市場調査レポート
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1444404

クラフトビール:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Craft Beer - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 156 Pages | 納期: 2~3営業日

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クラフトビール:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 156 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

クラフトビールの市場規模は、2024年に65億2,000万リットルと推定され、2029年までに100億3,000万リットルに達すると予測されており、予測期間(2024年~2029年)中に9%のCAGRで成長する見込みです。

クラフトビール- マーケット

COVID-19後、機能的なカフェやパブに課せられた世界の制限が解除されると、クラフトビールの大量消費部門、つまりオントレードチャネルは正常に戻り、安定した回復率を見せました。店舗やオンラインでのアルコールの売上が世界中で急増する中、オフトレード流通部門は目覚ましい成長を遂げました。そのため、クラフトビール全体の売上はパンデミック後に再び増加しました。

これまで、アルコール度数の低いビールは主に味がないと考えられてきましたが、クラフトビール醸造業者によって再起動されつつあります。このシナリオはスウェーデンのような欧州諸国でより顕著であり、ビール会社はクラフトビール市場に変化をもたらそうとしています。クラフトビール業界は常に変化していますが、醸造所は計画を立てることで、クラフトビール市場の要求に対応する準備を整えることができます。

健康志向の消費者の関心の高まりに伴い、低アルコール飲料の需要が高まっています。主要企業による新製品の選択肢の拡大により、味が向上し、アルコール度数2.8%以下のビールのアルコール含有量が低くなり、市場を牽引しています。しかし、ワインなどの他のアルコール飲料の脅威は、クラフトビール市場にとって大きな阻害要因の一つとなっています。

クラフトビール市場動向

地ビール醸造所の数の増加

クラフトビールは市場でますます確固たる地位を築きつつあり、多数の製品を提供する独立した地ビール醸造所の数が増加しています。消費者、特に若い世代の間でのクラフトビールの人気の高まりが主な成長要因と考えられています。クラフトビールの消費への移行に影響を与える要因は、多様性への需要、可処分所得の増加、味への選好、そしてビールの品質です。低アルコール量の飲料の傾向が高まっています。また、健康志向の高いお客様の関心の高まりや、味わいに優れた新品種の品揃えの充実により、ノンアルコール・低アルコールビールの売上が増加しました。クラフトビール市場の成長は本質的に、多様性を求める消費者の欲求の高まりと関連しています。

さらに、消費者の需要がフレーバーの多様性と好みに移行したことにより、クラフトビール業界に地ビール醸造所が参入するようになりました。概して、マクロビール業者の積極的な参加がクラフトビール市場を促進しています。これらの新しいビール醸造所は輸出を牽引し、クラフトビール業界の安定化と漸進的な成長をもたらしました。参加する地ビール醸造所の数が増えるにつれ、市場では、フレーバー、パッケージング、価格、生産技術を使用した製品革新と差別化の観点から、これらの醸造所間の激しい競合が見られます。したがって、地ビール醸造所や小規模の独立した醸造所の数の増加は、世界のクラフトビール市場の成長を促進する重要な要因となっています。

北米が市場を独占

北米はクラフトビール市場の大部分を占めています。地ビール醸造所の数の増加により、北米市場でクラフトビールの人気が急上昇しています。米国のビール醸造所の数の増加により、クラフトビールの需要が飛躍的に増加しました。ビール醸造者協会によると、米国のクラフトビール醸造所の数は、2019年の8,391から、2021年には9,118に増加しました。ソーシャルメディアと地元のイベントやプロモーションがクラフト運動を大きく推進しています。この地域のミレニアル世代は、その豊かで活気に満ちた味わいのため、通常のビールよりもクラフトビールに興味を持っています。若者の間でのクラフトビールの需要の高まりと、この地域での低アルコールクラフトビールの需要の急増により、市場関係者は数多くの製品革新を考案してきました。たとえば、2021年に、Anheuser-Busch傘下のブランドであるStella Artoisは、ノンアルコールビール「リベルテ」を米国で発売しました。

クラフトビール業界の概要

AB In Bev、Heineken NV、Constellation Brands、Boston Beer Company、Molson Coors Beverage Company、およびSierra Nevada Brewing Co.は、市場の主要企業の一部です。多くの世界的および地域的なプレーヤーの存在を考慮すると、市場は非常に競争が激しいです。地元のビール醸造所はクラフトビール市場の大部分に対応しています。世界中の企業と地域の企業の両方が、フレーバー、パッケージング、アルコール含有量の点で広範な製品革新を行うことで、製品に対する消費者の需要の高まりに応えてきました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入者の脅威
    • 代替製品やサービスの脅威
    • 業界内での競争力

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • エール
    • ピルスナーとペールラガー
    • スペシャルティビール
    • その他のタイプ
  • 流通チャネル
    • オントレード
    • オフトレード
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • フランス
      • 英国
      • イタリア
      • スペイン
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 採用された主要戦略
  • 企業プロファイル
    • Anheuser-Busch InBev
    • Molson Coors Beverage Company
    • Heineken NV
    • The Boston Beer Company Inc.
    • Constellation Brands
    • DG Yuengling &Son Inc.
    • New Belgium Brewing Company Inc.
    • Bell's Brewery Inc.
    • Stone and Wood Brewing Co.
    • Sierra Nevada Brewing Co.

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 57057

The Craft Beer Market size is estimated at 6.52 Billion liters in 2024, and is expected to reach 10.03 Billion liters by 2029, growing at a CAGR of 9% during the forecast period (2024-2029).

Craft Beer - Market

Post Covid-19 as the worldwide restrictions imposed on functional cafes and pubs were lifted, the mass consumption segment of craft beers, i.e., on-trade channels, came back to normal and witnessed a steady recovery rate. The off-trade distribution segment witnessed remarkable growth as the store and online alcohol sales soared across the world. Hence, the overall sales of craft beers steamed up again after the pandemic.

In the past, low-ABV beers have been mostly considered tasteless, but they are now getting a reboot by craft brewers. The scenario is much more prominent in European countries like Sweden, where brewers are seeking to bring changes to the craft beer market. The craft beer industry is constantly changing, but with planning, breweries can prepare themselves for what the craft beer market demands.

The demand for low-alcoholic beverages has been rising with the growing interest of health-conscious consumers. Wider choices of the new product range by key players with improved taste and low alcoholic content in beer for those of 2.8% ABV and less are driving the market. However, the threat from other alcoholic beverages, like wine, is one of the major hindering factors to the craft beer market.

Craft Beer Market Trends

Rising Number of Microbreweries

Craft beer has been increasingly gaining a strong foothold in the market, with a rising number of independent microbreweries coming up to provide numerous products. The growing popularity of craft beer among consumers, especially the younger generation, is considered the major growth factor. Factors affecting the shift toward craft beer consumption are the demand for variety, higher disposable income, taste for flavor, and beer quality. There is a growing trend for low-alcohol by-volume beverages. Sales of no-alcohol and low-alcohol beers have also increased due to increased interest from health-conscious customers and a better selection of new varieties with superior taste. The growth of the craft beer market is inherently associated with the growth in consumer desire for variety.

Furthermore, shifting consumer demand toward variety and taste for flavor has led to the inclusion of microbreweries into the craft beer industry. By large, the active participation of macro-brewers is promoting the craft beer market. These new brewers have been driving the exports that first led to the stabilization and incremental growth in the craft beer industry. With more and more microbreweries participating, the market has been witnessing intense competition among these brewers in terms of product innovation and differentiation using flavors, packaging, price, and producing techniques. Thus, the rising number of microbreweries and small independent breweries has been a crucial factor driving the craft beer market growth globally.

North America Dominates the Market

North America caters to a large share of the craft beer market. The rising number of microbreweries has surged the popularity of craft beer in the North American market. The increase in the number of breweries in the United States has increased the demand for craft beers exponentially. According to the Brewers Association, the number of craft breweries in the United States increased from 8391 in 2019 to 9118 in 2021. Social media and local events and promotions significantly drive the craft movement. Millennials in the region are more interested in craft beer than regular ones because of its rich and vibrant taste. Due to the rising demand for craft beers among the young population and the surging demand for low-alcohol craft beers in the region, the market players have come up with numerous product innovations. For instance, in 2021, Stella Artois, a brand under Anheuser-Busch, launched a non-alcoholic brew, Liberte, in the United States.

Craft Beer Industry Overview

AB In Bev, Heineken NV, Constellation Brands, the Boston Beer Company, Molson Coors Beverage Company, and Sierra Nevada Brewing Co. are some of the key players in the market. The market is highly competitive, considering the presence of many global and regional players. The regional brewers cater to a large portion of the craft beer market. Both global and regional players have catered to the rising consumer demand for the product with their extensive product innovations in terms of flavors, packaging, and alcohol content.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threats of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Product and Services
    • 4.3.5 Competitive Rivarly In the Industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Ales
    • 5.1.2 Pilsners and Pale Lagers
    • 5.1.3 Specialty Beers
    • 5.1.4 Other Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 On-trade
    • 5.2.2 Off-trade
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 France
      • 5.3.2.3 United Kingdom
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Share Analysis
  • 6.2 Key Strategies Adopted
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Anheuser-Busch InBev
    • 6.3.2 Molson Coors Beverage Company
    • 6.3.3 Heineken NV
    • 6.3.4 The Boston Beer Company Inc.
    • 6.3.5 Constellation Brands
    • 6.3.6 D.G. Yuengling & Son Inc.
    • 6.3.7 New Belgium Brewing Company Inc.
    • 6.3.8 Bell's Brewery Inc.
    • 6.3.9 Stone and Wood Brewing Co.
    • 6.3.10 Sierra Nevada Brewing Co.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS