated individuals). Recently, it has been adopted by the new demographics, including the young and high-income groups.

Increasing Consumption of Dry Smokeless Tobacco in Asia-Pacific

The growth of the market in the Asia-Pacific is anticipated to be driven by the government's initiatives to reduce cigarette consumption by increasing prices and imposing additional taxes on the cigarette. For instance, the impending tax increase in Japan and India affects traditional cigarette sales, creating a big opportunity for the growth of smokeless tobacco products. In Asia-Pacific, India is one of the prominent destinations of the smokeless tobacco market. In India, smokeless tobacco in some forms is illegal, but the consumption of smokeless tobacco in rural areas is high. China has been reported to be the highest producer of smokeless tobacco globally and will continue to dominate the market growth in the future.

Smokeless Tobacco Industry Overview

The smokeless tobacco market is fragmented. Leading key players in the smokeless tobacco products market are focusing on increasing their consumer base by leveraging opportunities posed by emerging markets of South East Asia to expand their revenue base. New product offerings both in moist and dry smokeless tobacco and the acquisition of small players are expected to change the market dynamics during the cast period. Some of the prominent players in the smokeless tobacco company include Altaris Group, Inc., British American Tobacco PLC, Swedish Match AB, Japan Tobacco Inc., and Imperial Brand PLC, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Chewing Tobacco
    • 5.1.2 Dipping Tobacco
    • 5.1.3 Dissolvable Tobacco
    • 5.1.4 Snuff
    • 5.1.5 Others
  • 5.2 By Form
    • 5.2.1 Dry
    • 5.2.2 Moist
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.2 Tobacco Stores
    • 5.3.3 Others
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Spain
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Altria Group, Inc.
    • 6.4.2 British American Tobacco PLC
    • 6.4.3 Imperial Brands PLC
    • 6.4.4 Japan Tobacco Inc.
    • 6.4.5 Swedish Match AB
    • 6.4.6 Swisher International Group Inc.
    • 6.4.7 Harald Halberg Holding AS
    • 6.4.8 Scandinavian Tobacco Group AS
    • 6.4.9 U.S. Smokeless Tobacco Company LLC
    • 6.4.10 DS Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET