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市場調査レポート
商品コード
1687418

無煙タバコ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Smokeless Tobacco - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 100 Pages
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2~3営業日
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無煙タバコ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

無煙タバコの市場規模は2025年に149億5,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは2.36%で、2030年には168億米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • 多くの国で喫煙は禁止されているが、無煙たばこの消費は認められており、その結果、消費者の需要は喫煙から無煙たばこへと促され、シフトしています。さらに、スヌースや噛みタバコの使用は、スウェーデン、ノルウェー、インドなどさまざまな国で伝統的な習慣とみなされているため、消費者は喫煙よりも無煙タバコを好むようになり、予測期間中の市場成長を後押ししています。
  • さらに、ユーザーに提供するアプリケーションの容易さによる無煙タバコ製品の人気の高まりは、市場を牽引する重要な要因です。燃焼による悪影響のために公共の場や禁煙区域では喫煙できないタバコと比較して、製品がどこでも簡単に使用できることが、無煙タバコの使用を促進する上で重要な役割を果たしています。北欧のいくつかの国やエストニアでは、こうしたタバコ製品の使用が、特に若者の間で増加していることが知られています。
  • 市場は、無煙タバコ製品に関連する各国の政府規制の影響を強く受けており、市場の成長にプラスにもマイナスにも影響しています。オーストラリア、ニュージーランド、アラブ首長国連邦、欧州連合(EU)加盟国などでは、無煙タバコ製品の販売が禁止されているため、これらの地域では市場の成長が抑制されています。一方、米国のような国では、政府がタバコ製品の製造、マーケティング、販売、流通を規制する努力をしており、無煙タバコ製品市場の成長機会を生み出しています。

無煙タバコ市場の動向

タバコの生産量増加に支えられた無煙タバコの普及率上昇

  • 無煙タバコ製品は、禁煙や喫煙代替のための潜在的なツールとして受け入れられており、消費者に従来の可燃性タバコから移行するための代替選択肢を提供しています。紙巻きたばこの喫煙や受動喫煙の影響に対する意識の高まりが、個人を無煙の代替品に向かわせる重要な原動力となっています。無煙たばこ製品は従来の喫煙よりも害が少ないと認識されており、それが無煙たばこ製品の市場シェア拡大に寄与しています。男性や若い消費者の間で社会的態度やライフスタイルの選択肢が進化しているため、喫煙活動に参加する個人の数が増加しており、タバコ消費量が明らかに増加しています。
  • 例えば、2023年11月に米国で実施された全米青少年たばこ調査(NYTS)によると、高校生の1.5%が無煙たばこ製品を使用していると回答しています。男子高校生では、2.1%が過去30日間に無煙たばこ製品を使用していました。さらに、世界的にタバコの生産量が増加していることは、安定したサプライチェーンを確保し、消費者の無煙タバコ製品に対する需要を満たすための技術革新と市場拡大を促進するため、無煙タバコ産業の成長の礎石となっています。例えば、国連食糧農業機関によると、2021年の世界のタバコ生産量は588万8,760トンと推定され、2020年の581万3,280トンから増加しています。結論として、消費者、特にミレニアル世代や若い世代の間で禁煙や代替のために無煙タバコ製品に対する需要が高まっており、世界のタバコの生産量の増加に支えられていることが、調査対象期間における市場の成長を支えています。

北米が最大市場になる見込み

  • 無煙タバコ市場は、有利な規制、消費者の間で他のタバコ製品に対するリスクが低いと認識されていること、同地域における世界的ブランドの強力な浸透により、予測期間においてまずまずの成長を遂げると予測されます。地域市場、特に米国市場における無煙タバコ製品の販売を支援する有利な政府規制は、市場需要をさらにエスカレートさせると予想されます。さらに、販売機会とともに、関係機関は著名なメーカーにマーケティングとプロモーションの機会も提供し、市場の成長を促進しています。例えば、2023年3月、米国食品医薬品局(FDA)は、ルースタイプのモイストスナッフであるCopenhagen Classic Snuffを当該市場で修正リスクタバコ製品(MRTP)として販売することを許可しました。同製品はこれまで、同国では修正リスク情報がないまま販売されていました。
  • さらにカナダ市場では、2022年3月、カナダ・アルバータ州の統一保守党が噛みたばこやスナッフなどの無煙たばこの税率を引き下げました。これらの製品は以前はグラム当たり41.25セントで課税されていたが、新税率ではグラム当たり27.5セントに引き下げられ、アルバータ州のたばこ税率に近いものとなりました。さらに市場では、消費者の需要の変化に合わせて、定番の無煙タバコだけでなく、フレーバー付きの無煙タバコも登場しています。製造業者は市場の要求に応じて、ミント、チェリー、柑橘類、ウィンターグリーンなどのフレーバーのタバコ製品を提供し、市場の成長を促進しています。

無煙タバコ産業の概要

世界の無煙タバコ市場は競争が激しく、いくつかの地域ブランドや世界ブランドが存在します。同市場の有力企業には、Altria Group, Inc.、British American Tobacco Plc、Philip Morris International, Inc.、Imperial Brands Plc、Dholakia Tobacco Pvt. Ltd.などがあります。成人タバコ消費者の嗜好が進化するにつれ、消費者はますますタバコ・カテゴリーを横断するようになっています。成人タバコ消費者のプレミアムブランド購入意欲。市場ブランドと当該市場における地位を決定する主な要因は、革新的なオプションとプレミアム品質の新製品を継続的に発売することです。したがって、ブランドは競争上の優位性を獲得するために、デザイン(サイズ)、フレーバー、フォーマット、革新性の面で製品を差別化しています。

例えば、2023年2月、ゼネラル・ブランドは、生タバコのクリーンで素朴な味わいを持つハーベストのスペシャル・ブレンドを発売しました。これには2つの異なるフォーマットがあった:ホワイトポーションとオリジナルポーションです。オリジナル・ポーションは1グラム/個、ホワイト・ポーションは0.9グラム/個。1箱に24錠入りで、スヌスのニコチン強度は通常2/4(0.9%)でした。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 主要企業による積極的なマーケティングと戦略的投資
    • タバコ生産量の増加に支えられた無煙タバコの普及拡大
  • 市場抑制要因
    • 無煙たばこの禁止につながる政府の厳しい規制
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • 噛みタバコ
    • モイストスナッフ
      • 米国式モイストスナッフ(ディップ)
      • スウェーデン式スヌース
  • 流通チャネル
    • コンビニエンス/従来の食料品店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米
    • 欧州
      • チェコ共和国
      • デンマーク
      • ノルウェー
      • スウェーデン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南アフリカ
      • アルジェリア
      • その他の国

第6章 競合情勢

  • 主要企業の戦略
  • ブランドシェア分析
  • 企業プロファイル
    • Altria Group, Inc.
    • British American Tobacco Plc
    • DS Group
    • Turning Point Brands Inc.
    • Imperial Brands Plc
    • Philip Morris International Inc
    • Dholakia Tobacco Pvt. Ltd.
    • Japan Tobacco Inc.
    • Regie Nationale des Tabacs et des Allumettes(RNTA)
    • Kothari Group Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項

目次
Product Code: 62640

The Smokeless Tobacco Market size is estimated at USD 14.95 billion in 2025, and is expected to reach USD 16.80 billion by 2030, at a CAGR of 2.36% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Although smoking is prohibited in many countries, the consumption of smokeless tobacco is permitted, which results in encouraging and shifting consumer demand from smoking to smokeless tobacco. Moreover, using snus and chewing tobacco is considered a traditional practice across various countries such as Sweden, Norway, India, and others, encouraging consumers to prefer smokeless tobacco over smoking, in turn propelling the market growth during the forecast period.
  • Moreover, the rising popularity of smokeless tobacco products due to the ease of the application it provides to its users is a significant factor driving the market. The ease with which the product can be used anywhere, as compared to cigarettes, which cannot be smoked in public or no-smoking zones due to the negative impacts of combustion, has played an essential role in promoting the use of smokeless tobacco. The use of these tobacco products is known to be rising, especially among young people, in several Nordic countries and Estonia.
  • The market is strongly affected by government regulations in different countries relating to smokeless tobacco products, which affects the market growth either positively or negatively. In countries like Australia, New Zealand, the United Arab Emirates, and several countries under the European Union, the sales of smokeless tobacco products is prohibited, thereby, restraining the market growth in these regions. Whereas in countries like the United States, the government makes efforts to regulate the manufacturing, marketing, sales, and distribution of tobacco products, thereby, creating an opportunity for the growth of smokeless tobacco products in the market.

Smokeless Tobacco Market Trends

Growing Prevalence of Smokeless Tobacco Supported by Growth in Production of Tobacco

  • Smokeless tobacco products are being embraced as potential tools for smoking cessation or substitution, providing consumers with an alternative option to transition away from conventional combustible cigarettes. The increasing awareness about the implications of cigarette smoking and exposure to passive smoke is a pivotal driver in steering individuals towards smokeless alternatives. Smokeless tobacco products are perceived to be less harmful than traditional smoking, which in turn contributes to the expanding market share of these products. There has been a discernible increase in tobacco consumption, with a growing number of individuals participating in smoking activities owing to evolving social attitudes and lifestyle choices among men and younger consumers.
  • For instance, in November 2023, according to the National Youth Tobacco Survey (NYTS) in the United States, 1.5% of high school students reported using smokeless tobacco products. Among high school boys, 2.1% used smokeless tobacco products in the past 30 days. Moreover, the increasing production of tobacco globally serves as a cornerstone for the growth of the smokeless tobacco industry as it ensures a stable supply chain and facilitates innovation and market expansion to fulfill the demand for smokeless tobacco products among consumers. For instance, according to the Food and Agriculture Organization, global tobacco production is estimated to be 5,888.76 thousand metric tons in 2021, which increased from 5,813.28 thousand metric tons in 2020. In conclusion, the growing demand for smokeless tobacco products for smoking cessation or substitution among consumers, especially millennials and the younger generation, supported by the rising production of tobacco globally, is supporting the growth of the market in the studied period.

North America Stands to be the Largest Market

  • The smokeless tobacco market is projected to grow at a decent phase in the forecast period, owing to favorable regulation, perceived low risk against other tobacco products among consumers, and strong penetration of global brands in the region. Favorable government regulations supporting the sales of smokeless tobacco products in the regional market, especially the United States market are expected to escalate the market demand further. Moreover, along with the sales opportunity, the concerned organizations also offer marketing and promotion opportunities to prominent manufacturers, thereby, propelling the growth of the market studied. For instance, in March 2023, the United States Food and Drug Administration (FDA) authorized Copenhagen Classic Snuff, a loose, moist snuff, to be marketed as a modified risk tobacco product (MRTP) in the market concerned. The product was earlier marketed without modified risk information in the country.
  • Further, in the Canadian market, in March 2022, the United Conservative Party of Alberta, Canada, lowered its tax rate on smokeless tobacco, including products like chewing tobacco and snuff. These products were earlier taxed at 41.25 cents per gram, while the new rate decreased it to 27.5 cents per gram, making it similar to the cigarette tax rate in the Alberta province. Additionally, the market witnesses the presence of classic as well as flavored smokeless tobacco, suiting the changing demands of consumers. Manufacturers offer these tobacco products in flavors such as mint, cherry, citrus, wintergreen, and others as per market requirements, in turn, propelling the market growth.

Smokeless Tobacco Industry Overview

The global smokeless tobacco market is highly competitive, with the presence of several regional and global brands. Some of the prominent players in the market include Altria Group, Inc., British American Tobacco Plc, Philip Morris International, Inc., Imperial Brands Plc, and Dholakia Tobacco Pvt. Ltd., among others. As adult tobacco consumer preferences evolve, consumers are increasingly moving across tobacco categories. The willingness of adult tobacco consumers to purchase premium brands. The prime factors determining the market brands and their position in the concerned market are the continuous launch of new products with innovative options and premium quality products. Thus, brands are differentiating their products in terms of design (size), flavor, format, and innovation to gain a competitive advantage.

For instance, in February 2023, General brand launched Harvest's special blend that had a clean and rustic taste of raw tobacco. It came in two different formats: White Portion and Original Portion. The original portions weigh 1 gram/piece, and the white portions weigh 0.9 grams/piece. Each box contained 24 pills, and the snus had a normal nicotine strength of 2/4 (0.9%).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Aggressive Marketing and Strategic Investments by Key Players
    • 4.1.2 Growing Prevalence of Smokeless Tobacco Supported By Growth in Production of Tobacco
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Stringent Government Regulations Leading to Ban on Smokeless Tobacco
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Chewing Tobacco
    • 5.1.2 Moist Snuff
      • 5.1.2.1 US-Style Moist Snuff (Dip)
      • 5.1.2.2 Swedish Style Snus
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Convenience/Traditional Grocers
    • 5.2.2 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Czech Republic
      • 5.3.2.2 Denmark
      • 5.3.2.3 Norway
      • 5.3.2.4 Sweden
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of World
      • 5.3.4.1 South Africa
      • 5.3.4.2 Algeria
      • 5.3.4.3 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Brand Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Altria Group, Inc.
    • 6.3.2 British American Tobacco Plc
    • 6.3.3 DS Group
    • 6.3.4 Turning Point Brands Inc.
    • 6.3.5 Imperial Brands Plc
    • 6.3.6 Philip Morris International Inc
    • 6.3.7 Dholakia Tobacco Pvt. Ltd.
    • 6.3.8 Japan Tobacco Inc.
    • 6.3.9 Regie Nationale des Tabacs et des Allumettes (RNTA)
    • 6.3.10 Kothari Group Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER