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市場調査レポート
商品コード
1441547

商用車:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Commercial Vehicles - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 485 Pages | 納期: 2~3営業日

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商用車:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 485 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

商用車市場規模は2024年に2,474億8,000万米ドルと推定され、2029年までに4,106億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に10.66%のCAGRで成長します。

商用車- 市場

主なハイライト

  • COVID-19による商用車市場への影響は、他のほぼすべての業界に影響を及ぼしたため、避けられませんでした。パンデミックによりいくつかの自動車製造産業が閉鎖され、商用車の生産が減少しました。ただし、商用車はその影響から急速に回復しており、主に政府の支援と予測期間中の商用車の導入の増加により、予測期間中に大幅な成長が見込まれると予想されます。
  • 中期的には、自動車排出ガスに関する規制の強化、自動車の安全性の進歩、自動車への運転支援システムのイントロダクション、小売およびeコマース分野での物流の急速な成長などの要因により、新規および先進的な自動車の需要が大幅に増加しています。
  • 物流業界やeコマース業界の急速な成長に伴い、小型商用車の需要は増加すると考えられます。さらに、急速な都市化により、効率的な物流が必要な新しい小売およびeコマースプラットフォームが誕生し、小型商用車(LCV)市場の成長につながっています。
  • 「燃料効率が高く、高性能で、低排出ガスの車両に対する需要の増加に加え、車両排出ガスに関する法規制の厳格化、バッテリーコストの低下と燃料価格の上昇が、すべて商用車の成長に対する需要の増加に寄与しています。
  • 市場は、バッテリー技術の発展と、製品に最新の機能を提供する際の広範な使用、先進運転支援システム(ADAS)、人工知能(AI)、インターネットなどの最先端技術のおかげで成長しています。-of-Things(IoT)など。大手企業は、相手先ブランド製造(OEM)の競争を強化し、市場の成長を支援するために投資しています。多くの国が電動モビリティの導入を試みていますが、新しい車両が市場に参入するにつれて、充電インフラは依然として大きな懸念事項となっています。

商用車市場動向

公共交通機関における電気商用車の採用の増加

  • 燃料はあらゆる車両の運用コストの大部分を占めます。燃料費の高騰に伴い、電気バスを公共交通機関に使用すると、燃料費だけでなく、その他の初期費用や総所有コストも削減されます。 2030年までに電気バスの価格はディーゼル燃料バスの価格まで下がると予想されています。電気バスは、ディーゼルエンジンバスと比較して、メンテナンスおよび運行コストの81~83%を削減します。
  • 大気汚染、気候変動、そして最も重要なことに、長年にわたるディーゼル価格の上昇に対する一般の意識の高まりは、ほとんどの州および市の交通当局が地域開発計画にクリーンな公共交通ソリューションをますます取り入れようとする動機の一部となっています。電気バスは、ガソリンバスやディーゼルバスと比べて、旅行者にとってより快適です。従来のディーゼルバスとは異なり、電気バスのNVHレベルは最小限であり、乗客の快適性が向上します。
  • e-バス市場は、公共交通システムに存在する空白を埋める可能性を秘めています。運営と保守に関連する経費を削減し、公衆衛生や環境に関連する隠れたコストも削減することで、公共バスの大量電化は利害関係者に多大な利益をもたらすだけでなく、サービスプロバイダー間の利益提供のバランスをとることにも役立ちます。
  • EVへの移行に対する政府の強い推進により、公共交通機関と電動バスサプライヤーは、適切な規制枠組みと市場メカニズムを背景に市場の成長を推進することが奨励されています。
  • さらに、電気バスの初期費用は、長さベースのすべてのカテゴリにおいてディーゼルバスよりも高額です。ただし、ディーゼルバスと電気バスの総所有コスト(TCO)を比較すると、電気バスの方が経済的であることがわかります。いくつかの民間および公共のバス事業者が世界中の大量輸送に電気バスの採用を開始しており、これにより電気バスの需要が高まっています。
  • 米国では国内に電気バスの台数は少ないもの、ここ数年で電気バスを導入する都市や大学が増加しています。カリフォルニア州は導入に最も積極的な州であるため、他の多くの州も従うことができる新しいルールである革新的クリーン・トランジット・ルール(ICTR)を採用しました。 2023年からは、新たに購入するバスの25%をゼロエミッションにしなければなりません。 2029年には、カリフォルニア州の交通機関からの注文が100%になります。カリフォルニア州の目標は、2040年までに市内バス1万2,000台を100%電気バスに転換することです。
  • 全国的な貨物輸送、物流、建設活動の増加により、電気自動車の需要が増加しました。厳しい排ガス規制、電動化、代替燃料、 促進要因不足、自動運転車、ラストマイル配送などの他の要因も、予測期間中に電気トラックの成長を促進すると予想されます。
  • いくつかの商用車メーカーがインドで新しい電気商用車を導入しており、予測期間中に市場が大幅に成長する可能性があります。たとえば、インドの電気バスの大手メーカーであるPMIエレクトロ・モビリティは2022年10月、eコマース業界からのラストマイル配送車両に対する需要の高まりに応えるため、さまざまな小型電気商用車の発売を発表しました。
  • これらの力強い発展と自動車メーカーと政府による継続的な取り組みを考慮すると、インドにおける電気商用車の需要は予測期間中に高い成長率を示すと予想されます。

