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市場調査レポート
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1571722

無煙タバコ製品の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年

Smokeless Tobacco Products Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Chewing Tobacco, Snuff) By Distribution Channel (Online, Offline) By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030


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英文 80 Pages
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無煙タバコ製品の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年09月23日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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概要

無煙タバコ製品市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の無煙タバコ製品市場規模は2030年までに232億9,000万米ドルに達し、2024年から2030年までのCAGRは4.8%で拡大すると予測されています。

この市場を牽引しているのは、新製品や流行のパッケージに対する消費者の魅力であり、特にチューイングタバコの分野で顕著です。さらに、アルジェリアや南アフリカなどの国々では、チューイングタバコの販売促進や広告が大幅に変更され、予測期間中の需要が増加しています。

市場は、アジア太平洋と北米におけるタバコ部門の堅調な成長と、同産業で使用される噛みタバコの売上増加によって牽引されています。また、中間層の人口が増加し、消費者の可処分所得が増加していることも成長の要因となっています。こうした消費者は、市場のライフスタイルや費用対効果の高い製品に魅力を感じる傾向があります。さらに、消費者の購買力の高まりにより、スナッフ分野ではしっとりタイプとドライタイプの高級タイプが採用され、市場の需要を牽引すると予想されます。

ニコチンを使用せず、タバコの含有量を減らした製品など、スナッフカテゴリーにおける製品発売の増加は、市場における特殊タイプやプレミアムタイプの需要を増加させる。さらに、広告キャンペーンの影響、多くの販売店の存在、費用対効果、消費者の流行のライフスタイルが、世界市場に有利な機会を提供しています。

北米は、大規模な消費者基盤の存在、すぐに使えるパウチ包装のスナッフを含むプレミアム製品カテゴリーの使用への傾斜、市場での製品発売の増加により、大きな成長が見込まれています。さらに、アジア太平洋地域では、若い年齢層での採用が増加しているため、チューイング製品の売上が増加しています。例えば、2017年、インドでは、女性の約20%がチューイング製品タイプにはまっており、パキスタンでは約19.3%でした。

消費者の間で長持ちする製品に対する需要の高まりは、市場におけるチューイングタイプの成長を増加させると思われます。さらに、アジア太平洋諸国での幅広い採用により、チューイング製品タイプに対する大手企業の注目が高まっていることも、同市場での需要を促進すると思われます。製品タイプ各社は、市場における製品タイプの市場価値を高めるため、製品の発売や生産能力の拡大といった戦略をとっています。この市場は、アルトリア・グループ、ブリティッシュ・アメリカン・タバコ、インペリアル・タバコ・グループ、ギャラハー・グループ・ピーエルシー、ユニバーサル・コーポレーション、レイノルズ・タバコ・カンパニーをはじめとする主要企業によるM&A、オンライン販売、限定的な拡張、主な市場開拓などの取り組みによって認識されています。

無煙タバコ製品市場レポートハイライト

  • 製品別では、チューイングタバコが予測期間中にCAGR 5.6%で上昇すると予測されます。スナッフ分野は2023年に54.9%のシェアで市場を独占。
  • アジア太平洋地域は2023年に世界の無煙タバコ製品市場を独占し、総収入の37.52%のシェアを占めました。この動向は今後数年間も続くと予測されます。
  • 新興国を中心としたトレンディなライフスタイルの台頭とフレーバーのバリエーションによる市場開拓が、市場成長をさらに促進すると予想されます。
  • APAC市場は、インド、韓国、中国、日本における可処分所得の増加により成長が見込まれています。
  • この業界は、アルトリア・グループ、ブリティッシュ・アメリカン・タバコ、インペリアル・タバコ・グループ、ギャラハー・グループ・ピーエルシーなどの主要企業が参入しており、競争が激しいです。
  • さまざまなメーカーが新製品の発売、生産能力の拡大、製品の革新に力を注いでおり、今後の製品セグメントから既存および将来の需要パターンを推定しています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 無煙タバコ製品市場の変数、動向、範囲

  • 市場イントロダクション/系統展望
  • 市場規模と成長見通し
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
  • 無煙タバコ製品市場分析ツール
    • ポーターの分析
    • PESTEL分析

第4章 無煙タバコ製品市場:製品の推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 無煙タバコ製品市場:製品変動分析、2023年および2030年
  • 噛みタバコ
  • スナッフ
  • その他

第5章 無煙タバコ製品市場:流通チャネルの推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 無煙タバコ製品市場:流通チャネル変動分析、2023年および2030年
  • オンライン
  • オフライン

第6章 無煙タバコ製品市場:地域の推定・動向分析

  • 無煙タバコ製品市場シェア、地域別、2023年および2030年
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • スウェーデン
    • ノルウェー
  • アジア太平洋
    • インド
  • ラテンアメリカ
  • 中東およびアフリカ
    • アルジェリア
    • 南アフリカ

第7章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業プロファイル
    • Altria Group, Inc.
    • British American Tobacco
    • Imperial Brands Plc.
    • Universal Corporation Ltd.
    • Reynolds Tobacco Company
    • Swedish Match AB
    • Japan Tobacco International SA
    • Swisher International Group, Inc.
    • MacBaren Tobacco Company A/S
目次
Product Code: GVR-2-68038-943-2

Smokeless Tobacco Products Market Growth & Trends:

The global smokeless tobacco products market size is expected to reach USD 23.29 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc., expanding at a CAGR of 4.8% from 2024 to 2030. The market is driven by consumer attraction towards new products and trendy packaging, especially in the chewing tobacco segment. Moreover, drastic changes in promotion and advertising of chewing tobacco in countries such as Algeria and South Africa have increased the demand over the forecast period.

The market is driven by robust growth of the tobacco sector in Asia Pacific and North America, along with rise in the sales of chewing types used in the industry. The growth is also attributed to growing middle class population leading to rise in the disposable income of consumers. These consumers tend to be attracted to lifestyle and cost effective products in the market. Moreover, growing purchasing power of consumers leading to adoption of premium types in the snuff segment with moist and dry forms is anticipated to drive the demand in market.

Increasing number of product launches in the snuff category such as without use of nicotine and less tobacco content in products will increase the demand for specialty and premium types in market. Moreover, impact of advertising campaigns, presence of a number of shops, cost effectiveness, and trendy lifestyle among consumers provide a lucrative opportunity for the global market.

North America is anticipated to witness significant growth due to presence of a large consumer base, inclination towards use of premium product categories including snuff packaged in ready to use pouches, along with growing product launches in the market. Moreover, rise in sales of chewing product has been observed in Asia Pacific due to its growing adoption among the younger age groups. For instance, in 2017, in India, around 20% of women were addicted to chewing product types and around 19.3% in Pakistan.

Growing demand for long lasting products among consumers will increase the growth of the chewing type in market. Moreover, increasing focus of the leading players on chewing product types due to its wide adoption in Asia Pacific countries will fuel its demand in the market. Companies are taking up strategies such as product launches and expanding their capacity so as to increase the market value of their product types in the market. The market is recognized by a few initiatives such as mergers and acquisitions, online sales, limited extension, and developments endeavored by the key players in the business including Altria Group, British American Tobacco, Imperial Tobacco Group, Gallaher Group Plc, Universal Corporation, and Reynolds Tobacco Company.

Smokeless Tobacco Products Market Report Highlights:

  • By product, chewing tobacco is projected to ascend at a CAGR of 5.6% over the forecast period. The snuff segment dominated the market with an share of 54.9% in 2023
  • Asia Pacific dominated the global smokeless tobacco products market in 2023, accounting for 37.52% share of the total revenue. This trend is projected to continue over the next few years
  • Growing industry on account of rise in trendy lifestyle and variation in flavors mainly in developing countries are further expected to propel the market growth
  • The APAC market is anticipated to witness growth due to increasing disposable income in India, South Korea, China, and Japan
  • The industry is highly competitive in nature with the main players including Altria Group, British American Tobacco, Impaerial Tobacco Group, and Gallaher Group Plc
  • Various manufacturers are concentrating on new product launches, capacity expansion, and product innovation to estimate existing and future demand patterns from upcoming product segments.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Information Procurement
    • 1.3.2. Information or Data Analysis
    • 1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.4. Data Validation & Publishing
  • 1.4. Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. Smokeless Tobacco Products Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
  • 3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Million)
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Drivers Analysis
    • 3.3.2. Market Restraints Analysis
  • 3.4. Smokeless Tobacco Products Market Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Analysis
      • 3.4.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.4.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.4.1.3. Threats of substitution
      • 3.4.1.4. Threats from new entrants
      • 3.4.1.5. Competitive rivalry
    • 3.4.2. PESTEL Analysis
      • 3.4.2.1. Political landscape
      • 3.4.2.2. Economic and Social landscape
      • 3.4.2.3. Technological landscape
      • 3.4.2.4. Environmental landscape
      • 3.4.2.5. Legal landscape

Chapter 4. Smokeless Tobacco Products Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. Smokeless Tobacco Products Market: Product Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 4.3. Chewing Tobacco
    • 4.3.1. Chewing Tobacco Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.4. Snuff
    • 4.4.1. Snuff Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.5. Others
    • 4.5.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. Smokeless Tobacco Products Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Smokeless Tobacco Products Market: Distribution Channel Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 5.3. Online
    • 5.3.1. Online Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Offline
    • 5.4.1. Offline Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Smokeless Tobacco Products Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Smokeless Tobacco Products Market Share, By Region, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 6.2. North America
    • 6.2.1. North America Smokeless Tobacco Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.2.2. U.S.
      • 6.2.2.1. U.S. Smokeless Tobacco Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.2.3. Canada
      • 6.2.3.1. Canada Smokeless Tobacco Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.3. Europe
    • 6.3.1. Europe Smokeless Tobacco Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.2. Sweden
      • 6.3.2.1. Sweden Smokeless Tobacco Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.3. Norway
      • 6.3.3.1. Norway Smokeless Tobacco Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Asia Pacific
    • 6.4.1. Asia Pacific Smokeless Tobacco Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.2. India
      • 6.4.2.1. India Smokeless Tobacco Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.5. Latin America
    • 6.5.1. Latin America Smokeless Tobacco Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.6. Middle East and Africa
    • 6.6.1. Middle East and Africa Smokeless Tobacco Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.6.2. Algeria
      • 6.6.2.1. Algeria Smokeless Tobacco Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.6.3. South Africa
      • 6.6.3.1. South Africa Smokeless Tobacco Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Competitive Landscape

  • 7.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 7.2. Company Categorization
  • 7.3. Company Heat Map Analysis
  • 7.4. Company Profiles
    • 7.4.1. Altria Group, Inc.
      • 7.4.1.1. Participant's Overview
      • 7.4.1.2. Financial Performance
      • 7.4.1.3. Product Benchmarking
      • 7.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.2. British American Tobacco
      • 7.4.2.1. Participant's Overview
      • 7.4.2.2. Financial Performance
      • 7.4.2.3. Product Benchmarking
      • 7.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.3. Imperial Brands Plc.
      • 7.4.3.1. Participant's Overview
      • 7.4.3.2. Financial Performance
      • 7.4.3.3. Product Benchmarking
      • 7.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.4. Universal Corporation Ltd.
      • 7.4.4.1. Participant's Overview
      • 7.4.4.2. Financial Performance
      • 7.4.4.3. Product Benchmarking
      • 7.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.5. Reynolds Tobacco Company
      • 7.4.5.1. Participant's Overview
      • 7.4.5.2. Financial Performance
      • 7.4.5.3. Product Benchmarking
      • 7.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.6. Swedish Match AB
      • 7.4.6.1. Participant's Overview
      • 7.4.6.2. Financial Performance
      • 7.4.6.3. Product Benchmarking
      • 7.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.7. Japan Tobacco International S. A.
      • 7.4.7.1. Participant's Overview
      • 7.4.7.2. Financial Performance
      • 7.4.7.3. Product Benchmarking
      • 7.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.8. Swisher International Group, Inc.
      • 7.4.8.1. Participant's Overview
      • 7.4.8.2. Financial Performance
      • 7.4.8.3. Product Benchmarking
      • 7.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.9. MacBaren Tobacco Company A/S
      • 7.4.9.1. Participant's Overview
      • 7.4.9.2. Financial Performance
      • 7.4.9.3. Product Benchmarking
      • 7.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives