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市場調査レポート
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1444196

オリーブ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Olive - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 69 Pages | 納期: 2~3営業日

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オリーブ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 69 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

オリーブ市場規模は2024年に148億9,000万米ドルと推定され、2029年までに188億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.85%のCAGRで成長します。

主なハイライト

  • オリーブ市場は近年増加していますが、これは主に、通常の食事にオリーブオイルを取り入れる方向への消費パターンの変化と、非欧州諸国における地中海料理のテーブルオリーブの使用によるものです。オリーブの需要が高まっているのは食品業界だけではありません。オリーブとオリーブの木の必要性は、オリーブオイルとバイオ燃料部門の製品を製造するための化粧品産業からも急速に高まっています。
  • 生産量に関しては、スペインが世界最大のオリーブ生産国であり、イタリアは第2位のシェアを占めています。オリーブはさまざまな新しい地域でも生産されていますが、地中海に集中しています。 FAOによると、世界のオリーブ収穫面積は2017年に970万ヘクタールと記録され、2020年までに1,270万ヘクタールに増加すると予想されています。世界のオリーブ生産量も2017年から12.3%増加し、2020年には2,360万トンに達しました。
  • 長年にわたり、オリーブを食用油に加工することがオリーブ生産の主流を占めてきましたが、新鮮な発酵果実、オリーブのピクルス、食品のトッピングなど、さまざまな目的でのテーブルオリーブの需要が全国的に増加しています。この傾向は長期的に市場にプラスの影響を与えると予想されます。

オリーブ市場の動向

食生活革命でオリーブオイルの需要が急増

一般の人々が健康についての知識を深めているため、主に健康上の利点を理由に油やオリーブ製品の需要が高まり、傾向が変わりつつあります。オリーブオイルは心臓の健康を改善します。抗酸化物質とオメガ6およびオメガ3脂肪酸が含まれています。オリーブオイルの消費は伝統的にスペイン、イタリア、モロッコ、チュニジアなどの地中海諸国に集中していましたが、中国、ブラジル、インドの成長する中間所得層や裕福な消費者は、通常の食事の中で精製オリーブオイルやバージンオリーブオイルを取り入れ始めています。イタリアの農民団体コルディレッティの報告書によると、世界のオリーブオイル消費量は過去25年間で73%も増加したといいます。

国際オリーブ評議会(IOC)によると、2021年の世界のオリーブオイル生産量は309万トンと推定され、前年比2.9%増加しました。 2021年の消費量は321万トンと推定され、2020年比2.9%増加しました。2020年の輸出入はそれぞれ112万トンと110万トンでした。テーブルオリーブの世界の需要も、スナックとしてオリーブを使用することから生まれました。生産者は、オリーブを加工するためにさまざまな発酵方法を適用し、消費用に最終的な各種製品を提供しています。

欧州がオリーブ市場を独占

欧州連合は、オリーブの主要な生産者、消費者、輸出者です。 FAOによると、欧州のオリーブの収穫面積は2017年に490万ヘクタールと記録され、2020年までに510万ヘクタールに増加しました。また、国際オリーブ評議会によると、欧州は世界のオリーブ消費量のほぼ22%を占めています。 2020年の総量は60万トンと推定され、来年は若干増加すると予想されます。

欧州は世界の消費の大きなシェアを占めており、スペイン、イタリア、ギリシャ、フランスが消費の80%以上を占めています。フランスにおける食用オリーブの消費量は、2017年に6万5,000トンと記録され、2020年までに7万トンに増加しました。IOCによると、住民1人当たりのオリーブオイルの消費量が最も多い欧州諸国はスペイン、ギリシャ、ポルトガル、イタリアです。欧州におけるオリーブの収量も1ヘクタール当たり26,398ヘクトグラムから27,346ヘクトグラムに増加し、需要と生産を支えています。

国連コムトレードのデータによると、欧州の主なオリーブ輸入国はポルトガル、イタリア、オランダ、スペインです。 2021年、ポルトガルは石油輸出総額のほぼ23%を占め、最大2,350万米ドルに達しました。輸出の場合、オイルブの主な輸出国はポルトガル、スペイン、オランダ、ギリシャで、2021年の世界輸出額のほぼ83%を占めています。オリーブの需要は年々増加しており、2021年の輸入額は米ドルで計算されました。前年比約40%増の9,080万米ドル、輸出額も2020年から約26%増加し、2021年には7,910万米ドルに達しました。需要の増加により、この傾向は予測期間中も続くと予想されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 地域(生産分析(数量)、消費分析と市場規模(数量と金額)、輸入市場分析(数量と金額)、輸出市場分析(数量と金額)、価格動向分析)
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • スペイン
      • ギリシャ
      • イタリア
      • トルコ
      • ポルトガル
      • フランス
      • ドイツ
      • ロシア
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • オーストラリア
    • 南米
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • チリ
    • アフリカ
      • モロッコ
      • チュニジア
      • アルジェリア
      • エジプト

第6章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 53708

The Olive Market size is estimated at USD 14.89 billion in 2024, and is expected to reach USD 18.86 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.85% during the forecast period (2024-2029).

Olive - Market

Key Highlights

  • The olive market has increased in recent years, majorly driven by a shift in the consumption pattern toward the inclusion of olive oil in regular diet and the usage of table olives from Mediterranean cuisine in non-European countries. The demand for olives is not just rising from the food industry; the need for olives and olive trees is also rapidly growing from the Cosmetic industry to make products from the olive oils and biological fuel sector, where bilo fuel is derived from the cultivation of olive trees and the production of olive oil.
  • In terms of production, Spain is the largest producer of olives in the world, and Italy holds the second-largest share. Though olive is also produced in various new regions, it is concentrated in the Mediterranean. According to the FAO, the global harvested area of olives was recorded at 9.7 million ha in 2017, which will grow to 12.7 million ha by 2020. Global olive production also grew by 12.3% from 2017 and reached 23.6 million tons in 2020. Though the show has been increasing, the yield has been going down significantly in recent years; from 2017, the work has dropped by 14.5% and reached 18,522 hectograms per hectare in 2020.
  • Although the processing of olives into edible oil has dominated the trend of olive production for many years, the demand for table olives for various purposes, such as freshly fermented fruits, olive pickles, and food toppings, is on the rise across the country. This trend is anticipated to affect the market in the long term positively.

Olive Market Trends

Dietary Revolution Leading to an Upsurge in Demand for Olive Oil

As the general population is becoming more educated about health, the trend is shifting with the rising demand for oil and olive products, mainly because of their health benefits. Olive oil improves heart health; it contains antioxidants and omega-6 and omega-3 fatty acids. Although olive oil consumption has been traditionally based in the Mediterranean countries, such as Spain, Italy, Morocco, Tunisia, and others, the growing middle-income families and affluent consumers in China, Brazil, and India have started including refined and virgin olive oil in their regular diet. According to a report by the Italian farmer's group, Coldiretti, the world's consumption of olive oil increased by as much as 73% over the last 25 years.

According to the International Olive Council (IOC), the world olive oil production in 2021 is estimated to be 3.09 million metric tons, a 2.9% growth from the previous year. In 2021 the consumption was estimated to be 3.21 million metric tons, a 2.9% growth from 2020. The imports and export in 2020 were registered at 1.12 million metric tons and 1.10 million metric tons, respectively. The global demand for table olives also stemmed from using olives as snacks. The producers apply different fermentation methods to treat olives and offer the final assorted products for consumption.

Europe Dominates the Olive Market

The European Union is the leading producer, consumer, and exporter of olives. According to the FAO, the harvested area of olives in Europe was recorded at 4.9 million hectares in 2017, which increased to 5.1 million hectares by 2020. Also, as per the International Olive Council, Europe accounted for almost 22% of the global olive consumption in 2020, estimated to be 0.6 million metric ton, which is expected to increase slightly next year.

Europe holds a major share of global consumption, with Spain, Italy, Greece, and France accounting for over 80% of the consumption. The consumption of table olives in France was recorded at 65 thousand metric ton in 2017, which grew to 70 thousand metric ton by 2020. According to IOC Spain, Greece, Portugal, and Italy are the European countries with the maximum consumption of olive oil per inhabitant. The yield of olives in Europe has also increased from 26,398 hectograms per hectare to 27,346 hectograms per hectare, supporting the demand and production.

According to UN Comtrade data, the major olive importers in Europe are Portugal, Italy, Netherlands, and Spain. In 2021 Portugal accounted for almost 23% of the total total oilve export values reaching upto USD 23.5 million. Incase of Exports the major exporters of oilve are Portugal, Spain, netherlands and Greece accounting for almost 83% of the global export value in 2021. The demand for Oilve has be increasing year on year, the import value in 2021 was accounted to be USD 90.8 million an of almost 40% from previous year, the export value also increased by almost 26% from 2020 and reached USD 79.1 million in 2021 and this is trend is expected to continue during the forecasted period with the rising demand.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Geography (Production Analysis(Volume), Consumption Analysis and Market Size(Volume and Value), Import Market Analysis (Volume and Value), Export Market Analysis (Volume and Value), and Price Trend Analysis)
    • 5.1.1 North America
      • 5.1.1.1 United States
      • 5.1.1.2 Canada
    • 5.1.2 Europe
      • 5.1.2.1 Spain
      • 5.1.2.2 Greece
      • 5.1.2.3 Italy
      • 5.1.2.4 Turkey
      • 5.1.2.5 Portugal
      • 5.1.2.6 France
      • 5.1.2.7 Germany
      • 5.1.2.8 Russia
    • 5.1.3 Asia-Pacific
      • 5.1.3.1 China
      • 5.1.3.2 India
      • 5.1.3.3 Australia
    • 5.1.4 South America
      • 5.1.4.1 Argentina
      • 5.1.4.2 Brazil
      • 5.1.4.3 Chile
    • 5.1.5 Africa
      • 5.1.5.1 Morocco
      • 5.1.5.2 Tunisia
      • 5.1.5.3 Algeria
      • 5.1.5.4 Egypt

6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS