市場調査レポート
商品コード
1444025
タヒニ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)Tahini - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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タヒニ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 157 Pages
納期: 2~3営業日
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タヒニ市場規模は2024年に4億2,227万米ドルと推定され、2029年までに5億565万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.67%のCAGRで成長します。
市場では、さまざまなプレーヤーが顧客の好みに合わせた新製品の製造を開始したため、タヒニバター、タヒニペースト、タヒニソースなどのクリーンラベルのタヒニ製品に対する需要が高まっています。たとえば、2022年 5月、日本のオーガニック食品ブランドであるクリアスプリングは、プレミアムなオーガニックタヒニ製品を市場に提供しました。商品は「タヒニ白ごま」「タヒニ黒ごま」「タヒニ丸ごま」です。これらの製品には、パーム油、砂糖、塩が含まれていないと主張されていました。また、製品には人工着色料、香料、保存料は一切含まれていません。同社はまた、提供する製品は非遺伝子組み換えでビーガンに優しいものだと主張しました。
タヒニは、ナッツ/シードバターとスプレッドの需要の高まりにより、世界中でさらに人気が高まると予想されています。世界のタヒニの需要は、さまざまな種類の食品の材料としてタヒニを求める消費者の嗜好が顕著に高まっていることによって促進されています。その結果、市場関係者は消費者の好みの変化に対応する製品の発売に注力してきました。たとえば、タヒニをベースにした製品ブランドであるタヒニゴッデスは、2021年にマイアミでデビューしました。マイアミの多文化主義と料理と文化への愛が、この製品の成長を助けました。
さらに、ヴィーガニズムは多くの人にとってまだ比較的新しい概念ですが、彼らは積極的にその方向に選択をし始めています。 Tahiniにはいくつかの利点があるため、これらのオプションの1つです。タヒニには良質な脂肪、ビタミン、ミネラルが豊富に含まれており、大さじ1杯(15グラム)のタヒニで、毎日の摂取に必要ないくつかの栄養素が摂取できます。タヒニは、健康上の利点が数多くあるスーパーフードの一種で、サラダドレッシングからおいしいスイーツまで、あらゆるものに加工できます。このような要因が世界のタヒニ市場を牽引しています。
タヒニはゴマから作られており、タンパク質、繊維、一価不飽和脂肪、ビタミンB1とB2の優れた供給源です。タヒニにはセレンも含まれています。抗酸化物質として機能し、体内の炎症を軽減するのに役立ちます。タヒニには、ゴマとゴマ油に含まれる天然物質であるセサモールが含まれており、抗酸化作用、抗炎症作用、老化防止作用があります。いくつかの研究によると、タヒニは強力な抗がん作用を示し、その主成分であるゴマは心臓の健康に良い作用があることで知られています。これらは特に、心臓病の重要な危険因子である高LDLコレステロールを減らすのに役立ちます。タヒニは完全に安全に摂取でき、副作用はほとんどありません。これらは通常、100%ゴマ種子から生産されており、自然に油分が多く含まれています。そのため、オイルは一切添加されていません。骨の健康を改善し、男性の生殖能力を高め、更年期障害の症状を軽減します。上記のすべての要因がタヒニ市場の成長を推進しています。
レビュー期間中、トルコはイスラエル、イラン、サウジアラビア、ヨルダン、レバノンとともに市場の大きなシェアを獲得しました。タヒニはトルコ料理に不可欠な要素であり、朝食、昼食、夕食などさまざまな食事にさまざまに使用されます。タヒニは、この国では甘い料理と風味豊かな料理の両方によく使用されます。このように、国内でタヒニが広く使用されていることから、製品の使用を拡大し、タヒニを配合した多数の製品を消費者に提供するための多くの投資が行われています。例えば、2021年4月にはイスタンブールに初のタヒニブティック「ザ・レヴァント」がオープンし、約14カ国から取り寄せたゴマを使った製品を提供しました。さらに、顧客の宗教的感情を考慮して、企業はタヒニ製品にコーシャおよびハラール認証を提供しています。
また、天然およびオーガニック製品の需要がイスラエルにおけるタヒニペーストの需要を押し上げています。サウジアラビアではタヒニが着実にバターに取って代わりつつあり、本格的なアラビアの味を提供するために、タヒニのディップやソースがシャワルマ、ケバブ、サンドイッチとともに広く提供されています。さらに、タヒニに関連する健康上の利点と、消費者の間での健康食品の動向が相まって、中東市場でのタヒニの人気が高まっています。したがって、市場のプレーヤーは、市場の可能性を捉えるためのイノベーションや拡張などの戦略的な動きに焦点を当ててきました。例えば、アル・アメーラは2021年にドバイ工業都市の3つの工場への投資を発表し、これによりタヒニの年間生産量を9,000トンに増やすことが可能になります。
世界のタヒニ市場は競争が激しく、地域内外の複数のプレーヤーが市場で圧倒的な存在感を誇っています。市場プレーヤーと調査対象市場におけるその地位を決定する主な要因は、高度な技術と高品質を備えた新製品の発売です。世界市場でタヒニの需要が高まる中、ブランド認知を獲得した企業は事業拡大のための資金を確保し、市場での存在感を徐々に高めています。たとえば、2022年1月、成長株会社クローバー・バイタリティは、ゴマ種子スプレッドの製造会社であるスーム・フーズに25万米ドルを投資しました。
The Tahini Market size is estimated at USD 422.27 million in 2024, and is expected to reach USD 505.65 million by 2029, growing at a CAGR of 3.67% during the forecast period (2024-2029).
The market is witnessing rising demand for clean-label tahini products, like tahini butter, tahini paste, and tahini sauce, owing to which different players in the market have started manufacturing new products that suit the customers' preferences. For instance, in May 2022, Clearspring, a Japanese organic foods brand, offered its premium and organic tahini products in the market. The products were Tahini White Sesame, Tahini Black Sesame, and Tahini Whole Sesame. These products were claimed to be free from palm oil, added sugar, and salt. Also, the products did not contain any artificial colors, flavors, or preservatives. The company also claimed that the products offered by them were non-GMO and vegan friendly.
Tahini is expected to become more popular worldwide due to the rising demand for nut/seed butter and spreads. The global tahini demand is driven by a marked rise in consumer preferences for tahini as an ingredient in many kinds of foods. As a result, the players in the market have been focused on launching products that cater to the shifting preferences of consumers. For instance, The Tahini Goddess, a tahini-based product brand, debuted in Miami in 2021. Miami's multiculturalism and love of cuisine and culture aided the product's growth.
Furthermore, although veganism is still a relatively new notion for many people, they are actively beginning to make choices in that direction. Tahini is one of these options as it has several advantages. Tahini is high in good fats, vitamins, and minerals, and 1 tablespoon (15 grams) of tahini offers several nutrients that are required for daily intake. Tahini is a type of superfood with numerous health advantages, which can be converted into anything from salad dressings to delectable sweets. Such factors are driving the tahini market globally.
Tahini is made from sesame seeds, which are a good source of protein, fiber, monounsaturated fats, and vitamins B1 and B2. Tahini contains selenium as well. It functions as an antioxidant and aids in reducing inflammation in the body. Tahini has Sesamol, a natural substance present in sesame seeds and sesame oil, that has antioxidant, anti-inflammatory, and anti-aging properties. According to some studies, Tahini exhibits potent anti-cancer properties, and its main ingredient, sesame seeds, is known for its heart-healthy properties. They can specifically help decrease high LDL cholesterol, which is a key risk factor for heart disease. Tahini is entirely safe to consume and has practically no adverse effects. They are typically produced from 100% sesame seeds and are naturally high in oil. As a result, it includes no added oil. It improves bone health, increases male fertility, and alleviates menopausal symptoms. All the above factors are driving the growth of the tahini market.
Over the review period, Turkey captured a large share of the market, along with Israel, Iran, Saudi Arabia, Jordan, and Lebanon. Tahini forms an essential part of Turkish cuisine, having varied use in different meals, including breakfast, lunch, and dinner. Tahini is significantly used in both sweet and savory dishes in the country. Thus, the wide use of tahini in the country has led to many investments in expanding the use of the product and offering numerous tahini-incorporated products to consumers. For instance, in April 2021, the first tahini boutique, namely, The Levant, was inaugurated in Istanbul, offering products prepared from sesame seeds brought from around 14 countries. Additionally, due to the religious sentiments of the customers, the companies are offering kosher and halal certifications in tahini products.
Also, the demand for natural and organic products is driving the demand for tahini paste in Israel. In Saudi Arabia, tahini is steadily replacing butter, and tahini dips and sauces are widely served along with shawarma, kebabs, and sandwiches to provide an authentic Arabic taste. Furthermore, the health benefits associated with tahini, coupled with healthy food trends among consumers, have boosted the popularity of tahini in the Middle Eastern market. Thus, the players in the market have been focused on strategic moves such as innovation and expansions to capture the potential of the market. For instance, in 2021, Al Ameera announced its investment in three factories in Dubai Industrial City, which will enable it to increase its annual production of tahini to 9,000 tons.
The global tahini market is competitive, with the presence of several regional and international players in the market, such as Prince Tahina Limited, El Rashidi El Mizan, Halwani Bros Company, and Al Wadi Al Akhdar, which enjoy a dominant presence in the market. The prime factors determining the market players and their position in the market studied are the launch of new products with advanced technology and high quality. As the demand for tahini is growing across the global market, the companies that have gained brand recognition are gradually increasing their presence in the market by securing funding for expanding their business operations. For instance, in January 2022, growth equity company Clover Vitality invested USD 250,000 in Soom Foods, a producer of sesame seed spreads.