アジア太平洋が市場を独占している

  • アジア太平洋では急速な都市化が進んでおり、これがこの地域における軽商用車、中型商用車、大型商用車の需要増加の要因となることが予想されます。全国のeコマースおよび物流産業の急速な拡大により、予測期間中に商用車の需要が増加する可能性があります。
  • 全国のいくつかのeコマース企業と商用車メーカーが商品の輸送で提携しており、それが予測期間中に市場を押し上げると予想されます。
  • たとえば、タタ・モーターズ・リミテッドは2022年5月に、人気の高いACEの電気バージョンであるまったく新しいAce EVを発売しました。同社は、Amazon、BigBasket、City Link、DOT、Flipkart、LetsTransport、MoEVing、Yelo EVなどのeコマース会社および物流サービスプロバイダーと提携しました。この提携により、同社はインドのeコマースおよび物流サービスプロバイダーに新型ACE電気自動車(EV)3万9,000台を納入することになります。
  • 2021年2月、eコマース大手アマゾンは、配送ネットワークに電気自動車を導入するためのマヒンドラ・エレクトリックとの提携を発表しました。 Amazonは、2025年までに車両規模10,000台のEVを達成することを目指しています。同時期に、Flipkartは、Hero ElectricおよびPiaggioと提携して、2030年までに100%電気配送車両を達成しました。これらのパートナーシップは、充電インフラを改善し、より多くの電気自動車を車両に導入することを目的としています。インドの商用車部門。
  • いくつかの国の政府は、新しい建設と開発活動に投資しています。中国の一帯一路構想は、中国西部地域から広がる鉄道、建物、エネルギープロジェクトなどのインフラ開発を支援する可能性があります。これにより、建設資材や設備が全国に移動する大きな機会が生まれます。日本のリニアモーターカープロジェクトは、285.6キロメートルを67分で走行することが提案されているリニア新幹線で、2027年の開業を目指して急ピッチで建設されています。
  • 自動車販売協会連合会(FADA)のデータによると、2021年3月の商用車販売台数は2020年3月の11万6,559台に対し、42.2%減の6万7,372台となった。
  • さらに、国内の大手企業は国内市場に新しいトラックシリーズを導入しています。たとえば、タタモーターズは2021年3月に小型商用トラック(I&LCV)のウルトラスリークTシリーズを発表しました。すべてのトラックは、100馬力の出力と300nmのトルク定格を備えた将来対応のBS-VI 4SPCRエンジンを搭載しています。
  • 電気自動車の普及を促進する政府の規制の強化と、中国の自動車産業からの需要の高まりに対応するために地域のOEMとサプライヤーが採用した強力な拡大により、予測期間中の市場の成長に前向きな見通しが生まれると予想されます。例えば、
  • 中国政府は国民に電気自動車の導入を奨励しています。同国はすでに、現行世代のトラクターや建設機械を動かすディーゼル燃料を段階的に廃止する計画を立てています。同国は2040年までにディーゼル車とガソリン車を完全に禁止する計画です。
  • 地域全体にわたる上記の開発により、予測期間中に商用車の需要が高まる可能性があります。

商用車業界の概要

世界の商用車市場は、Tata Motors Ltd.、Paccar Inc.、トヨタ自動車株式会社、AB Volvo、Scania ABなどのいくつかの主要企業によって支配されています。世界中で製造施設が拡大し続けているため、予測期間中に市場は大幅に成長する可能性があります。

たとえば、2022年12月、タタ・モーターズは、バンガロール首都圏交通公社(BMTC)が、バンガロール市内で921台の電気バスを運行するための完全子会社であるTMLスマート・シティ・モビリティ・ソリューションズ社と最終契約を結んだと発表しました。

2022年 8月、マヒンドラ&マヒンドラLtd.(M&M)とフォルクスワーゲングループは協力関係を強化する重要な発表を行いました。両社は協力を拡大するためのタームシートに署名し、特にINGLOと呼ばれるマヒンドラの革新的な電動プラットフォーム向けのMEB電動コンポーネントの供給に重点を置いた。

2022年 3月、TRATON GROUP、ダイムラートラック、ボルボグループの3つの著名な商用車メーカーが提携し、画期的なコラボレーションが実現しました。両社は、欧州全土でバッテリー電気、大型長距離トラック、長距離バス向けに特別に調整された高度な公共充電ネットワークの開発と運営を目的とした、画期的な合弁事業(JV)を設立する拘束力のある契約を締結しました。

以前に伝えたように、両当事者は、欧州で増加する電気自動車顧客のために必要な充電インフラの構築を開始および加速し、2050年までに欧州における気候変動に中立な輸送に貢献することに尽力します。

2021年12月、リビアンは製造事業を拡大し、米国で2番目の工場をジョージア州に設置しました。アトランタの東、モーガン郡とウォルトン郡に二酸化炭素を意識したキャンパスが計画されています。このプロジェクトには、50億米ドルの敷地開発および製造投資が費やされます。

2021年9月、タタモーターズは電気自動車が大部分を占める商用車事業のロードマップを再構築するため、今後4~5年間で10億米ドル以上、または75億ルピーを超える金額を投資する計画を発表しました。特にバス。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 成長するeコマース産業が成長軌道を補う
  • 市場抑制要因
    • 厳しい排出基準
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション(金額ベースの市場規模)

  • 車両タイプ
    • 小型商用車
    • 中型および大型商用車
    • バスと長距離バス
  • ドライブタイプ
    • 内燃エンジン
    • ハイブリッド車と電気自動車
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • BAIC Group
    • BYD Motors Inc.
    • Mercedes-Benz Group AG
    • Dongfeng Motor Corporation
    • Ford Motor Company
    • General Motors Company
    • Groupe Renault
    • Mahindra &Mahindra Ltd
    • Nissan Motor Company Ltd
    • Rivian Automotive LLC
    • SAIC Motors
    • Scania AB
    • Tata Motors Ltd
    • Tesla Inc.
    • Toyota Motor Corporation
    • Volkswagen AG
    • AB Volvo
    • Paccar Inc.

第7章 市場機会と将来の動向

  • ADASの統合
目次
Product Code: 93035

The Commercial Vehicles Market size is estimated at USD 247.48 billion in 2024, and is expected to reach USD 410.67 billion by 2029, growing at a CAGR of 10.66% during the forecast period (2024-2029).

Commercial Vehicles - Market

Key Highlights

  • The impact of COVID-19 on the commercial vehicle market was unavoidable as it affected almost every other industry. Several vehicle manufacturing industries were shut down due to the pandemic, which resulted in a decline in the production of commercial vehicles. However, commercial vehicles witnessed a swift recovery from the impact, and the vehicles are expected to witness significant growth during the forecast period, primarily attributed to government support and growth in the adoption of commercial vehicles during the forecast period.
  • Over the medium term, Factors like increasing regulations on vehicle emissions, advancement in vehicle safety, the introduction of driver-assist systems in vehicles, and rapidly growing logistics in the retail and e-commerce sectors have been significantly driving the demand for new and advanced commercial vehicles in the market.
  • The demand for light commercial vehicles is likely to increase as the logistics and e-commerce industries are growing rapidly. Additionally, rapid urbanization has created new retail and e-commerce platforms, which require efficient logistics, leading to the growth of the light commercial vehicles (LCV) market.
  • "Increased demand for fuel-efficient, high-performance, and low-emission vehicles, coupled with increasingly strict laws and regulations on vehicle emissions, as well as declining battery costs and rising fuel prices, all contribute to the increased demand for commercial vehicle growth.
  • The market is growing because of developments in battery technology and the usage of extensively in providing the most up-to-date features to their products, cutting-edge technologies like advanced driver-assistance systems (ADAS), artificial intelligence (AI), Internet-of-Things (IoT), and others. Major companies invest in enhancing original equipment manufacturer (OEM) rivalry and assisting the market's growth. Many countries are attempting to adopt electric mobility, but charging infrastructure remains a significant concern as new vehicles enter the market.

Commercial Vehicles Market Trends

Increasing adoption of electric Commercial Vehicles for mass transit

  • Fuel constitutes a major part of the operating cost of any vehicle. With the increasing costs of fuel, using an electric bus for public transport reduces not only the fuel cost but also other upfront costs and the total cost of ownership. By 2030, the prices for electric buses are expected to come down to that of diesel fuel buses. Electric buses help reduce 81-83% of the maintenance and operating costs compared to a diesel-engine bus.
  • The rise in general awareness about air pollution, climate change, and, most importantly, the increasing diesel prices over the years are some of the reasons that incentivize most state and city transport authorities to increasingly accommodate clean public transport solutions in their regional development plans. Electric buses offer more comfort to travelers compared to gasoline or diesel buses. The NVH levels in electric buses are minimal, unlike traditional diesel buses, providing enhanced comfort to passengers.
  • The e-bus market has the potential to fill the voids that exist in the public transport system. By reducing expenses related to operation and maintenance and also cutting down hidden costs linked to public health and the environment, mass electrification of public buses would not only let the concerned stakeholders reap huge benefits but also help strike a balance of providing returns between the service providers and the service users over the long run.
  • With strong government thrust for EV transition, the public transport authorities and the e-bus suppliers are encouraged to drive the market growth on the back of proper regulatory framework and the market mechanism.
  • Moreover, the upfront costs of electric buses are more than the diesel counterparts across all length-based categories. However, a comparison of the Total Cost of Ownership (TCO) between diesel and electric buses reveals that electric buses make more economic sense. Several private and public bus operators have started the adoption of electric buses for mass transit across the world, which is driving the demand for electric buses.
  • Although the United States has fewer electric buses in the country, in the past few years, there has been an increase in cities and universities acquiring fleets of electric buses. With California being the most dynamic state on adoption, it adopted a new rule that can be followed by many other states-the Innovative Clean Transit Rule (ICTR). From 2023, 25% of new buses purchased must be zero emission. In 2029, 100% of orders from California transport agencies. California's goal is to convert its 12,000 city buses to 100% electric by 2040.
  • The demand for electric vehicles increased due to the increasing freight, logistics, and construction activities across the country. Other factors, such as stringent emissions regulations, electrification, alternative fuels, driver shortage, autonomous vehicles, and last-mile delivery, are expected to fuel the growth of electric trucks over the forecast period.
  • Several commercial vehicle manufacturers are introducing new electric commercial vehicles in India, which in turn is likely to witness major growth for the market during the forecast period. For instance, in October 2022, PMI Electro Mobility, a leading manufacturer of electric buses in India, announced the launch of a range of small electric commercial vehicles to cater to the growing demand from e-commerce industries for last-mile delivery vehicles.
  • Considering these strong developments and ongoing initiatives by automakers and the government, demand for electric commercial vehicles in India is expected to portray a strong growth rate during the forecast period.

Asia-Pacific is dominating the Market

  • Asia-Pacific is witnessing rapid urbanization, which in turn is expected to be a factor in the increase in the demand for light, medium, and heavy commercial vehicles in the region. The rapid expansion of e-commerce and logistics industries across the country is likely to increase the demand for commercial vehicles during the forecast period.
  • Several E-commerce companies and commercial vehicle manufacturers across the country are partnering to transport goods, which in turn is anticipated to boost the market during the forecast period.
  • For instance, in May 2022, Tata Motors Limited launched the all-new Ace EV, the electric version of the ever-popular ACE. The company partnered with an e-commerce company and logistics service providers such as Amazon, BigBasket, City Link, DOT, Flipkart, LetsTransport, MoEVing, and Yelo EV. Through this partnership, the company will deliver 39,000 units of new ACE electric vehicles (EVs) to e-commerce and logistics service providers in India.
  • In February 2021, e-commerce giant Amazon announced a partnership with Mahindra Electric to deploy electric vehicles into its delivery network. Amazon aims to reach 10,000 EVs in fleet size by 2025. Flipkart, in the same period, partnered with Hero Electric and Piaggio to achieve a 100% electric delivery fleet by 2030. These partnerships aim to improve the charging infrastructure and include more electric vehicles in the commercial vehicles sector in India.
  • Governments of several countries are investing in new construction and development activities. China's One Belt, One Road initiative may aid in infrastructural development, such as railways, buildings, and energy projects, stretching from China's western regions. This creates a huge opportunity for construction material and equipment movement across the country. Japan's Linear Motor Car Project is a maglev bullet train proposed to cover 285.6 kilometers in 67 minutes and is being built at a rapid pace with an expected opening in 2027.
  • According to the data of the Federation of Automobile Dealers Associations (FADA), in March 2021, the sales of commercial vehicles were down by 42.2%, to 67,372 units, against 116,559 units in March 2020.
  • Moreover, major players in the country are introducing new truck ranges in the domestic market. For instance, in March 2021, Tata Motors unveiled its light commercial trucks (I&LCV) Ultra Sleek T-Series. All trucks are powered by the future-ready BS-VI 4SPCR engine, with a 100hp power and a torque rating of 300nm.
  • The growing government regulations improving electric vehicle adoption and robust expansion adopted by OEMs and suppliers in the region to accommodate rising demand from the automotive industry in China are expected to create a positive outlook for market growth during the forecast period. For instance,
  • The government of China is encouraging people to adopt electric vehicles. The country has already made plans to phase out diesel fuel, which runs the current generation of tractors and construction equipment. The country is planning to completely ban diesel and petrol vehicles by 2040.
  • The above-mentioned development across the region is likely to enhance the demand for commercial vehicles during the forecast period.

Commercial Vehicles Industry Overview

The Global Commercial Vehicles Market is dominated by several key players such as Tata Motors Ltd., Paccar Inc., Toyota Motor Corporation, AB Volvo, Scania AB, and Others. The growing expansion of manufacturing facilities across the globe is likely to witness major growth for the market during the forecast period.

For instance, in December 2022, Tata Motors announced that Bengaluru Metropolitan Transport Corporation (BMTC) had signed a definitive agreement with its fully owned subsidiary, TML Smart City Mobility Solutions Ltd., for the operation of 921 electric buses in the city of Bengaluru.

In August 2022, Mahindra & Mahindra Ltd. (M&M) and the Volkswagen Group made a significant announcement to strengthen their collaboration. The two companies signed a term sheet to expand their cooperation, specifically focusing on the supply of MEB electric components for Mahindra's innovative electric platform called INGLO.

In March 2022, a momentous collaboration was formed as the TRATON GROUP, Daimler Truck, and Volvo Group, three prominent commercial vehicle manufacturers, joined forces. They entered into a binding agreement to establish a groundbreaking joint venture (JV) with the aim of developing and operating an advanced public charging network tailored specifically for battery electric, heavy-duty long-haul trucks, and coaches throughout Europe.

As previously communicated, the parties are committed to initiating and accelerating the necessary build-up of charging infrastructure for the increasing number of customers of electric vehicles in Europe and contributing to climate-neutral transportation in Europe by 2050.

In December 2021, Rivian expanded its manufacturing operations, locating its second United States plant in the state of Georgia. A carbon-conscious campus is planned east of Atlanta, in Morgan and Walton Counties. The project represents a USD 5 billion site development and manufacturing investment.

In September 2021, Tata Motors announced its plans to invest over USD 1 billion, or an amount exceeding Rs 7,500 crore over the next 4-5 years, to recreate its roadmap for the commercial vehicle business, a major part of which comprises electric vehicles. Especially buses.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Growing E-commerce Industry Will Supplement the Growth Trajectory
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Stringent Emission Norms
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value - USD Billion)

  • 5.1 Vehicle Type
    • 5.1.1 Light Commercial Vehicle
    • 5.1.2 Medium and Heavy Commercial Vehicles
    • 5.1.3 Bus and Coach
  • 5.2 Drive Type
    • 5.2.1 Internal Combustion Engine
    • 5.2.2 Hybrid and Electric Vehicles
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 South America
      • 5.3.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 BAIC Group
    • 6.2.2 BYD Motors Inc.
    • 6.2.3 Mercedes-Benz Group AG
    • 6.2.4 Dongfeng Motor Corporation
    • 6.2.5 Ford Motor Company
    • 6.2.6 General Motors Company
    • 6.2.7 Groupe Renault
    • 6.2.8 Mahindra & Mahindra Ltd
    • 6.2.9 Nissan Motor Company Ltd
    • 6.2.10 Rivian Automotive LLC
    • 6.2.11 SAIC Motors
    • 6.2.12 Scania AB
    • 6.2.13 Tata Motors Ltd
    • 6.2.14 Tesla Inc.
    • 6.2.15 Toyota Motor Corporation
    • 6.2.16 Volkswagen AG
    • 6.2.17 AB Volvo
    • 6.2.18 Paccar Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Integration of ADAS